Auteur : Jonah Knulst woensdag 23 november 2011 om 12:07:40

Ontwikkeling I Am Alive werd herstart na verandering ontwikkelaar

Bron: VG247
Ubisoft's aankomende I Am Alive is de afgelopen drie jaar meerdere malen gereanimeerd, want er is veel onduidelijkheid geweest over het bestaan en de ontwikkeling van de titel. In 2008 werd de game onthuld met een spetterende trailer, maar hierna werd het al gauw stil.

Vorig jaar kregen we eindelijk te horen dat I Am Alive nog springlevend was, maar de game zou volledig herontwikkeld worden. Tijdens een recent interview met Eurogamer wist Aurelian Palasse, werkende bij Ubisoft Shanghai, het een en ander te verklaren over I Am Alive.

Het blijkt namelijk dat I Am Alive is begonnen als slechts een concept, dat ons in 2008 getoond is met de zojuist genoemde trailer. Het project is in 2010 overgenomen door Shanghai Studios, waardoor de ontwikkeling volledig herstart is. Het idee achter de titel is behouden, maar men heeft zich sindsdien gefocust op realisme.

We started from scratch, but with the same pitch. I don’t want to take the point of view that our game’s better [than Darkworks'] – but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasn’t real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt.

I Am Alive komt eind dit jaar tot leven als een digitale release voor de Xbox Live Arcade en het PlayStation Network.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Houserz op woensdag 23 november, 2011 om 12:54:05 quote

GN "Commander"

1382 posts
Ik kan echt niet wachten op dit spel , het heeft me eerder al zo een indruk op me gemaakt! Dat survival genre (een keer zonder horror) spreekt me heel erg aan
Gepost door JonsoN op woensdag 23 november, 2011 om 15:00:28 quote

GN "DruG"

4169 posts
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel.

Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.

Gepost door Jonah op woensdag 23 november, 2011 om 15:40:39 quote

Crewmember

2599 posts
JonsoN schreef:
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel. Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.
De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release.
Gepost door Fabianb op woensdag 23 november, 2011 om 15:59:01 quote

GN "Sickness"

2024 posts
Wel slim opzich. Eerst laten merken dat het een normaal spel wordt en later blijkt dat het een arcade titel wordt, en mensen hebben dan nog steeds het idee dat het een ''groot'' spel is, dus schaffen ze het toch nog maar even aan.
Gepost door JonsoN op donderdag 24 november, 2011 om 12:58:45 quote

GN "DruG"

4169 posts
Jonah schreef:
JonsoN schreef:
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel. Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.
De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release.

Aah zo, dan zat mijn beredenering aardig in de richting dus

Ben benieuwd naar dit spel!

Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
GamersNET RADIO Marathon #6: Uur 11 en uur 12, maandag 08 februari 2016
NU LIVE! Meer Rise of the Tomb Raider met Yavannah!
Ga mee met GamersNET naar het Far Cry Primal preview-evenement! | Prijsvraag
GN Kalender: Februari 2016
Win LEGO® Marvel’s Avengers PlayStation 4, pc of Xbox One! | Prijsvraag
Wat wordt de nieuwe Hans Otjes?
Download GamersNET nu op je telefoon
Advertentie
Poll : GN T-shirt

Ik wil een GamersNET T-shirt met een...

V-hals

68%
Ronde hals
26%
Maakt mij niet uit
6%

Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 341 stemmen.