GN Lunchtip: Wat Pixar en Steve Jobs voor games hebben gedaan


Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GN Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip op over gaming of geek cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

In 1979 konden computers nog niet zoveel. Zeker niet op het gebied van graphics. Een groep inspirerende mannen, waaronder Ed Catmull, Alvy Ray Smith en Steve Jobs (maar ook vele andere) brachten hier verandering in. Hun doel was om films met computers te gaan animeren en in 1986 ontstond uit deze droom Pixar. Hun ontwikkelingen op het gebied van films en computeranimatie betekende ook veel voor ons gamers. Sterker nog… zonder Pixar hadden we de huidige games niet kunnen spelen. Het onderstaande interview zet een hoop van de belangrijke ontwikkelingen in het daglicht. De video is wel voor de wat technische kijkers bedoeld.


Heb jij ook een leuke of boeiende tip voor ons? Stuur dan een mailtje inclusief je GamersNET-gebruikersnaam naar [email protected]. Volg GamersNET en de GN Lunchtip ook op Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Lunchtip gemist? Check de vorige! Toch een goed einde voor Mass Effect 3.

Eet smakelijk!

  1.   
    fdennis's avatar

    Je kunt toch wel stellen dat Steve Jobs de game industrie kapot heeft gemaakt. Waarmee je op je Ipad of Iphone voor een paar euro al games kunt kopen. Zag ook dat alleen Square Enix , Activision/blizzard en nog 1 in 2011 hadden afgesloten met winst.

  2.   
    R1chardTM's avatar

    fdennis schreef, "Je kunt toch wel stellen dat Steve Jobs de game industrie kapot heeft gemaakt. Waarmee je op je Ipad of Iphone voor een paar euro al games kunt kopen. Zag ook dat alleen Square Enix , Activision/blizzard en nog 1 in 2011 hadden afgesloten met winst. "

    Daar gaat dit HELEMAAL niet over. 😉 Al heeft het natuurlijk wel raakvlak met Steve Jobs.

  3.   
    tijn80's avatar

    Tijd geleden een Pixar-documentaire gezien. Daarin kon je mooi zien hoe de ontwikkeling per film vooruit ging. Erg gaaf. Steve Jobs en de gameindustrie werd daar natuurlijk ook uitgebreid in behandeld.

    Off topic: Lunchtip op MoviesNet is misschien ook wel leuk. 🙂

  4.   
    Rolve's avatar

    lol een lunchtip van 1uur 41, hoe lang houden jullie pauze bij gamersnet 😛

  5.   
    Fabianb's avatar

    Rolve schreef, "lol een lunchtip van 1uur 41, hoe lang houden jullie pauze bij gamersnet :P"

    Dat wil je niet weten.

  6.   
    R1chardTM's avatar

    Rolve schreef, "lol een lunchtip van 1uur 41, hoe lang houden jullie pauze bij gamersnet :P"

    Werken wat is dat? 😉

  7.   
    toqeer's avatar

    ja ik dacht ook al zo bijzonder is hij niet voor de gameindustrie hou het maar bij apple 😛

  8.   
    firehopper211's avatar

    Zonder Pixar zouden we ook geen Half-life 2 hebben gehad, want ik had ergens gelezen dat het d’r ook beetje soort van hoe ze de technologie ervan gebruikte, bijv. voor de mond, oog, emotie, gezichts animatie en hoe ze bewegen en ook losjes bewegen als ze neergehaald zijn.