Star Citizen behaalt 30 miljoen dollar aan steun via crowdfunding

Het succesverhaal Star Citizen blijft maar voortduren. De aanstaande space combat- en exploratiegame heeft zojuist de grens van 30 miljoen dollar via crowdfunding gerealiseerd, een nieuw record. Nooit eerder haalde een game via crowdfunding zoveel geld op.

Via de Roberts Space Industries website maakt hoofdontwikkelaar Chris Roberts het nieuws door middel van de veelzeggende woorden “Another one bites the dust” wereldkundig. Door het passeren van de 30 miljoen dollar is het Origin 890 Jump ruimteschip vrijgegeven. Wanneer de 32 miljoen wordt behaald kan wederom een nieuw schip worden vrijgegeven. Roberts sluit af met een dankwoord:

And thank you, truly, for making this all possible. Let’s make sure no one ever forgets that when publishers wouldn’t spend a cent on AAA PC games, real gamers went above and way, way beyond to make Star Citizen happen.
Dat pc gaming immer overeind staat, mag hieruit wel blijken. We houden de ontwikkelingen rondom Star Citizen nauwlettend in de gaten.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Dat is serieus veel geld voor zo game.

  2.   
    DeAdSeYe's avatar

    Veel geld voor zo’n game? 30 miljoen is nog altijd een klein budget in gaming industrie. 🙄

    Chris Roberts wil met Squadron 42 (single-player/co-op) een AAA game neerzetten die je kunt vergelijken met een triple-A €60 á €70 game. Daar boven op krijg je nog een complete MMO universum waar om de zoveel tijd content updates voor uitkomen. Soort van Eve Online look a like wereld..

    Ookal hebben ze meer opgehaald in crowdfunding als wat ze hebben gedacht, maar 30 miljoen is in gaming development nog vrij weinig.

    Daarnaast richten ze nu niet alleen op het vliegen van schepen maar ook op FPS gedeelte waarbij je schepen kunt overnemen of kunt gaan vechten op planeten. Het wordt een uitgebreid spel waar deze budget (in mijn ogen) erg hard nodig is. Ze hebben nog een lange weg te gaan!

    Maar Gamersnet maakt nog altijd deze fout, Star Citizen is GEEN F2P game….. Bij release moet je nog gewoon betalen voor een exemplaar…

    Het is een spel wat je EENMALING moet aanschaffen ZONDER maandelijkse kosten. Daarnaast bevat dit spel alleen ingame geld microtransacties. Om de balans er in te houden kun je alleen 25.000 credits per dag kopen wat gelijk staat aan 4 a 5 uur gamen. Daarnaast werkt deze microtransacties niet wanneer je een X bedrag ingame geld in je bezit hebt. Dit is gedaan om de balans er in te houden. Alle schepen en items wat je nu kunt kopen zijn ook te kopen met ingame geld wanneer het spel is uitgekomen.

    Alle schepen waar je nu voor kunt pledgen zijn bij release van het spel ook verkrijgbaar voor ingame geld. Waar jullie vandaan halen dat Star Citizen een F2P game wordt, is me een grote raadsel…

  3.   
    SN0WIE's avatar

    DeAdSeYe schreef, "
    Maar Gamersnet maakt nog altijd deze fout, Star Citizen is GEEN F2P game….. Bij release moet je nog gewoon betalen voor een exemplaar…
    Het is een spel wat je EENMALING moet aanschaffen ZONDER maandelijkse kosten. Daarnaast bevat dit spel alleen ingame geld microtransacties. Om de balans er in te houden kun je alleen 25.000 credits per dag kopen wat gelijk staat aan 4 a 5 uur gamen. Daarnaast werkt deze microtransacties niet wanneer je een X bedrag ingame geld in je bezit hebt. Dit is gedaan om de balans er in te houden. Alle schepen en items wat je nu kunt kopen zijn ook te kopen met ingame geld wanneer het spel is uitgekomen.
    Alle schepen waar je nu voor kunt pledgen zijn bij release van het spel ook verkrijgbaar voor ingame geld. Waar jullie vandaan halen dat Star Citizen een F2P game wordt, is me een grote raadsel… "

    Zoiets had ik ook al eerder opgemerkt. Volgens mij kreeg toen als reactie dat als je een mmo koopt, maar niet maandelijks voor betaald is het F2P?

    Inderdaad wel grappig dat het wel nog steeds zo genoemd wordt.

  4.   
    Dark_Phoenix's avatar

    SN0WIE schreef, "

    ”DeAdSeYe” schreef, "
    Maar Gamersnet maakt nog altijd deze fout, Star Citizen is GEEN F2P game….. Bij release moet je nog gewoon betalen voor een exemplaar…
    Het is een spel wat je EENMALING moet aanschaffen ZONDER maandelijkse kosten. Daarnaast bevat dit spel alleen ingame geld microtransacties. Om de balans er in te houden kun je alleen 25.000 credits per dag kopen wat gelijk staat aan 4 a 5 uur gamen. Daarnaast werkt deze microtransacties niet wanneer je een X bedrag ingame geld in je bezit hebt. Dit is gedaan om de balans er in te houden. Alle schepen en items wat je nu kunt kopen zijn ook te kopen met ingame geld wanneer het spel is uitgekomen.
    Alle schepen waar je nu voor kunt pledgen zijn bij release van het spel ook verkrijgbaar voor ingame geld. Waar jullie vandaan halen dat Star Citizen een F2P game wordt, is me een grote raadsel… "

    Zoiets had ik ook al eerder opgemerkt. Volgens mij kreeg toen als reactie dat als je een mmo koopt, maar niet maandelijks voor betaald is het F2P?
    Inderdaad wel grappig dat het wel nog steeds zo genoemd wordt."

    Het is gewoon B2P of te wel Buy to play het is geen free to play anders was GW2 ook F2P. F2P is het als het helemaal gratis is met keuze om aantal dingen te kopen met microtransacties.

  5.   
    Caroldus_Maximus's avatar

    Heb naar aanleiding van jullie respons even bijgelezen en kan niet anders dan concluderen dat jullie helemaal gelijk hebben. Bij dezen gecorrigeerd.

    Ik ben zeer benieuwd naar deze titel, ik was vroeger behoorlijk verslingerd aan Freelancer (wie kent ‘m nog?) en zou graag weer eens met zo’n soort game aan de slag gaan! Nu nog mijn pc upgraden…