Bethesda denkt pas aan DLC na ontwikkeling van game

Als wij Pete Hines – Bethesda’s vicepresident marketing – mogen geloven dan bewaart Bethesda tijdens de ontwikkeling van een game geen ideeën die later voor downloadbare content kunnen worden gebruikt. Als innovatie een spel beter maakt, dan wordt het er meteen ingestopt. De studio achter The Elder Scrolls V: Skyrim laat ons weten dat de DLC pas na de release interessant wordt.

Pete Hines heeft begrip voor gamers die verscheidene ontwikkelaars beschuldigen van geldklopperij, mits zij DLC uitbrengen die in de game zelf niet had misstaan; vooral als de DLC op de release-dag beschikbaar wordt gesteld voor de game. Dat is de reden waarom ontwikkelaar Bethesda daar – naar eigen zeggen – niet aan mee doet.

If you are nine months out and you are still thinking of good content, then that probably goes into the game, right? … But there’s no point in planning the content that comes after because what if this content makes the base game better? We want the base game to be the best thing possible. We don’t believe in carving out a little part to sell as DLC later.
Volgens Pete Hines moeten ontwikkelaars wel rekening houden met downloadbare content, maar dat er met die reden niet in games geknipt moet worden.
If we went out from the start and said: ‘We’re doing five pieces of DLC for Fallout 3, here are these five,’ then we wouldn’t have been able to be as reactive or responsive to what the fans said. I think that’s what allowed us to be so successful with that DLC, not just that we had them but that they were more of what people said they liked and not something set in stone six months before launch.
Als we alles op een rijtje zetten dan kunnen ontwikkelaars, die content achterhouden om hier later van te profiteren, niet op begrip rekenen van Pete Hines. Wat vinden jullie hiervan; heeft Bethesda’s vicepresident marketing een beetje gelijk?

  1.   
    THE-DUTCH-GUY's avatar

    simpel antwoord JA 8)