GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Leon Stougie donderdag 23 mei 2013 om 08:43:00

EA: Disney benaderde ons voor Star Wars-licentie

Bron: NeoGAF
Circa drie weken geleden brachten wij jullie het nieuws dat Electronic Arts een exclusieve licentie had gekocht van Disney om Star Wars-games te mogen maken. De studio's die verantwoordelijk zullen zijn voor de Star Wars-games bleken DICE, Visceral en BioWare. Uit een financiŽle bespreking van EA is nu gebleken dat niet EA, maar Disney aanzet heeft gegeven tot deze deal. BioWare heeft zich namens EA de afgelopen jaren al bezig gehouden met Star Wars: The Old Republic en vanwege deze historie zou Disney EA benaderd hebben om de Star Wars-gamefranchises levend te houden:

I think what everyone knows is that we have had a relationship with Lucas on Star Wars for the MMO game we built last two years ago through our BioWare business. So we had some history with Star Wars. Because of that history Disney approach us as a partner and tried to keep alive the Star Wars video game franchise.

EA zag dit als een buitenkansje, aangezien Star Wars-games historisch gezien op behoorlijk wat populariteit kunnen rekenen. De mogelijkheid om bijvoorbeeld een vervolg op Star Wars: Battlefront te maken, sprak EA dan ook aan:

Historically, it's been a very strong franchise, it's been a very huge level of excitement around some of the historical Star Wars video games, and the opportunity for our teams to get the chance to build the next generation of games is something we find very exciting. We'll build those not just through our BioWare studio, but also through DICE who builds Battlefield, and through Visceral, the studio based in Redwood Shores.

And the opportunity to build a new Battlefront for example, which was one of the very popular Star Wars games, or some of the other traditional games that were made, very exciting, and to do those along side the promotion we know Disney is going to do to sell the Star Wars franchise, through their own organization, through movies, through amusement parks, through merchandizing, we sense a huge opportunity to tailgate on some of that promotion. These aren't movie games, per say, these are stand alone games, but obviously they would come out near the movies and be able to tailgate off some of the buzz that will be created around the new Star Wars movies.

Het volgende of vorige nieuwsbericht:
» 09:24   Fire Emblem Awakening had laatste kunnen zijn
« 23:14   Twee Alan Wake games voor 1 dollar
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door FishHookz op donderdag 23 mei, 2013 om 09:02:19 quote

GN "Sickness"

2567 posts
Als je dit nog Star Wars noemt tenminste... Star Wars is een paar jaar geleden gestopt te bestaan namelijk
Gepost door Koen op donderdag 23 mei, 2013 om 10:05:44 quote

GN "Ultima"

1740 posts
DICE= SW BF3?
Gepost door Talska op donderdag 23 mei, 2013 om 11:24:02 quote

GN "Die Hard"

828 posts
Vin Disney toch meer iets om films te maken voor kinderen.

Gepost door Sarge op donderdag 23 mei, 2013 om 12:21:56 quote

GN "Zandvreter"

3153 posts
Koen schreef:
DICE= SW BF3?

Let's hope so!

Gepost door Dark_Phoenix op donderdag 23 mei, 2013 om 12:46:03 quote

GN "Commander"

1240 posts
Valar Morghulis schreef:
Als je dit nog Star Wars noemt tenminste... Star Wars is een paar jaar geleden gestopt te bestaan namelijk
Als je echte fan bent van Star Wars kan het niet ophouden te bestaan omdat het verder draagt in je hart. Strar Wars zijn voor mij niet alleen films maar ook boeken, games, stripboeken enc.
Gepost door mmx op donderdag 23 mei, 2013 om 13:58:39 quote

GN "Commander"

1390 posts
Ja hoor Disney dadelijk krijg een starwars game met Mickey Goofy en Donald en daar pas ik voor
Gepost door Talska op donderdag 23 mei, 2013 om 14:04:47 quote

GN "Die Hard"

828 posts
Dark_Phoenix schreef:
Valar Morghulis schreef:
Als je dit nog Star Wars noemt tenminste... Star Wars is een paar jaar geleden gestopt te bestaan namelijk
Als je echte fan bent van Star Wars kan het niet ophouden te bestaan omdat het verder draagt in je hart. Strar Wars zijn voor mij niet alleen films maar ook boeken, games, stripboeken enc.
Nou ik ben fan van Star Wars, de films zijn mega goed.

Maar het verneuken van games doe ik liever niet aan mee

Met alle respect voor degene die hier toch naar uitkijken.

Gepost door Dark_Phoenix op donderdag 23 mei, 2013 om 15:38:44 quote

GN "Commander"

1240 posts
Talska schreef:
Dark_Phoenix schreef:
Valar Morghulis schreef:
..
Als je echte fan bent van Star Wars kan het niet ophouden te bestaan omdat het verder draagt in je hart. Strar Wars zijn voor mij niet alleen films maar ook boeken, games, stripboeken enc.
Nou ik ben fan van Star Wars, de films zijn mega goed. Maar het verneuken van games doe ik liever niet aan mee Met alle respect voor degene die hier toch naar uitkijken.

Hoezo verneuken van games? Bioware maakt altijd goede Star Wars games en zijn goed met singelplayer rpg. Dice is goed in battlefield achtige games dus Battlefront 3. Ik zie hier niks verkeerds aan. EA mag wel geldwolfen zijn en fouten maken maar ze hebben nog steeds wel heel veel goede bedrijven die nog steeds goede games maken.

Gepost door Talska op donderdag 23 mei, 2013 om 17:22:12 quote

GN "Die Hard"

828 posts
Na 20 nieuwe personages blijft de game inderdaad leven.

Ga naar pagina: 1