Detroit: Become Human kent maar twee moeilijkheidsgraden

Volgende maand verschijnt Detroit: Become Human en er komen steeds meer details vrij omtrent de game van ontwikkelaar Quantic Dream, die bekend is van Heavy Rain en Beyond: Two Souls. Zo is bekend geworden dat de game maar twee moeilijkheidsgraden krijgt: Casual en Experienced.

Deze twee verschillen van elkaar, maar ze zijn anders opgebouwd dan we kennen uit de meeste games. Casual richt zich logischerwijs op het verhaal, met daarbij dat de besturing vrij simpel is, de game gemakkelijk te doorlopen is en personages moeilijker dood zullen gaan. Experienced is voor de gevorderde gamer en lijkt op de speelstijl van de andere games van Quantic Dream. Deze moeilijkheidsgraad biedt complexere besturing, is uitgebreider en de kans dat personages doodgaan is groter. Ofwel, met Experienced zijn de consequenties groter.

Casual is a story focused difficulty with simple controls that are much more forgiving. In the Casual difficulty, there are fewer chances to lose a character due to decisions made.

Experienced has far more immersive gameplay with advanced controls that players of Quantic Dream games will be used to. It’s a fair challenge, and mistakes can easily mean losing characters.

Het gebeurt niet vaak dat zelfs de besturing wordt aangepast op de moeilijkheidsgraad. Hoe makkelijk of moeilijk Detroit: Become Human wordt, merken we volgende maand als de game lanceert, of dit kun je nu al testen in de demo.

Detroit: Become Human verschijnt op 25 mei exclusief voor PlayStation 4.

  1.   
    tranceguy's avatar

    Niet 3? Dan zou het iets beter uitgebalanceerd zijn.