Starcraft II bèta eindigt op 31 mei

Het einde van de Starcraft II bèta is in zicht, maakte Blizzard bekend. Op 31 mei zullen alle servers van de bèta worden afgesloten en zullen de fans, hongerig naar meer, tot de officiële releasedatum van 27 juli moeten wachten. Of toch niet? Blizzard maakte namelijk ook bekend dat de bèta weer enkele weken voor de release terug zal keren. Het feit dat de servers op 31 mei sluiten, ligt namelijk aan wat hard -en softwarematige aanpassingen die nog verricht moeten worden.

    “Some hardware and software configuration changes in preparation for the final phase of the beta test and the release of the game.”

Daarnaast bedankt Blizzard alle bèta-testers die geholpen hebben om de game zo goed mogelijk tot zijn recht te laten gaan komen als die 27 juli in de winkels ligt.

    “We’d like to thank all of our beta-test participants for your enthusiasm, dedication, and valuable feedback during the beta test, and we look forward to hearing more of your thoughts on the StarCraft II beta test as the game’s July 27 launch approaches.”

  1.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Ik heb de beta gespeeld en ik moet zeggen de overzicht van de gevechten op het slagveld is slecht. Je hebt ook het gevoel dat je units binnen 2 sec dood gaan in het onoverzichtelijk gevecht chaos. Als er grootte gevechten plaats vinden weet je niet wie bij wie hoort. Waardoor je de micro moeilijk tot niet kan uitvoeren. Tempo van voertuigen verplaatsingen is goed gedaan en de manier van bouwen is goed en leuk gedaan. Variatie van eenheden is ook goed gedaan. Als ze niks doen aan de overzicht, ga ik Starcraft 2 niet halen omdat ik deze punt zeer cruciaal vind. RTS moet overzichtelijk zijn waardoor je de units goed kan micro’en en de units optimaal kunt gebruiken.

  2.   
    DutchYoda's avatar

    Ik word aan alle kanten ge-owned, maar daar sta ik niet raar van te kijken. Ik speel games veel liever in single-player. Multi-player vind ik alleen leuk als ik mijn medespelers irl kan zien.

  3.   
    Neolite's avatar

    Dark_Phoenix schreef, "Ik heb de beta gespeeld en ik moet zeggen de overzicht van de gevechten op het slagveld is slecht. Je hebt ook het gevoel dat je units binnen 2 sec dood gaan in het onoverzichtelijk gevecht chaos. Als er grootte gevechten plaats vinden weet je niet wie bij wie hoort. Waardoor je de micro moeilijk tot niet kan uitvoeren. Tempo van voertuigen verplaatsingen is goed gedaan en de manier van bouwen is goed en leuk gedaan. Variatie van eenheden is ook goed gedaan. Als ze niks doen aan de overzicht, ga ik Starcraft 2 niet halen omdat ik deze punt zeer cruciaal vind. RTS moet overzichtelijk zijn waardoor je de units goed kan micro’en en de units optimaal kunt gebruiken "

    De micro is helemaal niet slecht in Starcraft II het is gewoon heel lastig. Vandaar ook dat je met shortkeys moet gaan werken op het toetsenbord wil je echt een beetje toekomen aan een fatsoenlijke micro.
    En in het punt dat je het overzicht kwijtraakt kan ik mij ook helemaal niet vinden. Starcraft II is juist wel goed overzichtelijk. Ik heb geen enkel probleem om mijn units van die van de tegenstander te onderscheiden.

  4.   
    Tadao's avatar

    1) naar de mensen die (Gaan) klagen, HET IS EEN BETA!
    2)ik wacht nog steeds op m’n key..kheb allang ge pre-ordered

  5.   
    Jonah's avatar

    Dark_Phoenix schreef, "Ik heb de beta gespeeld en ik moet zeggen de overzicht van de gevechten op het slagveld is slecht. Je hebt ook het gevoel dat je units binnen 2 sec dood gaan in het onoverzichtelijk gevecht chaos. Als er grootte gevechten plaats vinden weet je niet wie bij wie hoort. Waardoor je de micro moeilijk tot niet kan uitvoeren. Tempo van voertuigen verplaatsingen is goed gedaan en de manier van bouwen is goed en leuk gedaan. Variatie van eenheden is ook goed gedaan. Als ze niks doen aan de overzicht, ga ik Starcraft 2 niet halen omdat ik deze punt zeer cruciaal vind. RTS moet overzichtelijk zijn waardoor je de units goed kan micro’en en de units optimaal kunt gebruiken "

    Dan moet je eens Supreme Commander 2 gaan spelen, dá’s een onoverzichtelijke game. StarCraft II speelt werkelijk fantastisch, maar als je niet langs een zekere leercurve kan komen, dan krijg je dus inderdaad dat soort problemen.

  6.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Neolite schreef, "

    ”Dark_Phoenix” schreef, "Ik heb de beta gespeeld en ik moet zeggen de overzicht van de gevechten op het slagveld is slecht. Je hebt ook het gevoel dat je units binnen 2 sec dood gaan in het onoverzichtelijk gevecht chaos. Als er grootte gevechten plaats vinden weet je niet wie bij wie hoort. Waardoor je de micro moeilijk tot niet kan uitvoeren. Tempo van voertuigen verplaatsingen is goed gedaan en de manier van bouwen is goed en leuk gedaan. Variatie van eenheden is ook goed gedaan. Als ze niks doen aan de overzicht, ga ik Starcraft 2 niet halen omdat ik deze punt zeer cruciaal vind. RTS moet overzichtelijk zijn waardoor je de units goed kan micro’en en de units optimaal kunt gebruiken "

    De micro is helemaal niet slecht in Starcraft II het is gewoon heel lastig. Vandaar ook dat je met shortkeys moet gaan werken op het toetsenbord wil je echt een beetje toekomen aan een fatsoenlijke micro.
    En in het punt dat je het overzicht kwijtraakt kan ik mij ook helemaal niet vinden. Starcraft II is juist wel goed overzichtelijk. Ik heb geen enkel probleem om mijn units van die van de tegenstander te onderscheiden."

    Bij Warcraft 3 werk je ook met hotkeys en daar is het super overzichtelijk. Terwijl Warcraft 3 genoeg hardcore is. Ik ben geen noob in de RTS genre maar ze hebben dit wel te hardcore gemaakt voor de echte pro.

  7.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Jonah schreef, "

    ”Dark_Phoenix” schreef, "Ik heb de beta gespeeld en ik moet zeggen de overzicht van de gevechten op het slagveld is slecht. Je hebt ook het gevoel dat je units binnen 2 sec dood gaan in het onoverzichtelijk gevecht chaos. Als er grootte gevechten plaats vinden weet je niet wie bij wie hoort. Waardoor je de micro moeilijk tot niet kan uitvoeren. Tempo van voertuigen verplaatsingen is goed gedaan en de manier van bouwen is goed en leuk gedaan. Variatie van eenheden is ook goed gedaan. Als ze niks doen aan de overzicht, ga ik Starcraft 2 niet halen omdat ik deze punt zeer cruciaal vind. RTS moet overzichtelijk zijn waardoor je de units goed kan micro’en en de units optimaal kunt gebruiken "

    Dan moet je eens Supreme Commander 2 gaan spelen, dá’s een onoverzichtelijke game. StarCraft II speelt werkelijk fantastisch, maar als je niet langs een zekere leercurve kan komen, dan krijg je dus inderdaad dat soort problemen."

    Ja dat klopt omdat ik deze overzichtelijkheid niet gewend ben ben ik bang dat ik hiervoor geen geduld heb om langs de leercurve te komen.

  8.   
    timishier's avatar

    ik had me ingeschreven voor de beta en ik heb hem ook al een paar keer gespeeld alleen vind ik wel dat het niveau veeeel te hoog ligt voor mij. ik wordt nog iedere keer finaal afgeslacht 🙁