GamersNET.nl V4 Logo
GamersNET.nl V4 Games

Game nieuws van dinsdag 29 mei 2012

Auteur: DaniŽl de Zwart op dinsdag 29 mei 2012 om 11:34:56

De E3-kriebels van DaniŽl: Sony, The Last of Us en Assassin's Creed


Jawel, de E3 gaat alweer bijna van start en dat betekent dat we ongelooflijk veel nieuwe aankondigingen, trailers en toffe beelden uit L.A. kunnen verwachten. Maar de E3 is voor iedereen iets anders. Vraag drie mensen waar ze het meeste zin in hebben en de kans is groot dat de antwoorden compleet verschillend zijn. Zoveel mensen, zoveel meningen en daarom zullen de GamersNET-redacteuren de komende week laten weten waar zij het meest naar uitkijken op de beurs der beurzen, de Electronic Entertainment Expo. Tijdens de zonnige periode heeft DaniŽl geploeterd naar antwoorden.

Het wordt voor mij al het tweede vervelende jaar als het om de E3 draait. De beurs flikt het namelijk in een drukke studieperiode van start te gaan en daarbij zijn het ook nog eens de persconferenties die zo nu en dan midden in de nacht plaatsvinden. Toch heb ik wel zin in de E3, uitkijkend naar aankondigingen, eerste gameplay en Sony's line-up die 's nachts getoond gaat worden. Dit zijn mijn verwachtingen vanaf het thuisfront te Utrecht.

Sony Computer Entertainment heeft voor mij absoluut wat lekkers klaarstaan en als het goed is krijgen we de eerste gameplaybeelden te zien van Naughty Dog's The Last of Us. Even geen Uncharted meer, even weg van Drake, maar wel een game die mij zeker zal aangrijpen. Een postapocalyptische wereld waarin twee protagonisten moeten overleven in een begroeide, overwoekerde stad waar gemuteerde mensen de overhand hebben. Niet het mannelijke personage, maar juist het meisje Ellie spreekt mij aan, omdat zij niets anders gewend is dan deze verschrikking, dan het harde overleven. Ik smacht naar het verhaal, helemaal na de twee trailers, maar niettemin ben ik ook benieuwd naar de gameplay. En waar zal The Last of Us bijvoorbeeld uniek in gaan worden? Schitterend wordt het spel sowieso, dat staat buiten kijf.

Daarnaast zal Santa Monica niet te missen zijn met God of War: Ascension, waar we eigenlijk alleen de multiplayer nog maar van gezien hebben. Deze ziet er al vet en origineel uit, maar op de E3 willen we natuurlijk details krijgen over de singleplayer. Hoe gaat het verhaal met Kratos? Past dit verhaal er nog wel in na God of War III? En krijgt de multiplayer daadwerkelijk niet de overhand? Ik verwacht een grootse trailer vol, bloed, gore en een angstaanjagende Kratos. En om de line-up van de PlayStation Vita uit te breiden, komt Ascension misschien ook wel naar de handheld.

Een derde titel exclusief voor de PlayStation 3 zou voor mij de nieuwe game van Quantic Dream zijn, de ontwikkelaar van Heavy Rain. Het bedrijf toonde een paar maanden geleden een verbluffende techdemo van Kara. In essentie geen game, maar het liet weer toonaangevende graphics zien, physics, emoties en mogelijkheden voor een uniek verhaal. Heavy Rain was geweldig en ik kan niet wachten op de aankondiging van Quantic's nieuwe titel. Gameplay vind ik niet verplicht, maar is natuurlijk wenselijk. Ook van Guerrilla Games zou ik graag iets nieuws willen zien, net als Insomniac, hoewel zij Overstrike al hebben.

De PlayStation Vita krijgt tevens veel aandacht bij Sony's persconferentie. De handheld heeft games nodig en het Japanse bedrijf gaat nieuwe games aankondigen, zo verwacht ik. Een Grand Theft Auto, Assassin's Creed, beelden van Call of Duty en misschien nog wel wat titels. PlayStation All-Stars Battle Royale wordt, zo denk ik, getoond voor zowel de PlayStation 3 als Vita. Ook LittleBigPlanet Karting komt voorbij, naast wat Move-support en wat kleinere games, tech-talk en algemene verkoopcijfers.

Ik kijk natuurlijk ook uit naar games van andere bedrijven en Assassin's Creed III is er daar ťťn van. De setting spreekt mij minder aan, maar de mogelijkheden en features ogen geweldig en het wordt weer een groots avontuur. Ubisoft staat verder erg sterk in de schoenen met Far Cry 3 en voor mij Rainbow Six: Patriots. Tevens let ik op Dishonored, de DLC voor Skyrim, een nieuwe Metal Gear Solid, kriebelt Tomb Raider ook zeker en mag DICE keihard binnenvallen met Mirror's Edge 2.

Qua voorspellingen: zowel Sony als Microsoft kondigen niets aan rondom de PlayStation 4 en Xbox 720. Ik verwacht dan eerder dat er iets op de Gamescom gaat gebeuren. Ook Rockstar houdt zich gedeisd als het om Grand Theft Auto V gaat, meer informatie zal random dit jaar verschijnen. Hoewel ik meer van The Last Guardian wil zien, is deze niet op de E3, net als Beyond Good & Evil 2, die al voor de volgende generatie consoles is aangekondigd.

Kortom, uiteindelijk toch een aardige lijst voor de E3, al schitteren bepaalde titels en consoles van afwezigheid. Nintendo zal zeker iets groots organiseren omtrent de Wii U, want het bedrijf is er niet in Keulen. …cht schokkende dingen gaan er dit jaar niet gebeuren, maar kleine verrassingen, dat wel. Verwacht in ieder geval veel content van onze kant, want wij zijn net zo verheugd op het evenement als jullie. Spannend, druk, maar ook een glimlach op zijn tijd!

» Reacties [1]

Auteur: Jos Pieters op dinsdag 29 mei 2012 om 09:12:04

Infinity Ward op zoek naar nieuw personeel voor een onaangekondigde next-gen titel

Bron: CVG
Activision verwacht de next-gen consoles aan het eind van 2013. Dat valt te concluderen uit nieuwe werving en selectie details van ontwikkelaar Infinity Ward. Laatstgenoemde ontwikkelaar is namelijk op zoek naar een "senior network engineer" voor een onaangekondigde titel voor de volgende generatie consoles.

Come work with the game industry's brightest to design and implement high level network code for an exciting unannounced title for next generation console systems.

Verder zijn er weinig hints bekendgemaakt, behalve dat de kandidaat veel interesse in games dient te hebben, het liefst voor first-person shooters. Drie keer raden om welke game het waarschijnlijk gaat.

Aangezien Infinity Ward en Treyarch elkaars releases om de twee jaar afwisselen, ligt het voor de hand dat het hier om de eerste next-gen Call of Duty gaat. Wanneer de cyclus niet doorbroken wordt, kunnen we er vanuit gaan dat in ieder geval aan het eind van 2013, gamers volop aan de slag kunnen met de next-gen consoles van Microsoft en Sony.

» Reacties [6]

Auteur: Peter Bouwman op dinsdag 29 mei 2012 om 11:43:41

Quantic Dream toont nieuwe game op E3

Zojuist is het E3 artikel van Daniel online gegaan en hij heeft daadwerkelijk voorspellende krachten. Want zoals hij voorspelt zal Quantic Dream inderdaad een nieuwe game gaan tonen tijdens de E3. De ontwikkelaar van Heavy Rain kwam eerder al naar buiten met een tech demo van KARA, waar we een bionisch meisje te zien krijgen met schitterende animatie.

In die trailer is overigens duidelijk te zien dat dit niet gebaseerd is op een game, maar daar beginnen we toch wel aan te twijfelen. Waar denken jullie dat Quantic Dream mee komt? We gaan het komende dinsdag zien.

» Reacties [4]

Auteur: Peter Bouwman op dinsdag 29 mei 2012 om 11:48:27

Tweede open beta Guild Wars 2 op 8 juni

Groot nieuws voor de fans van Guild Wars 2, want 8 juni aanstaande gaat de tweede open beta van de game van start. Op de bewuste vrijdag kunnen spelers vanaf 21.00 uur inloggen om vervolgens tot maandagochtend 08.59 uur te spelen.

Voor mensen die eerder met de beta hebben meegedaan is er leuk nieuws, want hun karakters zijn nog steeds actief. Je kunt dus doorgaan waar je was, tenminste, als je de game hebt gereserveerd, want alleen dan kun je meedoen met de beta. Geregistreerde spelers zullen binnenkort een email ontvangen met informatie over het inloggen.

» Reacties [9]

Auteur: Peter Bouwman op dinsdag 29 mei 2012 om 11:54:18

PlayStation All Stars: Battle Royale Vita steeds waarschijnlijker

Bron: vg247.com
Het lijkt steeds waarschijnlijker dat PlayStation All Stars: Battle Royale richting de Vita komt. Sony heeft namelijk domeinnamen vastgelegd voor een versie op de handheld. Naast domeinnamen die de game spellen, zijn ook domeinen die erop lijken vastgelegd, zoals battleroyalethegamevita.com en battleroyalthegamevita.com.

Eerder al kwamen de geruchten op gang toen de game verscheen op iemands CV. De PlayStation 3 versie staat sowieso gepland voor een release eind dit jaar.

» Reacties [2]

Auteur: Stefan Arendshorst op dinsdag 29 mei 2012 om 12:52:09

Nieuwe details patch Mass Effect 3 vrijgegeven

Bron: Eurogamer
Mass Effect 3 krijgt veel veranderingen in de nieuwste patch. Deze patch zal Mass Effect 3 updaten naar versie 1.03 en is vanaf vandaag te downloaden op de PC. PlayStation 3 en Xbox 360-spelers zullen moeten wachten tot 31 mei.

De lijst bevat verschillende wijzigingen in multiplayer, waaronder een feature dat inactieve spelers verwijdert van een match. BioWare's "Anti-AFK system" is ervoor bedoeld om spelers te straffen die niet participeren met een match, maar er wel in zitten. Verwijderde spelers zullen geen experience en credits verdienen van de desbetreffende match. Een ander groot probleem was dat de Vanguard class buiten de map kon komen. Dit zal verholpen zijn in de nieuwe patch. Problemen die nog niet opgelost zijn, worden binnenkort opgelost. Chris Priestly van BioWare vertelde het volgende:

I can say that this is not planned to be the final patch and issues not fixed in 1.03 (story issues, PS3 framerate, EMS, etc) are being investigated for the next patch. As with any bug, if it is not fixed, that is likely because it is not an easy fix. That doesn't mean that it won't ever be fixed, just that it was not ready by the time this patch was complete.

De volledige lijst met wijzigingen is hieronder te lezen:

    Common to all Platforms:
  • Fixed an issue where sometimes facial movement would not match the voice over if a hitch occurred
  • Fixed an issue where taking cover in a certain area of Cure the Genophage mission would cause players to become blocked from progress
  • Fixed Action mode so it will now respect difficulty if set in the main menu
  • Fixed an issue where the player would always be walking forward instead of towards objective in The Return mission
  • Fixed the Ultralight Materials SMG weapon mod in multiplayer so it correctly affects weapon recharge
  • Fixed a rare case where the reinforcement pack purchases could fail and take currency without giving cards
  • Fixed the issue where users logged off/disconnected during multiplayer gameplay would not log back in properly until their game is rebooted
  • Fixed the issue that multiplayer Geth sentry turret flamethrower would endlessly repeat audio SFX
  • Fixed various multiplay maps where a player could fall through the map during multiplayer gameplay
  • Fixed the issue that using an ops survival pack consumable immediately before death could have no effect. It now works as intended
  • Fixed the issue so the Falcon weapon in multiplayer no longer sometimes fire blanks
  • Fixed the issue where enemies who were detonated with a biotic power while in stasis would become invulnerable
  • Fixed the issue where Banshees who got hit with a rocket launcher would not play the correct death animation
  • Fixed the issue where joining a match in progress while a Geth prime turret is active leaves the turret there for the remainder of the game. It now disappears.
  • Fixed the issue when joining a match in progress while the host is performing a combat roll would play firing animation on the client for the host character, for the duration of the match
  • Fixed an issue so Vanguards who are charging as they die are no longer being routed to the ground
  • Fixed Host migration that would sometimes cause players to start on an incorrect wave
  • Fixed the issue when a client quitting a match during deep bleedout causes muted/ducked audio to persist into next match
  • Fixed the issue that when being revived at the same time as being executed would leave players in an T-Pose state
  • Fixed the issue that when a Banshee takes enough damage to stop her charge state, her normal state is not immediately returned
  • Fixed the issue where a player could enter a state when completing cover interactions near a ladder which could lead them to becoming invulnerable and unable to deal damage
  • Fixed game hitching of 1-2 seconds at start of waves
  • Fixed clients occasionally seeing nonstop firing visual effects
  • Fixed evaded projectiles having an erratic course
  • Fixed an issue where selecting resume after death could occasionally cause henchmen to not spawn properly
  • Fixed weapon recoil that could become reversed with a Turian when stability mod and passive power present
  • Fixed the cover slot in Meet the Diplomats mission would cause a player to become stuck
  • Fixed Geth prime and harvesters taking headshot bonus damage when they shouldn't
  • Fixed shooting the atlas in the cockpit with a penetration weapon doing double damage
  • Fixed the Kishock Sniper Rifle that would hit head bone (critical hit) on enemies that should not be possible, such as the Brute, Banshee and Ravager
  • Fixed and issue where clients in cover cannot do any damage to targets at wide angles relative to the cover
  • Fixed an issue where player can glitch their melee combo to only perform cover lean melee animations
  • Fixed an issue where while dying in multiplayer, if the player pressed the prolong life button too quickly they could erroneously die
  • Fixed an issue so Drell Adept Reave audio plays at full volume for all players
  • Fixed an issue that an interrupt could sometimes fail to prevent a Cerberus engineer from building a turret
  • Fixed a crash in conversations after Investigate Sanctuary mission
  • Fixed an issue where gear items from the Rebellion DLC would unequip at the end of each match.
  • Fixed an issue so ammo consumables, such as cyro ammo, would not replicated from host to clients
  • Fixed the Memory Leak going in and out of Multiplayer Menus
  • Added feature to remove AFK players after a set amount of inactivity
  • Added a cooldown to Ops Survial consumable
  • Made ammo consumables insta-reload and damage bonus

    PS3 Only:
  • Fixed wrong DLC Text in the Trophy File
  • Added Downloadable Content option to PS3 Main Menu

    Xbox Only:
  • Fixed an issue where Mass Effect 3 soft locks in character screen if user unplugs Ethernet at "Checking downloadable content..." after accepting an invitation from multiplayer menu

    PC Only:
  • Fixed an issue where the Online Pass Activation screen would appear for users despite PC not having a need for an online pass
  • Fixed the Galaxy Map search and rescue asset GUI not appearing when using eyefinity
  • Fixed an issue where users could not scan on galaxy map when right-click is rebound
  • Fixed an issue where having the PC hud (heads up display) (left shift) up when a player dies in multiplayer and revived would cause player unable to move and the hud to remain active

» Reacties [4]

Auteur: Peter Bouwman op dinsdag 29 mei 2012 om 12:30:14

Beste Leon, de koffers zijn gepakt!



In de vierde serie van Beste... schrijven Leon en Peter elkaar iedere week een brief waarin zij hun gevoelens uiten, het nieuws belichten en de dagelijkse dingen des levens spuien. Kortom: fijn leesvoer...

Lees de column.

» Reacties [13]

Auteur: Leon Kempers op dinsdag 29 mei 2012 om 13:07:12

Starhawk-kostuums voor LittleBigPlanet 2 op komst

Bron: CVG
Fan van zowel Starhawk als LittleBigPlanet? Dan mag je de aankomende DLC voor laatstgenoemde game niet missen! De PlayStation Store-update van morgen brengt een gloednieuw pakket met zich mee, waarmee je jouw Sackboy in ťťn van de drie Starhawk-kostuums kan steken.

De DLC zal zoals gezegd vanaf morgen verkrijgbaar zijn voor Ä2,99. Of je de kostuums ook los aan zal kunnen schaffen, is nog niet bekend. Een gedetailleerd overzicht van alle content en twee screenshots vind je hieronder.

  • Emmett Hair, Emmett Scarf, Emmett Armour Vest, Emmet Pants & Boots, Emmett Skin
  • Cutter Hair, Cutter Eyeglass, Cutter Moustache, Cutter Arm, Cutter Suit
  • The Outlaw Bandana, The Outlaw Torso, The Outlaw Pants, The Outlaw Skin
  • Starhawkô Eyes


  • Bekijk de screenshots.

    » Reacties [4]

    Auteur: Leon Kempers op dinsdag 29 mei 2012 om 13:14:03

    Unreal Engine 4 niet voor Wii U

    Bron: VG247
    De Unreal Engine 4 wordt gebouwd door Epic en is bedoeld voor de volgende generatie consoles. Middels deze nieuwe engine zullen ontwikkelaars in staat zijn om nog mooiere beelden op het scherm te toveren en geavanceerdere gameplay-technieken tot stand te brengen.

    De Wii U is officieel nog geen next-gen console en zal daarom ook niet krachtig genoeg zijn om de Unreal Engine 4 te draaien. Dat maakte Geoff Keighley zojuist via Twitter bekend:

    No, at GDC Mike Capps said Wii U will be Unreal Engine 3.

    Eerder deze maand toonden we je al de eerste screenshots van de Unreal Engine 4. Een uitgebreide video kunnen we op de E3 verwachten.

    » Reacties [21]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op dinsdag 29 mei 2012 om 15:56:27

    Sony lanceert 'Ice White' PlayStation Portable in Europa

    Bron: VG247
    Voor consumenten die de PlayStation Vita nog te duur vinden, beginnend bij 249 euro, kunnen ook nog voor Sony's eerste handheld gaan. Het Japanse bedrijf komt nu immers met een nieuwe versie van de PlayStation Portable in de kleur 'Ice White'.

    Deze PlayStation Portable is een E1000-model en er kunnen alleen downloadable games op gespeeld worden; de UMD-ingang is niet ingebouwd. De Ice White-versie zal 99,99 euro gaan kosten, een exacte releasedatum voor Europa is niet bekendgemaakt.

    » Reacties [7]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op dinsdag 29 mei 2012 om 16:05:12

    Prototype 2 krijgt deze week Excessive Force DLC

    Bron: VG247
    Het tweede downloadable content-pakket voor Prototype 2 staat klaar en schuilt onder de naam Excessive Force. Deze DLC bestaat uit de Viral Infector Grenade Launcher, drie Force Multiplier Powers en drie custom skins.

    De content verschijnt vandaag op Xbox LIVE voor 400 Microsoft Points en morgen op het PlayStation Network voor 4,99 dollar, wat in euro's waarschijnlijk dezelfde prijs is. Hieronder een video van de DLC.

    » Reacties [3]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op dinsdag 29 mei 2012 om 16:13:24

    Gravity Rush-demo morgen op PlayStation Network

    Bron: VG247
    Nog een paar weekjes wachten en dan komt Gravity Rush naar de PlayStation Vita. De cel-shaded titel die draait om het verdraaien en wisselen van de zwaartekracht is echter vanaf morgen al te downloaden in de vorm van een demo op het PlayStation Network.

    Dit is nog niet alles omtrent de game, want binnenkort komen Peter en Leon Stougie met iets heel vets wat met Gravity Rush te maken heeft.

    Op 13 juni ligt de game in de winkel en is deze te downloaden via het PlayStation Network.

    » Reacties [4]

    Auteur: Leon Stougie op dinsdag 29 mei 2012 om 19:10:00

    Nieuwe trailer: Far Cry 3 Pre-E3 Teaser Trailer

    » Reacties [8]

    Auteur: Leon Stougie op dinsdag 29 mei 2012 om 19:07:52

    Hitman: Absolution trailer geteased door Square Enix

    Morgen, woensdag 30 mei, zal Square Enix de E3 trailer van Hitman: Absolution tonen. Deze trailer is geteased met een afbeelding waarbij de silhouetten van acht charmante dames te zien zijn. Deze bevallige vrouwen hebben ieder een ander wapen in hun hand.

    » Reacties [9]

    Auteur: Leon Stougie op dinsdag 29 mei 2012 om 19:40:21

    Heet nog onaangekondige DLC Skyrim Hearth Fire?

    Hoewel de eerste DLC voor Skyrim nog moet verschijnen, gaan de geruchten over een nog onaangekondigd uitbreidingspakket al de rondte. Er is namelijk gebleken dat ZeniMax Media, het moederbedrijf van Bethesda, 'Hearth Fire' als trademark geregistreerd heeft.

    Skyrim bevat een skill book met een vergelijkbare naam, namelijk '2920, vol 09 Ė Hearth Fire'. Door dit boek te lezen, gaat je conjuration skill omhoog. Het lijkt dus voor de hand te liggen dat in de mogelijke uitbreiding magie in de hoofdrol zal staan.

    Wat in ieder geval zeker is, is dat er tijdens de E3 meer bekendgemaakt zal worden over Dawnguard, de eerste DLC voor het immens populaire Skyrim.

    » Reacties [5]

    Auteur: Leon Stougie op dinsdag 29 mei 2012 om 19:58:08

    Update Trials Evolution reset leaderboards van multiplayer

    Trials Evolution kende een behoorlijk succesvolle lancering. Zo succesvol zelfs, dat de servers van het spel moeite hadden met het aantal spelers. Als gevolg daarvan is er een hoop corrupte data op de leaderboards van het spel gekomen.

    Om de leaderboards op te schonen en andere problemen op te lossen, is er een update voor het spel ontwikkeld. Hierbij zullen de multiplayer leaderboards gereset worden. Ontwikkelaar RedLynx biedt hiervoor zijn excuses aan, maar benadrukt dat dit nodig was. Singleplayer leaderboards, leaderboards die gebonden zijn aan zelfgemaakte tracks en je multiplayer rank zullen wel onaangetast blijven:

    The reset was deemed necessary by Microsoft and us, due to the large amount of corrupt data that entered the leaderboard due to server overload and stress at launch, as well as some issues that have persisted until this update. We've worked hard to identify these issues and address them.

    We apologize for the multiplayer leaderboard reset. However, this step was deemed necessary to ensure the best multiplayer experience for all players, and we feel fair and valid multiplayer leaderboards are an integral part of the overall Trials experience.

    RedLynx geeft het advies om de eerste uren na de update geen multiplayer matches te spelen. Doordat de leaderboards gereset worden, zou het kunnen gebeuren dat je data verwijderd wordt:

    Because this multiplayer leaderboard reset will take place after the title update, we advise you not to play multiplayer matches for at least four to six hours after you receive the update, in order to avoid having your data purged by the reset or accidentally matching up with a non-updated player.

    De update bevat ook nog enkele verbeteringen, zo moet het spel na de patch stabieler zijn. De volledige lijst met wijzigingen lees je hieronder:

    Multiplayer Leaderboard writing issues - addressed a number of situations where proper scores were not being recorded to MP Leaderboards or rank was being reset
    Multiplayer Stability issues - addressed a number of issues, including viewing Gamer Cards, Party play functionality, response time of multiplayer matchmaking, and situations where the game would occasionally lock or hang during multiplayer
    General Stability - we have addressed some issues affecting general stability and random lockups. If you find new issues related to this, please report them to this thread
    Editor issues - a number of issues in the editor were addressed, including enforcing a 22 checkpoint limit and some issues around the event trigger system
    Scoring issues - a rare issue where track times were calculated incorrectly at the finish line has been addressed
    Track Central - a number of issues were addressed, including track sorting issues, lockups when viewing Player-Created Track Leaderboards, and searching tracks by the "Ninja" difficulty tag
    Skill Games - adjustments have been made to Icarus Factor, Exploding Man, Out of Gas, and Balls of Steel skill games to eliminate scoring loopholes

    De eerste update voor Trials Evolution zal vanaf morgen te downloaden zijn. De download moet geaccepteerd worden als je verbinding wil maken met Xbox Live.

    » Reacties [3]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    Aflevering 230 - Ouwehoeren omdat het moet, zaterdag 19 juli 2014
    Download GamersNET nu op je iPhone
    Advertentie
    Poll : Voorlopige winnaar new-gen-oorlog

    Wie vind jij de voorlopige winnaar van de new-gen-oorlog?

    Microsoft

    14%
    Nintendo
    10%
    Sony
    76%

    Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 102 stemmen.