Ga op een muzikale trip met Everyday Shooter

Everyday Shooter is een ‘twin stick shooter’ (a la Geometry Wars) die uitkomt voor het Playstation Network en alles behalve alledaags is. Zoals je kunt zien aan de gameplay demonstratie hieronder heeft de game een unieke grafische stijl die inspeelt op het tranceverwekkende audio-element. Als je een vijand raakt hoor je een gitaarnoot of -akkoord. Zo bepaal je zelf het tempo en de intensiteit van de muziek en volgens de mensen die het gespeeld hebben is het zeer trance verwekkend.

De maker van het spel, Jonathan Mak, heeft het spel voor de PC ontwikkeld en kreeg veel aandacht van de pers toen hij het demonstreerde tijdens de Game Developers Conference. Sony heeft het spel opgepikt en een uitgebreidere versie komt exclusief naar de PS3. Sony heeft al vaker creatievelingen van het web geplukt: fl0w is op dezelfde manier naar het PSN gekomen. Alleen maar een goede zaak: er mag wel meer creativiteit verschijnen naast alle kale soldaten en aliens die onze beeldschermen normaliter vullen.

Meer Riff: Everyday Shooter

8/3/2009Riff: Everyday Shooter 4
  1.   
    EnVy DaMaG3R's avatar

    ripp off Geometry Wars? ik vind van wel
    nouja die exclusive boeit niet veel als je ook Geometry Wars kan speelen op 360 ( ik weet niet of ie er ook voor de ps3 is )

  2.   
    Menno Schellekens's avatar

    Jawel, want het unieke audio-visuele aspect geeft de game een hele andere vibe en meerwaarde. De gitaargeluiden werken net als het combo’s maken in Lumines. Een hele andere ervaring dus.
    En nee, Geometry Wars is niet verkrijgbaar voor de PS3…

  3.   
    TotalPicnic's avatar

    reageert die muziek o wat je doet??

  4.   
    Menno Schellekens's avatar

    ”veyron92″ schreef, "reageert die muziek o wat je doet??"

    Je maakt zelf de muziek door de vijanden te raken (zie de video 😆 )

  5.   
    Tom's avatar

    Nou, muziek zou ik het niet noemen. Telkens als je een vijand raakt hoor je een ‘plong’, da’s alles. Leuk bedacht, maar muziek maak je er niet mee, die vijanden moeten zo snel mogelijk dood, niet in ritme.