2010 Fast Forward: Star Wars: The Old Republic


Ik heb mijn enthousiasme voor Star Wars: The Old Republic nooit onder stoelen of banken geschoven. Natuurlijk moet ik kritisch zijn, maar wat ik tot nu toe gezien heb maakt mij zo blij dat ik waarschijnlijk honderden uren zal stoppen in deze MMORPG van Bioware. En dat terwijl het MMO-genre mij tot nu toe niks deed. Hoe dat komt? Deze MMO zal namelijk een MMO worden zonder die irritante MMO-stijl.

MMO?
Ik begrijp niet dat mensen een MMORPG spelen waarvan het verhaal zo onduidelijk is als bijvoorbeeld in World of Warcraft. Natuurlijk spreken miljoenen actieve spelers mij tegen, maar ik begrijp ze niet. Je komt in een wereld waarin je urenlang vreemde wezens moet verslaan door middel van het drukken op een aantal knoppen. Vervolgens level je en kun je verder. Het verhaal beperkt zich tot een openings-cinematic en lange, saaie lappen tekst. Zonder dat verhaal mis ik een context en een game zonder context is een game zonder hart. Zeker in een role-playing game.

Dit is nou precies de reden waarom ik zoveel zin heb in Star Wars: The Old Republic. Allereerst is er natuurlijk de fantastische wereld die Star Wars heet. Deze franchise geeft ruimte voor honderden verschillende verhalen, waarin de films slechts een paar voorbeelden zijn. Kijk naar het briljante Knights of the Old Republic voor de eerste Xbox en je weet dat ook zonder Luke Skywalker een fantastisch verhaal te maken is. The Old Republic, het officiële vervolg op Knights of the Old Republic, gaat hiervoor zorgen.

[SCREENSHOTS]

1+1=2
Alles wat we kennen uit de bekende westerse RPG’s van Bioware zullen wij namelijk terug gaan zien in deze MMORPG. Van de geweldige cinematics en de heerlijke voice acting, tot de realtime-actie en moeilijke keuzes die je als speler moet maken. Is dit bijzonder? Ja! In een MMO is dat heel bijzonder! Stel je voor, je begint als een Jedi Knight op de schitterende planeet Alderaan. Je leert de omgevingen kennen, je maakt kennis met de strijd die je moet leveren met The Sith en je besluit je te mengen in de strijd. Elke ontmoeting met een NPC zal gepaard gaan met volledig gesproken dialogen en cut scenes vertellen je meer over je klasse en het verhaal. Je gaat meedoen aan raids, je verkent grotten en je kiest je eigen pad. De perfecte combinatie van de interactie met andere spelers in MMO’s en de meeslepende verhaallijnen van de RPG’s die we van Bioware kennen.

Voorlopige conclusie
Tot nu toe zijn er acht klassen bekendgemaakt. Aan de Republic-kant kun je kiezen tussen Troopers, Smugglers, Jedi Knights en Jedi Consulars, en aan de Sith-kant zijn Bounty Hunters, Sith Warriors, Imperial Agents en Sith Inquisitors te vinden. De planeten die tot nu toe bekend zijn gemaakt, zijn onder andere Alderaan, Korriban, Old Mantell, Coruscant en Tatooine. Kortom, genoeg te beleven op al deze plekken. De vorige Star Wars MMO, Star Wars Galaxies, heeft het niet zo goed gedaan qua hoeveelheid spelers, maar één van de toffe dingen uit die game was de mogelijkheid om met ruimteschepen te vliegen. Zo kon je als Rebel in X-Wings plaatsnemen in grote gevechten. Ik hoop van harte dat wij opties als deze ook kunnen vinden in Star Wars: The Old Republic. Tot nu toe kan er eigenlijk niks meer stuk en eindelijk zal ook ik verslaafd raken aan een MMORPG. Nu maar hopen dat ik snel aan de slag kan met de beta.

Star Wars: The Old Republic verschijnt in 2010 voor de PC.

  1.   
    JonsoN's avatar

    Hopelijk niet hetzelfde vechtsysteem als dragon age: origins.. Dan sla ik m zeker over.. 🙂

  2.   
    Dark_Phoenix's avatar

    JonsoN* schreef, "Hopelijk niet hetzelfde vechtsysteem als dragon age: origins.. Dan sla ik m zeker over.. :)"

    Er zijn party’s natuurlijk net als bij dragon age origins alleen de party’s zijn dan echte mensen, dat heb je altijd bij mmo. Het is natuurlijk niet verplicht om in een party te zitten je kan ook pvp doen of alleen gaan grainden/questen in je eentje. Maar als je raids en dungeons wil doen heb je toch wel een party nodig. Bij deze kun je natuurlijk geen pauzes nemen maar de vecht systeem zal waarschijnlijk veel lijken op andere mmo. Misschien zal de vechtsysteem lijken op kotor 2.

  3.   
    JonsoN's avatar

    Het vechtsysteem moet zo worden als mass effect.. dan koop ik m.:)

  4.   
    klacko's avatar

    weet iemand of hier kosten aan verbonden zijn?
    is de eerste keer dat ik dit is kijk dus ja sorry dat ik dat niet weet maar heb er niet echt opgelet

  5.   
    Menyz0r's avatar

    klacko schreef, "weet iemand of hier kosten aan verbonden zijn?
    is de eerste keer dat ik dit is kijk dus ja sorry dat ik dat niet weet maar heb er niet echt opgelet
    "

    ja hier zijn kosten aan verbonden 😛 ,
    @JonsoN* , wat was er mis met het vechtsysteem van Dragon age ? 😮

  6.   
    cookymonster's avatar

    Licht het aan mij of zijn die lazerzwaarden wel veel te groot? 😕

  7.   
    Dotz's avatar

    Dit word dé game van 2011, of de slechtste ontwikkeling in de games-industrie sinds 3D games van Megamen & Sonic the Hedgehog. Het zal mij benieuwen, als de reviews mij bevallen ga ik ‘m halen! 😉