Zowel de PlayStation 4 als Xbox One-versie van Grand Theft Auto 5 zit vol met details. In een eerste oogopslag lijken de versies nagenoeg identiek te zijn en doen ze niet voor elkaar onder. Er blijkt echter toch een klein verschil te zijn. Zo zou de wereld in de PlayStation 4-versie meer vegetatie bevatten, waardoor in natuurgebieden aanzienlijk meer gras en planten zichtbaar zijn dan in de Xbox One-versie.
Het lijkt erop dat Rockstar de sterkere gpu van de PlayStation 4 niet onbenut heeft gelaten, aangezien deze hen in staat stelt meer vegetatie in beeld te brengen. Al blijft het natuurlijk slechts een detail en zal het niks af doen aan het plezier van gamers die de Xbox One-versie spelen.
als ubisoft dit nou ook eens deed…
Ziet er erg goed uit!
idd het gras is groener….maar dat is het ook, kunnen ze ook eens iets doen aan dat geluid die uit de ps4 komt,
mijn stofzuiger maakt minder lawaai dan mijn ps4 ๐
Dit zullen mogelijk de details worden die we in de toekomst vaker gaan zien. Heel subtiel allemaal, dus denk dat de verschillen tussen de consoles nooit echt heel groot worden. Ligt er ook vast aan wat het leidend platform is.
Geen idee wat voor PlayStation 4 jij dan hebt, maar die van mij maakt alleen even geluid als de disc erin gaat. Verder is hij vrij stil hoor.
Rockstar heeft dit inderdaad goed aangepakt, hierdoor kunnen beide versies een constante framerate behouden. Al blijven de verschillen wel minimaal, ben benieuwd hoe ver de pc versie gaat.
Ik heb het zelfde ‘probleem’ maar bij mij komt het omdat ik hem op zijn zijkant heb staan en hij daar wss zijn lucht vandaan wilt halen.
nooit echt last van heb hem ook op zijn kant staan, volgens mij zit er maar op 1 kant ventilatie gaten
het begin van fantastisch uitziende games
Misschien een keer schoonmaken?
Ik vraag me af of dit bewust door Rockstar is gedaan. Hoe veel invloed hebben een paar plantjes nou meer op de framerate?
PS4 heeft op sommige momenten ook betere shaduwen zie ik.
46 sec in de vid zie je het echt heel duidelijk.
En Rockstar heeft dit natuurlijk gedaan omdat de xo minder kracht heeft.
Ze hebben het gewoon zo geweldig opgelost. Kunnen andere devs nog wat van leren.
Kan toch behoorlijk wat zijn hoor. De plantjes bewegen ook nog, en het is helemaal zwaarder wanneer er anti-alaising op wordt toegepast. (weet niet of dat het geval is)
de mijn staat gewoon horizontaal en volledig vrij, ik heb al naar sony gebeld en het blijkt normaal te zijn, de ps4 kan tot 55DB halen, maar het is niet bij iedere game, toch vind ik dat echt storend en snap vooral niet dat ze bij sony zeggen dat dit normaal is voor een next-gen console, want het maakt echt wel serieuze herrie. terwijl mijn console van de concurrentie muisstil is
de mijn staat gewoon horizontaal en volledig vrij, ik heb al naar sony gebeld en het blijkt normaal te zijn, de ps4 kan tot 55DB halen, maar het is niet bij iedere game, toch vind ik dat echt storend en snap vooral niet dat ze bij sony zeggen dat dit normaal is voor een next-gen console, want het maakt echt wel serieuze herrie. terwijl mijn console van de concurrentie muisstil is
[/quote]
Die van mij staat ook gewoon plat en hoor hem toch echt niet, het enige wat ik even hoor is de disc als die aan gaat.
Dat ding blaast zo zachtjes zelfs met gta erin hoor ik hem niet, als die van jou als een stofzuiger klinkt is toch echt iets niet goed.
je weet wat ze zeggen : het gras aan de overkant is altijd groener
Haha
Ik ga morgen even het gras checken op gta
๐