Minecraft blijft nog altijd ongekend populair en het is dan ook niet zonder reden dat de game momenteel door 4J Studios naar de PlayStation 4, PlayStation Vita en Xbox One geport wordt. In tegenstelling tot de pc-versie zullen deze versies, evenals de bestaande PlayStation 3- en Xbox 360-editie, echter geen oneindig grote werelden kennen.
Dit komt niet door de gelimiteerde kracht van de huidige generatie consoles, maar doordat zowel Sony als Microsoft een limiet hebben gesteld aan de grootte van save-bestanden. 4J Studios weet ons wel gerust te stellen met het feit dat de Minecraft-wereld bij de PlayStation 4 en Xbox One heel wat groter zal zijn dan de map bij de PlayStation 3- en Xbox 360-editie:
.@Amrychannel .Fine! Working with Sony/Microsoft on world size – not “infinite” due to save size limits, but a lot bigger than PS3/Xbox 360.
— 4J Studios (@4JStudios) 7 mei 2014
dat is fijn om te horen ik kan niet wachten op deze game! op ps4 te spelen
Fijn om te horen? lijkt mij niet….
Balen, dit is altijd een groot nadeel bij console versies van games als minecraft en the sims. Niet alleen de grote van de spelwereld zal dan beperkt zijn maar waarschijnlijk ook het aantal mobs dat je kunt spawnen.
ik bedoelde de realese eigenlijk:-)
Toch weer een bevestiging dat de PC altijd beter zal blijven.
Ik ken minecraft niet aangezien ik het nooit heb gespeeld, maar wilde toch even reageren. Als die mobs waar je over spreekt niet worden opgeslagen zal het waarschijnlijk wel kunnen. Het gaat specifiek om een beperking op savefiles. Ook kan men zeggen dat dit nu weer laat zien dat PC veel beter is, maar aan de andere kant heeft een PC natuurlijk ook niet echt een oneindig grote wereld. Integers kunnen toch maar een bepaald aantal bytes bevatten, op een gegeven moment ga je daar met oneindig ook overheen. Zoals ik al zei, ik kan er naast zitten aangezien ik het spel niet ken, maar als software engineer lijkt me dit een goede educated guess.
Je zit er dan ook naast helaas.
Niet-vijandige mobs worden opgeslagen en de spelwereld zit op de pc echt tegen het oneindige aan. (Je hebt letterlijk meer dan een mensenleven (+100 jaar) nodig om een hele pc spelwereld volledig te verkennen.
Nouja, ik zei niet dat integers (of doubles is eigenlijk logischer) klein waren haha 😉