DOOM speedruns zijn al onder de 90 minuten

DOOM is een pure shooter in de meest brute vorm. Terug naar de roots van het shooter-genre en dan kunnen de speedruns natuurlijk niet ontbreken. Hoewel je makkelijk vele uren aan het knallen kunt zijn in de campaign, doen veel gamers er momenteel alles aan om de game zo snel mogelijk uit te spelen.

Enkele dagen na de release is het record al onder de 90 minuten gedoken. Gamer DraQu heeft zijn eerste record van 90 minuten en 54 seconden nog wat verder aangescherpt en noteerde 89 minuten en 56,42 seconden. Uiteraard zal dit gedaan zijn op de laagste moeilijkheidsgraad, I’m Too Young to Die, en er is onderweg geen tijd voor de vele verborgen extra’s. Ook maakt DraQu gebruik van een paar glitches om soms te klimmen waar het niet mogelijk zou moeten zijn.

Voor de liefhebbers is de speedrun van DraQu hieronder te bekijken.

Watch live video from DraQu_ on www.twitch.tv

  1.   
    ChielB's avatar

    Minder dan 90 minuten… zal een uitdaging worden. 😛 En allicht dat Bethesda sommige glitches ook nog wel gaat patchen.

  2.   
    Alfa Warrior's avatar

    “Glitches” ja die dingen worden juist gebruikt voor speedruns, en ChielB – reken er maar niet op, Bethesda moedigt speedruns juist aan en, zolang het niet game-brekend of veranderend is blijven ze meestal gewoon zitten.

  3.   
    ChielB's avatar

    Zolang het inderdaad geen game breakers zijn mogen ze ook wel blijven bestaan. Het is alleen de vraag in hoeverre je echt geniet van zo’n speedrun in een game waar het lompe geweld vooral voor het vermaak zorgt.

  4.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Het spel “breken” door middel van glitches is juist waarom zoveel mensen naar speedruns kijken. Het gaat niet om hoe leuk al het geweld is of hoe goed de levels zijn, dat kennen we allemaal al. We willen zien hoe mensen het spel kunnen manipuleren om zo snel mogelijk bij het einde te komen.