GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Jonah Knulst vrijdag 13 januari 2012 om 12:04:35

Download Minecraft illegaal als je de game niet kunt veroorloven, aldus Notch

Bron: VG247
Markus 'Notch' Persson, bekend als de grote man achter het succesvolle Minecraft, heeft via Twitter een interessant gesprek gehad met een gebruiker. De persoon in kwestie maakte namelijk duidelijk aan Notch dat hij graag Minecraft zou willen spelen, maar niet in staat is om de game te kopen.

Notch antwoordde hierop als volgt:

@AndresLeay
Just pirate it. If you still like it when you can afford it in the future, buy it then. Also don't forget to feel bad.

De beste man moedigt de gebruiker dus aan om Minecraft te spelen, zelfs als dit betekent dat de game illegaal gedownload moet worden. Je kunt de game natuurlijk altijd nog aanschaffen in de toekomst. Twitter explodeerde logischerwijs na deze statement van de Zweedse ontwikkelaar, maar Notch blijft bij zijn visie op piraterij.

Daarnaast herinnert hij de gebruiker eraan om zich natuurlijk wel slecht te voelen na afloop. Een wijze opmerking.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Flapjack op vrijdag 13 januari, 2012 om 12:12:55 quote

GN "Die Hard"

950 posts
MENSEN!!!! ik roep: DIT IS WARE LIEFDE VOOR GAMEN!!!!! #NOTCH HELD!!!
Gepost door Alfa Warrior op vrijdag 13 januari, 2012 om 13:11:41 quote

PingWing

5503 posts
20.00,- is het waard - maar ik snap dat niet iedereen online geld kan betalen (Retail is natuurlijk wat anders) maar er zijn meerdere bedrijven die een houding hebben zoals Notch - de "Echte liefhebbers kopen het wel"-houding.
Gepost door Fanta$y op vrijdag 13 januari, 2012 om 13:49:08 quote

GN "DogLover"

3914 posts
Ah... Ik had minecraft al gekocht.. Had ik het ook beter eerst kunnen downloaden als hij het toch niet erg vind, Want ik speel zowat nooit meer minecraft..
Gepost door Jelkey op vrijdag 13 januari, 2012 om 14:06:19 quote

Sub Zero

339 posts
Fanta$y schreef:
Ah... Ik had minecraft al gekocht.. Had ik het ook beter eerst kunnen downloaden als hij het toch niet erg vind, Want ik speel zowat nooit meer minecraft..

je hebt iig een goed doel gesteund!

Gepost door Tweek op vrijdag 13 januari, 2012 om 15:08:35 quote

Sub Zero

304 posts
Ik moet eerlijk toegeven dat ik Minecraft eerst geruime tijd illegaal heb gespeeld, maar dat was in de fase dat het net begon, een vriend van me was er helemaal lyrisch over, en ik wou het best proberen, maar ik vond het de 15 euro toen niet waard. Inmiddels heb ik het gewoon eerlijk gekocht.
Gepost door justanothergamer op vrijdag 13 januari, 2012 om 15:19:27 quote

n00b

7 posts
ja hij moedigt het ind wel aan
Gepost door THE-DUTCH-GUY op vrijdag 13 januari, 2012 om 15:47:28 quote

Sub Zero

387 posts
alles en iedereen die ik ken heeft hem eerst gedownload en dan gekocht hij ziet dit volgens mij ook als een reclame stunt. als we nouw eens op het punt kwamen dat ads in games zatten he..............
Gepost door firehopper211 op vrijdag 13 januari, 2012 om 15:56:20 quote

GN "Commander"

1430 posts
De illegale manier vind ik bepaald niet gamewaardig.
Gepost door cookymonster op vrijdag 13 januari, 2012 om 16:25:02 quote

GN "Commander"

1118 posts
ik hou van dit soort mensen
Gepost door Free Roamer op vrijdag 13 januari, 2012 om 16:37:20 quote

GN "Die Hard"

720 posts
Dat is gewoon een soort demo van Minecraft. Uiteindelijk kopen de meesten het dan toch. Ik kan het me momenteel niet veroorloven en speel classic en bij mijn vriend de volledige versie. In het begin moet je erg dom zijn of erg rijk zijn om het dan al te kopen want je vind het pas het geld waard als je het hebt gespeeld.
Gepost door marklin989 op vrijdag 13 januari, 2012 om 16:57:08 quote

Duke Nukem

453 posts
Ik heb hem ook eerst illegaal gedownload en gespeelt maar na een tijdje had ik door dat het zo verslavend was en toen heb ik hem uit respect voor de maker gekocht
Gepost door DutchGamer-W- op vrijdag 13 januari, 2012 om 18:31:27 quote

GN "Sickness"

5908 posts
De game Minecraft lijkt me niet echt een product waar heel veel geld is ingestoken anders zegt ie het niet. Maar de echt grote procucties zoals Skyrim, Grand Theft Auto, Crisis en alle andre blockbuster tripple AA titels waar leterlijk miljoenen in zijn gestoken en veel harde werk die horen gewoon gekocht te worden, anders verdienen ze er helemaal niks aan. Zekker nu er iemand zegt ''Geen probleem joh, dan download het gewoon toch'' word het dan ook niet meteen aangemoedigd om die andere games te downloaden?
Gepost door Killafist op vrijdag 13 januari, 2012 om 19:02:43 quote

Prince of Persia

112 posts
ben ik nou echt de enige die totaal niks met minecraft heeft ??
Gepost door Jelkey op vrijdag 13 januari, 2012 om 19:25:54 quote

Sub Zero

339 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
De game Minecraft lijkt me niet echt een product waar heel veel geld is ingestoken anders zegt ie het niet. Maar de echt grote procucties zoals Skyrim, Grand Theft Auto, Crisis en alle andre blockbuster tripple AA titels waar leterlijk miljoenen in zijn gestoken en veel harde werk die horen gewoon gekocht te worden, anders verdienen ze er helemaal niks aan. Zekker nu er iemand zegt ''Geen probleem joh, dan download het gewoon toch'' word het dan ook niet meteen aangemoedigd om die andere games te downloaden?

de grote uitgevers zijn geldkloppers (niet allemaal hoor ), en dat is juist de reden om minecraft juist te kopen, om de liefde voor games te supporten

Gepost door Jonah op zaterdag 14 januari, 2012 om 00:16:23 quote

Crewmember

2586 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
De game Minecraft lijkt me niet echt een product waar heel veel geld is ingestoken anders zegt ie het niet. Maar de echt grote procucties zoals Skyrim, Grand Theft Auto, Crisis en alle andre blockbuster tripple AA titels waar leterlijk miljoenen in zijn gestoken en veel harde werk die horen gewoon gekocht te worden, anders verdienen ze er helemaal niks aan. Zekker nu er iemand zegt ''Geen probleem joh, dan download het gewoon toch'' word het dan ook niet meteen aangemoedigd om die andere games te downloaden?
Geld? Nee. Ontzettend veel tijd en moeite? Ja.
Gepost door KgUnl!mited op zaterdag 14 januari, 2012 om 00:30:57 quote

Prince of Persia

140 posts
Defqon 1 schreef:
ben ik nou echt de enige die totaal niks met minecraft heeft ??
nee hoor, ik vind het verschrikkelijk. Maar wel leuk gezegd van die man
Gepost door ridiculus op zaterdag 14 januari, 2012 om 15:08:40 quote

Pong

45 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
De game Minecraft lijkt me niet echt een product waar heel veel geld is ingestoken anders zegt ie het niet. Maar de echt grote procucties zoals Skyrim, Grand Theft Auto, Crisis en alle andre blockbuster tripple AA titels waar leterlijk miljoenen in zijn gestoken en veel harde werk die horen gewoon gekocht te worden, anders verdienen ze er helemaal niks aan. Zekker nu er iemand zegt ''Geen probleem joh, dan download het gewoon toch'' word het dan ook niet meteen aangemoedigd om die andere games te downloaden?

Minecraft kost dan ook maar een derde van wat deze games kosten.

Gepost door DGonlag2 op zondag 15 januari, 2012 om 11:46:09 quote

GN "Ultima"

1540 posts
ridiculus schreef:
Gamer4Ever-NL schreef:
De game Minecraft lijkt me niet echt een product waar heel veel geld is ingestoken anders zegt ie het niet. Maar de echt grote procucties zoals Skyrim, Grand Theft Auto, Crisis en alle andre blockbuster tripple AA titels waar leterlijk miljoenen in zijn gestoken en veel harde werk die horen gewoon gekocht te worden, anders verdienen ze er helemaal niks aan. Zekker nu er iemand zegt ''Geen probleem joh, dan download het gewoon toch'' word het dan ook niet meteen aangemoedigd om die andere games te downloaden?
Minecraft kost dan ook maar een derde van wat deze games kosten.

Dus? Zoals hij zegt is er ook lang niet zoveel geld in gestoken, dus hoeft het niet teveel te kosten.

Grotere spellen hebben een hele studio die betaald moet worden, en een grote uitgever en dergelijke. Die moeten veel meer vragen om zich staande te kunnen houden.

Dat las ik ook een keer in de NGamer; van een spel van 60 euro kregen de makers nog geen 5 euro. En daar moeten ze nog alle werknemers van betalen en elektronica en dergelijke. Dus die spellen kunnen ze ook niet goedkoper maken.

Gepost door ShadyXL op zondag 15 januari, 2012 om 19:43:11 quote

GN "Sickness"

2331 posts
Ik vind dit echt goed van Notch. Ikzelf koop games die ik niet ken pas nadat ik ze heb gedownload en gespeeld.

Saints Rown, Assassin's Creed, GTA etc. Die games ken ik allemaal al, dus die koop ik gelijk als ze uit zijn of ik pre-order ze. Maar als er een totaal nieuwe game is die ik niet ken, dan download ik die eerst, even spelen, dan pas kopen.

Gepost door thomster013 op zondag 15 januari, 2012 om 22:29:28 quote

Pacman

93 posts
ik had minecraft ook eerst illegaal. vondt hem wel betalenswaardig !
Gepost door Teunb op zondag 15 januari, 2012 om 22:38:15 quote

Duke Nukem

412 posts
Hij zegt het wel met enige sarcasme.
Gepost door RauserLuLz op maandag 16 januari, 2012 om 00:22:25 quote

Sonic

299 posts
Iemand die het niet voor het geld doet, zeldzaam.. Ik speelde er ooit mee maar heb daar nu helemaal geen tijd voor
Ga naar pagina: 1