2008 Fast Forward: Ninja Gaiden 2


Team Ninja heeft veel furore gemaakt met de originele Ninja Gaiden. Critici waren lyrisch over het uitdagende gevechtssysteem, de soepele animaties en de pittige moeilijkheidsgraad. Na twee remakes is het nu tijd voor een vervolg. Zal Ninja Gaiden 2 in de voetstappen van zijn voorganger treden?

Ook voor Ninja Dogs
Om maar even met de deur in huis te vallen: Ninja Gaiden 2 is vooral méér Ninja Gaiden. Nog steeds bestuur je Ryu Hayabusa, de vechtersbaas waarmee je speelde in het origineel, en is het jouw taak om de wereld te redden. Alweer. Met een grote verzameling wapens, waaronder messen, zwaarden, werpsterren, zeisen en ijzeren klauwen trekt hij de wijde wereld in. Je zult een ninja-dorpje bezoeken, je een weg banen door een oude stad en andere pittoreske plaatsjes aandoen. Al die locaties hebben één ding gemeen: er zijn daar een hele hoop monsters die Ryu rauw lusten.

De vijanden zijn dit keer beduidend groter en sterker, dus waar je in het origineel tegen miezerige soldaatjes vocht, mag je het dit keer opnemen tegen gigantische gedrochten. Een gameplay-technische verandering is dat Ryu nu tijdens het gevecht kan wisselen van wapens. Ninja Gaiden staat bekend om zijn diverse wapens, dus in real-time kunnen wisselen van wapen zal veteranen zeker uitdagen. Ook is er geen ouderwetse levensmeter meer, maar een systeem dat health automatisch bijvult na een zwaar gevecht. De game zal ook veel sneller zijn dan zijn voorganger. Ryu flitst moeiteloos over het scherm, van vijand naar vijand. Dat lijkt misschien moeilijk voor nieuwkomers, maar Team Ninja belooft dat nieuwelingen deze keer rustig aan kunnen doen op de laagste moeilijkheidsgraad.

[SCREENSHOTS]
Heel. Veel. Bloed.
De grote levels en gigantische vijanden worden mogelijk gemaakt door een nieuwe engine die speciaal voor de Xbox 360 is gemaakt. Een leuk foefje dat door de nieuwe engine mogelijk wordt gemaakt is bloed. Heel veel bloed. De meest gruwelijke taferelen worden niet geschuwd door Team Ninja, dus afgehakte lichaamsdelen zijn ook aan de orde van de dag. Vijanden reageren als ledematen afgehakt worden. Ze stormen op je af voor een laatste aanval of doen het juist in hun broek van de angst. De nieuwe engine maakt ook interactieve omgevingen mogelijk. Er staan nu veel objecten in de levels die makkelijk te breken zijn en zo hun inhoud uitstorten. Een ander wonder der techniek dat Ninja Gaiden zal beïnvloeden is Xbox Live. Niet alleen zal je Karma-scores kunnen posten op leaderboards, maar downloadable content wordt ook belangrijk. Itagaki, de bedenker van de Ninja Gaiden-serie, is nu al bezig met het bedenken van downloadable content.

Ninja Gaiden op de Xbox en Playstation 3 werd geprezen om zijn geweldige gevechtssysteem, keiharde combat en perfecte balans. Ninja Gaiden 2 belooft deze elementen te behouden en te verbeteren. De game gaat gebruik maken van de extra kracht van de Xbox 360 om nóg meer vijanden op het scherm te toveren en Ryu nóg soepeler te laten bewegen. Voorwaarden zijn wel een sterke maag en ijzersterke zenuwen, want Ninja Gaiden 2 blijft alleen bedoeld voor de échte gamer.

Ninja Gaiden 2 zal in de loop van 2008 verschijnen voor de Xbox 360.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    De klauwen zijn echt wreed zeg en zo te zien zijn ze als altijd niet vies van een beetje bloed 😛

  2.   
    Tha Destiny's avatar

    Vind het zo jammer dat deze games niet voor de PC verschijnen 🙁 Ninja’s zijn cool 😀

  3.   
    Neolite's avatar

    lekker lichaamsdeeltjes afhakken 🙂

  4.   
    dr-salvador's avatar

    en dan straks over twee jaar ninja gaiden 2 sigma voor de ps3

  5.   
    PaNNa's avatar

    Dit ziet er geen misser uit..

  6.   
    jack.'s avatar

    Ninja Gaiden 2″ bloed dorstig spel dat is juist vet slash en hack spel
    je komt steeds moeilijker tegenstanders tegen dus kijk uit 😉