Ontwikkelaars niet op vakantie voor gelijktijdige release pc-versie MGS5: The Phantom Pain

Morgen is dan eindelijk de officiële release van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain en dan kan je de game spelen op PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 én pc. Dit was echter niet de oorspronkelijke planning, want eerder liet uitgever Konami nog weten dat de pc-versie van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain twee weken later, op 15 september, zou gaan verschijnen. Begin augustus onthulde Konami toch dat de pc-versie een gelijktijdige release zou krijgen.

Ken-ichiro Imaizumi, senior producer bij Konami, heeft nu via Twitter laten weten wat de exacte reden is achter deze gelijktijdige release. De programmeurs die verantwoordelijk zijn voor de pc-versie van The Phantom Pain hebben namelijk hun zomervakantie laten schieten om te kunnen zorgen dat pc-gamers tegelijkertijd met console-gamers aan de slag kunnen met Metal Gear Solid 5:

  1.   
    Moodey's avatar

    Dit zou je van mensen bij ubisoft niet verwachten…

  2.   
    dmb97's avatar

    Moodey schreef, "Dit zou je van mensen bij ubisoft niet verwachten…"

    Nee die nemen 3 weken extra op om al het gezeik van de mensen (wat terecht was) niet te hoeven horen de laatste paar releasen in ieder geval.

  3.   
    Flapjack's avatar

    zie je wel. ze kunnen het wel. of is dit stiekem geforceerd. met dreigin ontslag????

  4.   
    LeroyJenkins's avatar

    Moodey schreef, "Dit zou je van mensen bij ubisoft niet verwachten…"

    Klopt alleen die zorgen ervoor dat de release ook daadwerkelijk op een disc geprint staat en niet alleen de Steam Client van 8MB om het spel te downloaden, dus fysieke release die is er niet zoals bij deze game.