Wasteland 2 verschijnt eind augustus

Toen ontwikkelaar inXile Entertainment onthulde dat men een vervolg op Wasteland wilde maken, was het wereldwijde web in rep en roer. Het origineel stamt uit 1988 en was een grote bron van inspiratie voor onder andere Fallout. Wasteland 2 had dan ook maar weinig tijd op Kickstarter nodig om de gewenste 900.000 dollar op te halen. Sterker nog, na enkele dagen stond de teller al op bijna 3 miljoen.

Oorspronkelijk zou Wasteland 2 vorig jaar oktober moeten verschijnen, maar inXile Entertainment wilde graag alle wensen en ambities waarmaken. De game werd veel groter en uitgebreider dan men ooit had gedacht ten tijde van de Kickstarter-campagne. Inmiddels laat men weten dat Wasteland 2 eind augustus van dit jaar uitgebracht zal worden. De studio meldde verder:

What we’re releasing is a game of much greater scope than we ever dreamed of when starting our Kickstarter. More features, more areas, more reactivity, more words, all thanks to you for funding our game and for giving us the time needed to finish it. My goal has been to over deliver on your expectations for Wasteland 2.

It is important for us to stay flexible for iterations as we keep learning from the backer beta. For instance, we’ll be tweaking the skill usage density and variety our game levels, and adding some smaller lines and skill-paths.

Mede dankzij het succes van Kickstarter kon inXile de hulp inschakelen van ontwikkelaar Obsidian. De komende maanden gebruikt men de bèta om de diverse features van de game te optimaliseren.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren