GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games

LittleBigPlanet 2 gamenieuws

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 14 december 2013 om 10:39:16

DC Comics-helden komen naar LittleBigPlanet

Gisteren gaf Sony een opvallende video vrij, waarin we zagen hoe Sackboy een cape omdeed en plotseling kon vliegen. Nu zijn deze spontane superkrachten te verklaren: de DC Comics-helden maken volgende week hun opwachting in de wereld van LittleBigPlanet!

Het gaat hier volgens Sony om een Premium Level Pack, wat erop wijst dat we zowel kostuums als level-items kunnen verwachten. Exacte details wilde het bedrijf nog niet vrijgeven, maar onderstaande afbeelding toont wel al welke superhelden hun opwachting zullen maken. We zien de silhouetten van Batman, Green Lantern, Flash, Superman, Wonder Woman en Cyborg.

De DLC zal te downloaden zijn voor zowel de PlayStation 3- als de Vita-versies van LittleBigPlanet.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [1]

Auteur: Daniël de Zwart op vrijdag 13 december 2013 om 11:42:58

Teaser LittleBigPlanet laat Super Sackboy vliegen

Bron: VG247
Is het DLC? Is het een nieuwe game? Nee! Het is.. Super Sackboy! Sackboy mag blijkbaar nog lang niet vergeten worden, want Sony Computer Entertainment heeft een teaser vrijgegeven van LittleBigPlanet. In onderstaande video zien we echter geen gewone Sackboy, maar Super Sackboy.

Onze grote vriend kan vliegen, maar wat betekent dit? Een nieuwe game voor de PlayStation 4 zou fantastisch zijn, maar wij denken aan DLC. Wat jullie?

» Reacties [0]

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 19 oktober 2013 om 12:30:21

The Nightmare Before Christmas Level Kit verschijnt volgende week voor LittleBigPlanet

Bron: VG24/7
Over anderhalve week is het Halloween en dankzij een nieuw DLC-pakket van ontwikkelaar Media Molecule kun je ook jouw Sackthing goed voorbereiden op dit feest. Het pakket bevat kostuums waarmee je je kunt verkleden als personages uit de geliefde Tim Burton-film The Nightmare Before Christmas.

Naast een reeks kostuums bevat het pakket vijf objecten, vier materiaalsoorten, dertien decoraties, honderd stickers, één interactief muzieknummer, één geluidsobject en één achtergrond. Al dit moois is voor 4,99 euro van jou. Bovendien hoef je de bundel slechts één keer aan te schaffen, waarna je hem kunt gebruiken in zowel LittleBigPlanet 2 als LittleBigPlanet Vita. Je vindt de The Nightmare Before Christmas Level Kit vanaf 23 oktober in de PlayStation Store.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [1]

Auteur: Leon Kempers op vrijdag 8 februari 2013 om 08:24:19

Gerucht: LittleBigPlanet 3 in ontwikkeling bij Sumo Digital

Bron: CVG
Media Molecule werd in 2006 opgericht en de studio wist zichzelf meteen al op de kaart te zetten met LittleBigPlanet, een zeer vermakelijke platformgame die gebruikers toestaat om hun eigen levels te maken en te delen. Drie jaar later kwam Media Molecule met een vervolg, maar vervolgens besloten ze te stoppen met de franchise omdat ze toe waren aan "iets nieuws". Op de afgelopen GamesCom bleek dat dit nieuwe project van Media Molecule door het leven gaat als Teraway.

Omdat Media Molecule stopte met de LittleBigPlanet-franchise, werden de PSP en de PlayStation Vita-versies ontwikkeld door een andere studio. Ook de onlangs verschenen Cross Controller DLC is niet gemaakt door Media Molecule, maar door Sumo Digital.

Deze studio, die in het verleden vooral ports ontwikkelde, zette zichzelf afgelopen jaar op de kaart met Sonic & All-Stars Racing Transformed en Nike+ Kinect Training. Toch is dat niet het enige waar de heren en dames van Sumo Digital zich de afgelopen tijd mee beziggehouden hebben, want als we de geruchten mogen geloven werkt de studio al ruim een jaar aan LittleBigPlanet 3!

Sony weigert commentaar te geven, maar met het oog op de aankomende PlayStation 4-onthulling is het niet onwaarschijnlijk dat LittleBigPlanet 3 een launchgame voor deze nieuwe console wordt. Is het inderdaad Sackboy die straks de PlayStation 4 moet gaan promoten? Dat zal hopelijk blijken op 20 februari.

» Reacties [1]

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 januari 2013 om 12:14:17

LittleBigPlanet 2: Extras Edition onthuld

Bron: VG24/7
Er verschijnt bijna elke week nieuwe DLC voor LittleBigPlanet 2. Soms gaat het om simpele kostuums, maar er zijn ook al flink wat levelpakketten verschenen. Heb je LittleBigPlanet 2 nog niet in huis, maar overweeg je wel om het spel aan te schaffen, dan komt de zojuist onthulde Extras Edition als geroepen.

De LittleBigPlanet 2: Extras Edition bevat de volledige game inclusief een booster pack en de interessantste DLC. Het gaat hier om het LittleBigPlanet 2: Cross-Controller Pack, de LittleBigPlanet 2 Move Pack: Rise of the Cakeling DLC en de The Muppets Premium Level Kit. Daarnaast vind je een reeks toffe kostuums terug in de bundel, te weten het The Muppets Costume Pack 1, Weekend Pursuits Costume Pack, Deep Sea Adventures Costume Pack, Sports Costume Pack, Dogs Costume Pack en het Cats Costume Pack..

De Extras Edition verschijnt volgende maand in Europa, maar helaas wist Sony nog geen exacte releasedatum te noemen. Ook is het onbekend hoeveel je zult moeten neertellen voor al dit moois. We kunnen al wel met zekerheid stellen dat mensen die LittleBigPlanet 2 nog niet in huis hebben met deze bundel geen miskoop zullen doen.

» Reacties [1]

Auteur: Leon Stougie op donderdag 13 december 2012 om 09:05:35

Cross-Controller DLC komt volgende week naar LittleBigPlanet 2

Sinds de Cross-Controller DLC van LittleBigPlanet 2 op de E3 van dit jaar is aangekondigd, is het daarna opvallend stil geweest over de downloadable content. Daar is nu verandering ingekomen want Sony heeft bekendgemaakt dat de Cross-Controller DLC volgende week, op 19 december, beschikbaar zal zijn voor het zachte prijsje van 4,99 euro. In de nieuwe content van LittleBigPlanet 2 gaat Sackboy samen met een groep Space Pirates op een zoektocht naar een waardevolle schat.

De Cross-Controller DLC laat jou de PlayStation Vita als controller voor de PlayStation 3 gebruiken, waarbij de speciale mogelijkheden van de PlayStation Vita, zoals de front en rear touch, uiteraard gebruikt worden. Daarnaast biedt een tweede scherm natuurlijk ook nieuwe mogelijkheden als je met meerdere spelers speelt. Voor de Cross-Controller content zijn dan ook een PlayStation 3, Vita en LittleBigPlanet 2 vereist.

» Reacties [6]

Auteur: Daniël de Zwart op dinsdag 20 november 2012 om 01:16:27

LittleBigPlanet krijgt kostuums van Gravity Rush

Bron: VG247
Er is bekend geworden dat LittleBigPlanet 2, alsmede LittleBigPlanet Vita, deze woensdag downloadable content krijgen in de vorm van Gravity Rush-kostuums. Dit liet Steven Isbell, de community co-ordinator van LittleBigPlanet, weten.

De kostuums van Gravity Rush - die op de Vita verscheen - zullen in een pakket verschijnen met kleding van de personages Kat, Alias, Unica en Raven. Er is nog geen prijs van bekend.

» Reacties [1]

Auteur: Leon Kempers op vrijdag 27 juli 2012 om 12:21:48

GN Lunchtip: De beste LittleBigPlanet-levels

Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GN Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip over gaming- of geek-cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

LittleBigPlanet 1 en LittleBigPlanet 2 zijn bij velen inmiddels in de vergetelheid geraakt, maar dat neemt niet weg dat dit misschien wel de twee meest creatieve games van de huidige generatie zijn. Waar het eerste deel spelers enkel in staat stelde om een eigen platformavontuur te maken, zijn de mogelijkheden in LittleBigPlanet 2 schier eindeloos. De afgelopen jaren heeft de community enkele zeer indrukwekkende creaties gemaakt. De beste hebben we hieronder op een rijtje gezet.









Heb jij ook een leuke of boeiende tip voor ons? Stuur dan een mailtje inclusief je GamersNET-gebruikersnaam naar marjolein@gamersnet.nl. Volg GamersNET en de GN Lunchtip ook op Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Lunchtip gemist? Check de vorige! Hitler reageert op...


Eet smakelijk!

» Reacties [2]

Auteur: Jaimy Kortenhoff op dinsdag 5 juni 2012 om 03:42:07

Cross-Play DLC voor LittleBigPlanet 2 aangekondigd

Sony heeft vandaag op haar E3 persconferentie aangekondigd dat ze DLC gaat uitbrengen voor Little Big Planet 2. Deze nieuwe content zal het mogelijk maken om gebruik te maken van cross-play tussen de PlayStation Vita en PlayStation 3. De uitbreiding zal ook een nieuwe verhaallijn met zich meebrengen.

Zo kunnen we dus later dit jaar samen van onze kleine helden genieten op een een klein scherm. Maar natuurlijk ook vanaf zijn grote broer; de PS3.

» Reacties [1]

Auteur: Leon Kempers op dinsdag 29 mei 2012 om 13:07:12

Starhawk-kostuums voor LittleBigPlanet 2 op komst

Bron: CVG
Fan van zowel Starhawk als LittleBigPlanet? Dan mag je de aankomende DLC voor laatstgenoemde game niet missen! De PlayStation Store-update van morgen brengt een gloednieuw pakket met zich mee, waarmee je jouw Sackboy in één van de drie Starhawk-kostuums kan steken.

De DLC zal zoals gezegd vanaf morgen verkrijgbaar zijn voor €2,99. Of je de kostuums ook los aan zal kunnen schaffen, is nog niet bekend. Een gedetailleerd overzicht van alle content en twee screenshots vind je hieronder.

  • Emmett Hair, Emmett Scarf, Emmett Armour Vest, Emmet Pants & Boots, Emmett Skin
  • Cutter Hair, Cutter Eyeglass, Cutter Moustache, Cutter Arm, Cutter Suit
  • The Outlaw Bandana, The Outlaw Torso, The Outlaw Pants, The Outlaw Skin
  • Starhawk™ Eyes


  • Bekijk de screenshots.

    » Reacties [4]

    Auteur: Leon Stougie op zondag 22 januari 2012 om 13:02:44

    The Muppets brengen een bezoek aan LittleBigPlanet 2

    Bron: VG247
    Hoewel er eerder al meerdere packs met kostuums van 'The Muppets' aan LittleBigPlanet 2 toegevoegd zijn, zal er nu ook een uitgebreider pack komen. De Premium Level Kit met 'The Muppets' zal een nieuwe verhaallijn kennen. Hierbij horen vijf storylevels, twee minigames en een hoop nieuwe decoraties, stickers, objecten, muziek, geluidseffecten en stemmen. Daarnaast zullen er ook zeven trophies, twaalf pins en nog een kostuum toegevoegd worden. Het kostuum is van Rowlf the Dog.

    Ook zal de Attract-O-Gel toegevoegd worden. Als je dit product uit de Muppets Lab op de muur spuit, zal Sackboy hierover kunnen lopen. Zo zullen muren en plafonds niet langer onbereikbaar zijn. Tevens wordt de Attract-O-Tweak gadget geïntroduceerd, welke ieder willekeurig materiaal plakkerig kan maken.


    The Muppets Premium Level Kit kun je vanaf 25 januari in de PlayStation Store vinden en zal een prijs meekrijgen van 5,99 euro.

    » Reacties [6]

    Auteur: Koen van Dijk op dinsdag 17 januari 2012 om 13:11:01

    LittleBigPlanet-franchise telt zes miljoen zelfgemaakte levels

    Bron: VG247
    Via Twitter onthulde Media Molecule, de ontwikkelaar van twee console-LittleBigPlanet's en in samenwerking met Sony Cambridge een PlayStation Portable-versie, dat de community sinds deel één zes miljoen levels heeft gemaakt, waarvan er 2,5 miljoen zijn ontworpen vanaf de release van LittleBigPlanet 2, in januari vorig jaar. Ook is bekend geworden dat er op de twee console-titels per week veertigduizend custom levels worden gebouwd.

    6 Million levels! A Year ago this week we launched LBP2, since then you guys have made 2.5m levels - you are amazing! <3

    Inmiddels is Media Molecule gestopt met het maken van LittleBigPlanet-games en heeft het bedrijf haar aandacht gericht op 'the next big thing'. Het volgende spel in de franchise is een titel voor de PlayStation Vita en wordt ontwikkeld door Tarsier Studios en Double Eleven Studios. Verwacht wordt dat de game vrij snel na de westerse lancering van de handheld zal verschijnen.

    » Reacties [5]

    Auteur: Peter Bouwman op maandag 9 januari 2012 om 12:26:57

    Media Molecule spendeert 4,1 miljoen pond aan onderzoek

    Soms komen er ongelooflijke bedragen naar buiten, zo ook de post research & development van Media Molecule. De ontwikkelaar van de LittleBigPlanet-franchise spendeert namelijk 4,1 miljoen pond aan deze post, wat neerkomt op bijna vijf miljoen keiharde euro's. De studio wil graag hun reputatie van "een innoverende ontwikkelaar" hooghouden. Dat vernieuwing duur is moge duidelijk zijn, maar Media Molecule richt zich dan ook op veel verschillende zaken:

    Leading edge physics and dynamics, rapid world creation from laser data, innovative routes to market via web based interfaces, 3D stereo-optics for advanced simulation, and use of 'hi-def' data capture and processing techniques.

    Gezien het feit dat de ontwikkelaar maar één echte franchise bezit, moet het inderdaad erg belangrijk zijn om op dat vlak te vernieuwen.

    » Reacties [2]

    Auteur: Daniël de Zwart op vrijdag 4 november 2011 om 00:03:27

    Ook Ezio gaat de wereld van LittleBigPlanet redden

    Sinds deze week, samen met de release van Uncharted 3: Drake's Deception, kun je jouw Sackboy in LittleBigPlanet 1 en 2 omtoveren tot Nathan Drake. Vanaf 15 november komt er echter weer een nieuw kostuum bij voor LittleBigPlanet-fans.

    Half november komt namelijk de nieuwe Ezio uit in Assassin's Creed: Revelations en heel toepasselijk krijgt Sackboy een metamorfose tot Ezio Auditore. Ga avonturen aan als echte assassin en bekijk hieronder de ontzettend vette Sack-Ezio!

    » Reacties [6]

    Auteur: Glenn van Dormolen op woensdag 26 oktober 2011 om 13:54:55

    Nathan Drake Sackboy in LittleBigPlanet 2

    Bron: VG247
    Met Uncharted 3: Drake's Deception keert Nathan Drake weer terug op de PlayStation 3. Maar niet alleen in zijn eigen game, want vanaf 2 november kun jij je Sackboy verkleden als de beste man! Uiteraard is het schattige poppetje hier te bekijken, op GamersNET.nl! Wat de prijs zal zijn van deze downloadbare outfit is nog niet bekend.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [6]

    Auteur: Tom Kauwenberg op donderdag 8 september 2011 om 09:16:02

    Nieuwe preview: LittleBigPlanet 2 Move Pack



    Met de komst van de PlayStation Move dachten veel mensen aan toepassingen met shooters en vechtspellen. De mannen achter LittleBigPlanet daarentegen, wilden er iets creatievers mee doen: het LittleBigPlanet 2 Move Pack!

    Lees de preview.

    » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op woensdag 7 september 2011 om 17:34:07

    Nieuwe LittleBigPlanet 2 update verschenen; voegt Move-ondersteuning toe

    Bron: VG247
    Het was oorspronkelijk de bedoeling dat LittleBigPlanet 2 al vanaf de release speelbaar zou zijn met de PlayStation Move, maar vanwege tijdgebrek besloot Media Molecule deze feature pas op een later tijdstip toe te voegen. Spelers hebben er uiteindelijk bijna een half jaar op moeten wachten, maar vandaag is LittleBigPlanet 2 dan eindelijk voorzien van een patch die Move-ondersteuning toevoegt. Bovendien brengt de update nog meer nieuwe features met zich mee, waaronder een aantal sensoren en een "Slice 'n Dice" tool. Het volledige overzicht met alle veranderingen vind je hieronder.

  • Playstation Move Support
  • Speed Sensor
  • Rotation Sensor
  • Angle Sensor
  • Slice ‘N Dice Tool
  • New Gameplay Controls
  • Minimum/Maximum number of players tweak
  • Multiplier option for the Score Giver
  • Color and Transparency tweaks for the Water projectile
  • Magic Mouths now can show actor name
  • Bounce Pads can now be tweaked to only bounce you when you press X
  • Triplet rythm note placeing! Press down D pad on notes window
  • » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op vrijdag 29 juli 2011 om 19:35:22

    LittleBigPlanet 2 krijgt Toy Story DLC

    Bron: VG247
    Media Molecule zal dankzij een deal met Disney binnenkort Toy Story DLC uitbrengen voor LittleBigPlanet 2. Het gaat hier om een level kit en een reeks kostuums. De level kit bevat negen nieuwe levels, twee normale tracks, één interactieve track, een achtergrond, vijf materialen, zes objecten en 149 stickers. Het kostuumpakket bevat de kledij van Buzz Lightyear, Slinky Dog, Hamm en Rex Claws.

    Beide pakketten zullen €5,99 per stuk kosten en desgewenst kun je de kostuums ook los kopen voor €1,99. De DLC verschijnt volgende week pas in de PlayStation Store, maar Media Molecule heeft nu al enkele screenshots vrijgegeven. Een selectie van de beste kiekjes vind je hieronder.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [10]

    Auteur: Daniël de Zwart op woensdag 20 juli 2011 om 15:58:03

    We willen LittleBigPlanet niet uitmelken, aldus Media Molecule

    Bron: CVG
    Eerder deze maand liet ontwikkelaar Media Molecule weten afstand te doen van de serie waar ze bekend mee is geworden: LittleBigPlanet. De reden waar we weet van hadden, was dat de developer zich meer op andere projecten wilde gaan focussen. In een interview heeft Media Molecule meer uitleg gegeven.

    Mede-oprichter van de ontwikkelaar, Mark Healey, zegt dat een gamereeks net is als het hebben van een kind. In een bepaald stadium wil dit kind het huis uit; dit is ook gedeeltelijk het geval bij LittleBigPlanet. Kareem Ettouney, art director van LittleBigPlanet, meldt dat iedereen nu wel de 'taal begrijpt' van de games en bekend is hoe het allemaal werkt. Media Molecule is daarom voorzichtig en zegt voortijdig gedag tegen LittleBigPlanet, dit om uitmelking en dufheid te voorkomen.

    If you think of LittleBigPlanet as having a child, you kin of get to the stage where they want to leave home. It's kind of like that.

    Alex Evans, mede-oprichter van het bedrijf, zegt nog wel dat ze LittleBigPlanet zullen blijven ondersteunen, hoewel het niet meer de primaire zaak is.

    » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op woensdag 20 juli 2011 om 17:56:11

    LittleBigPlanet moest oorspronkelijk free-to-play-titel worden

    Bron: VG247
    LittleBigPlanet lag ten tijde van de release voor 60 euro in de winkels, maar vandaag gaf Alex Evans van Media Molecule te kennen dat dit oorspronkelijk niet de bedoeling was. Toen het spel ongeveer een jaar voor de release van de PlayStation 3 aan Sony werd gepresenteerd kwam Phil Harrison (die destijds president van Sony Worldwide Studios was) op het idee om met de game een nieuw free-to-play-model te introduceren. Evans vertelt:

    In that initial 45 minute that turned into three hour pitch, which was at the end of 2005, beginning of 2006, Phil said all sorts of buzz words which we still haven’t hit. [He] said it should be free to play, it should have a new business model, it should be downloadable, it should do DLC, it should do user-generated content. Phil was basically raising the bar on what we were pitching.

    Harrison gaf de ontwikkelaar, die toen nog bekend stond als Brainfluff, genoeg geld om in zes maanden een prototype van hun project met de codenaam Craftworld te ontwikkelen. Harisson vertelt:

    That was our internal codename for it for quite a long time. And then LittleBigWorld was the project name and that was being branded, and we couldn’t get the trademark for LittleBigWorld as there was another company in the States called BigWorld. And so it became LittleBigPlanet two weeks before GDC 2007.

    Evans geeft toe dat ze de game voor een korte periode zelfs hadden omgedoopt tot LittleBigBang, maar men kwam er al snel achter dat dit "gang bang" betekende. En dit zou zeker voor een spel als LittleBigPlanet geen geschikte naam geweest zijn...

    » Reacties [1]

    Auteur: Leon Kempers op dinsdag 5 juli 2011 om 14:09:01

    LittleBigPlanet 2 krijgt Final Fantasy en inFamous 2 DLC

    Het leukste aan je Sackthing is dat je hem zo gek kunt verkleden als je zelf wilt. Je kunt hem bijvoorbeeld zelfgemaakte kleding aantrekken, maar dankzij de tientallen downloadable content-pakketten kun je het poppetje ook omtoveren tot een bekend gamepersonage. Metal Gear Solid en God of War passeerden al eerder de revue, nu is het de beurt aan Final Fantasy VII.

    Voor €5,99 kun je een bundel aanschaffen met daarin de kostuums van Sephiroth, Cloud, Aeris, Tifa en Vincent, maar de kostuums zijn ook los te koop voor €1,99 per stuk (behalve die van Vincent, die is enkel in de bundel verkrijgbaar). De Final Fantasy DLC zal vanaf 13 juli beschikbaar zijn in de PlayStation Store. Morgen zal het inFamous 2-pakket, dat zowel een kostuum van de goede als een kostuum van de slechte Cole bevat, al verkrijgbaar zijn voor €2,99.

    Tot en met morgenmiddag is veel LittleBigPlanet DLC verkrijgbaar voor de helft van de prijs. Wil je jouw Sackthing dus uitrusten met zo veel mogelijk nieuwe kleding voor zo weinig mogelijk geld, klik dan hier voor het overzicht.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [5]

    Auteur: Leon Kempers op zondag 3 juli 2011 om 20:15:41

    Veel LittleBigPlanet DLC tijdelijk voor de helft van de prijs

    Zit je zo rond de zomer krap bij kas, maar wil je jouw LittleBigPlanet levels toch uitrusten met zo veel mogelijk nieuwe versiersels voor zo weinig mogelijk geld? Sla dan nu je slag, want Sony heeft de prijs van heel veel LittleBigPlanet level en kostuum kits gehalveerd. Zo kun je voor slechts €2,99 jouw Sackthing verkleden als Screaming Mantis, Meryl Silverburgh, Raiden of Solid Snake! Deze aanbiedingen zijn geldig tot 6 juli en alle DLC is compatible met zowel de eerste als de tweede LittleBigPlanet-game. Het volledige overzicht vind je hieronder.

    Metal Gear Solid Level Kit - €2.99
    Metal Gear Solid Costume Kit - €2.99
    Heavy Rain Costume Kit - €2.99
    Sonic the Hedgehog Costume Kit - €2.99
    Street Fighter Costume Kit - €2.99
    ICO and Shadow of the Colossus Costume Kit - €2.99
    God of War Level Kit - €1.49
    Patapon Costume - €0.99
    ModNation Racers Tag Costume - €0.99
    Assassin’s Creed II Ezio Auditore Costume - €0.99
    Pirates of the Caribbean Level Kit - €2.99
    Pirates of the Caribbean Costume Kit - €2.99
    Marvel Level Kit - €2.49
    Marvel Costume Kit 1 - €2.99
    Marvel Costume Kit 2 - €2.99
    Marvel Costume Kit 3 - €2.99
    Marvel Costume Kit 4 - €2.99
    Watchmen Costume Kit - €2.99
    The Incredibles Costume Kit - €2.99
    The Incredibles Level Kit - €2.49




    » Reacties [2]

    Auteur: Peter Bouwman op zaterdag 2 juli 2011 om 10:36:16

    Media Molecule neemt afstand van LittleBigPlanet

    Media Molecule is groot geworden dankzij hun LittleBigPlanet-franchise, maar zoals meerdere ontwikkelaars willen ze wel een keer wat anders. Zo heeft Siobhan Reddy van de studio tijdens GameLab gezegd:

    "We are "stepping away from Little Big Planet to focus on some new ideas"

    Hoewel Media Molecule de franchise bedacht heeft zijn ze al lang niet meer de enige studio die bezig is met de schattige games. Sony Cambridge was verantwoordelijk voor de PSP-versie en de studio's Double 11 en Tarsies Studios zijn bezig met de aankomende versie voor de PlayStation Vita. Wat het nieuwe project wordt van Media Molecule is nog niet bekend.

    » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 21 mei 2011 om 12:20:20

    Band maakt videoclip volledig in LittleBigPlanet

    Wat doe je als je als kleine band een videoclip wil maken, maar slechts een beperkt budget hebt? Vroeger kon je in zo'n geval weinig doen, maar dankzij de komst van videogames (en met name LittleBigPlanet) wordt dit steeds makkelijker! Daarom maakten de Kick-Ass Trainers de videoclip voor hun nieuwe nummer "She's The One" volledig in LittleBigPlanet 2. Het resultaat is op zijn zachtst gezegd opvallend geworden, dus bekijk de video snel hieronder.

    » Reacties [14]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 16 april 2011 om 11:22:09

    LittleBigPlanet bereikt mijlpaal van vier miljoen levels; TRON en Killzone DLC op komst

    Alex Pavey, Product Manager van Sony Europa, kondigde gisteren trots aan dat LittleBigPlanet (2) inmiddels de mijlpaal van vier miljoen levels heeft gepasseerd. De teller staat inmiddels al op 4,141,742 en dat aantal stijgt met de minuut. Een snelle rekensom leert ons dat, wanneer je LittleBigPlanet dag en nacht zou spelen en je vijf minuten aan elk level zou besteden, het je maar liefst 78 jaar zou kosten om alle levels te doorploegen. Media Molecule schreef:

    For us the most exciting thing has always been seeing what the community does with a LittleBigPlanet game when they get their hands on the new features and tools. We’re constantly delighted – and amazed – by their ingenuity and creativity, and it’s so inspiring to see the level of affection that exists for LittleBigPlanet amongst fans around the world.

    Media Molecule maakte van de gelegenheid gebruik om even een update te geven van wat er momenteel allemaal gaande is in de wereld van LittleBigPlanet. Zo is er op dit moment een nieuwe Contraption Challenge in volle gang. Dit is een soort wedstrijd waarin iedereen dezelfde opdracht krijgt en degene die deze het beste uitvoert wint eeuwige roem. Het is deze keer de bedoeling om een werkende onderzeeër te bouwen, dus zet je bouwhelm maar alvast op, want dat gaat een lastig karwei worden.

    Maar we kunnen de komende weken ook weer heel wat downloadable content verwachten. Zo verschijnt op 27 april het TRON: Evolution Minipack in de PlayStation Store. Dit pakket bevat niet alleen twee nieuwe kostuums, maar ook nog eens flink wat nieuwe stickers om je levels en pod mee te decoreren. Het prijskaartje? €2,99.

    In mei verschijnt het Killzone 3 Minipack. Hier mocht Pavey nog niet te veel over kwijt, maar wel gaf hij al een screenshot van een van de nieuwe kostuums vrij. Dames en heren, aanschouw: de Hazmat Trooper.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [7]

    Auteur: Leon Kempers op woensdag 16 maart 2011 om 14:32:53

    LittleBigPlanet 2: binnenkort ook voor je leraar

    Bron: 1UP
    Met de komst van handhelds als de PSP en de DS is het mogelijk om overal ter wereld te gamen. Technisch gezien zou je dus ook de nieuwste games kunnen spelen in het klaslokaal, al leert de praktijk dat leraren hier vaak niet blij mee zijn. Maar hoe vet zou het zijn als die saaie wiskundeleraar van je voor de klas op de PlayStation ging spelen? Heel vet en dat besefte Media Molecule ook. Daarom kunnen we binnenkort de eerste educatieve DLC voor LittleBigPlanet 2 verwachten. Senior Vice President van Sony Computer Entertainment legt uit:

    We are going to be creating teacher packs where class teachers with a specialist subject knowledge in science, technology, engineering and maths -- the stem subjects -- create 'levels' with content aligned to their specific age range.

    [...]

    The pack will be a really useful way of starting to track and develop interest and involvement in games-based learning.

    Maguire ziet niet in waarom game consoles niet voor educatieve doeleinden kunnen worden gebruikt:

    Games consoles don’t just play games, they are sophisticated media players.

    [...]

    There is no reason why you can’t play open standard educational content such as videos, audio and web-based lessons through a games console like the PlayStation.

    Maguire gaf aan dat het mogelijk zou zijn om complete lessen te maken in LittleBigPlanet 2. Zo is de game dankzij de mogelijkheid om spraak op te nemen uitgestekend geschikt om kinderen een taal bij te brengen.

    Wanneer deze DLC zal verschijnen is nog niet bekend, maar scholen doen er dus goed aan om nu al een PlayStation 3 voor elk klaslokaal aan te schaffen.

    » Reacties [6]

    Auteur: Leon Kempers op zondag 6 maart 2011 om 11:26:24

    Man maakt Plants vs. Zombies na in LittleBigPlanet 2

    We hebben de afgelopen jaren heel wat vreemde creaties voorbij zien komen in LittleBigPlanet (2). Niet alleen talloze Super Mario Bros-levels, maar soms ook complete replica's van games! En vandaag kunnen we weer een level aan laatstgenoemde categorie toevoegen. De PSN-gebruiker "Foggles" heeft namelijk Plants vs. Zombies, een van de populairste mobiele games, compleet nagemaakt in LittleBigPlanet 2! Zelfs de muziek is identiek. Het is wachten totdat Popcap Games boos wordt en Media Molecule dwingt het level offline te halen, maar tot die tijd kun je de video hieronder bekijken of het level zelf spelen in LittleBigPlanet 2.

    » Reacties [17]

    Auteur: Leon Kempers op dinsdag 15 februari 2011 om 15:15:52

    LittleBigPlanet 2 heeft eerste patch gekregen

    LittleBigPlanet 2 heeft vandaag zijn eerste patch gekregen, versie 1.01. Waar Media Molecule de patches bij het eerste deel altijd naar een kaassoort vernoemde (zo zijn de afgelopen twee jaar onder andere de "Cheddar" en "Leerdammer"-updates voorbijgekomen), lijken ze daar nu mee te zijn gestopt. Deze patch krijgt namelijk de codenaam "Cupcake" (cakeje) mee en repareert tientallen bugs, waaronder een veel voorkomend probleem waarbij je POD ineens was verdwenen. Check de volledige lijst met verbeteringen hieronder!

      - Your Craft Earth should no longer obscure the pod when changing your PSN Avatar.
      - If your POD was missing, blocked, broken or contained any create objects it shouldn’t have, it will now be reset to normal.
      - A more accessible “Reset Pod” option is now available should your POD become broken for some reason! To access it:
      Pause the game / Press START
      Go to the Settings Menu
      Select Profile
      Select “Reset Pod Decoration”
      - The “Naux” glitch / corrupt Sackboy problem should now be fixed - your Sackboy will no longer be squishy and unable to swim!
      - DLC costumes and PODS that have been captured from community levels will no longer be selectable in pop-it. Anyone wearing a “glitched” DLC costume after patching will have it removed.
      - Several improvements to overall game stability have been made.
      - We’ve vanquished some evil code gremlins that were causing crashes and that has improved overall stability.
      - Info bubbles that have long text descriptions (e.g. The sequencer) can now be scrolled in a fixed width text box.
      - There is now a visual indicator showing how high a bounce pad will bounce you when tweaking it in Create mode.
      - Stickers and decorations that are placed on Sackboy only will not appear in the used objects page.
      - Level keys can now be deleted from Pop-it!
      - You can’t watch the credits while already watching them after completing the game.
      - It should now be possible to re-enter your shopping cart if you accidentally signed out when it had some items in it.
      - Players will now be prompted to save the changes made to their level in Create when switching to Play Mode after having changed the Audio Reverb.
      - Emitting and destroying spawn points in quick succession should no longer make the game crawl into the corner and weep.
      - LBP1 sound objects should now be correctly imported when using the option to do so when booting the game.
      - It is no longer possible to access level links to LBP1 Story levels that you have hearted.
      - The Clank Costume has green eyes again!

    » Reacties [2]

    Auteur: Matthijs Bijl op zaterdag 5 februari 2011 om 00:44:12

    3,6 miljoen user made levels in LittleBigPlanet 2; DLC in aantocht

    Bron: VG247
    Spelers in LittleBigPlanet 2 barsten letterlijk van de creativiteit, wat wel te zien is aan de grote hoeveelheid user made levels die de game twee weken na de release al rijk is. Ontwikkelaar Media Molecule maakte namelijk trots bekend dat er maar liefst 3,6 miljoen levels door gebruikers zijn gemaakt. Van deze 3,6 miljoen levels zijn er wel twee miljoen nog afkomstig uit het eerste deel, maar de creatie van maar liefst 1,6 miljoen levels in zo'n korte tijd is een groteske prestatie.

    Daarnaast maakte de ontwikkelaar ook de bekendmaking dat volgende week het speciale Valentine DLC sack pack op PSN verkrijgbaar zal zijn. Deze zal slechts voor een korte tijd te koop zijn, dus wees er snel bij. Het Groundhog en Chinatown New Year pack zullen met de verschijning van het Valentine pack ook verdwijnen, dus ook voor deze DLC geldt: wees er snel bij!

    » Reacties [7]

    Auteur: Bas de Voogt op vrijdag 4 februari 2011 om 00:01:04

    Ook nieuwe levels in LittleBigPlanet 2's Move DLC

    Bron: VG247
    Behalve de nieuwe Move functies die de DLC oorspronkelijk met zich mee zou brengen, krijgen we ook door Media Molecule ontworpen levels. Toen er gevraagd werd of de komende DLC pakketten net zo groot zullen zijn als het originele spel zelf gaf een medewerker van Media Molecule het volgende antwoord:

    “The Move pack will contain some new story mode levels using Move controls made by us here. The guys are working on it at the moment, it’s looking great!”

    Dit bericht zou geplaatst zijn in een Facebook live chat.

    De DLC zou eigenlijk tegelijkertijd als een aparte schijf verscheept worden met LittleBigPlanet 2, maar men was bang dat er dan geen nieuwe levels in zouden worden verwerkt. Er gaat zelfs een gerucht dat het Move DLC pakket wel liefs tien nieuwe levels zal bevatten.

    » Reacties [2]

    Auteur: Twan Stins op vrijdag 4 februari 2011 om 00:04:26

    Nieuwe review: LittleBigPlanet 2



    Is LittleBigPlanet 2 niet gedoemd te mislukken door het succes van zijn voorganger? Of zijn er genoeg dingen toegevoegd om het toch een aanwinst te noemen? Je leest het hier...

    Lees de review.

    » Reacties [16]

    Auteur: Matthijs Bijl op zondag 30 januari 2011 om 00:04:38

    LittleBigPlanet 2 Wiki voor al je vragen

    WikiLeaks is al weken, zo niet maanden hot news, maar de aangekondigde Wiki van LittleBigPlanet 2 heeft ook de potentie in zich om wereldberoemd te worden. Op deze Wiki zullen waarschijnlijk al je vragen bij het creëren of spelen van de levels beantwoord worden. De wikipagina is hier te vinden. Een recensie van deze creatieve game mag je deze week bij GamersNET verwachten.

    » Reacties [10]

    Auteur: Leon Kempers op woensdag 26 januari 2011 om 17:05:30

    Fans maken real life LittleBigPlanet

    Een stel fans van LittleBigPlanet vonden de franchise zo ontzettend leuk dat ze besloten de game in het echt na te spelen. Het resultaat? Twee minuten aan ontzettend toffe content. Het decor is volledig uit karton vervaardigd, en aan de muziek is geen computer te pas gekomen. Dit is precies zoals je je real life LittleBigPlanet zou voorstellen. Check snel de video hieronder.

    » Reacties [31]

    Auteur: Bas de Voogt op zondag 23 januari 2011 om 00:13:45

    De redding is nabij voor het LBP2 laadscherm probleem

    Bron: Examiner
    Heb je eindelijk na al die maanden wachten LittleBigPlanet 2 toegevoegd aan je game collectie, blijkt het dat je niet verder komt dan het laden van andermans wereld of het bezoeken van je vrienden. Volgens het LBP2 forum gebeurt dit bij een hoop spelers en zou zelfs na een enige tijd laden de PlayStation 3 vastlopen.

    Gelukkig is er een eenvoudige oplossing voor dit verschijnsel. Als je vast zit in het laadscherm, moet elke speler zijn PS3 controller uitzetten en ze vervolgens na het laden weer aanzetten. Een andere optie die bijna altijd werkt is om tijdens het laden je PS knop van je controller ingedrukt te houden, waarna je het nummer van je PS3 controller veranderd in bijvoorbeeld nummer 2. Na het laden zul je een scherm zien waarin je moet kiezen met welk account je wilt spelen.

    Media Molecule weet ondertussen de oorzaak van het probleem en is druk bezig met het verwijderen van deze glitch. In de tussentijd zal je als het goed is even provisorisch succesvol verder kunnen spelen met je Sackboy- of Sackgirl-vriendjes.

    » Reacties [8]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 22 januari 2011 om 11:04:46

    Schokkend veel "Kill Obama" levels in LittleBigPlanet 2

    LittleBigPlanet 2 is nog maar een paar dagen uit, maar nu al zijn er schokkend veel levels gemaakt waarin het de bedoeling is Barack Obama, president van de VS, te vermoorden. Opvallend is dat ontwikkelaar Media Molecule hier niets aan doet, terwijl er zoveel levels zijn dat het ze wel op moet vallen. Een greep uit enkele van de "creaties":

      obama kill read description
      defeat obamas
      hêârt if ù häte ôbámå ( seriously ) h4h
      m odes to kill obama
      stupid obama
      KILL OBAMA!!!!!!!!!!!!!
      arrest obama for life


    Zodra Sony of Media Molecule een reactie geeft laten we het je meteen weten.

    » Reacties [39]

    Auteur: Leon Kempers op donderdag 20 januari 2011 om 11:57:07

    LittleBigPlanet 2 vestigt vijf wereldrecords in drie dagen

    Bron: News 10
    LittleBigPlanet 2, misschien wel de creatiefste game van 2011, heeft in drie dagen maar liefst vijf Guiness World Records gevestigd. Dit vond allemaal plaats op het launch evenement dat Sony organiseerde om de release van de game te vieren. Drie dagen lang hebben drie gamers non-stop LittleBigPlanet 2 gespeeld, en daarmee vestigden ze de volgende records:

    - Longest marathon playing LittleBigPlanet 2
    - Longest marathon playing a platform video game
    - Most video game genres played in one video game in 24 hours
    - Most user-generated video game levels played in 24 hours
    - Most user-generated video game levels played in a video game marathon

    Het is nu afwachten of Sony met LittleBigPlanet 2 ook de verkooprecords zal breken, maar dat zal snel blijken aangezien LittleBigPlanet 2 vanaf morgen in de winkels ligt.

    » Reacties [8]

    Auteur: Matthijs Bijl op zondag 16 januari 2011 om 00:07:41

    Laat je geruststellen door Kevin Butler in reclame LittleBigPlanet 2

    LittleBigPlanet 2 zal vanaf volgende week in de winkels te verkrijgen zijn, en iedereen die nog enige twijfels koesterde over de creatieve game, wordt door Kevin Butler in het onderstaande filmpje gerustgesteld. Kabooooooooo....

    <klik hier voor de gametrailer

    » Reacties [16]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 8 januari 2011 om 13:08:31

    LittleBigPlanet 2 vereist grote installatie

    De release van LittleBigPlanet 2 komt steeds dichterbij: nog maar tien nachtjes slapen en we kunnen allemaal aan de slag met een van de meest creatieve games ooit gemaakt. Dit betekent dat de eerste websites al een review exemplaar van het spel binnen hebben, dus veel tot voorheen onbekende details komen nu ineens aan het licht en een daarvan kan nogal teleurstellend zijn voor mensen met een 40/60 GB harde schijf: LittleBigPlanet 2 vereist namelijk een verplichte installatie van maar liefst 1430 MB op je harde schijf. Er is niets gezegd over een optionele installatie, dus daarvan is waarschijnlijk geen sprake.

    » Reacties [21]

    Auteur: Matthijs Bijl op zondag 2 januari 2011 om 00:34:05

    Fast Forward 2011 LittleBigPlanet 2



    LittleBigPlanet 2 is de sequel op LittleBigPlanet, een game die bekend staat om zijn introductie van het ‘Play-Create-Share’-principe. De mogelijkheden moeten met dit tweede deel nog groter worden. Maar hebben we niet genoeg aan deeltje 1? Dat lees je in deze Fast Forward…

    Een lach op het gezicht
    Toen LittleBigPlanet 1 in 2009 uitkwam, gooide de game bij veel critici hoge ogen. De enerzijds lage instapdrempel in combinatie met een zeer uitgebreide level-editor wisten vele gamers zeer te waarderen. De kleurrijke levels en de vrolijke Sackboys wisten bij vrijwel iedereen een lach op het gezicht te toveren. Toen dan ook begin vorig jaar de geruchten opstaken over een mogelijk vervolg op deze zeer geprezen game, raakten vele mensen al zeer enthousiast. Desalniettemin was er ook een groot deel onder de gamers sceptisch over een mogelijk vervolg. LittleBigPlanet 1 bood namelijk al zoveel mogelijkheden, zou een vervolg daar wel nog iets aan toe te voegen kunnen hebben?

    Iedereen die met deze sceptische gevoelens in z’n maag zat, kan gerust ademhalen. LittleBigPlanet 2 zal namelijk niet een soort 1.5 versie-game zijn (zoals sommigen Assassn’s Creed: Brotherhood ook wel noemen), maar weet op zeer indrukwekkende wijze opnieuw de speler te betoveren door zijn inhoud en vrijheid. De vrijheid van de speler om levels nu nog ingewikkelder te maken. In dit tweede deel zullen er nog minder limieten worden gesteld aan de creatievelingen onder ons.

    Platform voor games
    Niet alleen vanwege het feit dat levels groter gemaakt kunnen worden, doordat je zeer ingewikkelde creaties op een microchip kan opslaan, zodat de editor het als een heel gewoon klein dingetje plaatst. Maar ook zeker vanwege het feit dat LittleBigPlanet 2 geen normale platformgame moet worden, maar, zoals Media Molecule zelf aangeeft, een platform voor games. Zo kan je de spelletjes spelen die je lang geleden nog in de Arcadehallen aan het beoefenen was, of een gehele RPG opbouwen vanuit het niets.

    Bekijk de screenshots.

    Maar niet alleen creatievelingen zullen hun harten weer op kunnen halen aan de vele nieuwe speeltjes die ze aangeboden zullen krijgen. Met het reeds befaamde ‘Play-Create-Share’-principe was in LittleBigPlanet 1 zeker nog ruimte voor verbetering, en dat heeft Media Molecule zo op het oog zeer goed aangepakt. Het ‘Share’-gedeelte wordt nu namelijk nog makkelijker door de verbeterde zoekfuncties, een eigen webportaal dat je op je PC kan bezoeken en waardoor je nog meer inzicht hebt in de vele creaties van mensen over de gehele wereld en beoordelingen die makkelijker, en zelfs effectiever gegeven kunnen worden.

    En last but not least de mogelijkheid die aan filmfanatici wordt geboden in deze al reeds indrukwekkende sequel. Het is mogelijk om met allerlei tools een film in elkaar te zetten. Zullen we remakes gaan zien van klassiekers als Scarface en The Matrix? Zeer waarschijnlijk. Maar ook zullen creatievelingen vol met ideeën over eigen films hun inspiratie kwijt kunnen en creaties scheppen die door miljoenen mensen over de gehele wereld zo bekeken kunnen worden.

    Voorlopige conclusie
    LittleBigPlanet 2 lijkt hetzelfde kunstje, ondanks het scepticisme dat vele mensen in het begin nog voelden, te flikken dat zijn voorganger ook deed. Iedereen verbluft laten staan, openvallende monden tonen, met een heel scala aan nieuwe en verbeterde dingen die de serie naar een hoger niveau moeten gaan tillen. Meer mogelijkheden in de level-editor, betere 'share'-mogelijkheden, en zelfs de mogelijkheid om hele films te regisseren. Ik geloof in deze game, jij ook?

    LittleBigPlanet 2 verschijnt op 19 januari 2011 voor de Playstation 3 .

    » Reacties [8]

    Auteur: Stefan Arendshorst op woensdag 22 december 2010 om 17:33:43

    Releasedatum LittleBigPlanet 2 bekendgemaakt

    Bron: Eurogamer
    Sony heeft via hun blog aangekondigd dat LittleBigPlanet 2 voor Europa gepland staat op 19 januari.

    Ook is er een ''Story Mode Demo' te downloaden vanaf 22 december in de PlayStation Store. Hier kun je alvast oefenen met de 'Grapple Hook' en 'Sackbots'. Ook kun je alvast kennismaken met de characters die jou zullen helpen in LittleBigPlanet 2.

    » Reacties [6]

    Auteur: Jonah Knulst op maandag 20 december 2010 om 15:06:05

    LittleBigPlanet 2 tevens richting de PlayStation Portable?

    Bron: Eurogamer
    Goed nieuws voor degenen die uitkijken naar het langverwachte LittleBigPlanet 2 én in het bezit zijn van een PlayStation Portable, want als we de geruchten mogen geloven, komt de game tevens richting de PlayStation Portable. Het gerucht komt van een Australische webwinkel, die de game voor de PlayStation Portable heeft ingedeeld.

    De kans dat dit daadwerkelijk gebeurt, is aanzienlijk groot, want de originele LittleBigPlanet kwam een jaar na de release van de PlayStation 3-versie tevens naar de PlayStation Portable. Voorlopig mogen we dit bericht nog even met een korreltje zout nemen, dus het is afwachten op een officiële bevestiging.

    » Reacties [4]

    Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 december 2010 om 11:51:54

    LittleBigPlanet 2 geen 3D

    Bij het lezen van de titel boven dit bericht, zou je kunnen denken: 'boeiend, geen 3D'. Toch is het opvallend dat Sony er blijkbaar voor gekozen heeft om een van hun paradepaardjes niet te voorzien van 3D. Zo moest en zou GT5 3D ondersteunen en zijn verder bijna alle andere Sony-exclusieve games 3-dimensionaal te spelen.

    Het bericht kwam naar buiten via Mark Valledor van Sony zelf naar aanleiding van een vraag op het US PlayStation Blog. Er is geen reden gegeven voor het weglaten van 3D.

    LittleBigPlanet 2 komt in januari, maar tot die tijd kunnen fans zich vermaken met de demo die later deze maand zal verschijnen en de Move-versie van het eerste deel.

    » Reacties [6]

    Auteur: Marc Huizinga op donderdag 11 november 2010 om 18:38:07

    Gerucht: Move-titel met Sackboy in de hoofdrol mogelijk in aantocht

    Wie kent hem nu eigenlijk niet? Sackboy, het poppetje waar het allemaal om draait in de LittleBigPlanet-serie en het icoontje van Media Molecule vandaag de dag.

    Het ziet ernaar uit dat ontwikkelaar Media Molecule met Supermassive (bekend van PlayStation Move-titels als Start the Party en Tumble) samen gaat werken om hun Sackboy te combineren met de Playstation Move. Tenminste, als we het Australian Certification Board moeten geloven, die in haar database een nieuwe game had opgenomen onder de naam 'Sackboy's Prehistoric Moves'.

    Wellicht zal dit dus een game zijn waarin we met de PlayStation Move spelletjes zouden kunnen spelen met een Sackboy. Grote kans dat we hier nog wel meer over gaan horen in de toekomst.

    » Reacties [3]

    Auteur: Matthijs Bijl op dinsdag 9 november 2010 om 16:40:09

    Collector's edition voor LittleBigPlanet 2 zal ook in Europa te verkrijgen zijn

    Bron: VG247
    Sony's product manager Alex Pavey heeft bekendgemaakt dat de eerdere aangekondigde collector's edition voor LittleBigPlanet 2 ook naar Europa zal komen. In de speciale uitgave van de game kan men het volgende vinden:

    Een LittleBigPlanet 2-schijfe

    Zeven DLC kostuumpjes:

    Toy Story 3 Aliens costume
    Tron: Legacy Clu costume
    Muppets Great Gonzo costume
    Ratchet costume
    Clank costume
    Even More Animals costumes: Crocodile, Vulture, Cobra, Mandrill

    Twee kostuums, exclusief voor de collector's edition indien je hem pre-ordert:

    Jak costume
    Daxter costume

    Vijf LittleBigPlanet 2 avatars voor PSN

    In de Amerikaanse versie is er onder meer nog een extra pluche Sackboy te vinden. Deze is helaas niet toegevoegd in de Europese editie.

    » Reacties [6]

    Auteur: Matthijs Bijl op dinsdag 5 oktober 2010 om 16:44:05

    LittleBigPlanet 2 uitgesteld omdat niet alle PS3's aangesloten zijn op internet

    Bron: VG247
    Een aantal dagen geleden kwam het bericht naar buiten dat LittleBigPlanet 2 helaas uitgesteld was tot begin 2011. Als reden werd toen genoemd dat men gewoon meer tijd nodig had voor de game, maar directeur van Media Molecule Alex Evan's heeft in een interview verteld dat het eigenlijk vooral kwam omdat niet elke PlayStation 3 verbonden is met het internet.

    “Like LittleBigPlanet, we will be supporting the game with patches, updates and whatever, but you have to realise right from the beginning that there are those people who don’t have online and that is why we decided it was the right decision to delay the game. In the end, the main reason for it though was just that we played the game and in the end realised that we had to make the Blu-ray perfect, and I don’t mean 100 percent perfect, but I just mean something we are proud of.

    We respect people don’t have online and don’t want to patch their game to get the full experience. We could have shipped it and it would have been fine, however we realised that with just a couple of extra week’s we could make the game super amazing, adding the super onto the already amazing which exists today. This is something that will live forever and the delay, people will forget about. I’m really sorry the delay frustrated people, even us, I mean I really wanted to get this game out for Christmas so hard. We pushed ourselves but realised with just a few more weeks we could make it perfect.”

    Als Media Molecule niet zo barmhartig besloot te zijn richting PlayStation 3-eigenaren die hun console niet op het internet hadden aangesloten, had de game over een maand al in de winkels kunnen liggen.

    » Reacties [17]

    Auteur: Matthijs Bijl op dinsdag 28 september 2010 om 16:42:46

    Nieuwe preview: LittleBigPlanet 2 beta



    LittleBigPlanet is zo uitgebreid en biedt zoveel mogelijkheden; is een vervolg op zo'n revolutionaire game dan wel noodzakelijk? Het antwoord op deze vraag lees je in deze preview...

    Lees de preview.

    » Reacties [9]

    Auteur: Michiel Brunsveld op donderdag 23 september 2010 om 11:34:20

    LittleBigPlanet 2 uitgesteld tot januari 2011

    Bron: LBP.com
    Ontwikkelaar Media Molecule heeft via de officiële website van LittleBigPlanet 2 slecht nieuws naar buiten gebracht. De game is namelijk uitgesteld tot januari 2011 en zal dus niet meer "eind 2010" verschijnen.

    De reden voor het uitstel is vrij simpel, want men wil gewoon de best mogelijke ervaring bieden met de tweede LittleBigPlanet-game, waarvoor meer tijd nodig is. Via de website werd het volgende verklaard:

    We’ve all been working like powered-up space ninjas and we’re almost there, but because we love what we’ve made, and we love our little sack-friends, and most of all we love all our fans out there, we couldn’t let you all get together until we knew we were giving you the best experience imaginable. Which is why we’ve taken the hard decision to delay the worldwide release of LittleBigPlanet 2, originally slated for later this year to January 2011.

    We know this will come as disappointing news for all you LittleBigPlanet fans, and believe us, we are disappointed too. We are a tight-knit team and we take enormous pride in our work, so to raise the bar we’ve set with the original LittleBigPlanet, a game that has been so embraced by all, we’ve agreed to allow ourselves a bit more time to deliver the experience that our great fans and community deserve. We are truly sorry, but hope you understand that we have to build the best possible game, as it is the foundation of our community.

    On the upside, we are going to find a way to give more of you a taste of LBP2 prior to launch, so stay tuned.

    Door het uitstel heeft men in elk geval meer tijd om meer (beta-)tests uit te voeren en alle feedback te verwerken, al wordt de pijn van het langere wachten er niet minder door.

    » Reacties [9]

    Auteur: Rick Egbers op zaterdag 18 september 2010 om 00:18:18

    Vele klassiekers zijn opnieuw gemaakt in LittleBigPlanet 2 bèta

    Bron: Joystiq
    Een Youtube-gebruiker heeft veel beelden van LittleBigPlanet 2 online gezet. TheFinalBurst, zoals de gebruiker op Youtube heet, is er namelijk in geslaagd om met het gereedschap dat hij in de bèta van LittleBigPlanet 2 tot zijn beschikking heeft een aantal bekende games na te maken. Zo maakte hij Pac-Man, Air Hockey, Micro Machines en zelfs een First-person shooter. Hier zie je een paar van de beelden als bewijs.

    Op het Youtube-kanaal van TheFinalBurst kun je al zijn video's en creaties bekijken. Hieronder is alvast een versie van Pac-Man dat met LittleBigPlanet 2 gemaakt is te zien.

    klik hier voor de gametrailer

    » Reacties [6]

    Auteur: Matthijs Bijl op woensdag 8 september 2010 om 15:44:56

    'Zéér actieve' spelers LittleBigPlanet 1 krijgen beta uitnodiging LBP 2

    Bron: VG247
    Sony heeft beta uitnodigingen voor de sequel van één van de verrassendste games van 2008, LittleBigPlanet 2, verstuurd. Voordat je echter tot dit selecte en bevoorrechte gezelschap van beta testers mag behoren, moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Allereerst moet het aantoonbaar zijn dat je een zeer actieve speler bent in LittleBigPlanet 1.

    Maar dan ben je er nog niet. Aan de volgende criteria moet namelijk ook nog voldoen worden:

    - You must be 18 and be part of a country where PSN is available
    - The beta will be conducted in English only so you need to be able to provide your feedback in English.
    - Our current Beta Test Community and our existing LittleBigPlanet beta testers will automatically be included in this beta trial. Please note that being selected for this beta trial does not give you access to other beta trials we may operate.
    - Participation in our beta trials is subject to our Beta Trial Agreement. By accepting our invitation to join, you will be accepting the terms of this agreement so please read it carefully. These will be included in the invitation e-mails.

    Maar zelfs als je nu al juichend achter je PC of mobiel platform dit allemaal zit door te lezen, heb je pech gehad. Volgens een bericht op het PlayStation forum worden er namelijk nu geen beta testers meer aangenomen.

    » Reacties [12]

    Auteur: Jonah Knulst op donderdag 19 augustus 2010 om 15:11:37

    Ook Europa verkrijgt collector's edition LittleBigPlanet 2

    Bron: VG247
    Goed nieuws voor degenen die uitkijken naar LittleBigPlanet 2, want Alex Pavey, product-manager voor Sony Computer Entertainment Europe, heeft kunnen bevestigen dat de collector's edition van de game ook zijn ronde zal doen in Europa.

    De beste man wist hieraan toe te voegen dat de content van deze gelimiteerde oplage per land zal verschillen, waardoor er vooralsnog geen verdere details zijn. Ook wist Pavey jammer genoeg nog geen exacte releasedatum te geven voor de game.

    » Reacties [1]

    Auteur: Michiel Brunsveld op maandag 16 augustus 2010 om 11:06:37

    LittleBigPlanet 2 krijgt binnenkort een beta

    Bron: VG247
    Media Molecule heeft laten weten dat een beta van LittleBigPlanet 2 spoedig zijn weg zal vinden naar het PlayStation Network. De ontwikkelaar gaf nog geen verdere informatie over de inhoud en release van de beta, maar we zullen spoedig horen op welke manier spelers toegang tot deze beta kunnen krijgen. De mogelijkheid bestaat dat de beta alleen voor PlayStation Plus-leden toegankelijk is.

    LittleBigPlanet 2 verschijnt 16 november in de Verenigde Staten. Een Europese releasedatum is nog onbekend, al verwachten we deze week tijdens de Gamescom meer te horen over deze creatieve game.

    » Reacties [4]

    Auteur: Richard Leurs op woensdag 16 juni 2010 om 14:47:26

    LittleBigPlanet 2 in november verkrijgbaar

    Bron: VG247
    Sony heeft bevestigd dat LittleBigPlanet 2 op 2 november zal verschijnen. Hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om een Amerikaanse releasedatum, maar Europa hoeft nooit veel langer op games te wachten. We kunnen er dus wel vanuit gaan dat we in de eerste week van november onze eigen games in LittleBigPlanet 2 kunnen gaan creëren.

    » Reacties [4]

    Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 16 juni 2010 om 15:18:13

    Nieuwe screenshots LittleBigPlanet 2 vrijgegeven

    Waar we een uur geleden de verwachte releasedate hebben gemeld, hebben we nu weer iets van LittleBigPlanet 2. Nieuwe screenshots van het spel laten veel verschillende spelconcepten zien. LittleBigPlanet 2 zal exclusief op de PlayStation 3 verschijnen.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [1]

    Auteur: Matthijs Bijl op donderdag 20 mei 2010 om 19:55:10

    LittleBigPlanet 2 FAQ uitgebracht

    Bron: CVG
    Sony Computer Entertainment, oftewel SCE, heeft een korte FAQ (Frequently Asked Questions) uitgebracht, om de consumenten wat beter te informeren over LittleBigPlanet 2. In de FAQ wordt onder meer de backwards compability, DLC en nog veel meer besproken.
      Backwards Compatibility

      Are the LittleBigPlanet DLC costumes going to be compatible with LBP2?

      Yes, any LBP1 costumes purchased on the PlayStation Store will be compatible with LittleBigPlanet 2 - We can't wait to see you what you guys do with the various costumes combined with the new cinematic tools!

      I hope this is on a FAQ - are the first LBP and GOTY edition levels going to be included with LBP2?

      The wonderfully fun LBP1 story levels will remain unique to its Blu-ray disc, but you'll see familiar elements/tools/items as part of the foundation for LittleBigPlanet 2. And while the community levels will be unique to the GOTY edition - hopefully if you guys vote for us again, you'll see something similar in the future...

      Will any of the new costume DLC that will be released after LBP2 is released be compatable with the first game?

      LittleBigPlanet 2 has been redesigned with a completely new graphics engine, so costumes and upcoming DLC designed for LittleBigPlanet 2 will not be compatible for LBP1 players.

      Will all the costumes/stickers/decoration/DLC we collected in LBP1 be usable in LBP2?

      We're working hard to ensure that everything you've collected from LittleBigPlanet can be used in the new game. Certainly anything you've picked up from the PSN Store will be fully present and correct in LittleBigPlanet 2, the only time something might not quite work perfectly is if it has been created by another player using a 'glitched' object of some kind. Even then we're optimistic that all of the existing content you've collected will continue to work.

      DLC

      Any idea when we'll be getting that Sephiroth skin?

      Nothing confirmed yet, but don't worry we still have this in our plans...

      Whatever happened to the Marvel Comics themed costume pack that was supposed to come out a year or so ago? I REALLY wanted a Wolverine Sackboy and it's quite disheartening that something so cool was announced and shown and then never mentioned again.

      We announced the partnership at Comic-Con last year (but no release date). It takes a bit of production time to get everything lined up, but hopefully you'll hear some announcements soon.

      Will LBP2 include from launch day all the DLC of LBP1? Including costumes level packs and all that good stuff?

      Because of the backwards compatibility for LBP1 DLC, all the costumes on the PlayStation Store will still be available for purchase. Expect to see a ton more content in the next few months, including the eventual LittleBigPlanet 2 DLC.

      Future Tech

      Will it be in 720p or 1080p?

      LittleBigPlanet 2 is getting a completely new graphical overhaul, so stay tuned for a future LittleBigPlanet 2 post, where we'll cover off on more specifics like this.

      PLAY elements

      Sackboy, no matter what costumes he wears still looks like Sackboy in LBP1, seeing the new costumes in LBP2 has this idea been lost?

      Some of the new costumes we've shown for LittleBigPlanet 2 are certainly unconventional, but then Sackboy has an eclectic wardrobe taste. At the end of the day however, he's still Sackboy and we'll be sticking close to making him look that way no matter what the costume.

      Will Stephen Fry be narrating it again?

      Yes, your (and our) favorite narrator will be back for LittleBigPlanet 2.

      Will this game have the 50 levels single player like the first game or is this just a big create kit?

      LittleBigPlanet 2 is a whole new game, so just like the original you get a full storyline for Sackboy to play thru. Add to that the endless possibilities of the evolved Create and Share modes, where you'll see completely different gameplay experiences in the community levels.

      CREATE tools
      Can I electrify/set things on fire using switches and logic? What has happened to emitters in LBP2? Are they much easier to use? Has dissolve material changed? How many layers will there be and what different types?

      Expect some lots more details about CREATE mode at this year's E3.

      I heard of custom Voice Acting. Confirm or Deny.

      Confirm!

      Sackbots

      Does Sackbot have to look like a robot or can I change his form to any creature?

      Nope, Sackbots are totally customizable, from their reactions to their clothing/skins.

      Just to double check, we'll be able to have evil Sackboys as bad guys?

      There's no such thing as an evil Sackboy - just some mischievious ones...Sackbots, on the other hand, can have a mind of their own.

      Can you program Sackbots to activate swithces? *Example* giving them jobs on a pirate ship.

      Stay tuned, we have a specific "Sackbots" feature planned in an upcoming LittleBigPlanet 2 post - we just hope you provide your Pirate Sackbots the proper minimum wages

      General

      I just saw the LBP2 box art pop up on Twitter...Why didn't you guys post it here?

      Glad you noticed, but don't get too attached to that piece of art - It's something we put together from the artwork created for an exclusive EDGE Magazine cover article. And while we love it, its definitely NOT final box art.

      Are you guys going to be at E3? I hope so, every gamer in the world needs to see LBP2!

      Of course we'll be at E3, the bigger question is...will you?

      Will there be a Sackboy costume contest again?

      I sure hope so, we had so many great entries last time. And now that we have more fans and more people familiar with what can be done, we can't imagine how creative you guys can get. Stay tuned.

      Will there be any pre-order goodies?

      Yup. Expect announcements later down the line. We have to make sure all the "i"s are dotted and "t"s are crossed.

      What is the name of the song on the video. I can't get it out of my mind!

      The song "Sleepyhead" is from the group Passion Pit. And we're glad you all like it!


    Een paar belangrijke punten uit de FAQ. Tijdens de E3 zal er bekend worden gemaakt of de game in 720p of 1080p te spelen zal zijn. Alle DLC die je tijdens LittleBigPlanet 1 gekocht hebt, zal overgezet worden naar deeltje twee. Er zullen ook speciale goodies te wachten staan voor degenen die de game pre-orderen.

    Net zoals in LittleBigPlanet 1 zal je in LittleBigPlanet 2 een volledige verhaallijn aangeboden krijgen. Daarnaast zullen de 'creative'-modus en 'share'-modus flink uitgebreid gaan worden, maar meer details zullen allemaal waarschijnlijk op de E3 getoond worden. Belangrijk is in ieder geval dat Sony duidelijk wil maken dat LittleBigPlanet 2 een echte volwaardige nieuwe game gaat worden, die de lat nog hoger zal leggen dan het eerste deel.

    » Reacties [5]

    Auteur: Wester Wagenaar op maandag 17 mei 2010 om 14:01:45

    LittleBigPlanet 2 wellicht niet helemaal backward compatible

    De ontwikkelaar van LittleBigPlanet 2 heeft aangegeven dat ze misschien toch niet alle twee miljoen door gamers gemaakte levels van het eerste deel compatibel kunnen maken in LittleBigPlanet 2. In de nieuwste uitgave van EDGE vertelde Alex Evans van Media Molecule het volgende:
      "We may not get 100 per cent backwards compatibility, but I hope we do. It's a really hard job to QA it, with millions of levels to get through. So we might not succeed in all the exploits people have used."
    De eerste trailer van het vervolg gaf wel aan dat alle levels van de LittleBigPlanet gespeeld konden worden inclusief de grafische update die deeltje 2 brengt, maar of dat het geval is is dus maar de vraag.

    LittleBigPlanet 2 wordt exclusief op de PlayStation 3 uitgebracht en moet dit jaar nog in de winkelrekken liggen.

    » Reacties [7]

    Auteur: Daniël de Zwart op dinsdag 11 mei 2010 om 02:28:14

    LittleBigPlanet 2 geen Move-ondersteuning bij release

    Bron: CVG
    Het werd eerder bekend dat LittleBigPlanet 2 een ondersteuning krijgt van Move, maar dat was nog voor de officiële aankondiging van de game. Ontwikkelaar Media Molecule laat nu dan ook weten dat de game geen Move-ondersteuning zal krijgen, in ieder geval niet bij de release.
      "We won't come in and dictate 'this is how Move works in LittleBigPlanet'. That does mean we may not get Move out for the Blu-ray [release] - it may have to be DLC. In fact it will almost certainly have to be DLC but I'm hoping that on day one there will be playable Move levels."
    Move zal ergens na de release worden geïmplementeerd via DLC, aldus Media Molecule. Omdat LittleBigPlanet 2 eind dit jaar moet verschijnen, is het voor de ontwikkelaar te krap volledige ondersteuning te bieden op het gebied van Move. Het bedrijf hoopte het er vanaf dag één in te hebben, maar zal dus hoogstwaarschijnlijk later pas worden toegevoegd.
      "You won't necessarily be able to create so we'll be slightly bending our rule but we'll make sure that in the end it won't be bent, that Move will be in there, it just might take a little longer."

    » Reacties [0]

    Auteur: Wester Wagenaar op dinsdag 11 mei 2010 om 14:18:40

    Stephen Fry ook in LittleBigPlanet 2

    Stephen Fry keert terug in LittleBigPlanet 2. Dit was gisteren te lezen op de Amerikaanse Playstation Blog. Fry, acteur, komiek en tv-presentator, was in de PlayStation 3-versie alsmede in het deel op de PlayStation Portable te horen als de verteller, die met zijn typisch Engelse accent droge uitleg verschafte over het spel.
    Als reactie op een vraag van een gebruiker op de site, gaf een medewerker het volgende antwoord:
      “Yup, Stephen Fry is back!”
    Niemand had Fry kunnen vervangen, dus zijn wij erg blij dat hij zijn bijdrage levert aan het vervolg.

    Vanwege de grote hoeveelheid informatie van LittleBigPlanet 2 raden we je aan om de profielpagina van het spel hieronder op te zoeken.

    » Reacties [1]

    Auteur: Matthijs Bijl op maandag 10 mei 2010 om 08:23:12

    Eerste screenshots LittleBigPlanet 2 opgedoken

    Bron: VG247
    De eerste screenshots van LittleBigPlanet 2 zijn opgedoken. De game is nog niet officieel bevestigd door ontwikkelaar Media Molecule, maar de verwachting is dat dit spoedig zal gebeuren. Zaterdag werd er al een hele lijst aan vernieuwingen van dit tweede deel vrijgegeven.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [9]

    Auteur: Thomas Sanderse op maandag 10 mei 2010 om 17:18:14

    Sony bevestigt officieel LittleBigPlanet 2

    Sony heeft het hoge woord er eindelijk officieel uit: LittleBigPlanet 2 is in ontwikkeling. De game moet waarschijnlijk dit jaar nog verschijnen en vooral de mogelijkheden om zelf levels te maken zijn voor dit tweede deel enorm uitgebreid.

    Volgens ontwikkelaar Media Molecule moet het in LittleBigPlanet 2 een stuk makkelijker zijn om voertuigen te maken en natuurlijk kunnen we verder rekenen op de bekende, toegankelijke en vrolijke gameplay met een beetje puzzelen en veel platformen.

    » Reacties [3]

    Auteur: Stan Reubzaet op maandag 10 mei 2010 om 17:44:32

    Meer nieuwe screenshots LittleBigPlanet 2

    Bron: VG247
    Er zijn weer een viertal nieuwe screenshots opgedoken van LittleBigPlanet 2. De game werd vandaag officieel bevestigd en er waren al eerder screenshots opgedoken. Nu komen daar dus weer een paar verse plaatjes bij van deze creatieve game.

    Bekijk de screenshots.

    » Reacties [2]

    Auteur: Matthijs Bijl op zaterdag 8 mei 2010 om 12:51:55

    LittleBigPlanet 2 nu wel zeker; enorm veel details bekend

    Bron: VG247
    Het ziet er naar uit dat LittleBigPlanet 2 echt gaat komen. Het magazine Game Informer zal namelijk in de juni uitgave uitgebreid aandacht besteden aan de game en daarmee verscheidene details onthullen. Dit is echter nog niet geheel bevestigd door Media Molecule zelf, maar het bericht van Game Informer spreekt wel voor zich:
      "The June issue also includes huge feature articles on Little Big Planet 2, Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds, and Fallout: New Vegas. Plus, watch for our complete reviews of Red Dead Redemption, Lost Planet 2, Skate 3, Alan Wake, ModNation Racers, and Super Mario Galaxy 2."
    Enkele uren na deze aankondiging zijn de eerste details al uitgelekt. Revolutionaire details kun je wel noemen.
      - LBP 2 has less of a focus on platforming altogether and it's more of a platform to actually create games with

      - There is an all-new level creator and it is not just a tool to create platform games.

      - As examples, the game 100% encourages the player to create game types and wants you to make a shooter, a racer, puzzle games, Space Invaders clones, even RPGs

      - A player can even customize a HUD. The example given is a health bar for a fighting game.

      - A Media Molecule developer has created a fully-functioning Command & Conquer Clone

      - Media Molecule loves that a lot of user-created levels in LBP1 were homages to classic games and laments that so many manipulations of the creation tools were necessary to do them. Sackboy won't need to be "hidden behind the curtain" when you make games with LBP2.

      - There is a new super-important creator tool called "direct control seats"

      - (from previous point) In LBP1, lots of people made rudimentary "hold R1 to accelerate" vehicles. Mark Healy created a car out of rubber wheels and a bottle, then placed a direct control seat in it. He pulled up an interface that resembled a PS3 controller and assigned commands to buttons.

      - Example given was assigning Sixaxis tilt for forward and reverse, horn on the X button.

      - You are no longer limited to the game's stock sound effects. You can record your own sounds and voices, attaching them to characters or objects. Magic Mouth from the original LBP is gone

      - Direct control seat's control scheme is instantly accessible and you can attach it only to the part of the vehicle you want it to control.

      - Example was given about the 8/16-bit remakes/tributes having to use the signature gameplay mechanics of LBP. That is no longer true in LBP2. A creator can place a direct control seat on their own platforming protagonist and complete it with a customized control scheme.

      - Example of the previous was Yoshi's Island. If a player creates the perfect recreation of the SNES-era jump they can share it with anyone in the community.

      - There is an in-game microchip that functions as a calculator and it is a direct response/homage to PSN user Upsilandre (seriously, he's mentioned by name)

      - Enemies in the original title could only be programmed with super-basic commands and most resembled marionettes.

      - Users will be able to take a template for an enemy called a Sackbot, tweak the AI and dress it in any way they choose.

      - Creators can choose the weak points on the Sackbot, determine if it is scared of heights, and even program acting routines.

      - A disco scene was set up by Media Molecule and two employees recorded together on a single Sackbot. They moved its arms and bobbed its head in a dancing routine. JUST the AI was copied and pasted onto twenty different Sackbots. Each Sackbot was given its own unique look.

      - There are now movie editing options as well.

      - Every LBP2 player will receive their own profile on LBP.me. It will display your activity feed as well as previews of their own stages

      - There will be user-created integration in QR codes as well. They can be printed on advertisements, business cards, and automatically load a level when held up to the PlayStation Eye. There is no special menu to do this. Any time the PS3 is turned on and running LBP 2, you can wave it in front of the Eye.

      - If you are not near your PS3 you can take a quick photo with your smartphone to see an online preview of the level and add it directly to your level queue.

      - For creators of multiple levels, you will be able to string your stages together so that they flow from one level to the next.

      - Sackbots can be drastically increased or decreased in physical size.

      - Sackbots can be controlled by direct control seats as well.

      - There is a new gadget (like the MGS paintball gun). It is a big-ass grappling hook.

      - Media Molecule says explicitly there are multiple more gadgets coming.

      - All DLC from LBP1 transfers over to LBP2. Including downloaded content packs, costumes, etc.

      - There is a major overhaul to the story level as well. There's the same 3-plane perspective for the story mode and the levels so far have a similar run-jump-grab platform style.

      - Storyline is not country-based like last time, but is based in periods of time

      - Circuit boards (like the calculator) can get extremely complicated and they have a very distinct interface

      - Creators can make full-on cutscenes. Camera angles and voice-overs included. Creators can even make little five-minute short films. These levels are clearly marked on the stage select screen so you can tell whether you're watching or playing the level.
    Eén van de belangrijkste dingen is waarschijnlijk wel het feit dat LittleBigPlanet van een platform game in een alles omvattende game is veranderd. Werkelijk elk gamegenre kan nu tot leven worden gewekt, van shooters tot racers tot RPG's.

    Daarnaast worden de mogelijkheden voor het creëren van een level ongelooflijk veel groter. Het is nu mogelijk om een gehele game in elkaar te draaien in plaats van een simpel level. Er zal een veel groter verhaal zijn, wat zich zal afspelen in verschillende tijdsperiodes. En ook heel belangrijk, alle DLC die je gedownload hebt van LBP1, wordt automatisch overgezet naar LBP2. Waarschijnlijk gaan we de allereerste beelden zien op de E3.

    O, zijn we nog wat belangrijks vergeten: er zijn ook al enkele levels bekend die in de game zullen zijn.

    Let op! Spoilergevaar!
      - Techno Renaissance: Whimsical alternative take of the Renaissance period. Leonardo da Vinci-like character to guide him through a technology-based twist level.

      - Steam & Cake: Steampunk-style level based on a fucked-up tea and cake party

      - Neon Propaganda: Cold-war era posters line a factory environment where Sackboy is liberating oppressed workers. There is a grim nature to the level that is totally opposed to the neon lights and signs.

      - Fluffy High-Tech: Various high-end technology equipments like video walls are mixed with bunnies and fluffy sheep. It is a cold, futuristic environment populated by adorable creatures.

      - Designer Organic: Eco-architecture comes together around a designed and controlled version of nature. Described as "art noveau". The closest to nature Sackboy gets in this game. Elaborate designs comprised of plants.

      - Hand-Made Arcade: A super-tribute level to tons of arcade classics. Embraces the hand-made art from the first game. Pixels made of cardboard and wood.

    » Reacties [12]

    Auteur: Daniël de Zwart op maandag 19 april 2010 om 17:53:59

    Muzikant lijkt LittleBigPlanet 2 te bevestigen

    Het lijkt er steeds meer op dat LittleBigPlanet 2 toch in ontwikkeling is. Hoewel Sony vorige maand nog een tweede deel ontkende, komen er toch nieuwe geruchten vrij. De muzikant Christopher Leary zegt namelijk een nummer te hebben geproduceerd voor LittleBigPlanet 2, zo maakt hij bekend via Twitter.
      "Pleased to announce the licensing of 'Infotain Me' to Sony for Little Big Planet 2 on PS3."
    Leary, ook wel te herkennen als Ochre, laat weten dat zijn nummer 'Infotain me' in LittleBigPlanet 2 te horen zal zijn en dat hij blij is met deze deal die hij met Sony heeft weten te maken.

    Sony geeft echter geen commentaar op dit gerucht, maar een ontkenning lijkt nu nog lastig te worden.

    » Reacties [3]

    Auteur: Daniël de Zwart op donderdag 25 maart 2010 om 13:50:48

    Sony ontkent ontwikkeling LittleBigPlanet 2

    Bron: VG247
    Hoewel het er eerder deze week op leek dat een bevestiging geplaatst was over de ontwikkeling van LittleBigPlanet 2, komen we er nu toch op terug. Sony Computer Entertainment (SCE) ontkent namelijk de productie van een sequel op LittleBigPlanet.
      "As demonstrated recently at GDC, LittleBigPlanet has been shown as an example of how an existing game could benefit from PlayStation Move Motion Controller support. This is not a confirmation of LittleBigPlanet 2, and we do not have any announcements to make about the LittleBigPlanet franchise."
    Op de Games Developers Conference (GDC) werd LittleBigPlanet 2 alleen maar als voorbeeld gegeven welke soort games met de PlayStation Move zouden kunnen werken, aldus Sony. Het bedrijf meldt dat dit geen bevestiging is van een LittleBigPlanet 2 en Sony heeft daarnaast geen aankondigingen klaar staan omtrent de reeks.

    Sony reageert vaak 'politiek correct' waardoor een game of feature toch bevestigd lijkt, maar deze ontkenning lijkt zeker te zijn. Verwachten jullie met de E3 toch een aankondiging van LittleBigPlanet 2?

    » Reacties [8]

    Auteur: Adinda Hutjes op dinsdag 23 maart 2010 om 14:00:36

    LittleBigPlanet 2 krijgt move-ondersteuning

    Bron: Tweakers
    Folkert Langeveld, manager bij Sony Benelux, heeft bevestigd dat er wordt gewerkt aan LittleBigPlanet 2. In een video waar hij over de PlayStation Move praat noemt hij LittleBigPlanet 2 namelijk als één van de games die voor deze nieuwe motion controller zal verschijnen. Helaas gaf Langeveld geen verdere details over het twee deel van de serie.

    Voor de ontwikkeling van LittleBigPlanet2 heeft Sony de ontwikkelstudio Media Molecule overgenomen. Dit bedrijf was tevens verantwoordelijk voor het eerste deel van LittleBigPlanet en hieruit blijkt dat Sony in ieder geval tevreden was met het eerste deel en graag met de ontwikkelaar verder wilt.

    » Reacties [5]

    Auteur: Michiel Brunsveld op maandag 8 maart 2010 om 10:30:16

    LittleBigPlanet 2 verschijnt mogelijk dit jaar

    Bron: VG247
    Morgen gaat in San Francisco de Game Developers Conference van start en dus is het ook weer tijd voor ontwikkelaars en uitgevers om een beetje hun mond voorbij te praten en wat geruchten en onthullingen de wereld in te slingeren.

    Een van de geruchten is dat Sony van plan is om dit jaar nog LittleBigPlanet 2 op de markt te brengen. Vorige week liet Sony al weten dat men ontwikkelaar Media Molecule had gekocht en een vervolg op de zeer populaire platform-/puzzelgame met de iconische Sackboy lijkt meer dan logisch.

    Het is nog onduidelijk of de nieuwe LittleBigPlanet-game op een disc of als download wordt uitgebracht, maar volgens interne bronnen is het wel vrijwel zeker dat het spel dit jaar uitgebracht wordt. Later deze week houdt Sony een persconferentie, dus we verwachten hier spoedig meer over te horen.

    » Reacties [9]

    Auteur: Dax Pegels op woensdag 8 juli 2009 om 13:28:25

    Alex Evans ziet graag een LittleBigPlanet 2

    Na het daverende succes van LittleBigPlanet is de vraag nu toch of er een LittleBigPlanet 2 zal komen. Alex Evans, de grote man van Media Molecule, heeft in een interview laten weten dat hij graag een deel twee ziet verschijnen. Hij heeft echter niet gezegd of LittleBigPlanet 2 echt werkelijkheid zal worden. Evans liet weten:
      "I’d love there to be a sequel, put it that way. But that’s not an announcement - although I will say that the entire team is working on LBP."
    Het lijkt er dus op dat we nog wat langer moeten wachten voordat we echt conclusies kunnen trekken.



    LittleBigPlanet is een innovatieve puzzelgame, waarbij je met een soort van stoffen poppetje allerlei puzzels moet gaan oplossen. Hierbij draait het vooral om creativiteit en teamwork, aangezien het regelmatig voorkomt dat je meerdere mensen nodig hebt om verder te komen in een level. Zodoende is LittleBigPlanet in principe een multiplayer, maar de game is ook zeker goed als singleplayer te spelen, zowel online als offline.

    Het leuke aan LittleBigPlanet is de mogelijkheid om zelf geheel nieuwe levels en puzzels te ontwerpen, zonder dat er een lastige level-editor aan te pas komt. Deel vervolgens je nieuwe creaties met gamers over de hele wereld en de mogelijkheden van user-created content in deze game zijn eindeloos! Je kunt je character uitgebreid customizen en punten verdienen door een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in de levels. Met deze punten kan je vervolgens weer vele attributen voor je character kopen en daarnaast kan je ook nieuwe items verdienen om te gebruiken in zelf te ontwikkelen levels. De kernwoorden van LittleBigPlanet? Play, Create en Share!

    Lees voor meer informatie over LittleBigPlanet onze creatieve review!

    LittleBigPlanet is inmiddels verschenen voor de PlayStation 3. Een PSP-versie verschijnt eind dit jaar.

    » Reacties [9]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    Aflevering 231 - Gezelligheid en gepruts met Peter en Tom, zaterdag 26 juli 2014
    Download GamersNET nu op je iPhone
    Advertentie