|
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
L30N Eindredacteur

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 13:04 Onderwerp: [Enquete] illegaal downloaden |
 |
|
Komend jaar moet ik voor school, net als velen van jullie waarschijnlijk al hebben gedaan, een profielwerkstuk schrijven. Dit werkstuk zal gaan over "illegaal downloaden" en ik wil de diverse aspecten van dit onderwerp onderzoeken: niet alleen de kant van de industrie (welke invloed het heeft op hen en welke "oplossingen" ervoor zijn), maar ook de kant van de consumenten. Welke redenen heb jij om illegaal te downloaden en wat vind je er bijvoorbeeld van dat The Pirate Bay onlangs is geblokkeerd?
Jullie zouden mij ontzettend helpen door mijn enquête in te vullen. Hij bestaat uit slechts acht vragen en het invullen ervan zou niet meer dan anderhalve minuut in beslag moeten nemen. De resultaten zal ik uiteindelijk uiteraard ook met jullie delen. Alvast ontzettend bedankt voor je tijd!
Link naar de enquête
P.S. Ik heb toestemming van Alias gekregen. |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Codename_black GN "Sickness"

Geregistreerd op: 30 Jan 2008 Berichten: 2025 Woonplaats: Waalwijk  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 14:22 Onderwerp: |
 |
|
Ingevuld.  _________________
"Go out there, and give them hell. You were born for this." ~ Garrus |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Ika Q GN "Sickness"

Geregistreerd op: 12 Nov 2006 Berichten: 3915 Woonplaats: Vlaardingen  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 14:38 Onderwerp: |
 |
|
Done  _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Gamer4Ever-NL GN "Sickness"

Geregistreerd op: 27 Aug 2006 Berichten: 4793 Woonplaats: Oostrum (Limburg)  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 15:01 Onderwerp: |
 |
|
Zo je hebt nog een deelnemer meer gekregen voor je vragenlijst.  _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
PaNNa The Hunter

Geregistreerd op: 04 Jun 2006 Berichten: 5396 Woonplaats: Oostende  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 15:02 Onderwerp: |
 |
|
| Done |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
lassieman GN "Ultima"

Geregistreerd op: 20 Aug 2008 Berichten: 1951 Woonplaats: Langeraar  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 16:12 Onderwerp: |
 |
|
Gedaan _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RenevdGijp GN "Commander"

Geregistreerd op: 13 Jun 2010 Berichten: 1254 Woonplaats: Amersfoort  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 17:37 Onderwerp: |
 |
|
Gedaan _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
sthij GN "Ultima"

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 17:51 Onderwerp: |
 |
|
gedaan  _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
ps3 gek GN "Sickness"

Geregistreerd op: 13 Mei 2007 Berichten: 2196 Woonplaats: brabant :P  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 18:02 Onderwerp: |
 |
|
Ik heb mee gedaan. Blijft toch een lastige discussie. Ik hoop dat t downloaden nooit stopt. Scheelt me veel geld als film liefhebber! _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
NoFearz GN Pro Admin

Geregistreerd op: 16 Apr 2006 Berichten: 4327 Woonplaats: Westerlee  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 18:16 Onderwerp: |
 |
|
Alstublieft  _________________
~Stefan Xbox LIVE: NoFearz NL, Origin: Nfear19, Steam: Nfear |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
L30N Eindredacteur

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 18:24 Onderwerp: |
 |
|
Thanks iedereen  |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
xizaaR GN "Ultima"

Geregistreerd op: 28 Dec 2007 Berichten: 1832 Woonplaats: Neerpelt  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 18:28 Onderwerp: |
 |
|
Done! _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Gamer4Ever-NL GN "Sickness"

Geregistreerd op: 27 Aug 2006 Berichten: 4793 Woonplaats: Oostrum (Limburg)  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 18:30 Onderwerp: |
 |
|
| ps3 gek schreef: |
| Ik heb mee gedaan. Blijft toch een lastige discussie. Ik hoop dat t downloaden nooit stopt. Scheelt me veel geld als film liefhebber! |
Idd het is een soort van lastige discussie.
En het enigste wat ik doe is muziek afhalen van het internet thats it.
films en games koop ik altijd gewoon in de winkel omdat het waard is en gewoon better is dan een copie (in kwaliteit)
Maar ik moet toch een beetje lachen om de opmerking (niet beledigend bedoeld of zo he) Want ik moest meteen denken aan de Quote die ik hoor als ik een film wil bekijken want van tevoren krijg je een soort van reclame van het stoppen van illegale films en de Quote is...
"Een beetje filmliefhebber kijkt het origineel"  _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
cool ice GN "Ultima"

Geplaatst: 03 Jul 2012 19:35 Onderwerp: |
 |
|
@ hierboven, ik vind het downloaden van films helemaal waardeloos. van het handjevol films wat ik nu heb gedownload is de beeldkwaliteit het niet waard. misschien download ik van de verkeerde plek, maar ik vind het niet de moeite waard. kun je net zo goed naar de winkel gaan en de film voor een paar euro kopen. wel vind ik dat nieuwe films altijd veel te duur zijn voor krap 2 uur kijkplezier en daarna een tijd de kast in. het enige wat ik actief download is muziek. dat is zonder veel moeite in goede kwaliteit te vinden.
ik heb de enquête trouwens ook even ingevuld. _________________ |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
L30N Eindredacteur

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 19:56 Onderwerp: |
 |
|
| Ik ken het gevoel. Als ik de kans krijg om een film voor een redelijke prijs te kopen (soms betaal ik voor films die ik heel graag wil hebben wel de volle pond), dan koop ik een film/TV-serie graag. Maar 20 euro voor 2 uur kijkplezier vind ik ook te duur. Wanneer het mogelijk is probeer ik het origineel te kopen, maar sommige films zijn het geld imo gewoon niet waard. |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Deadstriker GN "V.I.P."

Geregistreerd op: 06 Sep 2005 Berichten: 3183 Woonplaats: Gramsbergen  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 20:11 Onderwerp: |
 |
|
Done.
Netflix moet gewoon in Nederland komen, hooguit 10 euro per maand en dan kan je zoveel films kijken/streamen als je wil. Kopen vind ik gewoon weg te duur. _________________
 |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Tha Destiny GN "Rocker"

Geregistreerd op: 03 Sep 2004 Berichten: 3291 Woonplaats: Soviet Holland  |
Geplaatst: 03 Jul 2012 20:56 Onderwerp: |
 |
|
Met het downloaden van TV series is niks imo, Suits bijvoorbeeld is niet in Nederland te zien. Als series wel in Nederland te zien zijn lopen ze vaak minimaal 1 seizoen achter, ik heb geen zin om daar op te wachten. _________________ No matter if it's a win, lose or tie. I'm Feyenoord till I die.
Play for the badge on the front and they will remember the name on the back! |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Koen GN "Ultima"

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 21:05 Onderwerp: |
 |
|
De film- tv- en- muziekwereld lijden natuurlijk minder erg onder illegaal downloaden dan de gamewereld, omdat er op verschillende manier alsnog geld wordt binnengehaald. Denk aan bioscopen, tv-uitzendingen en concerten. De gamewereld rekent echter enkel op de verkoop van dat schijfje. Ik steek dus liever geld in een game dan in de andere vormen van downloadbare entertainment.
Dit wilde ik eigenlijk als aantekening erbij zetten in mijn afname. |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Neolite Moderator

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 21:27 Onderwerp: |
 |
|
Bedrijven proberen zo veel mogelijk winst te genereren. Illegaal downloaden kost de industrie nou eenmaal geld en men is van mening dat als de game een X aantal keer gedownload is, men ook dat aantal aan omzet heeft verloren. Wat natuurlijk hartstikke scheef is.
Brein probeert het ons moeilijker te maken om bij in hun ogen illegale content te komen. Hierdoor hopen ze dat wij eerder geneigd zijn om de film dan maar te kopen. Of hem dan maar gewoon in de bioscoop te bekijken. Echter pakken ze het dan totaal verkeerd aan.
Wat men eigenlijk moet doen is het aanpakken van het zeer verouderde business model. Biedt content via het internet aan, niet voor belachelijke prijzen, maar bijvoorbeeld voor een X aantal bedrag per maand.
Of in het geval van games, zorg voor een service waar je eerst moet inloggen alvorens je de game kan spelen. Spellen die als goed voorbeeld dienen zijn Starcraft 2, Diablo 3 en Company of Heroes.
Kortom, het is wel degelijk mogelijk om illegaal downloaden tegen te gaan. Echter pakken ze het momenteel totaal verkeerd aan en snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers door de consument tegen zich in het harnas te jagen. |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Broodbeleg GN "1337"

|
Geplaatst: 03 Jul 2012 21:41 Onderwerp: |
 |
|
Tot nu toe is Valve volgens mij ook een van de weinigen die net als Netflix succesvol zijn geworden. _________________ Populairste Member 2011/2012! |
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |