Halo Wars DLC Strategic Options aangekondigd

Microsoft heeft zojuist Strategic Options aangekondigd, de eerste downloadable content voor de console-RTS Halo Wars. De downloadable content zal drie nieuwe spelmodi bevatten, speciaal ontworpen om “drastische veranderingen toe te brengen aan de ervaring van de multiplayer en spelers uit te dagen hun tactieken aan te passen”.

De downloadable content zal binnen enkele weken verschijnen. Onderaan dit bericht kun je verdere informatie vinden over de nieuwe spelmodi. Details omtrent een prijs en de releasedatum van Strategic Options werden niet gegeven.


Halo Wars speelt zich af vóór Halo 1: Combat Evolved. We schrijven de tijd dat de mensen voor het eerst in aanraking komen met de Covenant. In de Human-campaign krijg jij de “Spirit of Fire”-troepenmacht onder de knoppen, een leger van de UNSC. Daarnaast wordt het ook zeer waarschijnlijk dat er een Covenant-campaign aankomt en dat ze speelbaar zullen zijn in de losse potjes. De game zal zich kunnen inspireren op twee knallers van Halo-titels en een heleboel achtergrondinformatie.

Op het gebied van units zien we dan ook veel bekenden uit de shootergames. Scorpion Tanks, Warthogs, Elites, Marines, Spartans, Pelicans, Hunters, Banshees en Scarrabs kwamen langs in de trailer en daarnaast hebben we natuurlijk ook weer de Grunts en de Elites die in de covenantlegers vechten. Daarnaast is men ook van plan om met een serie nieuwe units te komen. Halo Wars moet een meeslepende singleplayermode maar ook een grote multiplayermode gaan huisvesten. Xbox Live is daar een belangrijk deel van. Verwacht dus verhitte strategygames via Xbox Live, maar ook toernooien, clans en downloads.

Lees voor meer informatie over Halo Wars ook eens onze review!

Halo Wars is inmiddels verschenen voor de Xbox 360.

    The three new Strategic Options modes include:

    * Keepaway Mode is the “Halo Wars” adaptation of Capture the Flag. Teams will battle it out to capture a free-roaming Forerunner Sentinel to score points before the other team. Capture three sentinels to claim victory.
    * Tug of War Mode is all about having a stronger army than the opponent. Defeating enemies is essential, but success is determined by a combination of the army, buildings and resources left standing in the end.
    * In Reinforcement Mode, all active battle units are provided in successive waves. Players must adapt their tactics and use the ever-changing set of units to outwit and outlast the enemy.

    “Strategic Options” also adds four new Achievements worth a total of 100 points:

    * “One and Done” (30 points): Score the winning point in a game of Keepaway against Legendary A.I.’s
    * “Pull Hard, Pull Deep” (20 points): Win and never trail in a Tug of War game
    * “Freak on a Streak” (20 points): Gain at least 15 population from a single wave in a Reinforcement game
    * “Living Loving Bug” (30 points): Obtain a Scarab during a Reinforcement game

  1.   
    delta62's avatar

    Gaaf!

  2.   
    Serg1337's avatar

    cool 😛 … haha “Loving loving bugs” 😆 cool bedacht… nou veel plezier kilerden en delta! 😛

  3.   
    m0mpUs's avatar

    strak! 🙂

  4.   
    NoFearz's avatar

    Ik vind dat deze een gratis add-on moet zijn, want veel is het niet. Maar als het me wat lijkt ben ik bereid er maximaal 800 punten ervoor te geven. Als andere vrienden van me het ook kopen uiteraad, alleen spelen vind ik niks aan met halo wars 😛

  5.   
    Kilerden's avatar

    woehoe 🙂

  6.   
    Tadao's avatar

    gwn halo wars was best easy in multiplayer XD reïnforcements lijkt me gaaf! in RA3 was nog een custom map die daar op lijkt! ‘arena’,daar hebje base (nix om te bouwen) en moetje engineer bij bepaalde unit zetten,die spawned dan,hoe meer kills,hoe meer je kan spawnen,hoe dichter je bij de betere units komt etc.