GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Leon Kempers vrijdag 6 april 2012 om 19:08:06

Pedofielen geweerd van online diensten Sony en Microsoft

De tijd dat pedofielen massaal de straat op gingen om aan hun trekken te komen is voorbij. Dankzij de komst van het internet kunnen pedo's tegenwoordig vanuit hun luie bureaustoel afspraken maken met kinderen via MSN, chatsites en videogames. Sony en Microsoft zijn echter niet blij dat hun online diensten worden misbruikt door deze kinderlokkers en daarom hebben ze, als onderdeel van "Operation: Game Over", de accounts van maar liefst 3580 zedendelinquenten uit New York geblokkeerd.

Volgens procureur-generaal Eric Schneiderman hebben onder andere Microsoft, Apple, Sony, EA en Blizzard hun steentje bijgedragen aan de actie:

We must ensure online video game systems do not become a digital playground for dangerous predators. That means doing everything possible to block sex offenders from using gaming networks as a vehicle to prey on underage victims.

Toch twijfelt Jennifer Carnig van de New York Civil Liberties Union of de actie wel zo effectief is:

While the intent here is admirable, schemes like this one do very little to keep children safe and trample on the right to free speech and expression. And the problem this initiative is trying to solve is almost non-existent. Children are almost always abused by people they know - a friend or family member - not by people they interact with while playing video games online.

Of Sony en Microsoft in de toekomst ook de accounts van zedendelinquenten buiten New York gaan blokkeren, is nog niet bekend.

Het volgende of vorige nieuwsbericht:
» 20:04   City Interactive onthult goddelijke game
« 18:30   Personages Mario Tennis Open 3DS aanpasbaar
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door GsA_Dragonheart op vrijdag 6 april, 2012 om 19:14:39 quote

Prince of Persia

115 posts
mooi gedaan zo
Gepost door tijn80 op vrijdag 6 april, 2012 om 19:38:37 quote

GN "Ultima"

1569 posts
Goede zaak. Hopelijk is die vent op de foto ook echt een pedo, anders is het knap lullig voor hem dat hij erop staat.
Gepost door Broodbeleg op vrijdag 6 april, 2012 om 19:55:42 quote

GN "1337"

4734 posts
Niet alleen New York, mijn account is ook geblokkeerd!
Gepost door toqeer op vrijdag 6 april, 2012 om 20:11:16 quote

GN "Sickness"

2295 posts
tis maar goed ook weg met die vervelende pedo,s
Gepost door tijn80 op vrijdag 6 april, 2012 om 20:17:06 quote

GN "Ultima"

1569 posts
Broodbeleg schreef:
Niet alleen New York, mijn account is ook geblokkeerd!
Door Operation: Game Over?
Gepost door L30N op vrijdag 6 april, 2012 om 21:12:31 quote

Eindredacteur

2516 posts
Broodbeleg schreef:
Niet alleen New York, mijn account is ook geblokkeerd!

We kregen ook al berichten van Pastoor Pieters, Nederland lijkt dus ook het slachtoffer te zijn geworden.

Gepost door Broodbeleg op vrijdag 6 april, 2012 om 21:30:41 quote

GN "1337"

4734 posts
Klopt inderdaad. Ik had goede contacten met hem. Helaas dat het op deze manier moet.
Gepost door RoHoutje op vrijdag 6 april, 2012 om 21:39:03 quote

GN "Sickness"

2009 posts
Ben ik het helemaal mee eens. Ik hou niet van vieze mannen.
Gepost door xHouse op zaterdag 7 april, 2012 om 11:29:36 geband quote

GN "Commander"

1228 posts
Goed van Sony en MS, zulke mensen gewoon laten verdwijnen.
Ga naar pagina: 1