GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Leon Stougie dinsdag 3 april 2012 om 10:14:56

Wii U grafisch 'minder krachtig dan PS3 en Xbox360', aldus anonieme ontwikkelaars

Verschillende ontwikkelaars hebben, anoniem, hun mening gegeven over de Wii U. Deze bronnen zijn het er over eens dat de Wii U grafisch minder krachtig is dan de PlayStation 3 en Xbox 360. Zo zegt een van ontwikkelaars:

No, it's not up to the same level as the PS3 or the 360. The graphics are just not as powerful.

Een andere ontwikkelaar, afkomstig van een groot bedrijf, bevestigt dit. Hoewel de Wii U op sommige fronten beter is dan de huidige generatie consoles, is de console toch minder krachtig:

Yeah, that's true. It doesn't produce graphics as well as the PS3 or the 360. There aren't as many shaders, it's not as capable. Sure, some things are better, mostly as a result of it being a more modern design. But overall the Wii U just can't quite keep up.

Het artikel wekt de suggestie dat de kosten van de tablet controller hoger waren dan Nintendo had verwacht. Het bedrijf wilde niet dat de kosten van de Wii U teveel zouden stijgen, dus is er bezuinigd op de GPU, CPU, RAM-geheugen en andere componenten.

Sommige ontwikkelaars zijn echter ook niet erg enthousiast over deze tablet controller. Een van de bronnen omschrijft het als minder nuttig dan de combinatie van PlayStation 3 en Vita, met welke je meer dingen zou kunnen doen:

You can do everything with that [PS3/PS Vita] combo that you can with the Wii U, and more.

Andere ontwikkelaars zijn ook niet erg positief over de controllers van de Wii U. Zo heb je maar één tablet controller en om deze te gebruiken moet de Wii U aan blijven staan om hem te gebruiken. Ook moet je in de buurt blijven van de console. Daarnaast zouden de andere controllers gelijk zijn aan de Wiimotes:

The whole thing about the tablet controller is that you only get one of them, and you can only use one and it's not completely independent. The base console has to be on, and you have to be in range.Other controllers are just Wiimotes, or other Wii controllers. They may change the form factor or looks a bit, but it's the same controller.

Het volgende of vorige nieuwsbericht:
» 10:51   Nieuwe trailer: FIFA 12 UEFA EURO 2012 Launch Trailer
« 09:01   Nieuwe review: Kinect Star Wars
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door M@tthijs op dinsdag 3 april, 2012 om 11:27:58 quote

GN "Sickness"

2149 posts
Dus de Wii U zal zich kennelijk vooral moeten gaan onderscheiden met de Tablet controller. Nou, ik ben benieuwd hoe dat voor Nintendo zal uitpakken.
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 12:14:09 quote

GN "Commander"

1178 posts
FAKE
Gepost door Alfa Warrior op dinsdag 3 april, 2012 om 12:30:20 quote

PingWing

5478 posts
MEGASEGA schreef:
FAKE

Dit is toch al vanuit meerdere bronnen gekomen hoor, niet te vergeten dat Nintendo's techdemo op de E3(?) van vorig jaar mij ook niet uit men stoel heeft geblazen vergeleke met Battlefield 3 zen graphics op de PC. (zelfs mijn eigen PC vind ik er mooier uitzien dan wat Nintendo op de E3 liet zien).

Gepost door ckerigon op dinsdag 3 april, 2012 om 12:39:02 quote

GN "0wnz0rzer"

3864 posts
Alfa Warrior schreef:
MEGASEGA schreef:
FAKE
Dit is toch al vanuit meerdere bronnen gekomen hoor, niet te vergeten dat Nintendo's techdemo op de E3(?) van vorig jaar mij ook niet uit men stoel heeft geblazen vergeleke met Battlefield 3 zen graphics op de PC. (zelfs mijn eigen PC vind ik er mooier uitzien dan wat Nintendo op de E3 liet zien).

Ja, maar je het is over het algemeen gewoon bekend dat de consoles nooit de PC zou bijhouden.. En als vergelijking pak jij Battlefield 3 voor de PC erbij dat is 1 van de mooiste en zwaarste game atm

Gepost door FishHookz op dinsdag 3 april, 2012 om 12:39:48 quote

GN "Sickness"

2547 posts
MEGASEGA schreef:
FAKE
Nintendo fan ?
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 12:51:44 quote

GN "Commander"

1178 posts
GN ''Assassin'' schreef:
MEGASEGA schreef:
FAKE
Nintendo fan ?
Nee en ja, maar ik geloof gewoon niet dat ze een videokaart in de Wii U hebben gedaan, die minder zou presteren dan een videokaart van 7 á 8 jaar geleden??? Dat geloof je zelf toch niet...Voor dezelfde prijs krijg je nu toch echt wel veel betere ervoor. Of ze willen de console ook vooral goedkoop houden en maken hardcore gamers blij met een dooie mug...Ik heb zeker sterk mn twijfels bij de echtheid van dit bericht. Als ze erbij hadden gezegd dat het streamen naar de WII U pad veel rekenkracht kost dan klinkt het misschien logisch maar dan vind ik dat wel een FAIL van Nintendo...én ATI
Gepost door Hitman047 op dinsdag 3 april, 2012 om 13:03:41 quote

GN "Sickness"

3659 posts
Hardcore gamers? Wat hebben die ermee te maken? Volgens mij is inmiddels allang duidelijk dat de WiiU een mainstream console gaat worden.
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 13:16:52 quote

GN "Commander"

1178 posts
Hitman047 schreef:
Hardcore gamers? Wat hebben die ermee te maken? Volgens mij is inmiddels allang duidelijk dat de WiiU een mainstream console gaat worden.
Nintendo heeft een tijdje terug gezegd dat de console ook zal worden omarmt door hardcore gamers.
Gepost door Hitman047 op dinsdag 3 april, 2012 om 13:30:21 quote

GN "Sickness"

3659 posts
Wij van WC-eend...

Ik kijk liever naar de feiten dan naar wat Nintendo zegt.

De reactie's bij je beide voorbeelden zijn overigens veelzeggend.

Gepost door Neolite op dinsdag 3 april, 2012 om 13:33:55 quote

Moderator

5426 posts
MEGASEGA schreef:
blablabla .én ATI

Lees dit nog maar even goed door.

Quote:
Het artikel wekt de suggestie dat de kosten van de tablet controller hoger waren dan Nintendo had verwacht. Het bedrijf wilde niet dat de kosten van de Wii U teveel zouden stijgen, dus is er bezuinigd op de GPU, CPU, RAM-geheugen en andere componenten.

Daarnaast, wat heeft ATI te maken met de beslissing van Nintendo om te kiezen voor een Tablet en een minder krachtige console?

Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 13:49:25 quote

GN "Commander"

1178 posts
Neolite schreef:
MEGASEGA schreef:
blablabla .én ATI
Lees dit nog maar even goed door.
Quote:
..
Daarnaast, wat heeft ATI te maken met de beslissing van Nintendo om te kiezen voor een Tablet en een minder krachtige console?
ATI omdat ze Nintendo wel wat mee mogen helpen en dat ze dan met zo'n kaart durven uit tekomen met hun naam erop, ze kunnen wel wat beters bieden denk ik..en vind ik, maar ja ik zit ook niet in die bisniss
Gepost door Neolite op dinsdag 3 april, 2012 om 13:56:43 quote

Moderator

5426 posts
Even voor de duidelijkheid, ATI bestaat niet meer, dat is nu AMD. Dat is waar mijn opmerking op sloeg. Maar om nog even in te gaan op je opmerking dat je vind dat men wel mee had mogen helpen. Wat een onzin, het is een kwestie van Vraag en Aanbod. Als Nintendo niet meer dan zoveel biedt, dan kan AMD niet meer dan dit leveren.
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 14:12:56 quote

GN "Commander"

1178 posts
Neolite schreef:
Even voor de duidelijkheid, ATI bestaat niet meer, dat is nu AMD. Dat is waar mijn opmerking op sloeg. Maar om nog even in te gaan op je opmerking dat je vind dat men wel mee had mogen helpen. Wat een onzin, het is een kwestie van Vraag en Aanbod. Als Nintendo niet meer dan zoveel biedt, dan kan AMD niet meer dan dit leveren.
Ik zat al te twijfelen over AMD en ATI... it slipped my mind...maar ik blijf bij mijn standpunten..Als het waar blijkt over twee a drie maanden dat de console minder krachtig zal zijn heb ik er geen belang meer bij.. Vind het gewoon rot nieuws vandaag...bummer
Gepost door FishHookz op dinsdag 3 april, 2012 om 14:30:41 quote

GN "Sickness"

2547 posts
MEGASEGA schreef:
GN ''Assassin'' schreef:
MEGASEGA schreef:
..
Nintendo fan ?
Nee en ja, maar ik geloof gewoon niet dat ze een videokaart in de Wii U hebben gedaan, die minder zou presteren dan een videokaart van 7 á 8 jaar geleden??? Dat geloof je zelf toch niet...Voor dezelfde prijs krijg je nu toch echt wel veel betere ervoor. Of ze willen de console ook vooral goedkoop houden en maken hardcore gamers blij met een dooie mug...Ik heb zeker sterk mn twijfels bij de echtheid van dit bericht. Als ze erbij hadden gezegd dat het streamen naar de WII U pad veel rekenkracht kost dan klinkt het misschien logisch maar dan vind ik dat wel een FAIL van Nintendo...én ATI
Wat je zegt klopt opzich wel maar als ze zeggen dat het minder krachtig is dan is dat ook zo en daar is niks aan te doen
Gepost door Steen op dinsdag 3 april, 2012 om 15:01:26 quote

GN "Die Hard"

659 posts
Niet te vergeten dat de doel groep waar ze op mikken 10 is, en die weten vrij weinig van de grafische kracht van een console
Gepost door Sympharion op dinsdag 3 april, 2012 om 15:19:38 quote

GN "Die Hard"

815 posts
Dit is echt als een korreltje zout te nemen:

THQ: “WiiU is just a lot more powerful than current HD consoles it does 1080p very easy.”

Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.”

Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good”

Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.”

EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.”

Ubisoft: "Graphics Wii U superieur"

Op de officiële site van Nintendo over de Wii U staat ook dat het 1080p ondersteund. Iets wat de PS360 amper doen.

Geruchten...

Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 15:24:04 quote

GN "Commander"

1178 posts
Sympharion schreef:
Dit is echt als een korreltje zout te nemen: THQ: “WiiU is just a lot more powerful than current HD consoles it does 1080p very easy.” Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.” Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good” Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.” EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.” Ubisoft: "Graphics Wii U superieur" Geruchten...
Of feiten, wii moeten we nou geloven ?
Gepost door Sympharion op dinsdag 3 april, 2012 om 15:26:21 quote

GN "Die Hard"

815 posts
MEGASEGA schreef:
Sympharion schreef:
Dit is echt als een korreltje zout te nemen: THQ: “WiiU is just a lot more powerful than current HD consoles it does 1080p very easy.” Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.” Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good” Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.” EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.” Ubisoft: "Graphics Wii U superieur" Geruchten...
Of feiten, wii moeten we nou geloven ?

Ik geloof de meerderheid. Dus dat het daadwerkelijk krachtiger is dan de huidige generatie. Tenzij Nintendo de Wii U zwakker heeft gemaakt, dat zullen we wel op de E3 te horen krijgen.

Gepost door Leon 2.0 op dinsdag 3 april, 2012 om 15:39:37 quote

Crewmember

4977 posts
Sympharion schreef:
MEGASEGA schreef:
Sympharion schreef:
..
Of feiten, wii moeten we nou geloven ?
Ik geloof de meerderheid. Dus dat het daadwerkelijk krachtiger is dan de huidige generatie. Tenzij Nintendo de Wii U zwakker heeft gemaakt, dat zullen we wel op de E3 te horen krijgen.

Wellicht blijkt die meerderheid inderdaad gelijk te hebben. Het is echter ook mogelijk dat de specificaties van de Wii U ondertussen minder goed zijn, dan op het moment van de uitspraken. Dit doordat Nintendo de console niet te duur wil maken en de prijs van de tablet controller dus hoger is dan gepland.

Gepost door DGonlag2 op dinsdag 3 april, 2012 om 16:22:30 quote

GN "Ultima"

1538 posts
Maar van Epic games en andere ontwikkelaars horen we juist dat de console wel een stuk krachtiger is.

En wie gaan we nu geloven? De grote gamestudio's of anonieme ontwikkelaars. Dat anonieme zegt mij al genoeg.

Gepost door Leon 2.0 op dinsdag 3 april, 2012 om 17:09:23 quote

Crewmember

4977 posts
DGonlag2 schreef:
En wie gaan we nu geloven? De grote gamestudio's of anonieme ontwikkelaars. Dat anonieme zegt mij al genoeg.

De ontwikkelaars hebben gesproken met GamesIndustry.biz, beide partijen hebben echter afgesproken om geen namen te publiceren. Wel zitten er ontwikkelaars van grote uitgevers achter.

Gepost door Neolite op dinsdag 3 april, 2012 om 17:51:31 quote

Moderator

5426 posts
Het is gewoon afwachten hoe krachtig de console zal zijn. Het zou me niets verbazen dat men concessies heeft moeten doen op het gebied van rekenkracht om de prijs niet al te hoog te maken door toevoeging van een tablet. Het is allemaal nog even gokwerk, echter zullen er steeds meer geruchten verschijnen, nu de release steeds dichter bij komt.
Gepost door Sympharion op dinsdag 3 april, 2012 om 18:23:16 quote

GN "Die Hard"

815 posts
Quote:
You can do everything with that [PS3/PS Vita] combo that you can with the Wii U, and more.
Zegt al genoeg volgens mij, het is een Sony ontwikkelaar.
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 3 april, 2012 om 18:34:47 quote

GN "Commander"

1178 posts
Sympharion schreef:
Quote:
You can do everything with that [PS3/PS Vita] combo that you can with the Wii U, and more.
Zegt al genoeg volgens mij, het is een Sony ontwikkelaar.
Dat was de stille hint, lol...het kan zo zijn dat de Wii U niet zo veel voorstelt vergeleken met de PS4...En dat die "anonieme" ontwikklelaar (spion) het ging vergelijken met elkaar..En Nintendo maar eens moest zwart praten...Zodat later de PS4 nog beter uit de verf komt. The next gen console war has begun ?
Gepost door FishHookz op dinsdag 3 april, 2012 om 19:40:46 quote

GN "Sickness"

2547 posts
fantasyhound schreef:
Niet te vergeten dat de doel groep waar ze op mikken 10 is, en die weten vrij weinig van de grafische kracht van een console
Dan heb jij niet gekeken naar welke games er worden ontwikkeld voor de Wii U en waarom moeten kinderen van 10 grafisch minder goede games hebben ?
Gepost door Neolite op dinsdag 3 april, 2012 om 23:49:49 quote

Moderator

5426 posts
Omdat die over het algemeen rondlopen met Pokemon en dergelijke simpele games. Die lopen nou niet bepaald over van de grafische kwaliteit.
Ga naar pagina: 1