GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games
Auteur : Michiel Brunsveld vrijdag 16 augustus 2013 om 09:25:10

Rockstar niet van plan GTA Online apart te verkopen

Bron: CVG
Gisteren onthulde Rockstar GTA Online, de multiplayer van Grand Theft Auto 5. Hoewel Rockstar GTA Online echt als een 'los' product ziet en ook voor een aparte release kiest, twee weken na het verschijnen van Grand Theft Auto 5, zijn er geen plannen om GTA Online apart te verkopen. Games als Metal Gear Online en de multiplayer van Uncharted 3 hebben bewezen dat het wel mogelijk is, maar Rockstar ziet GTA Online toch echt als iets dat bij GTA 5 hoort.

GTA Online zit al op de disc van Grand Theft Auto 5, maar pas twee weken na de launch wordt deze multiplayer vrijgegeven. Je kunt GTA Online benaderen via het Switch Wheel waarmee je personages kiest. Vanaf 1 oktober verschijnt er in het keuzescherm een vierde personage, die je toegang geeft tot GTA Online. Je hebt dus geen code, online pass of iets anders nodig. Alleen wat geduld als je de game al voor 1 oktober in huis hebt.

Grand Theft Auto 5 verschijnt op 17 september voor de PlayStation 3 en Xbox 360.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door ShadyXL op vrijdag 16 augustus, 2013 om 09:38:05 quote

GN "Sickness"

2226 posts
Dat is wel fijn om te horen, maar ik had het eigenlijk al verwacht :]
Gepost door Moon-Hero op vrijdag 16 augustus, 2013 om 10:01:25 quote

GN "Commander"

1412 posts
Het lijkt me ook beter zo. Anders heb je misschien mensen die af gaan haken en de SP of MP niet meer gaan kopen. 17 September, I'm waiting for you!
Gepost door fabiankok op vrijdag 16 augustus, 2013 om 10:43:35 quote

GN "Die Hard"

585 posts
Rockstar, I love yah
Gepost door sjaakXD op vrijdag 16 augustus, 2013 om 12:35:40 quote

Pacman

96 posts
haahahahahaah vet als je gamekingsextra volgt dan kun je zien dat zij ook dachten dat je met dat switch paneel naar je online personage kunt maar dat is dan wel leuk bedacht ps weet iemand of je als je michel naar het strand gaat en met trever er ook naar toe gaat of je dan met traver michel kan zien of dat daar tijd verschil in zit
Gepost door Houserz op vrijdag 16 augustus, 2013 om 12:59:43 quote

GN "Commander"

1340 posts
sjaakXD schreef:
haahahahahaah vet als je gamekingsextra volgt dan kun je zien dat zij ook dachten dat je met dat switch paneel naar je online personage kunt maar dat is dan wel leuk bedacht ps weet iemand of je als je michel naar het strand gaat en met trever er ook naar toe gaat of je dan met traver michel kan zien of dat daar tijd verschil in zit

Ze heten Michael en Trevor, en ja je kan elkaar tegenkomen op straat, maar zodra je van personage switched dan gaat deze verder met zn dagelijks leven.

Gepost door DutchGamer-W- op vrijdag 16 augustus, 2013 om 13:35:10 quote

GN "Sickness"

5734 posts
Zou het zijn dat de multiplayer nog niet af is of dat er veel getweaked moet worden omdat ze die extra weken nog nodig hebben ?
Gepost door Hillys op vrijdag 16 augustus, 2013 om 14:03:02 quote

GN "Commander"

1382 posts
Ach kom op..

Het zou sowieso al een groot onzin zijn om dit apart te kopen of ben ik de enige die er zo over nadenkt?

Gepost door fdennis op vrijdag 16 augustus, 2013 om 14:34:51 quote

GN "Commander"

1371 posts
Netjes dat er geen extra kosten zijn. Al denk ik niet dat ik veel online ga spelen. Zag er een beetje basic uit.
Gepost door ShadyXL op vrijdag 16 augustus, 2013 om 16:27:19 quote

GN "Sickness"

2226 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
Zou het zijn dat de multiplayer nog niet af is of dat er veel getweaked moet worden omdat ze die extra weken nog nodig hebben ?
Ik denk dat het al af is, maar dat ze gewoon een aantal weken nemen om de multiplayer wat af te werken/glitches eruit te halen en bugs te fixen zodat het niet zo'n rotzooi is tijdens de release van de singleplayer.
Gepost door ShadyXL op vrijdag 16 augustus, 2013 om 16:28:06 quote

GN "Sickness"

2226 posts
fdennis schreef:
Netjes dat er geen extra kosten zijn. Al denk ik niet dat ik veel online ga spelen. Zag er een beetje basic uit.
Als je het vergelijkt met GTA IV multiplayer, dan is dit stukken uitgebreider.
Gepost door DutchGamer-W- op vrijdag 16 augustus, 2013 om 17:01:44 quote

GN "Sickness"

5734 posts
ShadyXL schreef:
fdennis schreef:
Netjes dat er geen extra kosten zijn. Al denk ik niet dat ik veel online ga spelen. Zag er een beetje basic uit.
Als je het vergelijkt met GTA IV multiplayer, dan is dit stukken uitgebreider.

Het is idd echt veel uitgebreider geworden kan het dan niet zijn...

Of ik denk persoonlijk dat GTA Online naar een MMO wilt gaan. Want het lijkt heel erg op de opzet van WoW en dit is hun testcase. Volgende game is DLC voor GTA Online maar dan weer een wereld (expansion) erbij, maar wel online/ offline verhalende game.

Gepost door Dark_Phoenix op vrijdag 16 augustus, 2013 om 17:36:05 quote

GN "Commander"

1197 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
ShadyXL schreef:
fdennis schreef:
..
Als je het vergelijkt met GTA IV multiplayer, dan is dit stukken uitgebreider.
Het is idd echt veel uitgebreider geworden kan het dan niet zijn... Of ik denk persoonlijk dat GTA Online naar een MMO wilt gaan. Want het lijkt heel erg op de opzet van WoW en dit is hun testcase. Volgende game is DLC voor GTA Online maar dan weer een wereld (expansion) erbij, maar wel online/ offline verhalende game.
Als het later mmo gaat worden is het natuurlijk wel vet alleen is er wel 1 groot nadeel en dat is dat we dan GTA singeplayer games niet meer krijgen of te laat krijgen. Waarom? Omdat er dan alleen maar echt aandacht komt voor die mmo en dan geen tijd meer komt voor de singeplayer GTA.

Kijk maar naar Warcraft sinds WOW is al heel lange tijd geen Warcraft rts verschenen. Als er een nieuwe Warcraft gaat komen moet de Starcraft klaar zijn met hun expansions, dat kan dus zeker nog 6 jaar duren voor dat er nieuwe deel komt voor Warcraft. Deze vertragingen zou er niet zijn geweest als er geen WOW was. Warcraft 3 wordt nog steeds veel gespeeld en is nog steeds zeer populair dus daarom zou er nu zeker wel Warcraft 5 zijn geweest of ingeval Warcraft 4 want ik weet dat Blizzard sloom is met productie.

Gepost door E Rommel op vrijdag 16 augustus, 2013 om 17:54:44 quote

GN "Ultima"

1602 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
ShadyXL schreef:
fdennis schreef:
..
Als je het vergelijkt met GTA IV multiplayer, dan is dit stukken uitgebreider.
Het is idd echt veel uitgebreider geworden kan het dan niet zijn... Of ik denk persoonlijk dat GTA Online naar een MMO wilt gaan. Want het lijkt heel erg op de opzet van WoW en dit is hun testcase. Volgende game is DLC voor GTA Online maar dan weer een wereld (expansion) erbij, maar wel online/ offline verhalende game.
Lees jij de nieuwsberichten wel?

Je kunt met maximaal 16 man online, en jij denkt dat het een mmo gaat worden? Dan wordt het een compleet andere game, dat is niet iets dat je zomaar met een update door kunt voeren .

Teveel mensen worden meegesleept in de gta v hype, waardoor het al een feit lijkt dat het de beste/mooiste/leukste/uitgebreidste game aller tijden gaat worden. Wacht gewoon tot de game in de winkel ligt, gtv iv wist de hoge verwachtingen ook bij lange na niet na te komen, dus bespaar jezelf de teleurstelling.

Gepost door DutchGamer-W- op vrijdag 16 augustus, 2013 om 18:05:46 quote

GN "Sickness"

5734 posts
Lees jij mijn berichten wel ik heb het helemaal niet over hoeveel mensen er online kunnen.

Het zijn niets meer dan theorieŽn die ik nu heb en deel, en waar er misschien waarschijnlijk naar toe gaan gaan. Waarom heet het dan geen Grand theft Auto Multiplayer maar GTA Online ?

Gepost door E Rommel op vrijdag 16 augustus, 2013 om 18:43:54 quote

GN "Ultima"

1602 posts
Gamer4Ever-NL schreef:
Het zijn niets meer dan theorieŽn die ik nu heb en deel, en waar er misschien waarschijnlijk naar toe gaan gaan.

Waarom heet het dan geen Grand theft Auto Multiplayer maar GTA Online ?

'Misschien waarschijnlijk'?

Online ipv Multiplayer betekent namelijk dat het een mmo game zal worden?

Waar is jouw logica in dit verhaal?

Gepost door Dark_Phoenix op vrijdag 16 augustus, 2013 om 18:57:55 quote

GN "Commander"

1197 posts
Erik Rommel schreef:
Gamer4Ever-NL schreef:
Het zijn niets meer dan theorieŽn die ik nu heb en deel, en waar er misschien waarschijnlijk naar toe gaan gaan. Waarom heet het dan geen Grand theft Auto Multiplayer maar GTA Online ?
'Misschien waarschijnlijk'? Online ipv Multiplayer betekent namelijk dat het een mmo game zal worden? Waar is jouw logica in dit verhaal?

Omdat Rockstar zeker wel van plan is om dit mmo van te maken alleen nog nu nog niet. Eerst willen ze zien hoe ver ze kunnen gaan met next gen consoles. Nu beginnen ze idd met 16 mensen en is het nog geen mmo maar ze kunnen het altijd nog later nog groter maken en meer spelers toevoegen. Daarom heet het ook geen GTA V multiplayer maar GTA online zonder nummer. Nu is het een soort demo als het goed werkt en veel wordt gespeeld gaan ze dat zeker wel uitbreiden.

Gepost door E Rommel op vrijdag 16 augustus, 2013 om 20:22:06 quote

GN "Ultima"

1602 posts
Dark_Phoenix schreef:
Erik Rommel schreef:
Gamer4Ever-NL schreef:
..
'Misschien waarschijnlijk'? Online ipv Multiplayer betekent namelijk dat het een mmo game zal worden? Waar is jouw logica in dit verhaal?
Omdat Rockstar zeker wel van plan is om dit mmo van te maken alleen nog nu nog niet. Eerst willen ze zien hoe ver ze kunnen gaan met next gen consoles. Nu beginnen ze idd met 16 mensen en is het nog geen mmo maar ze kunnen het altijd nog later nog groter maken en meer spelers toevoegen. Daarom heet het ook geen GTA V multiplayer maar GTA online zonder nummer. Nu is het een soort demo als het goed werkt en veel wordt gespeeld gaan ze dat zeker wel uitbreiden.
GTA V is nog niet eens aangekondigd voor de next-gen consoles.

Er zijn nergens aanwijzingen waaruit moet blijken dat het uiteindelijk een mmo gaat worden. Het is gewoon een dom gerucht dat door mensen verspreid wordt die hun eigen wensen projecteren op het beleid van rockstar.

Gta in mmo vorm is trouwens niks nieuws, op de pc is dit door mods met de oudere gta games ook al mogelijk.

De reden dat deze gamemodus niet razend populair is geworden? Omdat het niet werkt. Het wordt een complete ongeorganiseerde chaos. Leuk voor even, maar na een halfuurtje komt het je strot uit. Daarnaast zul je veel eerder last van lag krijgen met zulke aantallen spelers omdat er altijd wel iemand tussen zit die een bout verbinding heeft.

GTA in mmo vorm klinkt op papier heel leuk, maar de praktijk bewijst het tegendeel. Met kleine teams aan een doel/missie werken is op de lange termijn veel leuker en beter.

Gepost door Dark_Phoenix op vrijdag 16 augustus, 2013 om 21:32:08 quote

GN "Commander"

1197 posts
Erik Rommel schreef:
Dark_Phoenix schreef:
Erik Rommel schreef:
..
Omdat Rockstar zeker wel van plan is om dit mmo van te maken alleen nog nu nog niet. Eerst willen ze zien hoe ver ze kunnen gaan met next gen consoles. Nu beginnen ze idd met 16 mensen en is het nog geen mmo maar ze kunnen het altijd nog later nog groter maken en meer spelers toevoegen. Daarom heet het ook geen GTA V multiplayer maar GTA online zonder nummer. Nu is het een soort demo als het goed werkt en veel wordt gespeeld gaan ze dat zeker wel uitbreiden.
GTA V is nog niet eens aangekondigd voor de next-gen consoles. Er zijn nergens aanwijzingen waaruit moet blijken dat het uiteindelijk een mmo gaat worden. Het is gewoon een dom gerucht dat door mensen verspreid wordt die hun eigen wensen projecteren op het beleid van rockstar. Gta in mmo vorm is trouwens niks nieuws, op de pc is dit door mods met de oudere gta games ook al mogelijk. De reden dat deze gamemodus niet razend populair is geworden? Omdat het niet werkt. Het wordt een complete ongeorganiseerde chaos. Leuk voor even, maar na een halfuurtje komt het je strot uit. Daarnaast zul je veel eerder last van lag krijgen met zulke aantallen spelers omdat er altijd wel iemand tussen zit die een bout verbinding heeft. GTA in mmo vorm klinkt op papier heel leuk, maar de praktijk bewijst het tegendeel. Met kleine teams aan een doel/missie werken is op de lange termijn veel leuker en beter.
Ik weet heus wel dat het nog niet is aangekondigd voor next gen consoles maar het gaat wel komen voor next gen consoles. Net als de pc versie. Ik weet heuswel dat het geruchten zijn maar geruchten kunnen werkelijkheid worden vooral omdat je aan Rockstar kan merken dat ze meer van plan zijn dan alleen dit.
Gepost door Carlos0_0 op zaterdag 17 augustus, 2013 om 12:05:56 quote

GN "Sickness"

9457 posts
Dark_Phoenix schreef:
Erik Rommel schreef:
Dark_Phoenix schreef:
..
GTA V is nog niet eens aangekondigd voor de next-gen consoles. Er zijn nergens aanwijzingen waaruit moet blijken dat het uiteindelijk een mmo gaat worden. Het is gewoon een dom gerucht dat door mensen verspreid wordt die hun eigen wensen projecteren op het beleid van rockstar. Gta in mmo vorm is trouwens niks nieuws, op de pc is dit door mods met de oudere gta games ook al mogelijk. De reden dat deze gamemodus niet razend populair is geworden? Omdat het niet werkt. Het wordt een complete ongeorganiseerde chaos. Leuk voor even, maar na een halfuurtje komt het je strot uit. Daarnaast zul je veel eerder last van lag krijgen met zulke aantallen spelers omdat er altijd wel iemand tussen zit die een bout verbinding heeft. GTA in mmo vorm klinkt op papier heel leuk, maar de praktijk bewijst het tegendeel. Met kleine teams aan een doel/missie werken is op de lange termijn veel leuker en beter.
Ik weet heus wel dat het nog niet is aangekondigd voor next gen consoles maar het gaat wel komen voor next gen consoles. Net als de pc versie. Ik weet heuswel dat het geruchten zijn maar geruchten kunnen werkelijkheid worden vooral omdat je aan Rockstar kan merken dat ze meer van plan zijn dan alleen dit.

Zo effe al jullie berichten gelezen maar je kan rustig adem halen ik snap wat je bedoeld , idd het heet nu gewoon gta online ze gaan kijken hoe dit aanslaat en tot hoe ver ze kunnen komen op deze generatie consoles. Ze doen wellicht dan nog een poging op de next-gen over een tijdje pas dan uiteraard en kijken wat voor mogelijkheden ze hebben, slaat het weer aan net zoals toen op de ps3/360 gaan ze waarschijnlijk wel over na denken om te kijken hoe ze dit op zich zelf staan online leuk kunnen laten blijven door missies enzo net als in wow

Ga naar pagina: 1