Ontwikkelaar laat zich uit over prestaties PlayStation 5

Miljoenen gamers zitten natuurlijk te wachten op de nieuwe generatie consoles en alle informatie wordt dan ook op de voet gevolgd. Na eerdere informatie over de PlayStation 5 van Sony zelf, laat nu een ontwikkelaar van zich horen. LKA is verantwoordelijk voor Martha is Dead wordt omschreven als een psychologische thriller dat zich afspeelt in het Toscane van 1944 en Luca Dalcò is de baas van die studio. Hij ging in gesprek met PlayStation Magazine om te praten over de PS5 en wat er allemaal mogelijk is met de nieuwe tech.

“PS5’s specifications are incredibly exciting – particularly for us is the additional graphical power and inclusion of ray-tracing architecture. Our studio has come a long way over four years and Martha Is Dead will strive for photorealism. We’re excited to see next-generation hardware incoming to support us bringing our vision to players.”

Het verschil met de PlayStation 4 is volgens de beste man vooral te merken in de gedetailleerde textures in nieuwe games.

“We worked a lot in order to use the highest-resolution textures as possible also on PS4; nonetheless, PS5 will allow us to use an incredible Texel density, up to 4096px/m – that means the visual will be fully detailed also in higher resolutions. It’s one of the most important advances in visual capability that we were waiting for!”

Het grafische aspect is natuurlijk van groot belang, maar vooral het gebruik van ray tracing is belangrijk, omdat deze technologie ervoor zorgt dat je met veel kleinere teams enorm indrukwekkende graphics kunt genereren. Dit maakt het voor onafhankelijke studio’s veel gemakkelijker om indruk te maken.

It’s an “incredible technology […] for independent studios, allowing games to reach new levels of realism without the need for huge teams. As the technology matures and becomes even easier to implement, I think it will really transform the indie game space. This next generation of consoles is set to transform the market.”

Ook het gebruik van SSD-kaarten maakt het makkelijker om grafisch indrukwekkende games te maken. Graphics van hoge kwaliteit zijn vele malen groter en hebben dus langer de tijd nodig om in te laden. De SSD-kaart biedt daar een oplossing voor.

“High-quality assets are naturally larger in size so will benefit from the faster load times. On top of that Martha Is Dead has a more expansive in-game world than anything we’ve created before as a studio.”

Het is mooi om te zien dat kleinere studio’s nu gemakkelijk het gat kunnen overbruggen als het gaat om grafische kracht. We houden alles natuurlijk nauwlettend in de gaten en we hopen dat de PS5 dit jaar nog zal verschijnen, nu de productie in China last heeft van het coronavirus.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren