De reden waarom Halo 5: Guardians geen splitscreen heeft

Halo 5: Guardians moet de grootste en moeilijkste Halo ooit worden, zo liet ontwikkelaar 343 Industries eerder vandaag al weten. Deze ambitie heeft wel een consequentie gehad. Halo 5 zal namelijk geen splitscreen ondersteunen.

Volgens uitvoerend producent Josh Holmes is dit één van de lastige keuzes die men heeft moeten maken bij het ontwikkelen:

We know that for many of our fans, Halo has meant playing together with friends in the same room. We all have great memories of past Halo split-screen multiplayer matches. Tough choices had to be made in order to move Halo’s gameplay forward and deliver a true next-gen experience.

Our decision was driven by a desire for scale, fidelity and focus to ensure that we would deliver the best quality experience possible. With Halo 5 we are delivering massive scale environments, improved AI behavior, increased visual and gameplay fidelity… something that truly takes advantage of a new platform. Many of our ambitious goals for Halo 5 would be compromised in a split-screen setting and the time spent optimizing and addressing split-screen-specific issues would take focus from building other parts of the game. Game development is a balancing act of resources, time and technology, and in this case we made the tough decision to sacrifice something that’s been near and dear to us all.

Is het een groot gemis dat Halo 5: Guardians geen splitscreen ondersteunt? Of weegt de feature niet op tegen de voordelen die men nu heeft kunnen uitvoeren? Laat het weten in de reacties!

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren