BioWare verbetert AI voor betere combat in Mass Effect 3

Zin in slimme vijanden en pittige combat? Dan lijkt Mass Effect 3 echt iets voor jou te worden. Christina Norman, gameplay designer bij BioWare, heeft namelijk laten weten dat men flink heeft gesleuteld aan de intelligentie van vijanden in Mass Effect 3. Het gedrag van je computergestuurde tegenstanders moet complexer en afwisselender worden. Norman vertelde:

If there’s one thing the programmers always want to do better it’s definitely the AI, so we’ve done a lot of work on that. We still have some more work to go, but we want you to feel that the enemies you’re fighting are more complex, that they have multiple behaviours, and that they’re reacting to what’s going on.

Now we look at enemies as a force, with units within the force, and each of them has a role. You end up with this really cool chessboard thing, where you have a knight and a bishop, they’ll work together in one way but if you have a knight and a rook, they’ll work together in a different way. It’s giving our level designers and combat designers a lot more opportunities, not with heavy scripting, but just by combining these pieces that work together in new and interesting ways.

We kunnen dus een hoop uitdagende gevechten verwachten in Mass Effect 3. Begin volgend jaar mogen we zelf gaan bepalen of BioWare het weer voor elkaar gekregen heeft.

  1.   
    DonutsRocks's avatar

    Nice heb er erg veel zin in, heb mass effect 2 al op insanity uitgespeeld dus kijk uit naar een nieuwe uitdaging.

  2.   
    RinusReetRidder's avatar

    Nice, lekkere pittige combat is altijd goed 8)

  3.   
    Glennus's avatar

    RinusReetRidder schreef, "Nice, lekkere pittige combat is altijd goed 8) "

    Wat hij zei.

  4.   
    GENERAL_DS's avatar

    RinusReetRidder schreef, "Nice, lekkere pittige combat is altijd goed 8) "

    precies…

  5.   
    ozzman's avatar

    De ai in me2 was al redelijk. Misschien worden die van me 2 vergelijkbaar met operation flashpoint