Bethesda geeft betaalde mods voor Fallout 4 en Skyrim niet op

Ongeveer een maand geleden maakten we al bekend dat er geen betaalde mods voor Fallout 4 zullen komen. Bethesda’s Pete Hines geeft nu aan dat hij het idee van betaalde mods nog niet heeft opgegeven, maar dat de ontwikkeling van Fallout 4 de prioriteit heeft boven het ontwikkelen van een goed beleid op het gebied van mods:

Honestly, [we have] bigger fish to fry right now than sorting [paid mods] out.
Wel zegt Hines dat hij nog steeds gelooft dat mensen die heel veel tijd steken in het maken van mods, het verdienen om betaald te worden voor hun werk. Of betaalde mods ooit hun terugkeer zullen maken in Bethesda-games, is echter nog onzeker:
We’re going to re-evaluate it going forward. There is a case to be made that people who spend a lot of time working on mods ought to be able to have a way of monetizing what they’re doing. I honestly, genuinely, don’t know what it means for the future. It was an idea we worked on with those guys for Skyrim; it didn’t pan out. It came back down.
We zullen zien of de game-community ooit klaar zal zijn voor het betalen van mods, maar Bethesda lijkt nieuwe controverse te willen voorkomen door te beloven dat Fallout 4 mods in ieder geval gratis zullen zijn.

  1.   
    D_Dog's avatar

    Triest.

  2.   
    Musicman88's avatar

    Als betaalde mods een ding gaat worden….OMG fuck my life 🙁

    Dit is geen “vrijdagmiddag” nieuwsitem…. 😳 Snel aan het bier dan maar om het te vergeten 😉

  3.   
    Glenn Lambrix's avatar

    Persoonlijk vind ik dat mods gratis moeten zijn. Er zijn veel mods die onstabiel zijn en niet worden geport naar een nieuwe update van een game. Als er ondersteuning voor betaalde mods komen, vind ik wel dat de bedrijven er voor moeten zorgen dat alleen goede mods gebruik mogen maken van deze ‘feature’. 😥

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    Er zou een mogelijkheid kunnen zijn.

    De mods in de Steam Workshop moeten gratis blijven, maar wat zou dan een mogelijkheid kunnen zijn?
    Bethesda zou eventueel alle populaire mods onder hun hoede kunnen nemen in overleg met de auteur. Bethesda zorgt ervoor dat alle mods die ze onder hun hoede hebben, opgepoetst, verder ontwikkeld worden of misschien zelfs geport kan worden naar een andere platform!

    Dit heeft als voordeel dat alle mods die je koopt, dan ook echt werkt en zijn getest en verder ontwikkeld door Bethesda zelf in overleg met de auteur.

    Dan zou Bethesda eventueel community packs kunnen aanbieden als DLC, waaronder de community armor pack waar de meest 20 of 50 populaire armor mods inzitten verwerkt of wat dacht je van een community graphics pack waar de meest populaire grafische mods in zitten verwerkt die helemaal opgepoetst en eventueel verder ontwikkeld zijn door Bethesda zelf.

    Deel van het geld gaat dan ook naar de modder’s.

    Op deze manier kunnen modders verdienen, zorg je voor een hechte band tussen Bethesda en modders en Bethesda kan eventueel de toppers in dienst nemen. Het zorgt ook ervoor dat veel modders alles uit de kast trekken om de ultieme mod te maken.

    De gebruikers zouden eventueel ook feedback kunnen geven of Bethesda zou zelf nog wat extra content kunnen toevoegen in community packs zoals extra varianten van een bepaalde populaire armor. Als iemand een heavy armor heeft gemaakt als mod en deze is razend populair, dat Bethesda in overleg met de auteur ook een medium en light variant toevoegt.

  5.   
    StroopKonijn's avatar

    waarschijnlijk gaan ze uiteindelijk die mods verpakt als dlc verkopen :/