Halo 5-resolutie staat nog niet vast

Volgens Chris Lee, de Lead Producer van 343 Industries,zal Halo 5 op 60 fps draaien op de Xbox One. Wat de resolutie gaat worden, is echter nog niet bekend. Op de vraag of Halo 5 op 1080p zal draaien werd enkel verteld dat 343 Industries zijn best doet de game te optimaliseren. Lee vertelde:

So, we’re still optimizing the game as we haven’t launched so we haven’t locked in our final resolution yet. But we will talk more about that in the future.
De beta van vorig jaar liep op 720p, maar Lee liet weten dat dit niet sowieso niet de resolutie van de uiteindelijke game is:
All of the polish and optimization graphically is stuff that typically comes towards the end of the production cycle,
Op de vraag of de gerapporteerde problemen met het eSRAM van de Xbox One de 1080p in de weg zouden staan, antwoordde Lee resoluut “nee”.

  1.   
    mrb80's avatar

    Zal wel rond de 900 komen te liggen zoals meerdere xbox one games. Maakt voor mij persoonlijks niks uit, zolang de game maar vet is.

  2.   
    Noice!'s avatar

    ”mrb80″ schreef, "Zal wel rond de 900 komen te liggen zoals meerdere xbox one games. Maakt voor mij persoonlijks niks uit, zolang de game maar vet is."

    Ik gok dat ze kiezen voor een flexibele resolutie die de resolutie naar beneden bijschroeft wanneer de fps anders zou dippen. Deze techniek is steeds populairder en wordt bv ook door CoD gebruikt en als ik me niet vergis is deze methode gebruikt in de E3 demo’s van Halo5. Wat ze ook kunnen doen, ook een foefje om de zaak gewoon voor de gek te houden, is wat verticale lijnen weghalen: 1080p zegt feitelijk alleen iets over het horizontale lijnen, als ze de verticale lijnen terugschroeven dan mag je zeggen dat het draait op 1080p (niet full HD) en je hebt veel speling voordat het met het blote oog zichtbaar wordt. Deze techniek is geloof ik toegepast in de remaster van Halo 2, die door de toevoeging van de oude game niet de 1920 bij 1080 haalde.

    Uiteindelijk is het natuurlijk jammer dat deze generatie niet gewoon kan wat ze met de PS3 al beloofden. Maar vervelender vind ik nog het gezeur erover; de framerate van een game is veel belangrijker voor de uiteindelijke ervaring, maar bedrijven zijn hier bereid concessies aan te doen om maar het 1080p marketingpraatje te houden. En alle zelfbenoemde armleuning experts die denken dat ze het verschil zien tussen 1080p en 900p van 5 meter afstand, die houden voornamelijk zichzelf voor de gek. Devs laten het zelfs in sommige gevallen na om AA toe te passen of andere post processing technieken die een game veel mooier maken, enkel om de native HD resolutie te halen, dit terwijl een game op 720p met alle toeters en bellen die geupscalet wordt naar 1080p er VEEL mooier uit kan zien!

  3.   
    mrb80's avatar

    Er zijn wel games op de xbox one die echt op 1080p draaien. Op de PS4 zien we zelfs games die wel op 1080p draaien maar niet op de xbox one. Ligt ook veel aan de ontwikkelaars.