GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Schreeuwlelijk: Microsoft laat de PC sterven column
 logo

Schreeuwlelijk: Microsoft laat de PC sterven column

Reacties op mijn vorige column, Call of Duty is lelijk:

AMEN. Deze column valt inderdaad goed in de smaak, de meningen lopen ver uit elkaar maar is dat niet waar een column voor dient? Start van een goede discussie. - Str1ng

LOL. Wat had je dan verwacht? Zonneschijn en bloemetjes in regenboogland-achtig landschap? xD - JVB93

WTF? op mijn qwad 8300 nvidia gforce 220 met 2.2 gb 640gb hard dick 4gb intern is het niet zo een slecht spel call of duty 4 - Jerrel



Kotaku had laatst een interessant artikel, waarin de persconferentie van Microsoft van twee jaar geleden aangehaald werd. Daar vertelde Peter Moore, indertijd PR-opperhoofd voor de games divisie, dat het hem speet dat Microsoft de PC minder aandacht had gegeven dan de Xbox 360. Hij sprak grote woorden: Microsoft zou de PC recht aandoen en met de lancering van Windows Vista en met Games for Windows alle problemen oplossen die het platform teisterden. Het bedrijf zou PC gaming weer op de kaart zetten, voor de gamer n de ontwikkelaar, met grote reclames en grote hoeveelheden dollars.

Daarna werd Bill Gates zelfs gedwongen om zijn gevecht tegen AIDS te stoppen om een praatje te houden. Daar zei de Gate-inator zelfs: "People use their PCs for the Web, email...and the third biggest thing: games"

Goed verhaal, toch? Dit verhaal bleek een stukje PR-bullshit van de bovenste plank. Als je terugkijkt is het bijna lachwekkend, maar het is eigenlijk om te huilen.

M$
Games for Windows is er gekomen, maar was eigenlijk een mislukking vanaf zijn begin. Ik vraag me nog steeds af wie bij Microsoft het een goed idee vond om PC gamers, die al vanaf het begin het internet besurfen, hacken en cracken, te laten betalen om een potje multiplayer te spelen. Het is al vervelend genoeg dat Microsoft van ons vraagt vijftig euro neer te leggen om de Xbox 360, praktisch een omgebouwde PC, op het wereldwijde web aan te sluiten. Maar de PC gamer proberen te beperken in internetgebruik is alsof je een vis wil laten betalen voor watergebruik.

Later werd Live wl gratis, maar de meesten hadden die 50 euro al uitgegeven. De meesten hadden het meteen al gehad met Games for Windows. En geld teruggeven daar doet Microsoft niet aan. Xbox Live lijkt steeds meer een manier voor Microsoft om flinke winst te maken over de ruggen van zijn trouwste fans.

Naast dat Microsoft met Vista een krakkemikkig, lomp besturingssysteem af heeft geleverd, heeft ze Games for Windows-spellen ook beperkingen opgelegd. Onze eigen Peter schreef een paar weken geleden nog over zijn avonturen met Games for Windows. En de verplichte netwerkcode die Relic moest gebruiken voor Dawn of War II heeft de multiplayer van het spel praktisch de nek omgedraaid.

Gebroken belofte
Maar, beste lezer, weet je wat het rotste is van dit allemaal? Wat nou echt zuur is? Dat met de lancering van Windows 7 het helemaal stil is aan de kant van Microsoft. Na grote hoeveelheden hete lucht en beloftes op het gamende publiek los te hebben gelaten de laatste jaren keert het bedrijf ons nu keihard de rug toe, zonder iets wezenlijk bereikt te hebben. Dat laten ze maar aan Valve over. Microsoft laat de PC sterven.

Menno Schellekens

Reacties
Ga naar pagina: 1, 2 volgende »
Gepost door booster666 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:31:24 quote

Pong

48 posts
Wat hou ik toch van sony
Gepost door Slayer61 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:32:30 quote

GN "Commander"

1331 posts
"Microsoft laat de PC sterven."

Ben ik TOTAAL mee eens. Ik was vroeger een PC gamer, ben ik misschien nog steeds een beetje, maar tegenwoordig wordt nog alleen spellen gemaakt voor de Xbox en de PS3. Ik vind dat de PC ZEKER meer aandacht moet krijgen, want dat verdient ie !

Gepost door JonsoN op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:34:30 quote

GN "DruG"

4167 posts
Zou je denken, ik denk dat ze het helemaal niet zo bedoelen..
Gepost door Uchiha linkz op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:36:56 quote

GN "Commander"

1261 posts
tja,dit doen ze gwn puur om meer gamers aan een console te krijgen.Maja niet iedereen heeft er behoefte aan dus ik vindt dat microsoft beter ze best moet doen,serieus MS is een van de grooste bedrijven op deze aardkloot en ze verpesten het nog steeds voor veel gamers.
Gepost door Neolite op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:37:56 quote

Moderator

5445 posts
Microsoft probeert inderdaad het gamen te scheiden van de PC en probeert iedereen over te halen om het op de Xbox360 te doen. Dit merk je aan de moeite die ze doen voor beide platformen. De pc krijgt de halfbakken versie van Live, je kan het bijna vergelijken met een demo die je lekker moet maken voor het echte werk...Xbox Live.
Gepost door b00m666 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:45:48 quote

GN "Die Hard"

565 posts
lolzz ze kunnen dat niet gaan doen microsoft was goed op pc

ps die games voor windowns zijn awesum zo krijg je achievements op de xbox via de pc

want bij sommige xbox game spelen ze lkkrder op de pc maar tog wil je achievements

Gepost door MauriceV op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:49:09 quote

GN "Commander"

1298 posts
booster666 schreef:
Wat hou ik toch van sony
Sony heeft een k*t Service
Gepost door gameshark op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:49:11 quote

GN "Sickness"

2300 posts
Neolite schreef:
Microsoft probeert inderdaad het gamen te scheiden van de PC en probeert iedereen over te halen om het op de Xbox360 te doen. Dit merk je aan de moeite die ze doen voor beide platformen. De pc krijgt de halfbakken versie van Live, je kan het bijna vergelijken met een demo die je lekker moet maken voor het echte werk...Xbox Live.

klopt want aan die xbox live verdienen zij veel meer dan aan windows. daarom heb ik ook een ps3 gekozen, en beter beeld. maar MS is echt dom geweest de laatste jaren.

Gepost door Ika Q op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:50:49 quote

GN "Sickness"

3915 posts
Helemaal mee eens. Ik denk dat Microsoft dit doet om allemaal winst te maken. Als je ziet hoe kut Vista is geweest voor meeste mensen wilt M$ beter winst maken. Ik denk echter dat Microsoft weinig winst ziet in de PC-gameindustrie en piraterij speelt waarschijnlijk ook een grote rol in. Daarom dat ze ook meeste pc-gamers naar de Xbox 3shitty willen bekeren, omdat ze daar wel winst maken.
Gepost door gameshark op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:51:39 quote

GN "Sickness"

2300 posts
MauriceV schreef:
booster666 schreef:
Wat hou ik toch van sony
Sony heeft een k*t Service

man je hebt niet eens een ps3 dus houd je mond dan. en denk maar niet dat XBOX zo geweldig is.

Gepost door Alirocks1 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:54:29 quote

Pacman

92 posts
Tja het was zeer *** microsoft liet echt de pc sterven! Halo 3 Xbox 360 WAAROM NIET VOOR PC?! Het is niet eerlijk Maarja... Hij ontwikkelt wel heerlijke systemen
Gepost door TwanStins op zaterdag 24 oktober, 2009 om 13:58:43 geband quote

GN "Ultima"

1680 posts
gameshark schreef:
MauriceV schreef:
booster666 schreef:
..
Sony heeft een k*t Service

man je hebt niet eens een ps3 dus houd je mond dan. en denk maar niet dat XBOX zo geweldig is.

Laten we het even ontopic houden Ze hebben allebei hun voordelen.

Maar even over microsoft: Ik vind dat het pc gamen heel snel achteruit is gegaan.. Iedereen snapt natuurlijk ook wel dat dat de oorzaak is van piraterij, maar ik vind dat de grote bazen eens rond de tafel moeten gaan en is een goede oplossing gaan vinden. Ik ben er van overtuigd als je hard genoeg denkt dat er best een oplossing voor is. Ik ben begonnen met games op de pc en ik vind shooters nog steeds het lekkerst spelen op een pc, dus ik hoop dat ze die niet vergeten.

Gepost door jacobdb op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:00:11 quote

Prince of Persia

145 posts
heeft microsoft toch een vet probleem want als er geen games meer voor de pc worden gemaakt. gaan we toch met zijn allen linux, ubuntu of os x gebruiken?
Gepost door TwanStins op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:04:12 geband quote

GN "Ultima"

1680 posts
jacobdb schreef:
heeft microsoft toch een vet probleem want als er geen games meer voor de pc worden gemaakt. gaan we toch met zijn allen linux, ubuntu of os x gebruiken?

Als er geen games worden gemaakt voor de pc, waarom zouden we dan andere pc systemen gaan kopen? Als het zo ver komt dan blijven de meeste mensen echt wel bij microsoft omdat die voor de meeste mensen het fijnst te bedienen is.

Gepost door Rise Against op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:32:50 quote

GN "Die Hard"

603 posts
Ik vind het vooral belachelijk dat Microsoft vele succesvolle titels voor de xbox niet naar de pc brengt. Games als Fable 2 en GoW 2 hebben miljoenen stuks verkocht. Waarom mogen wij pc gamers niet van deze games genieten?
Gepost door Ma-x-rinus op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:34:23 quote

Prince of Persia

180 posts
cod4life schreef:
jacobdb schreef:
heeft microsoft toch een vet probleem want als er geen games meer voor de pc worden gemaakt. gaan we toch met zijn allen linux, ubuntu of os x gebruiken?

Als er geen games worden gemaakt voor de pc, waarom zouden we dan andere pc systemen gaan kopen? Als het zo ver komt dan blijven de meeste mensen echt wel bij microsoft omdat die voor de meeste mensen het fijnst te bedienen is.

Het lijkt me wel iets voor Microsoft om een paar weken voor de launch van windows 8 het te verbieden om op elk microsoft besturingssysteem, ook maar welke game dan ook te mogen spelen, inclusief miscrosoft games want die maken ze tegen die tijd toch niet meer , en als je dan overstapt naar xbox krijg je een vergoeding van 20 euro waar je dan een half jaar op moet wachten xD, en er als een soort evil company ervoor zorgen dat de windows die je nu hebt door een onvermijdbare update aan je pc ''gelockt'' wordt...

wat een ^%$#&*$# xD.

Gepost door Broodbeleg op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:41:42 quote

GN "1337"

4730 posts
Dat Microsoft het aan valve overlaat is misschien maar goed ook. Laat Microsoft zich bezighouden met het maken van een stabiel en snel besturingssysteem en laat Valve de games maken die wij allemaal zo graag willen hebben.
Gepost door nurie op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:51:17 quote

GN "Die Hard"

801 posts
ik ben heb pas maar een ps3 gekogt omdat ik het aantal slechte ports niet meer aankan, waar is die tijd dat mijn 3.0ghz pentium processor 4 jaar mee ging? nu kan ik mijn 1,5 jaar oude 3,0 ghz al weer bijna bij het schroot leggen. MS maar ook uitgevers maken het mij soms een game te downloaden. door al die slechte ports kan ik de exclusives niet meer zien. het is jammer maar ik moet het maar doen zonder de allernieuwste strategie

Sony, de gever van elke console die ik heb (maar niet zo zeer veel gebruik) support mijn nieuwe PS3 alsjeblieft beter

*snik*

Gepost door jacobdb op zaterdag 24 oktober, 2009 om 14:52:22 quote

Prince of Persia

145 posts
moet je windows maar eens vergeliken met ubuntu. vind ik zelf veel fijner. en je kan het zelf aanpassen.(source code) een groot voordeel. gebruik het alleen niet vanwege games. die ik idd op windows speel.
Gepost door delta62 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 15:02:23 quote

GN "Sickness"

2457 posts
Ik was vroeger ook een PC gamer, maar omdat ik mijn Pc telkens moest upgraden om de nieuwste games te kunnen spelen ben ik op de console overgestapt. En ook voor de games
Gepost door LittleRemco01 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 15:10:22 geband quote

GN "Ultima"

1559 posts
Tsja , Eerst doen ze er geen veiligheids kussentjes in , dat hebben ze toegegeven en nu dit . gaat goed daar.
Gepost door JVB93 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 15:47:09 quote

GN "Die Hard"

571 posts
Best wel een schande voor een bedrijf dat groot geworden is DOOR de PC.
Gepost door matdriks op zaterdag 24 oktober, 2009 om 16:05:07 quote

GN "Die Hard"

807 posts
mouse keyboard action 4 live
Gepost door patricia825 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 16:14:21 quote

Pong

26 posts
ja inderdaad DOOR de pc, 2 dingen, ze zijn bekent geworden door Besturingssystemen en dat doen ze nog steeds? En niet door games! en waarom zouden ze dingen niet mogen veranderen, blijkbaar valt er niks te verdienen aan PC games, dat is niet de Schuld van Microsoft maar van Piraterij. ik denk dat je deze site beter Playstation Only had kunnen noemen? dat je een PS3 hebt betekent niet dat al het andere slecht is, heb zelf een PSP, PC, PS3, 360, En alles heeft zijn voordelen! PS3 heeft een Controller die bewegingen opneemt, de 360 heeft goede exclusives, wat maakt het uit kies gewoon 1 die je wil, en maak plezier ofzo
Gepost door GameAC op zaterdag 24 oktober, 2009 om 16:21:18 quote

GN "Ultima"

1844 posts
Microsoft en Activision samen
Gepost door GENERAL_DS op zaterdag 24 oktober, 2009 om 16:24:50 quote

GN "Ultima"

1895 posts
patricia825 schreef:
ja inderdaad DOOR de pc, 2 dingen, ze zijn bekent geworden door Besturingssystemen en dat doen ze nog steeds? En niet door games! en waarom zouden ze dingen niet mogen veranderen, blijkbaar valt er niks te verdienen aan PC games, dat is niet de Schuld van Microsoft maar van Piraterij. ik denk dat je deze site beter Playstation Only had kunnen noemen? dat je een PS3 hebt betekent niet dat al het andere slecht is, heb zelf een PSP, PC, PS3, 360, En alles heeft zijn voordelen! PS3 heeft een Controller die bewegingen opneemt, de 360 heeft goede exclusives, wat maakt het uit kies gewoon 1 die je wil, en maak plezier ofzo

als we het nu over exlusif gaan houden ga ik toch liever voor uncharterd 2 (geen laadtijden niks op je harde schijf zetten) en killzone 2 was ook goed.

Gepost door patricia825 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 16:41:39 quote

Pong

26 posts
ja, ik vond die persoonlijk wat minder, maar iedereen zijn eigen mening
Gepost door Darkknight op zaterdag 24 oktober, 2009 om 17:13:32 quote

GN "Commander"

1403 posts
lol en ook al zou de pc beter worden dan doe ik het nog neit en puur omdat ik geen 700 euro wil uitgegeven als ik weet dat er over een maand weer wat beters is.
Gepost door aphex221286 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 17:49:55 quote

n00b

1 posts
Is dit niet de schuld van gameontwikkelaars ? Die kiezen namelijk welk platform ze een game gaan maken. Ik maak geen keuze een game ziet er meestal beter uit op een pc. Desondanks dat ik ook graag op consoles speel.
Gepost door Johnnyboy15nl op zaterdag 24 oktober, 2009 om 18:02:33 quote

Sub Zero

315 posts
gameshark schreef:
MauriceV schreef:
booster666 schreef:
..
Sony heeft een k*t Service

man je hebt niet eens een ps3 dus houd je mond dan. en denk maar niet dat XBOX zo geweldig is.

Xbox360 is cool maar ook niet alles we betalen geld maar voor wat? We hebben nog steeds geen video dienst waar we films enzo kunnen huren dat we wel in Amerika hebben, ik vind het eigenlijk belachelijk dat we moeten betalen, maar aan de andere kant moet ik ook zegge dat het wel een goeie service is.

Gepost door Menno Schellekens op zaterdag 24 oktober, 2009 om 18:45:26 quote

GN "Die Hard"

767 posts
aphex221286 schreef:
Is dit niet de schuld van gameontwikkelaars ? Die kiezen namelijk welk platform ze een game gaan maken. Ik maak geen keuze een game ziet er meestal beter uit op een pc. Desondanks dat ik ook graag op consoles speel.

De ontwikkelaar heeft weinig te zeggen. Die moet een uitgever overtuigen dat zijn game winstgevend wordt en het is moeilijk iemand ervan te overtuigen dat zijn game het goed gaat doen op een platform waar het zo slecht mee gaat. Het ligt dus uiteindelijk aan de consument, die uitgevers afschrikt waardoor ze geen games meer voor de PC durven te maken!

Gepost door DeAdSeYe op zaterdag 24 oktober, 2009 om 19:54:53 quote

GN "Sickness"

3398 posts
Dit is echt een grote onzin. Als Microsoft games op de pc lieten vallen waarom brengen ze een windows uit wat beter preseert zodat games nog beter werken. Waarom komt Direcxt 11 uit en waarom hebben ze ook LIVE op de pc uitgebracht. Het zijn keuzes van de game designer's. Er gebeurt gewoon veel illigaal waardoor de pc erg onaantrekkelijk is. We zijn het gewoon allemaal zelf schuld door dat rot gedownload.

Mensen begrijpen volgens mij niet hoe het in de bedrijven aan toegaat. Ieder bedrijf wilt geld verdienen en op de pc verdienen ze gewoon minder omdat veel GEDOWNLOAD wordt waardoor ze niks verdienen. En ik heb een xbox 360 en een ps3 en ik betaal wel voor internet voor de xbox 360 maar ik heb wel VEEL beter service als de ps3. Mensen werken er hard aan ze geven ook miljoenen geld uit om iets goed te doen. En wat doen wij gamers alleen maar zeiken zeiken en nog eens zeiken het is gewoon nooit goed. Wat is die 50 euro nou in een jaar voor xbox live gold. Ze werken zelf er ook hard aan om alles goed te draaien en alles goed te onderhouden. Als jij dat deed wouw je er ook liever geld voor hebben. Anders duurt het niet lang en je bent falliet. Maar mensen begrijpen dat gewoon nooit. We zijn het allemaal zelf schuld!!!!

Gepost door Disnoxxio op zaterdag 24 oktober, 2009 om 20:21:54 quote

Sub Zero

354 posts
Ben ik ff blij dat ik gewoon console heb

en het is idd. waar dat de xbox service vele malen beter is van microsoft enz... hierboven ben ik het volledig mee eens

Gepost door Dy-88 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 20:35:02 quote

GN "Commander"

1224 posts
Ik vind de PC zoiezo geen gameplatform. tenminste, NU. Je hebt allemaal gezeik tegenwoordig. Wat veel eisen. En steeds moet je hem updaten. Mensen downloaden veel te veel. Daarom hebben mensen ook een console gekocht/ontwikkeld. En mss is dat de rede waarom microsoft de PC laat vallen... vooral om die laatste rede
Gepost door Dark_Phoenix op zaterdag 24 oktober, 2009 om 21:01:31 quote

GN "Commander"

1228 posts
Game industrie moet vooral sterk multiplayer system maken maar ook wel vrij goede singel player system. Maar vooral multiplayer system moet goed zijn zodat mensen blijven spelen en lang plezier kunnen beleven. Zo word er dan veel minder gedownload omdat mensen dat graag online willen spelen. Voorbeelden als modern warfare, warcraft 3 en nog meer spellen met sterke singel en multiplayer gedeelte. Meeste sterke pc titels die zijn uitgekomen waren veel verkocht wegens sterke muliti player system.
Gepost door XTR17 op zaterdag 24 oktober, 2009 om 21:21:48 quote

Duke Nukem

478 posts
Na een aantal jaren gamen op de pc ben ik volledig overgestapt naar consoles (bijna dan, af en toe en potje C&C 3 wereldverovering/soort risk). De eisen voor PC games veranderen me veel te snel en vaker zijn het slechte ports (zie GTA4, veel crashes bij multiplayer). PC gaming is me veel te duur geworden en daarom viel mijn keuze een aantal maanden geleden op en PS3. Tot nu toe is het nog geen verkeerde keuze geweest
Gepost door nurie op zaterdag 24 oktober, 2009 om 22:35:15 quote

GN "Die Hard"

801 posts
Dy-88 schreef:
Ik vind de PC zoiezo geen gameplatform. tenminste, NU. Je hebt allemaal gezeik tegenwoordig. Wat veel eisen. En steeds moet je hem updaten. Mensen downloaden veel te veel. Daarom hebben mensen ook een console gekocht/ontwikkeld. En mss is dat de rede waarom microsoft de PC laat vallen... vooral om die laatste rede

je vergeet dat er al consoles bestonden voordat internet bestond

Gepost door nurie op zaterdag 24 oktober, 2009 om 22:37:54 quote

GN "Die Hard"

801 posts
patricia825 schreef:
ja inderdaad DOOR de pc, 2 dingen, ze zijn bekent geworden door Besturingssystemen en dat doen ze nog steeds? En niet door games! en waarom zouden ze dingen niet mogen veranderen, blijkbaar valt er niks te verdienen aan PC games, dat is niet de Schuld van Microsoft maar van Piraterij. ik denk dat je deze site beter Playstation Only had kunnen noemen? dat je een PS3 hebt betekent niet dat al het andere slecht is, heb zelf een PSP, PC, PS3, 360, En alles heeft zijn voordelen! PS3 heeft een Controller die bewegingen opneemt, de 360 heeft goede exclusives, wat maakt het uit kies gewoon 1 die je wil, en maak plezier ofzo
is dat dan in ed colum gezegd?
Gepost door Sarge op zaterdag 24 oktober, 2009 om 23:03:23 quote

GN "Zandvreter"

3152 posts
PC word inderdaad in de steek gelaten de laatste tijd.. Alleen van die echte toppers als CoD en van die dingen komen voor de PC. Voor de rest zijn er veel games exclusief voor dit, exclusief voor dat.. Ook de prijsvragen op GN zijn meestal voor de niet-pc-gamers. Zeer spijtig naar mijn mening, want mijn god, wat hou ik van die muis en het toetsenbord
Gepost door StR1Ng op zondag 25 oktober, 2009 om 09:28:54 quote

Prince of Persia

112 posts
Wederom leuke column, ik ga me er echter niet over uitspreken aangezien ik nooit een PC-gamer ben geweest, en nooit zal zijn waarschijnlijk.
Gepost door martyntjee op zondag 25 oktober, 2009 om 09:39:09 quote

GN "Die Hard"

860 posts
delta62 schreef:
Ik was vroeger ook een PC gamer, maar omdat ik mijn Pc telkens moest upgraden om de nieuwste games te kunnen spelen ben ik op de console overgestapt. En ook voor de games

same here pas nieuwe video kaart en werkgeheugen is die na een maand al weer te slecht voor sommige games

Gepost door jacobdb op zondag 25 oktober, 2009 om 09:43:24 quote

Prince of Persia

145 posts
nog een groot voordeel zijn natuurlijk mods. daardoor is half life nog meer succesvol geworden dat dat het al was. voor de rest zijn microsoft gewoon een stelletje k*@#&*(@#& ze hebben microsoft studio ook al best diep laten zinken. kan gewoon niet.
Gepost door MauriceV op zondag 25 oktober, 2009 om 10:01:07 quote

GN "Commander"

1298 posts
gameshark schreef:
MauriceV schreef:
booster666 schreef:
..
Sony heeft een k*t Service

man je hebt niet eens een ps3 dus houd je mond dan. en denk maar niet dat XBOX zo geweldig is.

Je hoeft niet perse een PS3 te hebben om te vinden dat Sony een k*t service heeft. Sony verkoopt meer dan alleen maar de PS3 en games. En ik zeg niet dat een Xbox GEWELDIG is
Gepost door i7 Grendel op zondag 25 oktober, 2009 om 10:12:53 quote

GN "Die Hard"

537 posts
Ik ben zelf ook een trouwe PC gamer, en ik vind het ook afschuwelijk wat er met PC games gebeurt. Nu ik dit typ verdenk ik Microsoft er eigenlijk van om expres een slecht besturingssysteem te maken, zodat meer mensen consoles zoals hun eigen xbox gaan gebruiken.
Gepost door Serg1337 op zondag 25 oktober, 2009 om 10:34:12 quote

GN "Sickness"

3189 posts
DeAdSeYe schreef:
Dit is echt een grote onzin. Als Microsoft games op de pc lieten vallen waarom brengen ze een windows uit wat beter preseert zodat games nog beter werken. Waarom komt Direcxt 11 uit en waarom hebben ze ook LIVE op de pc uitgebracht. Het zijn keuzes van de game designer's. Er gebeurt gewoon veel illigaal waardoor de pc erg onaantrekkelijk is. We zijn het gewoon allemaal zelf schuld door dat rot gedownload.

Mensen begrijpen volgens mij niet hoe het in de bedrijven aan toegaat. Ieder bedrijf wilt geld verdienen en op de pc verdienen ze gewoon minder omdat veel GEDOWNLOAD wordt waardoor ze niks verdienen. En ik heb een xbox 360 en een ps3 en ik betaal wel voor internet voor de xbox 360 maar ik heb wel VEEL beter service als de ps3. Mensen werken er hard aan ze geven ook miljoenen geld uit om iets goed te doen. En wat doen wij gamers alleen maar zeiken zeiken en nog eens zeiken het is gewoon nooit goed. Wat is die 50 euro nou in een jaar voor xbox live gold. Ze werken zelf er ook hard aan om alles goed te draaien en alles goed te onderhouden. Als jij dat deed wouw je er ook liever geld voor hebben. Anders duurt het niet lang en je bent falliet. Maar mensen begrijpen dat gewoon nooit. We zijn het allemaal zelf schuld!!!!

hier ben ik het dus totaal mee eens.

en @ menno, je zegt nu net zelf dat het uiteindelijk aan de consumenten ligt, waarom maak je dan een column waarin staat dat het aan MS ligt? want het lis inderdaad de keuze van uigevers die benvloed worden door hun consumenten, en is niet alleenmaar MS z'n schuld..

Gepost door Menno Schellekens op zondag 25 oktober, 2009 om 10:52:07 quote

GN "Die Hard"

767 posts
Serg1337 schreef:
DeAdSeYe schreef:
Dit is echt een grote onzin. Als Microsoft games op de pc lieten vallen waarom brengen ze een windows uit wat beter preseert zodat games nog beter werken. Waarom komt Direcxt 11 uit en waarom hebben ze ook LIVE op de pc uitgebracht. Het zijn keuzes van de game designer's. Er gebeurt gewoon veel illigaal waardoor de pc erg onaantrekkelijk is. We zijn het gewoon allemaal zelf schuld door dat rot gedownload.

Mensen begrijpen volgens mij niet hoe het in de bedrijven aan toegaat. Ieder bedrijf wilt geld verdienen en op de pc verdienen ze gewoon minder omdat veel GEDOWNLOAD wordt waardoor ze niks verdienen. En ik heb een xbox 360 en een ps3 en ik betaal wel voor internet voor de xbox 360 maar ik heb wel VEEL beter service als de ps3. Mensen werken er hard aan ze geven ook miljoenen geld uit om iets goed te doen. En wat doen wij gamers alleen maar zeiken zeiken en nog eens zeiken het is gewoon nooit goed. Wat is die 50 euro nou in een jaar voor xbox live gold. Ze werken zelf er ook hard aan om alles goed te draaien en alles goed te onderhouden. Als jij dat deed wouw je er ook liever geld voor hebben. Anders duurt het niet lang en je bent falliet. Maar mensen begrijpen dat gewoon nooit. We zijn het allemaal zelf schuld!!!!

hier ben ik het dus totaal mee eens.

en @ menno, je zegt nu net zelf dat het uiteindelijk aan de consumenten ligt, waarom maak je dan een column waarin staat dat het aan MS ligt? want het lis inderdaad de keuze van uigevers die benvloed worden door hun consumenten, en is niet alleenmaar MS z'n schuld..

Laat me verhelderen: de consument is niet gek. Als jij en ik een vette game zien op de PC die wij voor een redelijke prijs kunnen kopen, willen we die hebben. Wij kijken gewoon naar waar de beste games zijn voor de beste prijs. En op de PC is het al jaren zo dat je een dure computer moet kopen om een spel te spelen en je door allemaal lastige instellingen moet worstelen om te kunnen spelen. Drivers, configuraties, dat soort shit is hopeloos.

Microsoft had lang geleden al moeten doen wat Valve heeft gedaan: een platform waar PC gamers zich thuis voelen, graag spellen kopen en de beste spellen te vinden zijn. Je ziet dan ook dat Steam groeit, ondanks dat de rest van de PC-markt krimpt. Microsoft heeft het gebruiken van een PC voor games gewoon verwarrend en vervelend gemaakt.

Het is dus uiteindelijk aan de consument. Maar Microsoft maakt het voor de consument wel erg moeilijk om voor de PC te kiezen!

Gepost door Stephan123 op zondag 25 oktober, 2009 om 11:16:08 quote

Sonic

255 posts
DeAdSeYe schreef:
Dit is echt een grote onzin. Als Microsoft games op de pc lieten vallen waarom brengen ze een windows uit wat beter preseert zodat games nog beter werken. Waarom komt Direcxt 11 uit en waarom hebben ze ook LIVE op de pc uitgebracht. Het zijn keuzes van de game designer's. Er gebeurt gewoon veel illigaal waardoor de pc erg onaantrekkelijk is. We zijn het gewoon allemaal zelf schuld door dat rot gedownload.

Mensen begrijpen volgens mij niet hoe het in de bedrijven aan toegaat. Ieder bedrijf wilt geld verdienen en op de pc verdienen ze gewoon minder omdat veel GEDOWNLOAD wordt waardoor ze niks verdienen. En ik heb een xbox 360 en een ps3 en ik betaal wel voor internet voor de xbox 360 maar ik heb wel VEEL beter service als de ps3. Mensen werken er hard aan ze geven ook miljoenen geld uit om iets goed te doen. En wat doen wij gamers alleen maar zeiken zeiken en nog eens zeiken het is gewoon nooit goed. Wat is die 50 euro nou in een jaar voor xbox live gold. Ze werken zelf er ook hard aan om alles goed te draaien en alles goed te onderhouden. Als jij dat deed wouw je er ook liever geld voor hebben. Anders duurt het niet lang en je bent falliet. Maar mensen begrijpen dat gewoon nooit. We zijn het allemaal zelf schuld!!!!

Amen , ik ben het helemaal met je eens

Gepost door Bumshakalakabum op zondag 25 oktober, 2009 om 11:31:42 quote

GN "Die Hard"

622 posts
Stelletje mierenneukers, altijd leuk he als redactie een fanwar starten en kijken waar hij eindigt, altijd goed voer voor een menig PS3 bezitter want die ziet dat kopje en denkt ooh fuck daar ga ik een wat bashen over Microsoft terwijl ik helemaal niet weet waar het over gaat... lol!!Z!Z.. not

Maar even ter zake; wat een onzin! Microsoft laat de pc helemaal niet sterven, kijk bijv. dan maar eens naar de titels die nog op de pc moeten uit komen ik noem even maar wat: Modern Warfare 2, Mass Effect 2, Left 4 Dead 2, Assassins Creed 2, Alan Wake, Splinter Cell Conviction enz. en vergeet niet dat GTA IV ook op de pc uit is gekomen waar je blij om moet zijn. cheers

Gepost door FioranoJC op zondag 25 oktober, 2009 om 12:21:59 quote

GN "Die Hard"

855 posts
Nou is me xbox ook nog is dood
Gepost door Dark_Phoenix op zondag 25 oktober, 2009 om 12:49:29 quote

GN "Commander"

1228 posts
martyntjee schreef:
delta62 schreef:
Ik was vroeger ook een PC gamer, maar omdat ik mijn Pc telkens moest upgraden om de nieuwste games te kunnen spelen ben ik op de console overgestapt. En ook voor de games

same here pas nieuwe video kaart en werkgeheugen is die na een maand al weer te slecht voor sommige games

Wat is voor jouw nieuw video card? Een video card van 100 euro? Niet alles wat je koopt hoeft niet persee nieuw te zijn dat video card wat je hebt gehaald kan al twee/drie jaar oud zijn. Als je goede video card wil kopen dat lang mee gaat moet je zeker rond de 200/500 euro zitten en natuurlijk kijken wat de snelheid is van de geheugen en hoeveel mb geheugen. Als je rond 780/896 zit zit je nog super goed. En die video kaarten kosten allemaal rond 200 euro per stuk vind ik persoonlijk goedkoop. Mijn video card was 8800 ultra en kon nog steeds alle nieuwe spellen op hoogst spelen zonder problemen maar hij ging kapot toen had ik gtx 260 896 mb gehaald. Heeft 210 euro gekost. Als je pc wilt hebben wat lang mee kan gaan moet je zeker veel voor betalen. Maar dan kan het zeker 4 jaar zonder problemen spellen spelen. Pc zijn laatste jaar flink goedkoper geworden. Vooral de video card en ram geheugen zijn goedkoper geworden.

Ga naar pagina: 1, 2 volgende »
Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie

Game details

column
Advertentie