Nieuwe game Peter Molyneux heet Curiosity; krijgt DLC van 62.000 euro

Tijdens de E3 heeft Peter Molyneux, de ex-directeur van Lionhead Studios die vooral faam maakte met Fable, zijn nieuwste project onthuld. Het gaat hier om ‘Curiosity’, een game die zich afspeelt in een virtuele kamer die een grote zwarte kubus bevat. Zaak is om net zo lang te beitelen op dit object totdat het stukgaat. Je kunt ook de schade zien die andere spelers hebben aangericht. Na een gigantisch aantal slagen met je beitel opent de kubus. Echter, alleen de speler die de laatste, fatale slag heeft toegediend kan de inhoud ervan zien.

22Cans zal vervolgens bestuderen hoe snel de inhoud van de kubus zich via sociale media verspreidt. Op deze manier wil men de psychologie van sociale media-gebruikers ontdekken. De resultaten van dit experiment worden vervolgens gebruikt in een game die Molyneux over circa twee jaar zal uitbrengen.

Maar voordat de kubus opent kunnen spelers een gelimiteerd aantal speciale beitels kopen. Hiermee kunnen ze krachtigere klappen uitdelen en dus is de kans groter dat zij de inhoud van de kubus te zien krijgen. Een ijzeren beitel is 10 keer zo krachtig als een normale en zal 0,59 pond (ongeveer 73 eurocent) kosten. Er zal echter ook een diamanten beitel beschikbaar gesteld worden. Deze is 100.000 keer zo krachtig als een normale beitel en er is er slechts één van in de wereld. Hier zal echter ook flink voor betaald moeten worden: voor dit virtuele gereedschap moet je 50.000 pond (omgerekend zo’n 61.900 euro) neertellen.

Volgens Peter Molyneux heeft 22Cans deze beitel niet beschikbaar gesteld om geld te verdienen. Men is simpelweg benieuwd of er iemand in de wereld zal zijn die 50.000 pond wil neertellen voor een virtuele beitel, of dat spelers ervoor kiezen om samen de kubus te openen:

It’s an insane amount of money. This is not a money-making exercise; it is a test about the psychology of monetisation.
Curiosity zal verschijnen voor de PC en mobiele apparaten. Molyneux heeft in mei al aangegeven dat 22Cans momenteel werkt aan 22 experimenten. De eerste – naar alle waarschijnlijkheid Curiosity – zou over zes weken vanaf toen verschijnen.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    als iemand zoveel geld geeft voor zo beiteltje heeft die echt geld teveel of is die ziek.

  2.   
    Alias's avatar

    Of extreem nieuwsgierig 😛

  3.   
    Jarek's avatar

    Als ik 15 miljoen euro in de loterij win dan denk ik er wel even over na 😛

  4.   
    DonutsRocks's avatar

    Ben wel benieuwd naar de uitkomst, wordt sowieso beter dan fable the journey.

  5.   
    mmx's avatar

    Belachelijk die kerel is zot !

    Op deze manier wil men de psychologie van sociale media-gebruikers ontdekken

    En dit vind ik helemaal bezopen 👿 een game moet leuk zijn en niet een diepgaand iets worden