Meer mobiliteit en sneller Titans verdienen als gevolg van feedback Tech Test Titanfall 2

De afgelopen dagen gaf Respawn Entertainment middels een Multiplayer Tech Test alvast een voorproefje van datgene wat Titanfall 2 zal gaan bieden, maar dat kon niet iedereen bekoren. Zo zouden de pilots over te weinig mobiliteit beschikken ten opzichte van het origineel en werd de beslissing dat je Titan meter enkel gevuld werd door het maken van kills en spelen voor het objective ook niet bepaald gewaardeerd. Als gevolg van deze kritiek heeft ontwikkelaar Respawn nu bekendgemaakt diverse wijzigingen door te gaan voeren in de uiteindelijke game.

Zo laat Respawn weten dat pilots sneller zullen zijn in de lucht en ook met meer snelheid kunnen wallrunnen. Daarnaast kunnen spelers hun Titan meter niet alleen vullen door objectives te vullen, maar zal de meter ook langzaam bijgevuld worden:

Pilot Mobility
Many players are wondering why we changed the mobility from Titanfall 1. We identified two major issues we wanted to solve in Titanfall 2. The first is that a lack of player predictability would often cause players to be shot from the back or sides. While flanking is an important part of gameplay death often felt random instead of skillful. The second issue is that close range firefights were overly chaotic due to erratic player movement. So, changes to pilot mobility stemmed from a desire to improve our gunplay, and not a desire to slow down movement.

We’ll be tuning air speed and wall-running speed to be faster.

While investigating this point, we discovered some unintended side effects that were causing players to lose momentum while wallrunning.

Players should once again accumulate and retain more speed when chaining wallruns.

Titan Meter
We made some changes in Titanfall 2 with the goal of rewarding players for playing game mode objectives. However, we observed the problem that players can try to play the objective but fail, resulting in slower than intended Titan acquisition. We still want objectives to be the fastest way to get a Titan, but the goal of every player being guaranteed a Titan per match hasn’t changed.

Pilots will once again acquire a small passive amount of Titan meter every few seconds.

Voor meer veranderingen, aangaande de titans en de maps die Titanfall 2 zal bevatten, verwijzen we jullie door naar de volledige Titanfall 2-blog!

  1.   
    gamerfriend01's avatar

    Dat was zondag al te merken. Ik heb de beta vorige zaterdag en zondag gespeeld en merkte direct al enkele subtiele aanpassingen. Daarom dat de ontwikkelaars dus een beta organiseren dan kan je luisteren naar feedback

  2.   
    Eon's avatar

    Goede ontwikkelingen als je het mij vraagt. Toch zou ik het ook op prijs stellen als ze de minder sterke spelers in de game dit soort voordelen bieden. Dat merkte ik bij Titanfall (1) al erg dat je als nieuwe speler in alle hectiek erg zoekende bent qua objectives en het maken van kills. Om het voor nieuwe spelers interessant te maken mag je hun best wat voordelen geven om zo mee te kunnen doen met de beste 🙂