GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games

Game nieuws van vrijdag 3 juni 2011

Auteur: Michiel Brunsveld op vrijdag 3 juni 2011 om 20:31:53

GN U-Preview: Mass Effect 3

Met de E3 in zicht zijn we op de redactie druk bezig om leuke, nieuwe dingen te bedenken en dat resulteert nu in de GN U-Preview! In GN U-Previews vragen wij aan jullie wat jullie willen weten over de games die Peter en Michiel in Los Angeles gaan checken. Kortom, jullie zijn onze baas en sturen ons op pad met een opdracht! Welke nieuwe features kunnen we verwachten, welke personages krijgen we te zien, hoe lang is de game, hoe verschilt het van de concurrentie, is er extra aandacht voor een PC-versie?

Kortom, jullie bepalen wat wij gaan onderzoeken en wij gaan op zoek naar antwoorden! Om het overzichtelijk te houden hebben we een aantal van de grotere games uitgezocht voor de U-Previews. En deze keer is het de beurt aan... Mass Effect 3.

De strijd gaat nog altijd verder na de epische finale van Mass Effect 2. BioWare werkt hard aan dit derde deel en wij gaan op de beursvloer natuurlijk langs bij Mass Effect 3. Wat wil jij straks lezen in de preview van Mass Effect 3? Roept u maar!

Je kunt je vragen kwijt onder dit nieuwsbericht, of stel ze aan Michiel en Peter op Twitter via @chielb en @PetorGN. De Twitter-accounts zijn uiteraard ook een ideale manier om straks tijdens de E3 'real-time' op de hoogte te zijn van alle activiteiten van de heren op de beursvloer (en tijdens de vele after-party's).

P.S. Soms mag een ontwikkelaar nog niet alles verklappen, maar we doen ons best!

» Reacties [11]

Auteur: Michiel Brunsveld op vrijdag 3 juni 2011 om 20:35:38

GN U-Preview: Ghost Recon: Future Soldier

Kortom, jullie bepalen wat wij gaan onderzoeken en wij gaan op zoek naar antwoorden! Om het overzichtelijk te houden hebben we een aantal van de grotere games uitgezocht voor de U-Previews. En deze keer is het de beurt aan... Ghost Recon: Future Soldier.

De Ghosts are back in town, want Ubisoft brengt ons over een tijdje Ghost Recon: Future Soldier. De game oogt herkenbaar, maar krijgt ook zeker de nodige vernieuwingen. Wat wil jij straks lezen in de preview van Ghost Recon: Future Soldier? Roept u maar!

» Reacties [4]

Auteur: Matthijs Bijl op vrijdag 3 juni 2011 om 12:51:44

De E3 verwachtingen van: Matthijs Bijl

Als er één beurs zich de kroon aan mag meten van onversaagde koning der gamebeurzen, dan is het de E3 wel. Vier dagen lang zullen uitgevers de nieuwtjes als kleverige pepermuntjes uit de zakken laten rollen. Vier dagen lang zal menig gamer belangstellend deze gestoorde hoop aan berichten door proberen te werken, op zoek naar het voor hem interessante nieuws. En vier dagen lang zal er een spektakelshow vanjewelste plaats vinden. Daar, in dat Los Angeles, waar iedereen de aandacht van die vele miljoenen gamers zal proberen te trekken. Maar in dit artikel, richten we ons even op de verwachtingen van mij. Wat ik, Matthijs Bijl, tijdens de E3 verwacht en hoop te zien en te horen.

En waar begin je dan, te midden van zoveel games, zoveel uitgevers en zoveel verwachtingen mee? Natuurlijk met de ontwikkelaar die je al jaren een warm hart toedraagt. Met de ontwikkelaar die vrijwel nooit een steekje laat vallen, altijd het beste van het beste weet te produceren. En met de ontwikkelaar die verantwoordelijk was voor Canis Canem Edit, bij het plebs ook wel beter bekend als Bully. Ja, ik verwacht van Rockstar, na al die jaren, eindelijk een vervolg te zien op deze geniale titel. Misschien met dezelfde, misschien met een andere bullebak. Hoe het ook uitpakt, ik vertrouw er op dat Rockstar de ontwikkeling van de game pico bello uit zal voeren.

En wat verwacht ik nog meer te zien van Rockstar? Zeer waarschijnlijk zullen we getrakteerd worden op een kale Max Payne - of toch misschien nog een met haardos tijdens een flashback - in Max Payne 3. Graag zie ik ook nog een trailer van Agent verschijnen. En zou het teveel gevraagd zijn om een concrete releasedatum (red. de dag na de E3) op ons bordje geschoteld te krijgen?

Maar naast Rockstar zullen we nog veel meer gaan zien en horen tijdens de E3. De menig stukjes technologie zullen aan de wereld gepresenteerd worden. De NGP, die nu onder de naam PlayStation Vita lijkt te gaan, zal met veel grafisch geweld getoond gaan worden. Een gelegenheid waar ik met gemengde gevoelens naar uitkijk, doordat ik vrees dat de handheld hetzelfde noodlot als de PSPGo beschoren is. Maar Sony zal niet de enige zijn die een tip van de sluier van de toekomst zal oplichten. Ook Nintendo mag met veel kabaal het vervolg op de Wii onthullen. Een kans om al dat gamersleed van vele jaren recht te zetten. Ik hoop van ganser harte dat we een console en een line-up gaan zien die menig hardcore gamershart sneller zal doen kloppen.

Ik verwacht ook dat we een spetterende eerste trailer van Hitman: Absolution zullen zien. Een trailer waarin onze immer sluimerende neiging tot het vermoorden van onze medemens weer wordt aangewakkerd. Waar we op ingenieuze wijze een piano op ons gehate doelwit laten vallen, of een barbecue pardoes in de fik vliegt.

Ik hoop echter dat mijn oerinstincten door veel meer games zullen worden aangewakkerd. Met bloedmooie beelden van destructieve omgevingen in Battlefield 3, van angstaanjagende sprongen in Assassin's Creed: Revelations en van de natuurwetten overschrijdende krachten in Bioshock: Infinite. En, vooruit dan, om mijn gemoedelijke inborst ook nog even te voeden: met rustgevende en ontroerende beelden uit The Last Guardian.

Ja, die E3, dat gaan weer een paar leuke dagen worden!

» Reacties [2]

Auteur: Jonah Knulst op vrijdag 3 juni 2011 om 00:36:45

De E3 verwachtingen van: Jonah Knulst

Zoals altijd kijk ik weer met smart uit naar de conferenties, waarbij Nintendo logischerwijs voor mij de klapper is. Toegegeven, de conferentie van 2008 was simpelweg een blamage, maar sinds de vele aankondigingen in 2009 en de onthulling van twee Zelda-games en de 3DS op de E3 2010, is mijn vertrouwen weer helemaal terug. Het aloude bedrijf brengt ons ook dit jaar weer een fantastische onthulling; ik kan het natuurlijk alleen maar hebben over de opvolger van de Wii, Project Café.

Ik ben zoals te verwachten zeer benieuwd naar de huidige status van Skyward Sword; we zijn inmiddels wel toe aan nieuwe beelden. Stiekem vrees ik echter voor het lot van de game, want dit scenario deed zich ook al voor met Twilight Princess. Onder geen enkele omstandigheid wil ik zien dat er port verschijnt van Skyward Sword op Project Café. Twilight Princess was weliswaar geen slechte Zelda-titel, maar vanwege het moeten porten naar de Wii zijn de nodige bronnen hieraan besteed en niet het polijsten van de game zelf. Wat mij betreft mag Nintendo Skyward Sword óf annuleren en in zijn geheel naar de Wii 2 brengen óf de game alléén voor de Wii uitbrengen. Op deze manier weten we zeker dat er geen bronnen worden verspild aan onnodig werk, want na al die jaren ben ik nog steeds op zoek naar de ultieme Zelda-ervaring.

Wat betreft games die niet van Nintendo afkomstig zijn, kijk ik uit naar allerlei titels. Zo ben ik benieuwd naar de eerste, ware gameplay van Batman: Arkham City, de sfeervolle utopia van Bioshock Infinite en de multiplayer-onthulling van Battlefield 3. Toch blijft er, na al die jaren stilte, één game die stilletjes in mijn hart blijft kloppen: Episode Three. Toegegeven, Valve heeft aangeduid niet op de E3 aanwezig te zijn, waardoor de kans op een onthulling van Episode Three nagenoeg niet bestaand is. Anderzijds moet je er rekening mee houden dat Gabe Newell geheel vrolijk het podium van Sony betrad en ons verraste met de aankondiging van Portal 2 voor de PlayStation 3. Wie weet wat ons te wachten staat!

Wanneer ik een blik werp op titels die nog aangekondigd of volwaardig onthuld moeten worden, dan kijk ik al gauw uit naar Prey 2, Metro: Last Light, Saints Row: The Third, Hitman: Absolution, Serious Sam 3, Thief 4 en The Darkness II. Stuk voor stuk zijn het (potentiële) toppers waar ik met smart naar uitkijk. Anderzijds heb ik ook een rijtje met titels, die ik graag aangekondigd zou willen zien worden. Lekker tactisch te werk gaan in een Rainbow Six: Vegas 3, samen al gierend en brullend aan de slag in Borderlands 2 of na al die jaren eindelijk mijn fantasie uitleven in een volwaardige, 3D Pokémon-RPG. Hoe dan ook, ik hoop gewoonweg verrast te worden door een flinke lading titels, met name voor de PC, Wii (2) en 3DS.

Als laatste resteert dan nog voor mij de allergrootste E3-klapper in jaren: de Wii 2. Al weken, nee, maanden ben ik aan het verzinnen hoe krachtig de console wel of niet zou kunnen zijn. Het is in elk geval een feit de console beelden met een resolutie van 1080p tevoorschijn tovert en de nodige backwards compatibility zal ook wel aanwezig zijn. Stiekem smeek ik dat de console een stuk krachtiger is dan de PlayStation 3 en daardoor een voordeel kan behalen. Het is tijd dat Nintendo weer eens laat zien wat een echte "hardcore" console is. Het is niet voor niets dat we in de jaren 80 en 90 de term "Nintendo Hard" aanhielden, voor Nintendo-games die oprecht pittig waren en uitermate geschikt voor de hardcore gamers. Wat dat betreft kan Mario zich ook aansluiten in het rijtje van hardcore titels, want Super Mario Bros., dat was pas bikkelen...

» Reacties [7]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 01:36:42

Gerucht: Nieuwe Rainbow Six onderweg; gaat naar New York

Bron: Kotaku
Volgens een bron dichtbij Ubisoft (via Kotaku) is er een nieuwe Rainbow Six in de maak die zich afspeelt in New York. Na de twee vorige delen die zich afspeelden in Las Vegas, moet de Big Apple een nieuw gezicht geven aan de franchise en daarnaast gaan de geruchten dat de serie terug gaat naar zijn wortels.

Voor jongere gamers onder ons is dit wellicht niet bekend, maar Rainbow Six is begonnen als tactische shooter, waarbij je voor elke missie je team moest selecteren, inclusief wapenuitrusting en gereedschap. In de vroegere PC-versies was het ook mogelijk om routes uit te stippelen voor je verschillende teams. In hoeverre dat terug gaat komen is nog niet bekend (het zijn natuurlijk geruchten), maar volgens de bron wil men wel weer terug naar die wortels.

Daarnaast wist de bron ook te melden dat het verhaal een grotere rol gaat spelen. Het wordt grauwer, realistischer en belangrijker dan in de vorige games.

Veel meer is er nog niet bekend over deze nog niet aangekondigde titel en het is ook nog onzeker of de game op de E3 getoond gaat worden. Gelukkig staat de E3 voor de deur en komen we daar dus snel achter.

» Reacties [10]

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 3 juni 2011 om 01:46:16

Prijsvraagvrijdag: Win een Rift-comic

Het is weer vrijdag en dus is het weer tijd voor een nieuwe PRIJSVRAAGVRIJDAG! Meedoen is zoals altijd extreem makkelijk, want wat moet je doen? Laat een reactie achter bij het nieuwsbericht en je maakt meteen kans op de prijs. Vaker reageren mag uiteraard, al vergroot dit niet je kansen. Reageer wel op tijd, want deelnemen kan alleen op de vrijdag!

Deze week geven wij weer eens wat anders weg dan een t-shirt! Je maakt namelijk kans op een exclusieve Rift-Comic, gesigneerd door een aantal van de ontwikkelaars van de game.

De comic geeft natuurlijk een dieper beeld van de franchise en zoals altijd maken leuke reacties een grotere kans op de winst van de strip.

Succes!

» Reacties [74]

Auteur: Marjolein van Diejen op vrijdag 3 juni 2011 om 02:45:39

Konami komt met drie HD-collecties en ´Transfarring´

Op haar vooraf opgenomen pre-E3 persconferentie heeft Konami niet alleen nieuwe games laten zien, maar ook oude. Er zullen namelijk drie HD-collecties komen, met daarin enkele oude bekenden. De games in deze collecties zullen helemaal opnieuw worden opgebouwd en geoptimaliseerd voor de Xbox 360 en PlayStation 3, wat een aantal voordelen heeft. Zo zullen de games niet alleen HD-graphics krijgen, maar zullen bijvoorbeeld ook de controls worden aangepast zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van force feedback en de rechter analoge stick.

Tijdens de persconferentie zijn er drie verschillende HD-collecties aangekondigd: een van Metal Gear Solid, een van Silent Hill en een van Zone of Enders. De Metal Gear Solid-collectie zal een geüpdate versie van Metal Gear Solid: Peace Walker, Metal Gear Solid 1 en Metal Gear Solid 2 bevatten en zal in november van dit jaar uitkomen. Heb je Metal Gear Solid: Peace Walker, dan hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen met de PlayStation 3-versie, want via het zogenaamde ´Transfarring´ zul je je voortgang tussen beide versies kunnen overzetten of synchroniseren. Dit is iets wat Konami zelfs nog uit wil breiden, zodat dit ook mogelijk is met de PlayStation 2 en de Next Generation Portable.

Daarnaast krijgt ook de Silent Hill-serie een HD-collectie, waarin je het tweede en het derde deel terug kunt vinden. Als laatste is er nog de Zone of the Enders-collectie, die beide games uit deze serie bevat. Wanneer laatstgenoemde collecties precies uit zullen komen is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal het ergens in 2012 worden.