GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Danil de Zwart zaterdag 31 maart 2012 om 16:07:35

'Tweedehands games volgende generatie blokkeren niet slim'

In een recent bericht over de PlayStation 4, die door het leven zou gaan als 'Orbis', wordt gesteld dat deze console van Sony het voor gamers misschien wel heel moeilijk gaat maken. Je zou je gekochte games moeten activeren via je PlayStation Network-account en je moet altijd online zijn. Dit heeft grootse gevolgen voor de tweedehandsmarkt, doordat je overgekochte games alleen kunt spelen na een betaling via het PlayStation Network.

It isn't really in Sony's or Microsoft's best interests to block used games. It would benefit Activision and EA slightly, and would hurt GameStop a great deal. If Sony unilaterally did this, I could see GameStop refusing to carry their console, and sales of the PS4 would therefore suffer.

Het blijven gezouten geruchten, maar sommige mensen nemen dit vrij serieus en zo ook analist Michael Pachter. Hij vindt het niet slim, en de fabrikanten Sony, Microsoft en Nintendo hebben er geen baat bij, om deze markt te blokkeren, want hiermee zou retailer GameStop een fikse klap kunnen krijgen. De maatregel die GameStop kan gaan voeren, is het volledig weigeren van de verkoop van de console.

If one does it and the others don't, the one who does it will see a loss of market share. None of the big three console manufacturers are stupid enough to do this unilaterally and none of them are evil enough to do it together.

Als n fabrikant de tweedehandsmarkt op zijn kop zet, zullen de verkopen van de consoles tegenvallen. Echter, de drie bedrijven zijn niet 'evil' genoeg om samen deze markt tegen te gaan, aldus Pachter.

Wat denken jullie? Gaan de grote drie, en misschien samen met de PC-markt, samenzweren om tweedehands games volledig de kop in te drukken?
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door G-6 op zaterdag 31 maart, 2012 om 16:26:06 quote

Sonic

243 posts
Vroeg of laat hebben ze alleen zichzelf ermee.

Als ze ervoor zorgen dat consols geen 2e hans games meer kunnen afspelen denk ik dat percentage gamers dat games voor 50/60 euro gaat kopen ook zal dalen.

Gepost door nickykolkie op zaterdag 31 maart, 2012 om 16:54:26 quote

GN "Commander"

1343 posts
G-6 schreef:
Vroeg of laat hebben ze alleen zichzelf ermee. Als ze ervoor zorgen dat consols geen 2e hans games meer kunnen afspelen denk ik dat percentage gamers dat games voor 50/60 euro gaat kopen ook zal dalen.
Ik denk niet echt dat dat veel zal uitmaken voor het aantal mensen wat games van 50/60 kopen.
Gepost door tijn80 op zaterdag 31 maart, 2012 om 17:17:12 quote

GN "Ultima"

1592 posts
nickykolkie schreef:
G-6 schreef:
Vroeg of laat hebben ze alleen zichzelf ermee. Als ze ervoor zorgen dat consols geen 2e hans games meer kunnen afspelen denk ik dat percentage gamers dat games voor 50/60 euro gaat kopen ook zal dalen.
Ik denk niet echt dat dat veel zal uitmaken voor het aantal mensen wat games van 50/60 kopen.
Ik koop ook niet veel 2e hands, maar ik wacht vaak wel tot de prijs gedaald is. Voor de meeste games vind ik 50-60 toch echt teveel (enige uitzondering is AC ) Ik denk dat ze het gewoon bij die online-pas moeten houden. Een constante internetverbinding vind ik overigens het meest asociale. Als UPC het bij ons dan weer eens niet doet, kan ik niet eens meer gamen! Bovendien zal niet iedereen zijn PS4 aan willen sluiten op internet.
Gepost door Hk-47 op zaterdag 31 maart, 2012 om 17:46:49 quote

Duke Nukem

494 posts
ik heb hier nu al gezeik mee, me ps3 was gereset maar heb geen flauw idee welk mail adress me psn op staat en kan nu Fifa en BF3 niet meer spelen online want die zijn account gebonden, door die online pass
Gepost door Martinspire op zaterdag 31 maart, 2012 om 17:55:50 quote

Pacman

51 posts
Ik denk dat dit weer typisch zo'n ding is wat gigantisch wordt opgeblazen omdat er door een paar bedrijven geen omzet meer kan worden gehaald.

Gamestop doet nu net alsof ze falliet gaan als de 2ehands markt inkakt, maar volgens mij moet die winkel het toch voornamelijk hebben van de nieuwe releases. En boycotten van een nieuwe console gaat ze helemaal teveel geld kosten, waardoor ze het dan van mij wel verdienen om gewoon falliet te gaan.

Gepost door tijn80 op zaterdag 31 maart, 2012 om 18:19:54 quote

GN "Ultima"

1592 posts
martoost schreef:
ik heb hier nu al gezeik mee, me ps3 was gereset maar heb geen flauw idee welk mail adress me psn op staat en kan nu Fifa en BF3 niet meer spelen online want die zijn account gebonden, door die online pass
Hoeveel adressen heb je dan wel niet?
Gepost door dmb97 op zaterdag 31 maart, 2012 om 19:20:00 quote

Sub Zero

384 posts
Martinspire schreef:
Ik denk dat dit weer typisch zo'n ding is wat gigantisch wordt opgeblazen omdat er door een paar bedrijven geen omzet meer kan worden gehaald. Gamestop doet nu net alsof ze falliet gaan als de 2ehands markt inkakt, maar volgens mij moet die winkel het toch voornamelijk hebben van de nieuwe releases. En boycotten van een nieuwe console gaat ze helemaal teveel geld kosten, waardoor ze het dan van mij wel verdienen om gewoon falliet te gaan.
Kan wel zien dat je niet weet waar je over praat gamestop verkoopt rond de 80%van de games tweedehands en als ze een nieuwe game verkopen word er heel vaak een game ingerolen dus dan vallen die klanten ook weg als ze geen games meer kunnen inruilen.
Gepost door tijn80 op zaterdag 31 maart, 2012 om 20:20:11 quote

GN "Ultima"

1592 posts
dmb97 schreef:
Martinspire schreef:
Ik denk dat dit weer typisch zo'n ding is wat gigantisch wordt opgeblazen omdat er door een paar bedrijven geen omzet meer kan worden gehaald. Gamestop doet nu net alsof ze falliet gaan als de 2ehands markt inkakt, maar volgens mij moet die winkel het toch voornamelijk hebben van de nieuwe releases. En boycotten van een nieuwe console gaat ze helemaal teveel geld kosten, waardoor ze het dan van mij wel verdienen om gewoon falliet te gaan.
Kan wel zien dat je niet weet waar je over praat gamestop verkoopt rond de 80%van de games tweedehands en als ze een nieuwe game verkopen word er heel vaak een game ingerolen dus dan vallen die klanten ook weg als ze geen games meer kunnen inruilen.
Dan gaan zaken zoals Gamestop falliet, en anderen verkopen dan meer. Jouw redenatie klopt ook van geen kanten...
Gepost door MaxDamage_NL op zondag 1 april, 2012 om 00:07:29 quote

GN "Die Hard"

538 posts
Dag consoles. Ik ben PC gamer geworden.
Gepost door ShadyXL op zondag 1 april, 2012 om 02:26:18 quote

GN "Sickness"

2518 posts
Ik vond het sowieso een belachelijke idee.. Stel je koopt een game zonder dat je een review/preview leest.. (puur doordat de naam bekent is.. bijv. COD/BF/AC etc.) En uiteindelijk vind je de game niks.. Dan heb je voor niets 60 euro betaald.. Dan wil je die game toch in ieder geval 2e hands verkopen voor 20-30 euro, toch? En het is veel makkelijker voor mensen die niet veel geld uit kunnen geven aan games om het 2e hands te kopen. Als ze de prijzen van games verlangen, dan mogen ze van mij 2e hands neerhalen.
Gepost door MitchieB op zondag 1 april, 2012 om 11:09:07 quote

Prince of Persia

129 posts
als ze dat gaan doen zijn ze iniedergeval een klant kwijt en blijf ik op de pc gamen niet dat je pc games door kan verkopen maar die games zijn iniedergeval een stuk goedkoper