Mikami: The Evil Within brengt de echte survival-horror weer terug

Vorige week was het een behoorlijke verrassing toen Bethesda de game The Evil Within aankondigde met een bijzondere trailer. Inmiddels zijn de eerste details ook bekend en weten we dat de ontwikkeling in handen is van Tango Gameworks, dat geleid wordt door Shinji Mikami, de man achter Resident Evil.

Terwijl de laatste Resident Evil-games steeds meer op actievolle gameplay waren gericht, is Mikami van plan om met The Evil Within de echte survival-horror weer terug te brengen. Verwacht dus niet dat je straks een machinegeweer in je virtuele handen krijgt om hordes vijanden neer te maaien. Mikami vertelde:

My definition of survival horror is that first of all it has to be scary. And then you get a scary creature, and you get a rush from blowing it away. A good balance of these two things is what makes survival horror. For combat, of course, you’re shooting guns and using knives and axes and orthodox weapons like that, but you can also place traps to ambush enemies.

We don’t intend to give the player and super extraordinary powers. However, if there’s no way to fight back, no way to attack that gives that little thrill, then it wouldn’t be survival horror. So we’ll give the player the weapons they need, but we’re not considering any heavy weapons like machine guns.

Spelers krijgen mogelijkheden om stealth en tactische acties te ondernemen, bijvoorbeeld het gooien van een fles om vijanden af te leiden. Je hebt maar beperkte munitie en het zal behoorlijk wat vaardigheden vergen om al vechtend door actievolle gedeeltes te gaan. Dit tot groot genoegen van Mikami:
Sometimes you have to run away because your ammo is low, and you’re like, ‘die already’ – and you pull off a headshot. The monster is bearing down on you and bam! You hit it with your last shot. You feel relief and a sense of exhilaration like ‘yes!’ I think that really is the easiest way to describe what’s best about survival horror.”

Survival horror has been drifting away from what makes it survival horror. And so I want to bring back survival horror to where it was. There are a lot of survival horror games nowadays, but the thing that I want to focus on is having the perfect balance between horror and action.

Het is dus de bedoeling dat The Evil Within een van de spannendste games wordt die je in tijden hebt gespeeld.

  1.   
    Flapjack's avatar

    bij deze laat ik de game aan andere over.. dit ga ik nie spelen. vond amnesia al te eng xD

  2.   
    toqeer's avatar

    ik vind de silent hill serie wel erg vet dus, en deze haal ik ook gewoon 🙂