Crystal Dynamics spreekt over Tomb Raider voor Wii U

Art director van Crystal Dynamics, Noah Hughes, nam laatst plaats in een video-interview met True Gaming. Hierin sprak Hughes over Tomb Raider en de Wii U in het algemeen. Hij bewonderde de Wii U voor zijn unieke interface:

I’m always a fan of Nintendo systems. In particular they really push interface design, and from a game design perspective it’s fun to play with new interfaces.
Verder vertelde Hughes over de combinatie van Tomb Raider en de Wii U. Hieruit blijkt dat het onwaarschijnlijk is dat het spel ook het daglicht zal zien op de nieuwste console van Nintendo:
Having said that, it’s something that I think we would want to tailor the experience to if we were going to do it, and currently we’re offering it on PlayStation 3, Xbox 360 and PC, and all three of those are really trying to deliver roughly the same experience but delivered best on each platform. I think something like the Wii U often asks you to do something unique, based on a unique interface so that’s something as a gamer I love but it’s something that you don’t want to do half-heartedly as a developer.
Tomb Raider verschijnt op 5 maart op de pc, PlayStation 3 en de Xbox 360.

  1.   
    Fox's avatar

    Het is ook extreem vervelent om een complete game te moeten remaken omdat de WiiU zo’n touchpad ding heeft.

  2.   
    ckerigon's avatar

    Fox schreef, "Het is ook extreem vervelent om een complete game te moeten remaken omdat de WiiU zo’n touchpad ding heeft."

    Klopt kost denk ik zelf ook echt gigantisch veel tijd kost om de touchpad goed tebenutten.