PlayStation 4- en Xbox One-versie Minecraft kennen geen oneindig grote wereld

Minecraft blijft nog altijd ongekend populair en het is dan ook niet zonder reden dat de game momenteel door 4J Studios naar de PlayStation 4, PlayStation Vita en Xbox One geport wordt. In tegenstelling tot de pc-versie zullen deze versies, evenals de bestaande PlayStation 3- en Xbox 360-editie, echter geen oneindig grote werelden kennen.

Dit komt niet door de gelimiteerde kracht van de huidige generatie consoles, maar doordat zowel Sony als Microsoft een limiet hebben gesteld aan de grootte van save-bestanden. 4J Studios weet ons wel gerust te stellen met het feit dat de Minecraft-wereld bij de PlayStation 4 en Xbox One heel wat groter zal zijn dan de map bij de PlayStation 3- en Xbox 360-editie:

Wanneer we ook op de PlayStation 4, PlayStation Vita en Xbox One met de immens populaire game van Marcus ‘Notch’ Persson aan de slag kunnen, is nog onduidelijk. De release voor PlayStation 4 en PlayStation Vita zou gepland zijn in het tweede of derde kwartaal van dit jaar. Het ligt voor de hand dat we de Xbox One-editie ook rond die tijd kunnen verwachten.

  1.   
    jessy123's avatar

    dat is fijn om te horen ik kan niet wachten op deze game! op ps4 te spelen

  2.   
    GENERAL_DS's avatar

    Fijn om te horen? lijkt mij niet….

  3.   
    3333/3333's avatar

    Balen, dit is altijd een groot nadeel bij console versies van games als minecraft en the sims. Niet alleen de grote van de spelwereld zal dan beperkt zijn maar waarschijnlijk ook het aantal mobs dat je kunt spawnen.

  4.   
    jessy123's avatar

    ik bedoelde de realese eigenlijk:-)

  5.   
    Dannytjuh's avatar

    Toch weer een bevestiging dat de PC altijd beter zal blijven.

  6.   
    dav1d's avatar

    E Rommel schreef, "Balen, dit is altijd een groot nadeel bij console versies van games als minecraft en the sims. Niet alleen de grote van de spelwereld zal dan beperkt zijn maar waarschijnlijk ook het aantal mobs dat je kunt spawnen. "

    Ik ken minecraft niet aangezien ik het nooit heb gespeeld, maar wilde toch even reageren. Als die mobs waar je over spreekt niet worden opgeslagen zal het waarschijnlijk wel kunnen. Het gaat specifiek om een beperking op savefiles. Ook kan men zeggen dat dit nu weer laat zien dat PC veel beter is, maar aan de andere kant heeft een PC natuurlijk ook niet echt een oneindig grote wereld. Integers kunnen toch maar een bepaald aantal bytes bevatten, op een gegeven moment ga je daar met oneindig ook overheen. Zoals ik al zei, ik kan er naast zitten aangezien ik het spel niet ken, maar als software engineer lijkt me dit een goede educated guess.

  7.   
    3333/3333's avatar

    Je zit er dan ook naast helaas.

    Niet-vijandige mobs worden opgeslagen en de spelwereld zit op de pc echt tegen het oneindige aan. (Je hebt letterlijk meer dan een mensenleven (+100 jaar) nodig om een hele pc spelwereld volledig te verkennen.

  8.   
    dav1d's avatar

    E Rommel schreef, "Je zit er dan ook naast helaas.
    Niet-vijandige mobs worden opgeslagen en de spelwereld zit op de pc echt tegen het oneindige aan. (Je hebt letterlijk meer dan een mensenleven (+100 jaar) nodig om een hele pc spelwereld volledig te verkennen. "

    Nouja, ik zei niet dat integers (of doubles is eigenlijk logischer) klein waren haha 😉