Het is gebruikelijk dat reviewers enige tijd voor de release van een game al een exemplaar ontvangen, zodat er mooi op tijd een review online kan verschijnen. Uitgever Ubisoft heeft alvast laten weten dat dit zeker niet het geval zal zijn bij The Crew. De game is te zien als een MMO en daardoor niet geschikt om al voor de wereldwijde release beoordeeld te worden.
Een woordvoerder laat weten:
Many of you will be eager to turn to experts for their professional advice. You want to read how the pros feel after their carefully considered road tests of The Crew. The Crew was built from the beginning to be a living playground full of driving fans, so it’s only possible to assess our game in its entirety with other real players in the world. And by other, we mean thousands and thousands and thousands of players – something that can’t be simulated with a handful of devs playing alongside the press.Door deze aanpak hoeft men overigens ook niet te vrezen voor problemen rondom embargo’s die verbroken worden, zoals het geval was met Assassin’s Creed: Unity. Een ‘day one’ review zal in elk geval niet heel betrouwbaar zijn, aldus de uitgever:
While we fully anticipate that you might see some reviews immediately at launch – largely built around the preview sessions we facilitated during the past months or the limited content of the closed and open betas – they won’t be based on optimal conditions or reflect the finished game. We sincerely hope everyone will take the time to customize their ride as they progress through all five regions, explore every corner of the map solo and with friends, dive into our competitive and cooperative mechanics, race to the end of the main campaign, choose a Faction and compete with your crew in Factions Wars, and so much more.Eerder dit jaar waarschuwde Bungie eveneens voor snelle reviews, vlak voor de release van Destiny.
als de game net zo slecht rij als de beta, snap ik dat ze eerst willen verkopen en daarna pas slechte revieuws willen ontvangen huihuihuih
Enne wat nou als t weer eens een crappy launch is? Beetje weten dat de game glitcht, aldus reviewers die dat niet kunnen bewijzen en dan komen er weer pissed off menigten
Ik zie een buggy en broken launch in mijn glazen bol. 😳
Is dit het nieuwe beleid waar ze het over hadden? 😛
Dat voorspelt niet veel goeds
Zie daar de volgende flutgame al klaar staan, ze leren het ook nooit zo lijkt het
Retarded…
Ik vond dat onze collega’s van een andere gamesite een scherpe analyse hadden:
Ubisoft maakt film games. Ze creëren een hype door flink in te zetten op marketing, trailers etc. En vervolgens, oh ja, we moeten ook nog een game uitbrengen. Kijk naar Watch Dogs, kijk naar de Assassin’s Creed franchise de afgelopen jaren.
Ik ben bang dat dit ook nog voor The Division gaat gelden.
Je kan de game toch ook gewoon naar de eerste reviews te hebben gelezen kopen (of niet)?
Pre-orderen neemt sowieso risico met zich mee, zeker bij zulke games met servers etc. 🙂
Echt veelbelovend is dit zeker niet voor The Crew. Ben erg benieuwd hoe de game nu uiteindelijk ontvangen zal worden…
Mooi dat afkraken voordat ook maar 1 iemand het eindproduct heeft gespeeld. De Crew laat mij volledig koud, want het Is een racegame en die speel ik niet. Heb toch de bèta geprobeerd en het Was wel oké. Maar nu de massahysterie om een late review vind ik beetje overdreven. En zoals Daan al zegt, je hoeft de game niet (nu) te kopen. Beetje geduld Is een schone zaak.
Ubisoft heeft eigenlijk best een punt hier. Hoe kan je een grote MMO game nou testen met 50 man?
Ik dacht ook meteen hieraan. Is DIT nou het nieuwe beleid. Wauw, dan is Ubisoft toch echt de verkeerde weg in geslagen vrees ik. 🙁
Er zijn aardig wat mensen die reviewen zeker meer dan 50 man en je hebt ook aardig wat youtubers die ook reviewen. Je kan makkelijk 1000 man bij elkaar halen en zelfs meer. Dus gewoon slap gelul van Ubisoft
Trouwens als je pas kan reviewen als de game uit Is zie je wel op de boel Online stabiel Is. Je ziet vaak zat lovende woorden in een review over bepaalde multiplayers, maar dat hebben ze dan op een paar dedicated servers gespeeld. Komt de game uit klapt het hele netwerk uitelkaar.
de Beta was matig, dus dit verbaast me niet heel veel.
Om eerlijk te zijn heb ik mijn pre-order van The Crew afgelopen weekend al geannuleerd en heb ik daarvoor in de plaats een pre-order gezet van The Witcher III Collector’s Edition. Is wel even wat langer wachten op een nieuwe game maar dan weet ik wel zeker dat ik een goed uitgewerkte game krijg. Heb tenminste een stuk meer vertrouwen in de afwerking van The Witcher III dan die van The Crew.
Ubisoft blijft deze leuke grappen uithalen..
Dit ziet er niet rooskleurig uit voor The Crew.
Mee eens, tegenwoordig is het moeilijk om verschillende game-developers te vertrouwen, maar van CD projekt weet de consument dat hun hoofdprioriteit klantvriendelijkheid is.
Lijkt er ook sterk op dat ze reviewers proberen te beïnvloeden met mooie praatjes 😛
On topic: in dit geval kan ik er nog enig begrip voor opbrengen. Maar ik hoop dat dit geen common practice wordt, want ik baseer me eigenlijk altijd op reviews voor ik een game koop. De enige uitzondering was The Witcher 3 (hierboven ook al genoemd), die ik al heb gepre-orderd 🙂
Ben ik de enige die dit positief vindt? Normaal krijgen we na de release pas server problemen, omdat dan de grote massa aan de gang gaat. Nu kunnen reviewers dus ook de servers beoordelen. Lijkt me eerder dat Ubisoft een groter risico neemt door dit te doen, dan het kleiner te maken.
Tsja, meestal wordt een dergelijk statement gelezen als een zwaktebod. Maar het is wel een gegeven dat day one-reviews over MMO’s meestal onbetrouwbaar zijn. En zeker met games die draaien om een online ervaring heb je vaak dat het prima werkt in de review-fase, maar dat de servers bij de daadwerkelijke launch ineens keihard falen (SimCity, DriveClub, vul maar in). Je ziet nu ook dat sommige sites (zoals Videogamer) hun reviewpolicy aanpassen en de mogelijkheid inbouwen om hun eerder gegeven cijfer te herzien.
Maar goed, The Crew is een beetje een vreemde eend in de bijt. Ik heb nu zelf even met de huidige open bèta zitten stoeien en kan concluderen dat de game qua racen zeker achterblijft op de concurrenten Forza Horizon 2 en DriveClub. Maar ik zie The Crew ook eigenlijk niet echt als een racer. Het is meer een MMO met auto’s. En hoewel de game grafisch niet de mooiste is, heb ik tot nu toe veel plezier beleefd aan het roadtrippen door de States.
Of de roadtrip leuk blijft en of de sociale features goed uit de verf zullen komen, is idd iets wat mijns inziens pas in een later stadium beoordeeld kan worden. Maar ik denk niet dat je dit als een echte racegame moet benaderen, denk eerder aan een Test Drive Unlimited-achtige game 🙂