Starcraft II: Heart of the Swarm voor 99% af

Blizzard heeft onthuld dat Starcraft II: Heart of the Swarm, de tweede episode van de Starcraft II-trilogie, voor 99% af is. Die laatste één procent kost de ontwikkelaar echter nog behoorlijk wat moeite, aldus lead designer Dustin Browder:

We are 99% done, but that last 1%’s a bitch.
In principe is het spel al zo goed als af, men is echter nu nog bezig met de laatste lootjes: het polishen en tunen van Heart of the Swarm. Hoe lang Blizzard hier mee bezig gaat zijn, weten ze echter niet. De ontwikkelaar maakt zich hier niet druk over, Blizzard staat er immers bekend om hun ‘it’s done when it’s done’-mentaliteit:
There’s something in for everything—it’s whether we like it or not that’s an open question. It’s the tuning and polish that really takes us a long time, and that’s where we get into the unknowns.

Like we could do a play-through next week that we’re like, ‘Wow this is really great.’ Or we could do a play-through and we still have 250 items we wanna fix. You know, historically speaking we’re doing pretty well. We’re getting there. But I don’t know for sure yet when we’ll be done.”

  1.   
    Neolite's avatar

    Blizzard krijgt die ene procent niet af voor de release, zeker niet als je ziet hoeveel patches er nog uit gekomen zijn na de release van Starcraft II.

  2.   
    Supermanneke's avatar

    Neolite schreef, "Blizzard krijgt die ene procent niet af voor de release, zeker niet als je ziet hoeveel patches er nog uit gekomen zijn na de release van Starcraft II."

    Dan moet je wel bedenken dat veel van de patches vooral gedaan zijn voor de multiplayer balance. Je kan niet verwachten dat elke mogelijke tactiek door Blizzard en/of béta testers wordt uitgeprobeerd. Dat is gewoon niet mogelijk, als op een bepaald moment enkele units in een bepaalde combinatie duidelijk overpowered blijken te zijn, dan moeten er uiteraard patches worden uitgerold.

    Ik moet zeggen dat ik de singleplayer van Wings of Liberty redelijk solide vond. ’t Is de multiplayer die het meeste problemen geeft, maar dat komt ook door de diversiteit van de spelers.

  3.   
    Neolite's avatar

    🙄 Ik heb het spel zelf gespeeld, dus ik snap echt wel waarom ze die patches uitbrengen. Ik geef alleen aan dat een dergelijk spel nooit 100% af kan zijn voor de release. En daarnaast loop ik al lang genoeg mee om heel goed te snappen wat je beter had kunnen gebruiken om een 14 jarige nieuwkomer wat uit te leggen.