GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games

Game nieuws van vrijdag 3 juni 2011

Auteur: Michiel Brunsveld op vrijdag 3 juni 2011 om 20:31:53

GN U-Preview: Mass Effect 3


Met de E3 in zicht zijn we op de redactie druk bezig om leuke, nieuwe dingen te bedenken en dat resulteert nu in de GN U-Preview! In GN U-Previews vragen wij aan jullie wat jullie willen weten over de games die Peter en Michiel in Los Angeles gaan checken. Kortom, jullie zijn onze baas en sturen ons op pad met een opdracht! Welke nieuwe features kunnen we verwachten, welke personages krijgen we te zien, hoe lang is de game, hoe verschilt het van de concurrentie, is er extra aandacht voor een PC-versie?

Kortom, jullie bepalen wat wij gaan onderzoeken en wij gaan op zoek naar antwoorden! Om het overzichtelijk te houden hebben we een aantal van de grotere games uitgezocht voor de U-Previews. En deze keer is het de beurt aan... Mass Effect 3.



De strijd gaat nog altijd verder na de epische finale van Mass Effect 2. BioWare werkt hard aan dit derde deel en wij gaan op de beursvloer natuurlijk langs bij Mass Effect 3. Wat wil jij straks lezen in de preview van Mass Effect 3? Roept u maar!

Je kunt je vragen kwijt onder dit nieuwsbericht, of stel ze aan Michiel en Peter op Twitter via @chielb en @PetorGN. De Twitter-accounts zijn uiteraard ook een ideale manier om straks tijdens de E3 'real-time' op de hoogte te zijn van alle activiteiten van de heren op de beursvloer (en tijdens de vele after-party's).


P.S. Soms mag een ontwikkelaar nog niet alles verklappen, maar we doen ons best!

» Reacties [11]

Auteur: Michiel Brunsveld op vrijdag 3 juni 2011 om 20:35:38

GN U-Preview: Ghost Recon: Future Soldier


Met de E3 in zicht zijn we op de redactie druk bezig om leuke, nieuwe dingen te bedenken en dat resulteert nu in de GN U-Preview! In GN U-Previews vragen wij aan jullie wat jullie willen weten over de games die Peter en Michiel in Los Angeles gaan checken. Kortom, jullie zijn onze baas en sturen ons op pad met een opdracht! Welke nieuwe features kunnen we verwachten, welke personages krijgen we te zien, hoe lang is de game, hoe verschilt het van de concurrentie, is er extra aandacht voor een PC-versie?

Kortom, jullie bepalen wat wij gaan onderzoeken en wij gaan op zoek naar antwoorden! Om het overzichtelijk te houden hebben we een aantal van de grotere games uitgezocht voor de U-Previews. En deze keer is het de beurt aan... Ghost Recon: Future Soldier.



De Ghosts are back in town, want Ubisoft brengt ons over een tijdje Ghost Recon: Future Soldier. De game oogt herkenbaar, maar krijgt ook zeker de nodige vernieuwingen. Wat wil jij straks lezen in de preview van Ghost Recon: Future Soldier? Roept u maar!

Je kunt je vragen kwijt onder dit nieuwsbericht, of stel ze aan Michiel en Peter op Twitter via @chielb en @PetorGN. De Twitter-accounts zijn uiteraard ook een ideale manier om straks tijdens de E3 'real-time' op de hoogte te zijn van alle activiteiten van de heren op de beursvloer (en tijdens de vele after-party's).


P.S. Soms mag een ontwikkelaar nog niet alles verklappen, maar we doen ons best!

» Reacties [4]

Auteur: Matthijs Bijl op vrijdag 3 juni 2011 om 12:51:44

De E3 verwachtingen van: Matthijs Bijl



Als er één beurs zich de kroon aan mag meten van onversaagde koning der gamebeurzen, dan is het de E3 wel. Vier dagen lang zullen uitgevers de nieuwtjes als kleverige pepermuntjes uit de zakken laten rollen. Vier dagen lang zal menig gamer belangstellend deze gestoorde hoop aan berichten door proberen te werken, op zoek naar het voor hem interessante nieuws. En vier dagen lang zal er een spektakelshow vanjewelste plaats vinden. Daar, in dat Los Angeles, waar iedereen de aandacht van die vele miljoenen gamers zal proberen te trekken. Maar in dit artikel, richten we ons even op de verwachtingen van mij. Wat ik, Matthijs Bijl, tijdens de E3 verwacht en hoop te zien en te horen.

En waar begin je dan, te midden van zoveel games, zoveel uitgevers en zoveel verwachtingen mee? Natuurlijk met de ontwikkelaar die je al jaren een warm hart toedraagt. Met de ontwikkelaar die vrijwel nooit een steekje laat vallen, altijd het beste van het beste weet te produceren. En met de ontwikkelaar die verantwoordelijk was voor Canis Canem Edit, bij het plebs ook wel beter bekend als Bully. Ja, ik verwacht van Rockstar, na al die jaren, eindelijk een vervolg te zien op deze geniale titel. Misschien met dezelfde, misschien met een andere bullebak. Hoe het ook uitpakt, ik vertrouw er op dat Rockstar de ontwikkeling van de game pico bello uit zal voeren.

En wat verwacht ik nog meer te zien van Rockstar? Zeer waarschijnlijk zullen we getrakteerd worden op een kale Max Payne - of toch misschien nog een met haardos tijdens een flashback - in Max Payne 3. Graag zie ik ook nog een trailer van Agent verschijnen. En zou het teveel gevraagd zijn om een concrete releasedatum (red. de dag na de E3) op ons bordje geschoteld te krijgen?

Maar naast Rockstar zullen we nog veel meer gaan zien en horen tijdens de E3. De menig stukjes technologie zullen aan de wereld gepresenteerd worden. De NGP, die nu onder de naam PlayStation Vita lijkt te gaan, zal met veel grafisch geweld getoond gaan worden. Een gelegenheid waar ik met gemengde gevoelens naar uitkijk, doordat ik vrees dat de handheld hetzelfde noodlot als de PSPGo beschoren is. Maar Sony zal niet de enige zijn die een tip van de sluier van de toekomst zal oplichten. Ook Nintendo mag met veel kabaal het vervolg op de Wii onthullen. Een kans om al dat gamersleed van vele jaren recht te zetten. Ik hoop van ganser harte dat we een console en een line-up gaan zien die menig hardcore gamershart sneller zal doen kloppen.

Ik verwacht ook dat we een spetterende eerste trailer van Hitman: Absolution zullen zien. Een trailer waarin onze immer sluimerende neiging tot het vermoorden van onze medemens weer wordt aangewakkerd. Waar we op ingenieuze wijze een piano op ons gehate doelwit laten vallen, of een barbecue pardoes in de fik vliegt.

Ik hoop echter dat mijn oerinstincten door veel meer games zullen worden aangewakkerd. Met bloedmooie beelden van destructieve omgevingen in Battlefield 3, van angstaanjagende sprongen in Assassin's Creed: Revelations en van de natuurwetten overschrijdende krachten in Bioshock: Infinite. En, vooruit dan, om mijn gemoedelijke inborst ook nog even te voeden: met rustgevende en ontroerende beelden uit The Last Guardian.

Ja, die E3, dat gaan weer een paar leuke dagen worden!

» Reacties [2]

Auteur: Jonah Knulst op vrijdag 3 juni 2011 om 00:36:45

De E3 verwachtingen van: Jonah Knulst


Zoals altijd kijk ik weer met smart uit naar de conferenties, waarbij Nintendo logischerwijs voor mij de klapper is. Toegegeven, de conferentie van 2008 was simpelweg een blamage, maar sinds de vele aankondigingen in 2009 en de onthulling van twee Zelda-games en de 3DS op de E3 2010, is mijn vertrouwen weer helemaal terug. Het aloude bedrijf brengt ons ook dit jaar weer een fantastische onthulling; ik kan het natuurlijk alleen maar hebben over de opvolger van de Wii, Project Café.

Ik ben zoals te verwachten zeer benieuwd naar de huidige status van Skyward Sword; we zijn inmiddels wel toe aan nieuwe beelden. Stiekem vrees ik echter voor het lot van de game, want dit scenario deed zich ook al voor met Twilight Princess. Onder geen enkele omstandigheid wil ik zien dat er port verschijnt van Skyward Sword op Project Café. Twilight Princess was weliswaar geen slechte Zelda-titel, maar vanwege het moeten porten naar de Wii zijn de nodige bronnen hieraan besteed en niet het polijsten van de game zelf. Wat mij betreft mag Nintendo Skyward Sword óf annuleren en in zijn geheel naar de Wii 2 brengen óf de game alléén voor de Wii uitbrengen. Op deze manier weten we zeker dat er geen bronnen worden verspild aan onnodig werk, want na al die jaren ben ik nog steeds op zoek naar de ultieme Zelda-ervaring.

Wat betreft games die niet van Nintendo afkomstig zijn, kijk ik uit naar allerlei titels. Zo ben ik benieuwd naar de eerste, ware gameplay van Batman: Arkham City, de sfeervolle utopia van Bioshock Infinite en de multiplayer-onthulling van Battlefield 3. Toch blijft er, na al die jaren stilte, één game die stilletjes in mijn hart blijft kloppen: Episode Three. Toegegeven, Valve heeft aangeduid niet op de E3 aanwezig te zijn, waardoor de kans op een onthulling van Episode Three nagenoeg niet bestaand is. Anderzijds moet je er rekening mee houden dat Gabe Newell geheel vrolijk het podium van Sony betrad en ons verraste met de aankondiging van Portal 2 voor de PlayStation 3. Wie weet wat ons te wachten staat!

Wanneer ik een blik werp op titels die nog aangekondigd of volwaardig onthuld moeten worden, dan kijk ik al gauw uit naar Prey 2, Metro: Last Light, Saints Row: The Third, Hitman: Absolution, Serious Sam 3, Thief 4 en The Darkness II. Stuk voor stuk zijn het (potentiële) toppers waar ik met smart naar uitkijk. Anderzijds heb ik ook een rijtje met titels, die ik graag aangekondigd zou willen zien worden. Lekker tactisch te werk gaan in een Rainbow Six: Vegas 3, samen al gierend en brullend aan de slag in Borderlands 2 of na al die jaren eindelijk mijn fantasie uitleven in een volwaardige, 3D Pokémon-RPG. Hoe dan ook, ik hoop gewoonweg verrast te worden door een flinke lading titels, met name voor de PC, Wii (2) en 3DS.

Als laatste resteert dan nog voor mij de allergrootste E3-klapper in jaren: de Wii 2. Al weken, nee, maanden ben ik aan het verzinnen hoe krachtig de console wel of niet zou kunnen zijn. Het is in elk geval een feit de console beelden met een resolutie van 1080p tevoorschijn tovert en de nodige backwards compatibility zal ook wel aanwezig zijn. Stiekem smeek ik dat de console een stuk krachtiger is dan de PlayStation 3 en daardoor een voordeel kan behalen. Het is tijd dat Nintendo weer eens laat zien wat een echte "hardcore" console is. Het is niet voor niets dat we in de jaren 80 en 90 de term "Nintendo Hard" aanhielden, voor Nintendo-games die oprecht pittig waren en uitermate geschikt voor de hardcore gamers. Wat dat betreft kan Mario zich ook aansluiten in het rijtje van hardcore titels, want Super Mario Bros., dat was pas bikkelen...

» Reacties [7]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 01:36:42

Gerucht: Nieuwe Rainbow Six onderweg; gaat naar New York

Bron: Kotaku
Volgens een bron dichtbij Ubisoft (via Kotaku) is er een nieuwe Rainbow Six in de maak die zich afspeelt in New York. Na de twee vorige delen die zich afspeelden in Las Vegas, moet de Big Apple een nieuw gezicht geven aan de franchise en daarnaast gaan de geruchten dat de serie terug gaat naar zijn wortels.

Voor jongere gamers onder ons is dit wellicht niet bekend, maar Rainbow Six is begonnen als tactische shooter, waarbij je voor elke missie je team moest selecteren, inclusief wapenuitrusting en gereedschap. In de vroegere PC-versies was het ook mogelijk om routes uit te stippelen voor je verschillende teams. In hoeverre dat terug gaat komen is nog niet bekend (het zijn natuurlijk geruchten), maar volgens de bron wil men wel weer terug naar die wortels.

Daarnaast wist de bron ook te melden dat het verhaal een grotere rol gaat spelen. Het wordt grauwer, realistischer en belangrijker dan in de vorige games.

Veel meer is er nog niet bekend over deze nog niet aangekondigde titel en het is ook nog onzeker of de game op de E3 getoond gaat worden. Gelukkig staat de E3 voor de deur en komen we daar dus snel achter.

» Reacties [10]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 01:46:16

Prijsvraagvrijdag: Win een Rift-comic


Het is weer vrijdag en dus is het weer tijd voor een nieuwe PRIJSVRAAGVRIJDAG! Meedoen is zoals altijd extreem makkelijk, want wat moet je doen? Laat een reactie achter bij het nieuwsbericht en je maakt meteen kans op de prijs. Vaker reageren mag uiteraard, al vergroot dit niet je kansen. Reageer wel op tijd, want deelnemen kan alleen op de vrijdag!

Deze week geven wij weer eens wat anders weg dan een t-shirt! Je maakt namelijk kans op een exclusieve Rift-Comic, gesigneerd door een aantal van de ontwikkelaars van de game.



De comic geeft natuurlijk een dieper beeld van de franchise en zoals altijd maken leuke reacties een grotere kans op de winst van de strip.

Succes!

» Reacties [74]

Auteur: Marjolein van Diejen op vrijdag 3 juni 2011 om 02:45:39

Konami komt met drie HD-collecties en ´Transfarring´

Op haar vooraf opgenomen pre-E3 persconferentie heeft Konami niet alleen nieuwe games laten zien, maar ook oude. Er zullen namelijk drie HD-collecties komen, met daarin enkele oude bekenden. De games in deze collecties zullen helemaal opnieuw worden opgebouwd en geoptimaliseerd voor de Xbox 360 en PlayStation 3, wat een aantal voordelen heeft. Zo zullen de games niet alleen HD-graphics krijgen, maar zullen bijvoorbeeld ook de controls worden aangepast zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van force feedback en de rechter analoge stick.

Tijdens de persconferentie zijn er drie verschillende HD-collecties aangekondigd: een van Metal Gear Solid, een van Silent Hill en een van Zone of Enders. De Metal Gear Solid-collectie zal een geüpdate versie van Metal Gear Solid: Peace Walker, Metal Gear Solid 1 en Metal Gear Solid 2 bevatten en zal in november van dit jaar uitkomen. Heb je Metal Gear Solid: Peace Walker, dan hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen met de PlayStation 3-versie, want via het zogenaamde ´Transfarring´ zul je je voortgang tussen beide versies kunnen overzetten of synchroniseren. Dit is iets wat Konami zelfs nog uit wil breiden, zodat dit ook mogelijk is met de PlayStation 2 en de Next Generation Portable.

Daarnaast krijgt ook de Silent Hill-serie een HD-collectie, waarin je het tweede en het derde deel terug kunt vinden. Als laatste is er nog de Zone of the Enders-collectie, die beide games uit deze serie bevat. Wanneer laatstgenoemde collecties precies uit zullen komen is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal het ergens in 2012 worden.

» Reacties [8]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 02:17:38

Nieuwe details Metal Gear Solid: Snake Eater 3D

Bron: GamePro
Na het debakel vorig jaar op de Konami-persconferentie (die was niet zo sterk..., red.) heeft Konami dit jaar een volledig geproduceerd filmpje van 55 minuten gemaakt als vervanging van de persconferentie van de E3 dit jaar. Een van de games die besproken werd was natuurlijk de 3DS-versie van Metal Gear Solid: Snake Eater. Zo zullen de heren en dames de game wel degelijk aanpassen aan de 3DS, buiten alleen de 3D-graphics.

Zo zal je de 3DS recht moeten houden als Snake in de boom zit, omdat hij er anders uit kan vallen. Verder zal de camera een niet zo nuttige, maar wel erg leuk functie krijgen in het spel. Maak een foto van een banaan en het pak van Snake zal dezelfde kleur aannemen als het fruit. Niet heel handig als je in een groen bos zit, maar wel lachen natuurlijk.

Metal Gear Solid 3D: Snake Eater moet dit jaar nog verschijnen voor de Nintendo 3DS.

» Reacties [1]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 02:31:00

Kojima bezig met nieuw project

Bron: GamePro
Voor de grote man achter Metal Gear Solid, Hideo Kojima, is 2011 een jaar van voorbereiding. Dat is ook de reden dat hij dit jaar niet aanwezig is op de E3 in Los Angeles. Wel werd in de Konami pre-E3 video aandacht geschonken aan zijn nieuwe project, zonder dat we veel informatie hebben gekregen natuurlijk.

Kojima is echter wel bezig met een nieuwe titel, die gemaakt wordt met de eigen Fox Engine die tot geweldige dingen in staat moet zijn. Hij heeft meerdere platforms in gedachte, dus een exclusieve PlayStation 3-titel als Metal Gear Solid 4 hoeven we niet te verwachten. Verder beloofde de beste man wel aanwezig te zijn op de E3 van 2012. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de gedachte dat hij in ieder geval hard bezig is met iets nieuws.

» Reacties [0]

Auteur: Richard Leurs op vrijdag 3 juni 2011 om 02:37:09

NeverDead in de winter in de schappen

Tijdens de E3 van vorig jaar kregen we de eerste details over NeverDead te horen en nu vlak voor de aankomende E3 praat Konami weer eens over het spel. Dit keer maakte de uitgever het namelijk duidelijk wanneer de game in de winkels te vinden zal zijn. Dit zal in de winter van 2011 gebeuren. Nog geen precieze releasedatum dus, maar het is in ieder geval een stukje duidelijker.

Kijk ondertussen nog eens naar de E3 2010 Trailer van NeverDead.

» Reacties [0]

Auteur: Richard Leurs op vrijdag 3 juni 2011 om 02:59:01

Silent Hill: Book of Memories brengt de serie naar de NGP

Konami heeft een nieuwe game aangekondigd en het is Silent Hill: Book of Memories. De game komt exclusief voor de Next Generation Portable uit en veel meer wist de uitgever nog niet te melden. In de onderstaande video worden al enkele beelden van de game getoond.

klik hier voor de gametrailer

» Reacties [2]

Auteur: Matthijs Bijl op vrijdag 3 juni 2011 om 12:34:17

ICO en Shadow of the Collosus HD remakes krijgen Japanse releasedatum

Bron: VG247
De zeer geanticipeerde HD remakes van ICO en Shadow of the Collosus hebben een Japanse releasedatum gekregen. Deze maakte Sony vandaag bekend. Op 22 september zullen beiden spellen afzonderlijk verkrijgbaar zijn in de Japanse winkels, niet dus op één Blu-ray disc, zoals velen vermoedden.

Beide spellen zullen een prijskaartje van ongeveer 35 euro met zich meebrengen. Een limited edition is ook verkrijgbaar, waarbij beide spellen gebundeld op twee discs zijn en er nog een code wordt meegegeven voor een PS3-theme en een 100 pagina's dik boek. Deze editie zal ongeveer 60 euro bedragen. Zeer waarschijnlijk zullen in het Westen de twee games wél op één Blu-ray disc verschijnen.

De opgepoetste versies van de twee PlayStation 2-klassiekers zullen worden uitgerust met HD graphics, 7.1 surround sound, Trophies en ondersteunen stereoscopisch 3D. Geruchten rondom support voor de Move gingen een tijdje ook de ronde, maar hier is nog niets over bekend.

Een releasedatum in het Westen zal waarschijnlijk niet veel verschillen van de 22 september in Japan, wellicht kunnen Europeanen en Amerikanen de game zelfs nog eerder in de winkels aantreffen. Naar verwachting zullen we dit wel op de E3 gaan horen. Voor nu kan je in ieder geval naar de vandaag uitgebrachte Japanse trailer kijken.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 3 juni 2011 om 14:22:05

Meer beelden van Minecraft op Xperia PLAY

Minecraft is de immens populaire indie-game van Mojang Specifications. Het bedrijf en diens oprichter 'Notch' lieten laatst weten dat er druk wordt gewerkt aan zogenaamde mobiele versies van Minecraft, zo zou er een Minecraft voor Android en 3DS komen. De Android Minecraft is de eerste die we daadwerkelijk te zien krijgen: het is een portable versie van de game die exclusief voor Sony Ericson's Xperia PLAY beschikbaar is.



Op de E3 kunnen leden van de pers en consumenten Minecraft uittesten op de Xperia PLAY.

» Reacties [5]

Auteur: Matthijs Bijl op vrijdag 3 juni 2011 om 14:56:50

Netwerk Sony opnieuw binnengedrongen door hackers

Bron: BBC.co.uk
En het is weer raak. Nu gisteren de PlayStation Store weer online is gegaan, leek alles eindelijk weer z'n normale gangetje te krijgen bij Sony. Gebruikers kunnen weer online gamen op het PlayStation Network en Sony zegt de beveiliging behoorlijk aangescherpt te hebben tegen mogelijke toekomstige cyberaanvallen.

Maar het bedrijf is kennelijk vergeten dat ze nog een groot aantal diensten heeft draaien, diensten die ook gevoelige informatie van vele honderdduizenden gebruikers in handen hebben. Eén van deze diensten, SonyPictures.com, zou gisteren zijn getroffen door hackers. Althans, dat beweert een groep hackers genaamd Lulz Security.

De dienst SonyPictures.com was na het fiasco van het PlayStation Network al vier keer getroffen door cyberaanvallen de afgelopen weken, zo bevestigde Sony. Maar nu zou alles beschermd moeten zijn.

Lulz Security heeft echter gisterenavond in een statement laten weten dat ze de servers van Sony Music Japan hebben binnengedrongen. De hackers hebben de gegevens van meer dan een miljoen personen online gezet. Het gaat hier om wachtwoorden, adressen, namen en andere gegevens die gebruikers zouden hebben moeten invullen voor het meedoen aan een loting van de dienst. De gegevens van Nederlanders zouden hier ook mee gemoeid zijn.

Volgens LulzSec waren de wachtwoorden die ze aantroffen in de servers niet beveiligd met encryptie, maar stonden ze gewoon letterlijk weer gegeven. Ze was verbaasd en geschrokken van de erbarmelijke veiligheidsomstandigheden waarin de gegevens van gebruikers verkeerden. De groep vraagt zich dan ook af waarom mensen vertrouwen stellen in een bedrijf dat zo met de gegevens van klanten omgaat en stelt dat Sony de aanval zeker verdient.

From a single injection, we accessed EVERYTHING. Why do you put such faith in a company that allows itself to become open to these simple attacks?

What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored over 1,000,000 passwords of its customers in plain text, which means it's just a matter of taking it.

This is disgraceful and insecure: they were asking for it.

Sony stelt de claim van Lulz Security te onderzoeken, maar wilde verder niet zeggen over de vermeende aanval.

» Reacties [22]

Auteur: Wester Wagenaar op vrijdag 3 juni 2011 om 15:48:09

Nieuwe trailer: Dark Souls E3 2011 Trailer

» Reacties [3]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 3 juni 2011 om 15:05:55

OnLive telt al honderd games; integreert Facebook

De cloud gaming service OnLive telt inmiddels honderd games die vanuit de service opgestart kunnen worden. Het platform werd tijdens de E3 van 2010 gelanceerd met slechts negentien games, maar kent er sinds de toevoeging van Red Faction: Armageddon al weer honderd.

Het blijft echter niet bij slechts honderd games, Disney heeft namelijk laten weten ook een partnerschap aan te gaan met OnLive. Daardoor zullen onder andere de racegames Split/Second en Pure ook toegevoegd worden aan OnLive's rij games.

Misschien nog wel merkwaardiger dan het aantal games dat OnLive kent is dat de cloud gaming service nu ook Facebook ondersteunt. PR-leden van OnLive lieten weten dat het niet enkel om status updates betreffende OnLive zal gaan, de integratie gaat verder: gamers zullen via Facebook games op kunnen starten en kunnen via OnLive direct screenshots en zogenaamde 'BragClips' uploaden naar Facebook. Volgens de dames en heren van OnLive is dit pas het begin van een revolutie binnen de game-industrie.

De OnLive service is vooralsnog enkel beschikbaar voor gamers in de VS, maar een uitbreiding naar de UK, Europa en Azië zijn inmiddels ook aangekondigd.

» Reacties [5]

Auteur: Wester Wagenaar op vrijdag 3 juni 2011 om 15:48:23

Nieuwe trailer: Soul Calibur V E3 2011 Trailer

» Reacties [4]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 3 juni 2011 om 15:19:36

Beeldschone Lara Croft in emotionele debuuttrailer van Tomb Raider

Nog nooit zagen we haar zo scherp, nog nooit zagen we haar in zulke situaties en nog nooit zagen we haar zo emotioneel. Het betreft hier Lara Croft in de debuuttrailer van haar nieuwe avontuur in de game Tomb Raider. Voor de verandering gaat ze zelf niet op zoek naar de uitdaging, maar belandt ze ongewild in een moeilijk klimaat. Overleven zal voor haar nog nooit zo lastig zijn geweest. Check de kersverse trailer hieronder:

» Reacties [30]

Auteur: Wester Wagenaar op vrijdag 3 juni 2011 om 16:23:14

Nieuwe trailer: Shadows of the Damned My Sweet Johnson Trailer

» Reacties [0]

Auteur: Richard Leurs op vrijdag 3 juni 2011 om 19:07:00

Nieuwe gameplay: Metro: Last Light E3 2011

» Reacties [9]

Auteur: Wester Wagenaar op vrijdag 3 juni 2011 om 16:20:24

Eerste screenshots Final Fantasy XIII-2 vrijgegeven; meer informatie beschikbaar

Final Fantasy XIII-2 vormt het directe vervolg op Final Fantasy XIII en speelt zich dan ook een paar jaar na de gebeurtenissen van het eerste deel af. Nadat Lightning, de protagoniste van het dertiende Final Fantasy-deel, Cocoon heeft gered, raakt ze vermist. Haar zusje Serah houdt hoop dat ze nog in leven is, maar nog voordat ze op een zoektocht kan gaan, wordt haar dorp overrompeld door monsters. Noel, een nieuw personage, red haar en samen beginnen ze hun avontuur.

Naast deze nieuwe informatie zijn er ook twee screenshots vrijgegeven, die het spel in gameplay-vorm laten zien.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [4]

Auteur: Wester Wagenaar op vrijdag 3 juni 2011 om 18:52:23

Eerste screenshot Metal Gear Solid HD Collection vrijgegeven

Bron: Gamekyo
Eerder vandaag wisten we al mee te delen dat Konami bezig is met een HD-collectie waarin drie Metal Gear Solid-titels zijn opgenomen. Nu heeft het bedrijf twee screenshots vrijgegeven die de grafische verbeteringen weergeven. Het linkerplaatje is het origineel, terwijl het rechterplaatje uit de HD-versie komt. Met name aan het haar van Solid Snake en de breedbeeldoptie kunnen we het verschil herkennen.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [6]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 3 juni 2011 om 17:59:25

Multiplayer gameplay van Battlefield 3 wordt getoond op E3

Na vele trailers en screenshots van de singleplayer campaign van Battlefield 3 is het wel weer eens tijd voor iets anders. De Battlefield-ervaring zit hem namelijk volgens velen toch in de multiplayer en juist om die reden liet Karl Magnus Troedsson, general manager van DICE, weten dat volgende week op de E3 ook in-game beelden van de multiplayer te zien zullen zijn.

Following our Battlefield 3 announcement earlier this spring, a lot of you have asked us for more info on multiplayer. Well, wait no further – we will be showing both single player and multiplayer gameplay at E3! You can expect new trailers and screenshots as well as in-depth press previews hitting next week. You can also watch the EA press conference live on EA.com on Monday.

DICE is nog druk bezig met het tweaken en optimaliseren van de E3 demo van de multiplayer van Battlefield 3. Geen wonder natuurlijk, de lat ligt immers hoog voor Battlefield-fans.

Wil je meer te weten komen over Battlefield 3? Laat je horen bij onze Battlefield 3 U-Preview of spreek onze E3-afgevaardigden @chielb en @PetorGN aan op Twitter met de hashtag #GNE3.

» Reacties [9]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 18:21:19

Nieuwe trailer: Deus Ex: Human Revolution E3 Trailer

» Reacties [2]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 18:17:00

Nieuwe trailer: XCOM E3 Trailer

» Reacties [2]

Auteur: Richard Leurs op vrijdag 3 juni 2011 om 19:25:34

Welcome Back Programma biedt PlayStation-gamers vanaf vandaag gratis games

Nadat de PlayStation Store weer online was kregen we veel vragen van gamers die zich afvroegen waar het Welcome Back Programma van Sony gevonden kon worden. Dit was nog niet beschikbaar, maar staat nu wel online. Het Welcome Back Programma is een goedmakertje van Sony voor alle PlayStation Gamers. Hiermee wil het bedrijf toch iets doen voor alle gamers die langdurig zonder hun geliefde PlayStation Network moesten spelen.

PlayStation 3- en PlayStation Portable-gebruikers met een account die voor 20 april is aangemaakt krijgen onder andere twee gratis games. Gamers met beide platformen kunnen zelf vier gratis games downloaden. Ook krijgen alle PlayStation-gamers voor 30 dagen gratis toegang tot PlayStation Plus. Gamers die hier al een abonnement op hadden krijgen zelf een verlening van 60 dagen. In PlayStation Home zal ook nog eens veel gratis content verschijnen. Genoeg gratis content om een tijdje zoet mee te zijn dus.

We kunnen uit de volgende games een keuze maken:

PlayStation 3
  • Dead Nation
  • inFAMOUS
  • LittleBigPlanet
  • Ratchet & Clank: Quest for Booty
  • Wipeout HD + Fury
PlayStation Portable
  • LittleBigPlanet
  • ModNation Racers
  • Pursuit Force
  • Killzone Liberation