Sommigen denken dat Xbox Live Arcade games makkelijk te maken zijn, zij hebben het blijkbaar fout. Microsoft laat namelijk niet zomaar een titel toe als Arcade game: er zijn een aantal strenge eisen waaraan de games moeten voldoen. Bekend was dat ze niet te groot voor een download mogen zijn en dat er Xbox Live achievements in moeten zitten. Recentelijk legde OXM een oog op de details van Xbox Live Arcade. In dit artikel doen experts een woordje over de Arcade games. Daarin kwam het volgende citaat voorbij:
- “So you have to do all this visibility work in case someone is playing it on a composite cable through a TV, to make sure they can still read all of the text and tell exactly what’s going on.”
Arcade games moeten dus ook in combinatie met oudere beeldbuis televisies speelbaar zijn. Hierin wordt een minimaal van 14 inch (35.56 centimeters) diagonaal door Microsoft gehanteerd.
Opvallend is dat volledige Xbox 360 games als Dead Rising deze regel helemaal niet hanteerden. Xbox 360 gamers die Dead Rising speelden op een normale beeldbuis hadden namelijk al problemen met het lezen van de miniscule teksten, die compleet verwaasde op hun TV’s. Arcade games daarintegen zouden dus wél goed zichtbaar moeten zijn.
Wel een beetje meten met twee maten. 😮 Maargoed, ik vind het hele Arcade gedoe waardeloos. 🙂
14inch is echt wel weinig hoor!
😕
Ik vind dit juist wel een goed idee. Gamen met een oud beeldbuis zie je meestal alles onduidelijk. Dan moet je weer eens een nieuw tv kopen als je echt alles duidelijk wilt zien of je moet met je hoofd tegen het beeldbuis hangen.
En zelfs toen wist ik nog niet wat Otis me probeerde te vertellen in Dead Rising. 🙁
Lol zelfs mn pc scheerm is 22inch 😛
Ik kan Dead Rising ook amper lezen op me 19″ inch.. ><