Ubisoft wil pc-gamers beter begrijpen

Pc-gamers staan bepaald niet op goede voet met Ubisoft. Die laatste gaat nu proberen daar verandering in te brengen: het bedrijf heeft zich aangesloten bij de Open Gaming Alliance (OGA). Dit is een vereniging die de pc als gameplatform wil bevorderen. Onder de leden bevinden zich giganten als Intel en Dell, en Ubisoft is dus de nieuwste aanwinst. Door zich bij de OGA aan te sluiten, hoopt het bedrijf beter in te kunnen spelen op de wensen van pc-gamers.

PC gamers are important to Ubisoft, and we’re committed to better understanding and addressing their needs and to continually improving our relationship with them. By joining the OGA, we’re able to glean gamer insights from their research, learn from best practices in our industry, and contribute to the group’s upcoming initiatives.
Hoewel Ubisoft hiermee dus goede intenties uitspreekt, betekent dit ook impliciet dat het pc-gamers tot nu toe niet echt begreep. Maar het is en blijft natuurlijk een stap in de goede richting. Laten we hopen dat er in de pc-versie van Assassin’s Creed: Syndicate al resultaten zichtbaar zijn. Die komt uit op 19 november.

  1.   
    Downzilla's avatar

    Moet ik nu aannemen dat ubisoft dacht dat pc gamers gebroken buggy games acceptabel vinden? Want dan begrepen ze ons inderdaad niet.

  2.   
    RikZonderC's avatar

    Eerst zien, dan geloven, en zo heeft Ubisoft het er zelf naar gemaakt.

  3.   
    Alfa Warrior's avatar

    Ok, bij deze een openbare brief aan Ubisoft.

    Beste Ubisoft,

    Ik als een PC gamer zal bij deze aangeven waar wij, PC gamers, behoefte aan hebben wanneer het gaat om Ubisoft-games. Het grote verschil tussen Ubsoft games op de PC en games van Bethesda, Valve, welke uitgeverij dan ook is dat de PC versie bij Ubisoft meestal uitgesteld wordt. Nou begrijp ik het wel, iedere keer weer een verbetering in de engine en nu moet die software ook nog eens compatibel gemaakt worden met een vrije-markt qua systeem specificaties, wellicht zou het handig zijn om, in plaats van de laatste paar weken hiervoor uit te trekken, dit al vanaf begin-af aan te doen. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de kwestie van hoe smooth dingen lopen. Meerdere keren in Assassin’s Creed hebben we gezien dat het interface een echt console-interface is, de knoppen zitten in een vierkant-vormpje om maar te zwijgen van de standaard besturing. Vandaar bij deze de layout van de meeste PC-gamers:

    E of F = Use en alleen USE, geen springen, geen sprinten, wel Quick-time events.. Maar daarover later meer.
    Spatie = om te springen en alleen om te springen, geen sprint, geen actie-knop om wat mee te doen (met uitzondering van QTE).
    Shift = om te rennen en wellicht om te dodgen, alweer, niet om te springen en al helemaal niet als actieknop, voor een QTE is het nog wel acceptabel.
    WSAD = de standaardbesturing, dit doen jullie gelukkig ook goed.
    1234567890- en = Deze knoppen kun je gebruiken voor een snelle item-selectie, Middle Mouse Button is ook geen verkeerd idee. Q aan de andere kant is een absoluut slecht idee.

    Nou over QTE’s of Quick Time Events. Gewoon niet doen, ze voegen meestal niets anders toe dan vervelend button-smashing in zijn huidige vorm. Wat je wel zou kunnen doen is een QTE met daadwerkelijk effect (geen game-over wanneer je deze faalt) bijvoorbeeld: Druk op E tijdens het lockpicken om de deur te openen zoals Bioshock: Infinite – Burial At Sea (season 2) deed. Excellent idee en het maakt quick time events belonend.

    In-game-overlays. Shift+Tab, Shift+F1 en Shift+F2 altijd vrij houden en het liefst het spel pauzeren wanneer een Steam/Origin/Wat dan ook overlay gebruikt wordt.

    CutscenesEscape betekend veelal: Skip Cutscene, ZONDE! Houdt dat gewoon op Spatie en Escape de meestal dedicated Pauze / Menu knop zou enkel het cutscene moeten pauzeren.

    Credits:Niemand wil 30 minuten naar credits kijken (AC2) en al helemaal wanneer er niks interessants gebeurd en ze niet te skippen zijn. We begrijpen dat je de developers eer wilt geven, maar als het me echt wat boeide dan had ik het wel opgezocht.

  4.   
    Neolite's avatar

    Ubisoft probeert hiermee een wit voetje te halen, maar het is natuurlijk een hele bewuste keuze om games later uit te brengen voor de pc en ook nog eens vol met bugs.. Als pc gamer moet je niet bij Ubisoft zijn.

  5.   
    matdriks's avatar

    Ten eerste acceptable implementatie van muis en toetsenbord!!!

  6.   
    King of Heroes's avatar

    Ze begrijpen gamers echter heel goed. Elk jaar dezelfde game uitbrengen met een ander jasje, en het verkoopt als gek. 😉

  7.   
    3333/3333's avatar

    Ze zouden ook gewoon games kunnen maken die niet kut zijn.

    Ubisoft: “Diversity for us is very important”

    Maar Ubisoft kennende krijgen we waarschijnlijk games met homoseksuele moslims, invallide albino’s en negroïde hermafrodieten in de hoofdrol. Vergezeld met zwaarlijvige feministen en stunning and brave transgenders.

    Op 30 fps, dat wel.

  8.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Met games uitbrengen die niet draaien als dikke stront kom je al een heel eind

  9.   
    RikH's avatar

    werd tijd dat ze er meer tijd aan besteden

  10.   
    RikZonderC's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Ok, bij deze een openbare brief aan Ubisoft.
    Beste Ubisoft,
    Ik als een PC gamer zal bij deze aangeven waar wij, PC gamers, behoefte aan hebben wanneer het gaat om Ubisoft-games. Het grote verschil tussen Ubsoft games op de PC en games van Bethesda, Valve, welke uitgeverij dan ook is dat de PC versie bij Ubisoft meestal uitgesteld wordt. Nou begrijp ik het wel, iedere keer weer een verbetering in de engine en nu moet die software ook nog eens compatibel gemaakt worden met een vrije-markt qua systeem specificaties, wellicht zou het handig zijn om, in plaats van de laatste paar weken hiervoor uit te trekken, dit al vanaf begin-af aan te doen. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de kwestie van hoe smooth dingen lopen. Meerdere keren in Assassin’s Creed hebben we gezien dat het interface een echt console-interface is, de knoppen zitten in een vierkant-vormpje om maar te zwijgen van de standaard besturing. Vandaar bij deze de layout van de meeste PC-gamers:
    E of F = Use en alleen USE, geen springen, geen sprinten, wel Quick-time events.. Maar daarover later meer.
    Spatie = om te springen en alleen om te springen, geen sprint, geen actie-knop om wat mee te doen (met uitzondering van QTE).
    Shift = om te rennen en wellicht om te dodgen, alweer, niet om te springen en al helemaal niet als actieknop, voor een QTE is het nog wel acceptabel.
    WSAD = de standaardbesturing, dit doen jullie gelukkig ook goed.
    1234567890- en = Deze knoppen kun je gebruiken voor een snelle item-selectie, Middle Mouse Button is ook geen verkeerd idee. Q aan de andere kant is een absoluut slecht idee.
    Nou over QTE’s of Quick Time Events. Gewoon niet doen, ze voegen meestal niets anders toe dan vervelend button-smashing in zijn huidige vorm. Wat je wel zou kunnen doen is een QTE met daadwerkelijk effect (geen game-over wanneer je deze faalt) bijvoorbeeld: Druk op E tijdens het lockpicken om de deur te openen zoals Bioshock: Infinite – Burial At Sea (season 2) deed. Excellent idee en het maakt quick time events belonend.
    In-game-overlays. Shift+Tab, Shift+F1 en Shift+F2 altijd vrij houden en het liefst het spel pauzeren wanneer een Steam/Origin/Wat dan ook overlay gebruikt wordt.
    CutscenesEscape betekend veelal: Skip Cutscene, ZONDE! Houdt dat gewoon op Spatie en Escape de meestal dedicated Pauze / Menu knop zou enkel het cutscene moeten pauzeren.
    Credits:Niemand wil 30 minuten naar credits kijken (AC2) en al helemaal wanneer er niks interessants gebeurd en ze niet te skippen zijn. We begrijpen dat je de developers eer wilt geven, maar als het me echt wat boeide dan had ik het wel opgezocht.
    "

    rt

  11.   
    Connorkill's avatar

    Erik Rommel schreef, "Ze zouden ook gewoon games kunnen maken die niet kut zijn.

    Ubisoft: “Diversity for us is very important”"

    Maar Ubisoft kennende krijgen we waarschijnlijk games met homoseksuele moslims, invallide albino’s en negroïde hermafrodieten in de hoofdrol. Vergezeld met zwaarlijvige feministen en stunning and brave transgenders.
    Op 30 fps, dat wel.

    Je kunt moeilijk ubisoft de schuld geven dat we in een trieste slachtoffer samenleving leven nietwaar?

  12.   
    3333/3333's avatar

    Connorkill schreef, "

    ”Erik Rommel” schreef, "Ze zouden ook gewoon games kunnen maken die niet kut zijn.

    .."

    Maar Ubisoft kennende krijgen we waarschijnlijk games met homoseksuele moslims, invallide albino’s en negroïde hermafrodieten in de hoofdrol. Vergezeld met zwaarlijvige feministen en stunning and brave transgenders.
    Op 30 fps, dat wel. "

    Je kunt moeilijk ubisoft de schuld geven dat we in een trieste slachtoffer samenleving leven nietwaar?

    Dat beweer ik ook niet, maar wel dat zij zich onlangs vol in deze discussie gemengd hebben. En hun standpunt daarin is verwerpelijk.

  13.   
    420blazeit's avatar

    Misschien een keer je aan je woord houden? Ze hebben 4 a 5 jaar op rij gezegd dat AC tegelijk uitkomt met de consoles, en dat is geen enkele keer gebeurd.

  14.   
    Sjouke Hoogland's avatar

    Betere optimalisatie, dan ben ik al blij :).

    En ja servers….. Als ik zo weer terug denk aan de launch van The Crew……

  15.   
    Connorkill's avatar

    Erik Rommel schreef, "

    ”Connorkill” schreef, "[quote=”Erik Rommel”].."

    Je kunt moeilijk ubisoft de schuld geven dat we in een trieste slachtoffer samenleving leven nietwaar?"

    Dat beweer ik ook niet, maar wel dat zij zich onlangs vol in deze discussie gemengd hebben. En hun standpunt daarin is verwerpelijk. [/quote]
    Eens, laten we hopen dat het beperkt blijft tot een character in 1 sidequest. Al maken ze de perfecte AC in japan(fingers crossed) breekt het tog de ervaring al zitten er types in zoals jij ze net opnoemde. Hoewel ik ubisoft wel credit geef hoe ze dat met dat met da vinci hebben gedaan.

  16.   
    PaNNa's avatar

    Maar of Ubisoft dit kan waarmaken zal wel een heel ander verhaal zijn.

  17.   
    Musicman88's avatar

    Het zou ze eens tijd worden. En laten we bovendien niet vergeten dat de release van de pc tegelijk met die van consoles kan. Waarom zouden die er eerder plezier van moeten hebben? Pc release nog niet klaar, alles pauzeren dan maar en ervan leren zodat de pc release bij de volgende game meer aandacht krijgt.

  18.   
    Puddingboom's avatar

    Hebben we dit niet vaker gehoord?

  19.   
    TheNerdNL's avatar

    Ben bienieuwd

  20.   
    FireBallz's avatar

    Als je echt een Ubisoft fan bent, kan je beter een console kopen. Ubisoft-games zijn op PC echt enorm buggy. Doet niets van het feit af dat op console er ook enorm veel bugs en glitches in het spel zitten.