Voor 400 dollar vlieg je in Star Citizen als een baas

Er wordt nog steeds druk gewerkt aan content voor Star Citizen, de space-simulator die een omvang van epische proporties belooft. Met enige regelmaat komen er nieuwigheden aan het licht en deze keer is dat de Genesis Starliner, een zeer luxueus passagiersschip dat tot veertig passagiers en acht crewleden kan vervoeren. Ideaal voor een GamersNET vriendendag. Het betreft alleen niet zomaar een in-game ruimteschip, het is er één voor grootverdieners en echte bazen.

De Genesis Starliner moet namelijk 400 dollar gaan kosten, een bedrag waarvoor je ook heel veel andere dingen kan kopen. Er zullen vast mensen zijn die de dollars graag uittellen voor het digitale voertuig. Wanneer ermee gevlogen kan gaan worden, is nog niet bekend. Een releasedatum is namelijk nog steeds niet genoemd.

One of our dreams when planning Star Citizen was to go beyond the typical space sim experience. We’ve built a lot of ships along traditional lines: fighters, bombers, battleships and carriers all have a natural (and fun!) gameplay role in a world at war. But with the Starliner, we’re introducing something new: a ship that doesn’t have a naturally apparent style of gameplay.

Our job with the Starliner was to determine how passenger travel in the ‘verse would be both fun and necessary, and then to build out a ship worthy of that system.
Designers have spent a lot of time working on the realism: everything from safety features … to a plan for how to make passenger travel fun, interesting and rewarding for those who choose to fly the Genesis.


  1.   
    SemSmit's avatar

    Daarvoor kan je een console kopen

  2.   
    Moodey's avatar

    Ik vind Sws het betalen voor digitale dingen die eigenlijk helemaal niks voorstellen bullshit. behalve maps zou ik nooit iets digitaals kopen. al helemaal niet voor 400 euro.

  3.   
    DeAdSeYe's avatar

    Volgens mij begrijpen mensen het concept van Star Citizen niet helemaal. Het zit nog altijd in crowdfunding en het bedrag dat je betaald kan je zien als een soort van donatie. Schepen krijg je gewoon erbij en hoe hoger je donatie (het pakket dat je kiest) des te groter je schepen zijn.

    Wanneer Star Citizen persistent universe uitkomt, zullen veel schepen ingame beschikbaar worden gesteld om te kopen met ingame currency. Later wanneer Star Citizen uitkomt (of zelfs al eerder), stopt het hele crowdfunding en dan kan je nog alleen maar schepen bemachtigen via ingame currency.

    Dus, ben je niet zo’n rijke gast kan je nog altijd deze schepen vliegen. Het enige voordeel dat je hebt als je schepen koopt, je hebt ze meteen op release. Het leuke aan dit spel is, het is een soort van steen, schaar en papier concept. Het hoeft niet te betekenen dat als jij een grote scheep hebt, ook meteen de sterkste bent.

    Mensen moeten zich eens beter verdiepen in het concept van Star Citizen. Dan zie je ook dat je niet verplicht bent om deze schepen te kopen en dat je later nog altijd gewoon kunt vliegen met ingame currency.

  4.   
    Felis_Rufus's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Mensen moeten zich eens beter verdiepen in het concept van Star Citizen. Dan zie je ook dat je niet verplicht bent om deze schepen te kopen en dat je later nog altijd gewoon kunt vliegen met ingame currency."

    Je hebt gelijk hoor, de Starliner is later ook voor in-game credits beschikbaar en momenteel is het een funding item. Blijft wel feit dat je nu 400 dollar kunt neertellen voor dit voertuig. Goede aanvulling! Voor de duidelijkheid nog een stukje quote:

    Remember: we are offering this pledge ship to help fund Star Citizen’s development. All of these ships will be available for in-game credits in the final universe, and they are not required to start the game.