Leveling-systeem Destiny gaat op de schop

Bungie gaat met de nieuwste uitbreiding op Destiny, The Taken King, het leveling-systeem helemaal omgooien. Vooralsnog kunnen spelers richting level 20 groeien door experience te vergaren, bijvoorbeeld door missies, strikes, raids en bounties te volbrengen. Vanaf level 20 is het zaak om je armor te upgraden, of dankzij loot betere armor te vergaren, waarmee je Light verdient. Meer Light zorgt voor een hoger Light Level, waardoor je uiteindelijk level 34 kan behalen.

The Taken King neemt afscheid van het concept Light Level. Je zult straks dus volledig door kunnen levelen door expierence te verkrijgen. Natuurlijk is het vinden van goede armor nog steeds belangrijk om je (defensieve) kracht te bepalen, maar dit is dus niet meer essentieel om tot hogere niveaus te komen. Één van de redenen voor deze verandering, is dat veel spelers zich alleen maar bezig hielden met het zoeken naar armor. Creative director Luke Smith liet weten:

The conflation of gear and character level led to this place where your identity was determined by things outside of your control. We don’t want to do that.
Spelers zullen in The Taken King nog hoger kunnen levelen dan ooit. De nieuwe level cap is straks 40. Bungie heeft ook laten weten dat de loot drops meer spullen zullen schenken in de richting van je huidige level. Zo zul je dus als je richting level 40 gaat ook loot krijgen voor dat level.

Destiny: The Taken King verschijnt 15 september.

  1.   
    jimmymenNL's avatar

    vind het een goeie ze van hun

  2.   
    D_Dog's avatar

    Dat Light gelul was voor mij een echte afhaker, dus ik vind dit een ZEER goed plan. Toch maar weer eens Destiny oppakken dan.

  3.   
    Thijs.'s avatar

    dit is veel beter. tis ook logischer. goeie stap bungie

  4.   
    Kimixi's avatar

    De update waar ik op gewacht heb! Tijd om Destiny weer uit het stof te halen 🙂

  5.   
    Petor's avatar

    Helemaal mee eens! Een spel waar de geluksfactor bepaalt hoever je komt is niet leuk om te spelen. Zoveel uren heeft niet iedereen. Nu gaat iedereen naar ratio van speeltijd beloond worden. Veel eerlijker en veel leuker.

    Na Gamescom ga ik new game starten 🙂

  6.   
    fdennis's avatar

    Count me in. Het hele light concept was voor mij de reden dat ik gestopt ben met Destiny.

  7.   
    mattioza's avatar

    Werd tijd, ging helemaal nergens over.

    Raar dat ze dit niet zagen aankomen, terwijl dit helemaal hun concept van levelen is. Je kan niet verbaasd zijn dat spelers hele tijd in functie te zitten spelen van die zeldzame spullen.

  8.   
    mheiden21's avatar

    Eindelijk word Destiny weer een stuk leuker, ipv continu hopen op loot die meer light geeft.