GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Jonah Knulst woensdag 23 november 2011 om 12:07:40

Ontwikkeling I Am Alive werd herstart na verandering ontwikkelaar

Bron: VG247
Ubisoft's aankomende I Am Alive is de afgelopen drie jaar meerdere malen gereanimeerd, want er is veel onduidelijkheid geweest over het bestaan en de ontwikkeling van de titel. In 2008 werd de game onthuld met een spetterende trailer, maar hierna werd het al gauw stil.

Vorig jaar kregen we eindelijk te horen dat I Am Alive nog springlevend was, maar de game zou volledig herontwikkeld worden. Tijdens een recent interview met Eurogamer wist Aurelian Palasse, werkende bij Ubisoft Shanghai, het een en ander te verklaren over I Am Alive.

Het blijkt namelijk dat I Am Alive is begonnen als slechts een concept, dat ons in 2008 getoond is met de zojuist genoemde trailer. Het project is in 2010 overgenomen door Shanghai Studios, waardoor de ontwikkeling volledig herstart is. Het idee achter de titel is behouden, maar men heeft zich sindsdien gefocust op realisme.

We started from scratch, but with the same pitch. I donít want to take the point of view that our gameís better [than Darkworks'] Ė but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasnít real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt.

I Am Alive komt eind dit jaar tot leven als een digitale release voor de Xbox Live Arcade en het PlayStation Network.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Houserz op woensdag 23 november, 2011 om 12:54:05 quote

GN "Commander"

1340 posts
Ik kan echt niet wachten op dit spel , het heeft me eerder al zo een indruk op me gemaakt! Dat survival genre (een keer zonder horror) spreekt me heel erg aan
Gepost door JonsoN op woensdag 23 november, 2011 om 15:00:28 quote

GN "DruG"

4166 posts
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel.

Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.

Gepost door Jonah op woensdag 23 november, 2011 om 15:40:39 quote

Crewmember

2579 posts
JonsoN schreef:
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel. Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.
De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release.
Gepost door Fabianb op woensdag 23 november, 2011 om 15:59:01 quote

GN "Ultima"

1836 posts
Wel slim opzich. Eerst laten merken dat het een normaal spel wordt en later blijkt dat het een arcade titel wordt, en mensen hebben dan nog steeds het idee dat het een ''groot'' spel is, dus schaffen ze het toch nog maar even aan.
Gepost door JonsoN op donderdag 24 november, 2011 om 12:58:45 quote

GN "DruG"

4166 posts
Jonah schreef:
JonsoN schreef:
Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel. Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.
De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release.

Aah zo, dan zat mijn beredenering aardig in de richting dus

Ben benieuwd naar dit spel!

Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
Aflevering 234 - De nageboorte van Gamescom, zaterdag 23 augustus 2014
Prijsvraagvrijdag: Win een Far Cry 4-vlaggetje van Kyrat!
Download GamersNET nu op je iPhone
Advertentie
Poll : Gamescom 2014

Wie is de winnaar van Gamescom 2014?

EA

6%
Microsoft
21%
Nintendo
4%
Sony
24%
Ubisoft
45%

Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 122 stemmen.