Geen torens in Watch Dogs 2

Of het nu Assassin’s Creed, Watch Dogs of Far Cry is; de open wereld-games van Ubisoft komen op diverse fronten overeen. Zo moet je in alle drie de franchises torens beklimmen om de omgeving te verkennen en missies vrij te spelen. Menig speler is ondertussen wel uitgekeken op dit concept en dat blijkt Ubisoft nu ook in te zien. In Watch Dogs 2 zitten zulke torens namelijk niet.

Desalniettemin zul je bij het begin van de game niet al alle missies op je map zien, je zult de spelwereld wel degelijk moeten verkennen. Het is ook geen vereiste om de verhaallijn te volgen om zo toegang te krijgen tot alle zijmissies en dergelijken, zo laat creative director Jonathan Morin weten. Door meer volgers voor de hackergroep DedSec te vergaren, zal je nieuwe missies vrijspelen waarmee je vervolgens weer nieuwe DedSec-volgers kunt krijgen:

It’s not a game where you open your map and everything’s there. There are no towers. You just explore the world.

Players start with a few followers in [hacker group] DedSec but pretty soon you realise you’re going to need more if you want to pull off big operations. So you start free-roaming. Every time you get followers, it’s like you’re unlocking the DedSec hivemind. You’re also unlocking new knowledge, new operations, new co-op missions. And then organically you hit those end-game milestones.

You can barely touch the story. You have many different operations which give you followers, which guide your progression. Within the story there are three “milestones” to hit which finish the game’s narrative, but mathematically you can unlock everything else through co-op or free-roam.

  1.   
    Sa.'s avatar

    Ontzettend vet gedaan! Ik vind dat soort torens persoonlijk altijd wel leuk om te doen. Het is echter ook wel een welkome verandering om een ander systeem eraan te plakken. Zo onderscheidt de serie zich ook meer van AC. 🙂

  2.   
    Neolite's avatar

    Wel heel benieuwd hoe het nieuwe systeem zich precies laat vertalen in de uitdaging die het met zich mee brengt. Het moet niet te makkelijk zijn natuurlijk, anders heeft het weinig zin.

  3.   
    JesseTheunZzz's avatar

    eindelijk wat anders!

  4.   
    FireBallz's avatar

    Opzich heb ik zeker geen probleem met zulke torens. Aan de andere kant wel goed om te horen dat als de community het zat is, dat Ubisoft daar ook naar luistert.

  5.   
    Gabbersouth's avatar

    ik vind het prima geen torens laat maar het ouderwetse verkennen weer terug komen

  6.   
    Ryan2000's avatar

    In deel 1 was het wel leuk gedaan, beetje puzzelen. Maar zonder is ook prima!