Cliff Bleszinski: Gears of War: Judgement is voor hardcore gamers

Cliff Bleszinski heeft uitspraken gedaan wat betreft de moeilijkheidsgraad van de hedendaagse games en wat voor effect dat heeft op Gears of War: Judgement.

Cliff is van mening dat de hedendaagse games te makkelijk zijn en gamers weer toe zijn aan een uitdaging. In deze generatie consoles zijn ontwikkelaars een aantal stappen teruggegaan in hardcore games. Hierdoor zijn meer mensen gaan gamen, maar zien weinig gamers het nog als een uitdaging om een spel uit te spelen. Hij denkt bijvoorbeeld dat de game Dark Souls om haar moeilijkheidsgraad zo goed verkoopt.

It feels like in this gen we’ve taken a lot of steps to grow the audience. What I think has then happened is that games have become a lot more linear and easy – it feels like just a lot of hallways and QTE’s. The more I play games like that the more I’m turned off by them and want to get back to just systems interacting with systems. When was the last time a game really challenged you or asked something of you? There’s a reason why games like Dark Souls have taken off recently – they ask you to really try.
Wat heeft dat te betekenen voor de nieuwe Gears of War? Dat je vaker aan gort wordt geknald, wanneer je persoonlijke fouten maakt? We zullen zien. Ook wanneer Judgement in coΓΆperatieve modus gespeeld wordt met vier medespelers.
You will die. When I play this in four player co-op I really have to hunker down and focus. If this game doesn’t make you sweat we’re not doing our jobs right.
Cliff heeft daarnaast ook een aantal uitspraken omtrent de samenwerking tussen Epic en People Can Fly, de ontwikkelaar van Gears of War: Judgment, gedaan. Epic geeft het roer van de Gears of War-franchise niet volledig over aan People Can Fly, integendeel zelfs. Bleszinski ziet het als een samenwerking zoals Activision dat doet met haar Call of Duty-serie. Het is Epic Games haar kind, maar People Can Fly helpt mee opvoeden, aldus Bleszinski.
I wouldn’t say we’re handing it over, it’s more like we’re partnering up. Look at the latest Call of Duty – there are guys from Infinity Ward working on it, and Sledgehammer, and even Raven doing DLC. I like to think of this as more of a partnership. PCF is doing a tonne of lifting but Epic has plenty of bodies working on it on a daily basis too, all the way down to the playtest labs. Gears is our baby – it’s more like two parents working to raise their kid.
Het is natuurlijk fijn om te weten dat Gears of War nog altijd onder streng toezicht van Epic Games staat en we volgend jaar weer kunnen genieten van een nieuwe Gears of War.Β De game komt begin 2013 uit, exclusief voor de Xbox 360. Ben jij het er mee eens dat de game moeilijker moet worden?

  1.   
    Relief's avatar

    Iemand ook opgevallen dat alle 360 exclusives voor de huidige consoles gemaakt worden door andere studio’s dan de hoofdontwikkelaars van hiervoor? GW, Forza en Halo 4 als voorbeeld. Ik ben benieuwd of MS stiekem een team heeft dat werkt aan Halo 5 voor de volgende generatie consoles.

    Btw, wat is de bron van dit verhaal? Ik wil de rest van het interview lezen.

  2.   
    FishHookz's avatar

    Cliff heeft wel gelijk, de games zijn inderdaad makkelijker geworden dus het is goed dat Judgment een uitdaging word πŸ˜‰

  3.   
    Danielle.k's avatar

    Vind Gears 3 op hard toch wel heftig dus ben nieuwsgierig wat het nog moeilijker kan maken.

  4.   
    Ika Q's avatar

    Zo hoort het ook, gamen moet lekker uitdagend worden. 8)

  5.   
    FishHookz's avatar

    Danielle.k schreef, "Vind Gears 3 op hard toch wel heftig dus ben nieuwsgierig wat het nog moeilijker kan maken."

    Ben hem nu met een vriend op insane aan het doen en dat is op sommigen momenten toch best pittig ja πŸ˜† Vergelijkbaar met Halo Reach in je eentje op Legandary πŸ˜‰

  6.   
    mmx's avatar

    Goed gezien van Cliff hopelijk denken ze ook een beetje meer aan de single players πŸ™‚

  7.   
    SonyBoy's avatar

    Danielle.k schreef, "Vind Gears 3 op hard toch wel heftig dus ben nieuwsgierig wat het nog moeilijker kan maken."

    Op arcade, mutators aan en gaan.

  8.   
    xColdNight's avatar

    GN Bacon schreef, "

    ”Danielle.k” schreef, "Vind Gears 3 op hard toch wel heftig dus ben nieuwsgierig wat het nog moeilijker kan maken."

    Ben hem nu met een vriend op insane aan het doen en dat is op sommigen momenten toch best pittig ja πŸ˜† Vergelijkbaar met Halo Reach in je eentje op Legandary πŸ˜‰ "

    Haha, inderdaad, en in je eentje is het al helemaal een uitdaging xD Maar dat houdt het wel leuk vind ik πŸ™‚

  9.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Kim231″]

    ”GN Bacon schreef, "[quote=”Danielle.k” schreef, ".."

    Ben hem nu met een vriend op insane aan het doen en dat is op sommigen momenten toch best pittig ja πŸ˜† Vergelijkbaar met Halo Reach in je eentje op Legandary πŸ˜‰ "

    Haha, inderdaad, en in je eentje is het al helemaal een uitdaging xD Maar dat houdt het wel leuk vind ik πŸ™‚ [/quote]
    Is inderdaad een van de leukste dingen van Halo (Reach), Legendarisch goed. Een grote reden om een nieuwe Halo titel te halen. Hetzelfde geld voor een nieuwe Gears of War. πŸ™‚

  10.   
    Stubborn's avatar

    ik heb gears 3 nog in de kast liggen, nog eens niet begonnen met het spel..