Beeldstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld, nvlddmkm

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    GamersNET.nl Forumindex -> De Garage
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2009 17:03    Onderwerp: Beeldstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld, nvlddmkm Reageren met citaat Back to top

Ik speel sinds een paar dagen Anno 1404 op de pc en het werkt allemaal prima + het is een leuk spel. Tot het spel opeens een paar dagen geleden ( ik denk dat ik een week heb gespeeld zonder problemen ) uitzichzelf minimaliseerde en ik rechtsonderin een uitroepteken in een geel driehoek icoontje zag staan wat aangaf:

Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm werkt niet meer en is hersteld

Vervolgens kan ik het spel niet meer maximaliseren omdat het spel gewoon uitgevallen is. Voordat ik dit hier post heb ik natuurlijk eerst uitgebreid op internet gezocht naar een oplossing die er jammer genoeg niet is. Het schijnt dat dit probleem nogal veel voorkomt en niemand echt weet hoe het te verhelpen is.

Nu verwacht ik al antwoorden dat me videokaart kapot is en of dat ik me drivers moet updaten, maar dit heb ik al gedaan. + De computer waar m'n broer Anno op speelt heeft hetzelfde en die is pas een aantal weken oud. Een defecte videokaart kan het dus niet zijn. Ook de voeding kan het niet zijn want ik heb er sinds een paar weken een 650W in zitten ( en ook een Geforce GTS250 maar dat terzijde ).

Nu kan ik me herinneren van een aantal jaar terug dat ik dit probleem ook met Team Fortress 2 had. Ik had toen een microsoft update gedownload waarnaar het probleem weg was. Maarja, die is nu nergens meer te vinden. Ik speel nu sinds een paar maanden weer elke dag Team Fortress 2 maar met dit spel heb ik gek genoeg geen problemen. Ook met andere spellen komt het niet voor. ( Fear2, Sims3, Cod5 ) Ik vermoed echter niet dat het aan Anno1404 ligt, want ik heb het een aantal dagen toch zonder problemen gespeeld.

Nou na dit lange levensverhaal is mijn vraag, heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Profiel bekijken Stuur privébericht
GN Ads
Ad

Geplaatst: 11 Aug 2009 17:03    Onderwerp: Advertentie Back to top

R1chardTM
GN Crew Meubilair
GN Crew Meubilair

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2009 17:17    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Er is een hele website over dit probleem gemaakt en daar staan verschillende oplossingen.

http://www.nvlddmkm.com

Ik lees ook dat het helpt om het Vista Aero-thema uit te zetten. Ik hoop dat dit je helpt.

Check ook de series en films die ik kijk.

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2009 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ja deze site heb ik ook al gecheckt, echter zonder resultaat. Bijna alle oplossingen gedaan maar zonder succes. Ik heb vandaag een temperatuur meter geinstalleerd en tijdens het spelen loopt de videokaart naar 73 graden. Misschien is dit het probleem. Ik zoek wel verder naar iets dat werkt, toch bedankt voor je reactie

Sacul
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 01:25    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik heb het ook één keer gehad, en ook tijdens Anno 1404. De kleuren van me desktop waren ook op 8-bit gezet . Na een reboot geen probleem meer gehad.

Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Oke, ja ik heb het nu alleen met anno1404. Maar ik denk dat me videokaart te warm wordt ( GTS250 512mb , 73 graden ) Wat ik nu heb geprobeerd is iets dat te maken heeft met directx10 uitgezet in graphics control. Nu is de temperatuur 60 graden. Ik heb alleen nog niet getest of ik die error nog steeds krijg. Zo niet dan is het eindelijk opgelost, zo ja, dan weet ik het niet meer

Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 15:45    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Mwah helpt ook niks, ik probeer nog wel is om de anti anilaising uit te zetten, misschien heeft dat effect

R1chardTM
GN Crew Meubilair
GN Crew Meubilair

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 16:27    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Waarschijnlijk vraag je teveel van je kaart probeer de grafische opties eens wat lager te zetten.

Check ook de series en films die ik kijk.

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Alias
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

De Anti-aliasing uit zetten is in ieder geval dan aan te raden, AA kan erg veel vragen van je videokaart wanneer het een zwaarder spel is. (voor je systeem dan)

Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Me pc kan dat spel makkelijk draaien. 2,66ghz Duo-core, 3,25GB RAM, Geforce GTS250, 650W Silent Pro voeding.

We hebben bij m'n broer de antialiasing uitgezet en tot nu toe ( 1,5 / 2 uur ) is het spel nog geen enkele keer uitgevallen, wat normaal gesproken dan allang had moeten gebeuren.

Ik heb de anti aliasing bij mezelf nu ook uitgezet en ga morgen is kijken of hij het nu wel doet

Alias
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ook al kan je pc een spel makkelijk draaien AA op hoge resolutie vergt veel rekenkracht van je videokaart, hierdoor gaat meestal het fps drastisch omlaag wanneer de kaart het niet bijhoud maar andere problemen zijn misschien ook mogelijk. AA uit zetten is in ieder geval het proberen waard.

Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2009 00:15    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik heb een kwartier anno gespeeld zonder dat ik het nu heb gehad maar jammer genoeg gebeurde het net tijdens het spelen van team fortress wat ik normaal niet heb. DUs beter krijg ik het niet ook nog is met team fortress. Ik zoek trouwens nog elke dag op het internet naar een oplossing maar zonder succes

Redot
GN "Ultima"
GN

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2009 06:50    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Als het is omdat je videokaart warm word, koop een paar ventilators en plaats die in je kast. Dan word je kaart veel koeler

Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2009 11:43    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ja maar dat slaat nergens op joh, de pc van mn broer is net nieuw en die heeft het ook. Dus dan verkopen ze shit dat gewoon niet werkt. Dus dat lijkt me niet het probleem. Maar over die ventilators heb ik zelf ook al zitten denken.

GraveDevil
GN "Soviet"
GN

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2009 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Als je een Packard Bell pc hebt vrees ik het ergste, die verkopen inderdaad shit dat niet werkt.

"Alle waardevolle dingen in het leven die zijn gratis, dus waarom zou ik mijzelf voor schut zetten voor status?"

Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Mwehmweh
Prince of Persia
Prince of Persia

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2009 11:48    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Nee man, ik koop geen computers bij packard bell of hp ofzo. Ik haal die rotzooi alijd bij de Paradigit.

Maarja anyway, ik heb nu anno verwijdert van m'n computer en ik heb de error bij team fortress geen tweede keer meer gehad, terwijl ik de halve dag gespeeld heb. DUs misschien is het zo geweest dat er in de installate van anno misschien iets mis was ofzo

Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    GamersNET.nl Forumindex -> De Garage Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: