Nintendo Switch-versie van DOOM ondersteunt nu ook motion controls

Ben je geen liefhebber van de stuurpookjes op de Nintendo Switch, maar wil je wél onderweg demonen een kopje kleiner maken? Dan is post-launch patch 1.1.1 van DOOM op de Switch wellicht je pakkie-an. De update diende vooral een boel technische foutjes uit te strijken, maar ontwikkelstudio id Software voegde daar, tussen neus en lippen door, ook de mogelijkheid tot bewegingsbesturing bij.

Op Twitter werd de nieuwe besturingswijze aan het licht gebracht, wat al op aardige respons (en welgeplaatste verbazing) vanuit de DOOM-gemeenschap op de Nintendo Switch kon rekenen.


Met de implementatie van motion controls is DOOM de tweede grote shooter op de Nintendo Switch die zich laat besturen door beweging (van ofwel de Joy-Cons, dan wel de Pro Controller). Eerder zagen we het spetterende succesverhaal Splatoon 2 de functionaliteiten passend invoeren, waarin zelfs aspirerende pro-spelers aangeven erbij te zweren.

De vraag is vooral of de bewegingsbesturing van DOOM net zo vloeiend voelt Nintendo’s eigen parade-schietspel. Met de juiste instellingen wordt helgespuis tot gruis schieten wellicht stukken prettiger, zij het dat wij daarover al aardig te spreken waren in onze aanvankelijke DOOM review op de Switch. Nóg vloeiender oogballen uit Cacodemons stompen is echter iets waar ook wij geen nee tegen zeggen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren