Singleplayer Starhawk je geld al waard

Warhawk is en blijft natuurlijk een echte multiplayer, net als diens spirituele opvolger Starhawk. Maar, zoals al bekend was, krijgt deze nieuwe game van ontwikkelaar LightBox Interactive tevens een singleplayer campagne.

The shooter genre is packed with mega-juggernaut great games, but shooters are also due for a twist. In most single-player shooters, you play a linear experience: event, event, event, set piece, event, event, event, set piece.

With Starhawk, we wanted to give the player a combat challenge: Here’s what’s going to attack you, here’s when it’s going to attack you, and here are the tools you can use. Now play it however you want.

De offline modus echter is volgens de developer niet alleen een opstapje naar de multiplayer, zoals bij sommige titels wel het geval is. Nee, Starhawk moet een ander pad gaan bewandelen en volgens Dylan Jobe, de baas van Lightbox, moet de singleplayer echt gaan verrassen.
The campaign isn’t based on the multiplayer maps, either. This is a narrative-driven single-player experience, with unique maps and encounters all the way through the game. They range from small battles in the desert to huge space battles around capital ships to defending this huge space train to the epic confrontation with Logan — it’s quite diverse. There are a lot of toys in this toolbox and you’re going to get your 60 bucks worth.
De verhaalgedreven singleplayer is geen standaard lineair pad. Er zijn aanvallen, je merkt wanneer er aangevallen wordt en je krijgt de tools om het op te lossen. Tevens verschillen de omgevingen met die van de online multiplayer. Dus speel je liever offline, dan is Starhawk zo al je geld waard, aldus Jobe.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren