Final Fantasy 15 niet volledig open-world; tweede helft is lineair

De beelden die we tot dusver zagen van Final Fantasy XV, toonden spetterende free-roaming gameplay in een grootse open wereld. Gameregisseur Hajime Tabata heeft in een interview met Famitsu echter benadrukt dat dit niet de hele game zo zal blijven.

Volgens Tabata verruilt Final Fantasy XV zijn open wereld-gameplay op de helft in voor lineaire actie. Dit moet ervoor zorgen dat het spel verfrissend en afwisselend blijft:

The entire game structure for Final Fantasy 15 consists of both open-world and linear parts. The first half keeps going as an open-world, but the story in the second half is led by a linear path. That way, you won’t get bored of an open-world as the rest of the game tightens, so we made it in a way that you’ll also get to advance through it as you have in conventional Final Fantasy games.
Tabata meldde tevens dat je zo’n 40 tot 50 uur zoet zult zijn met Final Fantasy XV. Hij telt dan enkel de eerste helft en de “hoofdroute” van het tweede deel mee. Als je meer wilt verkennen, kun je dus rekenen op tientallen extra uren speelplezier.

Final Fantasy XV is onlangs uitgesteld en verschijnt nu op 29 november. Onze Peter mocht eerder dit jaar met de game aan de slag en werd daar erg blij van, zoals hij vertelt in onze videopreview.

  1.   
    Nuffsaid's avatar

    Balen..

  2.   
    BearsRidingTanks's avatar

    omgekeerde van 13 dus , jammer maar te verwachten