GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Caron Peeters dinsdag 10 juli 2012 om 15:27:53

Square Enix: huidige generatie heeft te lang geduurd

De huidige consolegeneratie heeft te lang geduurd, waardoor veel talent is uitgeweken naar mobiele platforms.Tot deze conclusie komt Julien Merceron, directeur van de afdeling technologie bij Square Enix, tijdens een interview met Gamesindustry

Merceron stelt dat er veel ontwikkelaars zijn die inzetten op een bepaald platform, maar niet altijd succesvol zijn. Deze ontwikkelaars kiezen er dan voor om te wachten op de volgende generatie,
zodat ze hier weer op in kunnen springen. Met de duur van deze generatie is deze gang van zaken onmogelijk gemaakt wat, volgens Merceron, een uittocht van ontwikkelaars heeft veroorzaakt:

So these developers went elsewhere to see if the grass was greener. They found web browsers, they found iOS, they found other things and a lot of them won't come back to the hardware platforms. So you could look at it that thanks to Microsoft and Sony and the length of this generation, it helped the emergence of other platforms and helped them get strong before the next hardware comes out.

Volgens Merceron moet de focus van bedrijven minder komen te liggen op ingewikkelde en dure hardware, waardoor consolegeneraties korter kunnen worden:

If you start to make the entry bar really high, more studios will die, more publishers will die, there'll be less titles on platforms, etc. If you make it accessible, you give more chances to people, you'll have a better portfolio at launch.

Wat Merceron echter niet vertelt is dat deze visie als keerzijde heeft dat de consument op zijn beurt bereid moet zijn om in rappe successie het geld voor deze nieuwe generatie consoles op tafel te leggen.

In juni 2012 verscheen er een realtime tech demo, genaamd "Agni's Philosophy", waarmee Square Enix aangeeft klaar te zijn voor de volgende generatie.

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door soldierarjan op dinsdag 10 juli, 2012 om 15:38:44 quote

GN "Sickness"

2571 posts
Ik ben het wel met hem eens dat hoe langer het duurt voor nieuw console komen hoe langer alles word afgeremd. Van mij mogen de nieuwe console wel komen deze generatie begint nu echt achter te raken met de ontwikkelen.
Gepost door evita op dinsdag 10 juli, 2012 om 15:48:53 quote

Sub Zero

306 posts
ik waardeer zeker het punt dat Square maakt. Deze generatie duurt idd erg lang, maar ik vrees dat het grotendeels ook met het huidige klimaat te maken heeft. De hele wereld zit in een economische impasse en het ontwikkelen van nieuwe hardware en engines kost handenvol. Gooi daar nog bij dat veel consumenten wat selectiever zijn in hun aankopen en je ziet meteen waarom het zo lang duurt.

Persoonlijk kan ik nog wel wachten. Zo lang games als de aankomende hitman en tomb raider of een arkham city en the witcher 2 zowel op visueel vlak als op vlak van gameplay me blijven verbazen ben ik nog happy.

Gepost door Caroldus_Maximus op dinsdag 10 juli, 2012 om 15:56:26 quote

Crewmember

629 posts
Exact mijn punt, Evita. Square bekijkt het gegeven louter vanuit technologisch oogpunt. Deze eenzijdige visie schiet in mijn optiek wat te kort. Je kunt om de 3-4 jaar een nieuwe console uitbrengen maar je bent toch afhankelijk van de koopkracht van de consument. In de huidige tijden van economische tegenspoed sta ik niet te springen om op reguliere basis mijn console te moeten vervangen. Je merkt echter wel dat de huidige generatie consoles inmiddels aan zijn eind komt.
Gepost door toqeer op dinsdag 10 juli, 2012 om 16:00:43 quote

GN "Sickness"

2286 posts
en dat durven hun nog te zeggen ook hoe lang zal het duren voordat kingdom hearts 3 en final fantasy xiii versus uitkomen ook een eeuwigheid dus sowieso duurt deze generatie nog tot 2014/15 denk ik
Gepost door DutchGamer-W- op dinsdag 10 juli, 2012 om 16:21:38 quote

GN "Sickness"

5730 posts
toqeer schreef:
en dat durven hun nog te zeggen ook hoe lang zal het duren voordat kingdom hearts 3 en final fantasy xiii versus uitkomen ook een eeuwigheid dus sowieso duurt deze generatie nog tot 2014/15 denk ik

Meteen wat mijn gedachten was. Waar is Kingdom Hearts 3??!

Gepost door Flapjack op dinsdag 10 juli, 2012 om 17:00:45 quote

GN "Die Hard"

932 posts
hee aan een tech demo heb ik niks hea....ik wil nu de game generatie van over 10 jaar imagine that!!
Gepost door Sub-Zeuro op dinsdag 10 juli, 2012 om 18:29:59 quote

GN "Commander"

1178 posts
Flapjack schreef:
hee aan een tech demo heb ik niks hea....ik wil nu de game generatie van over 10 jaar imagine that!!
+ 1
Gepost door Danielle.k op dinsdag 10 juli, 2012 om 21:50:07 quote

GN "Die Hard"

822 posts
Een nieuwe console is leuk maar ik haal het nu soms al niet met alle games die ik in een jaar wilt hebben om te kopen, laat staan als daar nog een nieuwe console bij kwam. Ik zou graag een nieuwe console willen maar me portemonnee laat het niet toe
Gepost door IyanHarm op dinsdag 10 juli, 2012 om 22:05:46 quote

Prince of Persia

155 posts
Het moet inderdaad wel betaalbaar blijven. Ik moet ook af en toe een game aan me voorbij laten gaan, of gewoon een tijdje wachten, het is niet anders. Maar hij heeft ook zeker een punt.
Gepost door nunen007 op dinsdag 10 juli, 2012 om 22:51:41 quote

Sub Zero

382 posts
Ze hebben zeker een punt, het duurt gewoon veel te lang. 8 jaar sinds de xbox360 uitkwam. Maar ik denk dat het nog wel paar jaartjes zal gaan duren voor dat de nieuwe generatie consoles er is. Die tech demo ziet er wel levensecht uit, nu nog alleen gameplay beelden.
Gepost door Neolite op woensdag 11 juli, 2012 om 00:45:32 quote

Moderator

5426 posts
Het is heel duidelijk dat de huidige consoles al een ruim jaar aan het eind van hun latijn zijn. Vernieuwing is noodzaak, industrie komt zo niet voorruit. Denk aan alle verbeteringen die men niet kan doen omdat de consoles niet sterk genoeg zijn. Deze stagnatie zorgt voor de leegloop bij de developers, het kost nou eenmaal eens in de paar jaar een flinke duit centen om bij te blijven. Je hoeft niet mee te gaan.
Gepost door Caroldus_Maximus op woensdag 11 juli, 2012 om 01:21:46 quote

Crewmember

629 posts
Allereerst: we zitten aan het einde van deze generatie consoles, dat mag inmiddels wel een feit worden genoemd. Echter, je kunt nu spreken over stagnatie, maar er is net zo goed sprake van stagnatie wanneer een deel van het volk financieel niet in staat is om in het tempo van de technologische ontwikkeling mee te gaan (en dus niet om de haverklap een nieuwe console zal aanschaffen). Dit betekent minder inkomsten en dus minder ruimte om te investeren. Uiteindelijk snijdt men zichzelf enkel in de vingers. There are 2 sides to every coin...
Ga naar pagina: 1