Sea of Thieves gamenieuws

Auteur: Tom Kauwenberg op maandag 23 oktober 2017 om 15:17:53

Rare en Dark Horse slaan handen ineen voor 'The Art of Sea of Thieves' boek

Hoewel het momenteel in alpha verkerende Sea of Thieves nog niet eens in de schappen ligt, weerhoudt dat ontwikkelstudio Rare er niet van om alvast aan wat upselling te doen. Het piratenspel heeft immers een kenmerkend gezicht en een interessante visuele stijl, daar kun je vast wel wat meer mee...

Stripboekenproducten Dark Horse dacht blijkbaar hetzelfde, aangezien de twee partijen een joint effort vormen om het prentenboek 'The Art of Sea of Thieves' uit te rollen.


In april van 2018 moet The Art of Sea of Thieves (richtprijs ŗ 39,99 dollar) uitrollen. Pre-orders op fysieke hardcovers en digitale versies kunnen via onder meer Amazon, Barnes & Noble en verscheidene stripboekenwinkels geplaatst worden. Daarbij wordt verzekerd dat het boek zelf zeker tweehonderd pagina's en kleurrijke goedheid zal bevatten.

Naast simpelweg wat vroege prenten van de game, gaat Rare een stapje verder voor The Art of Sea of Thieves. Niet ongelijk het eigen Inn-side Stories videoformat wordt de lezer meegenomen in het volledige creatieve ontwikkelproces van de online game. Niet alleen zie je zo dus hoe bepaalde visies oogden, maar wordt ook verantwoord waarom Rare voor de ene of andere stijl kiest.


Van karakterontwerp tot aan de grove schetsen van schepen en eilanden, The Art of Sea of Thieves moet het anno 2018 allemaal gaan brengen. De grote vraag blijft echter wel of de game tegen die tijd zelf ook al beschikbaar is. Sea of Thieves staat momenteel nog op 'begin 2018', terwijl het prentenboek stip 3 april 2018 verzonden wordt.

Meer weten over de nieuwe samenwerking van Rare? Begeef je naar de Dark Horse blogpost over The Art of Sea of Thieves of de officiŽle onthulling van Rare zelf.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 22 oktober 2017 om 00:14:58

Skeleton Forts vormen nieuwe uitdaging in Sea of Thieves

In Sea of Thieves ga je als piraat niet uit de weg voor wat uitdaging. Ontwikkelaar Rare werkt daaraan volgens het inmiddels bekende Voyage systeem, maar nu ook middels zogenaamde Skeleton Forts. Rare onthulde het nieuwe type eiland recentelijk via een officiŽle forumpost.

De Skeleton Forts kunnen in alle drie bekende zeeŽn opduiken om aldaar wat nieuwe uitdaging te vormen. De eilanden zijn kleiner, maar worden gevuld met legio Skeleton-vijanden. Elk van de unieke forten zal bemand zijn door minimaal ťťn ondode kapitein


Doordat de eilanden afgeladen zijn met Skeletons en hun verdedigingen kan het overnemen van een Skeleton Fort een aardige queeste zijn. Spelers worden aangeraden om bij het benaderen en belegeren van een dergelijke eiland enige voorzichtigheid en tactiek mee te nemen.

Ondertussen werkt Rare's interne quest team nog altijd hard aan het uitbreiden van de verschillende en unieke Voyages. De nieuwe Skeleton Forts moeten daarop variŽren. Zelf zouden ze niet vaak onderdeel vormen van een Voyage, maar eerder een mogelijkheid om het schip te keren en halverwege een avontuur een extra uitdaging aan te gaan.


Momenteel wordt Sea of Thieves nog altijd getest middels de Technical Alpha-sessies, die alleen voor geselecteerde Sea of Thieves Insiders beschikbaar zijn.

Wil je meer weten over Sea of Thieves? Lees dan vooral onze meest recente Gamescom hands-on met de Windows 10-versie of bekijk het gameplay commentaar wat we aan de hand daarvan opnamen

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op dinsdag 29 augustus 2017 om 02:35:54

Sea of Thieves - Heeft wind in de zeilen, ook op Windows 10 | Preview



Hang de zeilen maar weer uit; de hype-boot voor Sea of Thieves heeft weer vaart te pakken. Op Gamescom mocht onze Tom aan de slag met de pc-versie van Rare's zoute piratensimulator, en dat smaakte wederom naar meer...

Lees de preview.

» Reacties [2]

Auteur: Tom Kauwenberg op donderdag 24 augustus 2017 om 13:34:10

Rare wil Sea of Thieves jaren na release nog blijven uitbreiden

Als het gaat om Sea of Thieves zijn de dames en heren van ontwikkelstudio Rare ťťn blok ambitie. Vorig jaar spraken we op Gamescom nog met lead designer Mike Chapman, die de visie voor Sea of Thieves blootlegde, maar daar stoppen de Britten niet met dromen. In tegendeel; Sea of Thieves is, hoe ironisch ook, een wat meer vloeibaar concept, wat over de jaren heen mee moet groeien met diens spelersbasis.

We view our release in early 2018 as the next step for Sea of Thieves. Sharing the Technical Alpha with our Insiders was a concrete first step, next year's launch will be the next one, and many more will come.

I reckon we will return to Gamescom with Sea of Thieves next year, probably the one after that as well.

Aldus game designer Ted Timmins, in gesprek met GamersNET. Toen we doorvroegen naar wŠt Rare precies toe wil voegen aan de formule van Sea of Thieves, werden de statements wat minder concreet:

I don't want to give anything away just yet, but we have always had tons of ideas for [Sea of Thieves'] roadmap. We want to add to the world and deliver more adventures for our players to explore and experience.

Daarbij werd specifiek vermeld dat het niet snel om de grootte van de kaart zou gaan of het toevoegen van compleet nieuwe eilanden, maar vooral meer manieren om progressie te boeken en je eigen, ultieme piraat te worden.

Het is en blijft een ambitie, maar Rare heeft naar eigen zeggen ontzettend veel ideeŽn om (later) te implementeren aan wat Sea of Thieves is. Mocht je daarvoor op zoek zijn naar indicaties, dan vermeld Timmins dat er wellicht wat hints zitten in het officiŽle logo van Sea of Thieves. De stijlvol getekende schedel huist blijkbaar tal van kleine geheime concepten, waar Rare mogelijk nog mee aan de gang kan:


Wat zie jij in het logo, of wat zou je graag willen zien in Rares nieuwste creatie? Speculeer met ons mee of lees je verder in over deze zeewaardige online game, aan de hand van onze Sea of Thieves E3 hands-on...

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 20 augustus 2017 om 22:13:12

Pc-versie Sea of Thieves op Gamescom voor het eerst publiekelijk speelbaar

Hoewel de zogenaamde Sea of Thieves 'Insiders' al langer aan de slag konden met (onder meer) de pc-versie van Rare's piratensimulator, gaat de Windows 10-editie voor het eerst echt publiekelijk op Gamescom 2017.

Joe Neate en Ted Timmins van het Rare ontwikkelteam maakte het heugelijke nieuws bekend, live op de Xbox @ Gamescom stream. Zij zullen de komende dagen in Keulen hun spel tonen aan niet alleen de pers, maar ook met een gigantische cross-platform set-up op het publieke terrein van de Duitse game-beurs.

Meer weten over Sea of Thieves op Windows 10? Een recentelijke Inn-side Story van de game duikt dieper in op de pc-optimalisatie die Rare uitvoert op hun kleurrijke zeewereld:


Gamescom 2017 zal van aanstaande dinsdag tot en met zondag plaatsvinden in hartje Keulen, waar ook wij van GamersNET volop verslag zullen doen van natuurlijk Sea of Thieves, maar ook zo veel meer...

» Reacties [2]

Auteur: Tom Kauwenberg op donderdag 22 juni 2017 om 07:23:37

Sea of Thieves - Vangt de hype-boot nog wind in de zeilen? | Hands-on Preview



Voor een derde keer mocht onze Brabantse piraat Tom aanschuiven voor een hands-on met Sea of Thieves, het nieuwe passieproject van Rare. Vormt het ook dit jaar zijn Game of the Show, of is de hype afgekoeld?

Lees de preview.

» Reacties [11]

Auteur: Tom Kauwenberg op dinsdag 31 januari 2017 om 21:48:49

Rare benadrukt belang van optimalisatie voor Windows 10-versie Sea of Thieves

Onder het mom van Microsofts 'Play Anywhere'-programma verschijnt de vaarwaardige piratensimulator Sea of Thieves op Xbox One en, parallel daaraan, ook op Windows 10. Een leuke marketingstrategie waar games als Gears of War 4 ook baat bij hadden, maar voor ontwikkelstudio Rare betekent het iets meer dan simpelweg porten.

In een recentelijke e-mail voor de Sea of Thieves Insiders wordt beschreven hoe hoog de optimalisatie voor pc-gamers in het vaandel staat bij Rare. Omdat de open wereld van Sea of Thieves tegelijkertijd door Xbox One- en Windows 10-gamers bevaren kan worden, moeten de spelers ten alle tijden een gesynchroniseerde ervaring beleven, al moet er vrijheid zijn voor pc-gamers om de ervaring naar wens te finetunen.

Daarom verzekert Rare dan ook dat Sea of Thieves ondersteuning zal ervaren voor tal van verschillende systemen. In een testomgeving van Microsoft heeft het team beschikking tot 24 intens verschillende systemen (12 laptops en 12 desktops), variŽrend van budget-pc's tot aan bakbeesten waar je u tegen zegt. De instap moet zo laag mogelijk zijn, maar 'the sky is the limit' voor hen met een high-end monsterbak.

Theyíre all equipped with different keyboards, mice and monitors, with my personal favourite being the beautiful 21:9 curved monitor (144Hz!), so that we have a good spread of inputs. Itís certainly a race to the best PC each time we have a playtest! In all seriousness though, each machine is important in its own way, as we know that the minimum spec is crucial for us being able to invite more people in to share the world with us, the medium spec will reflect the most common setup in the wildÖ And the 4K setups are just, well, awesome. One thing that unites all of these players is their expectation around stability, so weíll keep working hard as weíve set this as our number-one goal.

Aldus Ted ó gewoon Ted ó van het Rare ontwikkelteam. Het nummer ťťn doel is duidelijk: Sea of Thieves moet goed draaien op elk soort Windows 10-systeem. Zelfs als je beschikt over een bizar 21:9-verhouding beeldscherm met een hoge beeldverversing.

Daarnaast neemt Rare de ontwikkelingen voor pc direct mee in het bedenkproces van verschillende spelelementen. Zo is de inventory van je in-game piraat te overzien als 'wiel', die bediend kan worden met zowel de thumbstick van een gamepad, als een reguliere muis.

Meer weten over de stand van zaken rondom Rare's nieuwe online avontuur? Vaar dan door naar onze uitgebreide Sea of Thieves preview of bekijk onze gameplay commentary 'Wat is Sea of Thieves?' voor meer informatie.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op dinsdag 17 januari 2017 om 13:45:49

Rare kondigt nieuwe testronde voor Sea of Thieves aan

Op Twitter en middels een Insider-mail aangekondigd: er volgt een nieuwe ronde voor de Sea of Thieves 'Technical Alpha'. Eind vorig jaar werden al een duizendtal gamers toegelaten om de prille ontwikkelfase van het spel te ontdekken, binnenkort mogen er weer vijfduizend andere enthousiaste spelers in.


De nieuwe ronde van de Technical Alpha loopt dit weekend op Xbox One. Om kans te maken op toegang tot deze technische tests, is het wel zaak dat je je opgeeft als een zogenaamde Sea of Thieves Insider. Van al die geÔnteresseerden krijgen uiteindelijk vijfduizend spelers te horen dat ze welkom zijn tijdens de tests van aankomend weekend.

Meer weten over deze kleurrijke piratensimulator van Rare? Check onze verse Sea of Thieves preview van vorige week.

» Reacties [7]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 11 januari 2017 om 00:20:09

Sea of Thieves | Fast Forward 2017



Al langer in het vizier van ons kanon: Sea of Thieves. Deze sfeervolle piratensimulator wist onze zeerover Tom al te beamen op E3 en Gamescom, maar hoe is de stand van zaken nu voor Rare's ambitieuze project?

Lees de preview.

» Reacties [5]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 december 2016 om 01:22:38

Technische alpha van Sea of Thieves begint volgende week voor Insiders

We mochten ons eerder al opgeven voor het Sea of Thieves Insider-programma, en nu is het aan Rare om te graaien uit de poule vol potentiŽle piraten. Een gelukkig gesteld duizendtal van deze Insiders krijgt aanstaande 16 december toegang tot een vroege technische alpha-fase van Sea of Thieves.


Deze proefperiode voor de nog te verschijnen game, laat spelers voor het eerst kennismaken met een nieuwe kernmechaniek binnen het spel. Voorheen is al gebleken dat het varen en beschieten van schepen aardig werkt − zoals ook bleek uit onze Sea of Thieves hands-on preview − maar nu is het tijd om verder te gaan met een ander aspect: het oprakelen van goud.

Edel metaal vinden blijkt lastiger dan verwacht, aangezien de testdummy's voor deze rit het goud zelf eerst zullen moeten vinden. Het eiland, maar ook de precieze plek. Vervolgens volgt het opgraven, meezeulen en verdedigen van de iconische kist, waarbij je uiteraard overvallen kan worden door andere online spelers. Hiervoor zijn twee nieuwe wapens ťn een unieke nieuwe manier van sterven aan de game toegevoegd.


De aankomende testversie van Rare's nieuwe piratensimulator is exclusief en bijzonder kortstondig, aangezien deze hele 'Update 0.1.0' maar tot 18 december zal draaien. Gedurende die twee dagen is het aan de ingezeten Insiders om Rare te vertellen wat wel en niet werkt aan de game. In het officiŽle aankondigingsbericht pleit men dan ook om heldere feedback, opdat de game daar enkel beter van kan worden.

Denk jij straks in de 'technical alpha' meegenomen te worden, of zou je dat graag hebben? Wij zijn benieuwd of wij op wat GamersNET-afgezanten kunnen rekenen in deze nog erg onbekende, gloednieuwe wereld...

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op donderdag 25 augustus 2016 om 10:31:52

Sea of Thieves - Je natste droom | Preview



De ultieme piratensimulator, dat is wat Sea of Thieves probeert te zijn. Samen met andere zeelieden een kleurrijke wereld betreden, vol avontuur. Een geinig concept, maar hoe gaat Rare het verwezenlijken?

Lees de preview.

» Reacties [9]

Auteur: Tom Kauwenberg op maandag 4 juli 2016 om 20:33:43

Zeewaardige Sea of Thieves trailermuziek nu in zijn geheel te beluisteren

Bron: YouTube
Een beetje piraat kan warm worden voor Rare's nieuwe project, zoals beargumenteerd werd in onze Sea of Thieves preview van afgelopen E3. Op de grote beurs werden maar liefst twee uitgebreide trailers van de zeewaardige game uitgerold, waarvan eentje voorzien was van een wel erg fraai stukje soundtrack. De officiŽle Sea of Thieves E3 Cinematic Trailer werd namelijk bijgestaan door het wel erg pakkende "We Shall Sail Together", wat nu ook in zijn geheel te beluisteren is:


Het volledige nummer is een compositie van Robin Beanland, met zeewaterzoute teksten van Chris Allcock, ingezongen door Anna Hon. Het is een van de vele, unieke nummers die speciaal voor Sea of Thieves opgenomen al worden. Hoogstwaarschijnlijk zullen de liederen ook te horen zijn in de in-game tavernes. In ieder geval, dat hopen we, aangezien een nummer als deze heel wat piraten tot verbroedering zou kunnen zetten.

» Reacties [2]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 17 juni 2016 om 02:06:47

Nieuwe preview: Sea of Thieves



Rare is terug van weggeweest, en wel hoe. De legendarische Britse studio maakt jongensdromen waar met Sea of Thieves, een komische piratensimulator. Veel 'booty' dus, maar hoeveel 'body' heeft het? Tom zeilde eropuit...

Lees de preview.

» Reacties [7]

Auteur: Leon Stougie op donderdag 16 juni 2016 om 12:56:21

Sea of Thieves verschijnt begin 2017

Aaron Greenberg, hoofd Xbox Games Marketing, heeft in een gesprek met de heren van YouTube-kanaal Kinda Funny iets meer duidelijkheid gegeven over de releasedatum van Sea of Thieves. Hoewel de nieuwe game van Rare oorspronkelijk in 2016 zou moeten verschijnen, is de release van het piratenspel toch nog wat verder weg.

Greenberg laat namelijk weten dat Sea of Thieves in dezelfde tijdsperiode zal verschijnen als Halo Wars 2, die op 21 februari verschijnt. Een precieze releasedatum ontbreekt dus nog wel, maar we kunnen concluderen dat Sea of Thieves nu gepland staat voor een release begin 2017:

Not far after that we get things like Halo Wars 2 in February and then we just keep kind of cranking as we go through. Sea of Thieves is coming out in that window, Scalebound, a lot more titles.

Sea of Thieves verschijnt voor zowel Xbox One als Windows 10.

» Reacties [2]

Auteur: Tom Kauwenberg op zaterdag 12 maart 2016 om 13:13:54

Als eerste Sea of Thieves spelen? Dat moet je verdienen

Sinds de aankondiging van Sea of Thieves is het enigszins stil geweest rondom de nieuwe piratengame van Rare, maar dat era komt nu met een kanonsknal ten einde. Het ontwikkelteam van Rare heeft namelijk bekend gemaakt dat enthousiaste gamers binnenkort als allereerste al aan de slag mogen met de kleurrijke titel, alleen moeten ze die eer wel weten te verdienen.

Door een foto of video door te sturen naar de Sea of Thieves Twitter of Facebook geef je jezelf direct op voor vroege toegang tot Rare's nieuwe IP. Des te groter je inzet om het een piratenfestijn te maken, des te meer kans je maakt om straks al eerste tekeer te kunnen in de game, volledig verzorgd op het hoofdkantoor van de Engelse developer. Ter gemak leggen de dames en heren van Rare in onderstaande video op hilarische wijze uit hoe je precies mee kan doen.


Tot en met 26 april kunnen gamers hun piratenenthousiasme tonen en daarmee kans maken in de 'Play It First Contest' van Sea of Thieves. Wij van GamersNET zijn al lootjes aan het trekken: ťťn van ons zal toch een been moeten verliezen om onze inzending een beetje geloofwaardig te maken.

» Reacties [4]

Auteur: Koen van Susteren op maandag 15 juni 2015 om 20:00:13

Speel piraat met je vrienden in Sea of Thieves

Heb je altijd al eens virtueel piraat willen spelen met je vrienden? Die mogelijkheid lijkt zeer dichtbij, want op de Xbox-persconferentie is de multiplayergame Sea of Thieves aangekondigd. In de eerste trailer was onder andere te zien dat je samen met je andere spelers een boot kunt besturen.

Sea of Thieves is het nieuwe project van ontwikkelaar Rare. Over een mogelijke releasedatum is nog niets bekend. Heb jij al zin om samen met je vrienden op zoek te gaan naar verborgen schatten?

» Reacties [0]

Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
Hoe overleef ik met (of zonder) microtransacties? | GamersNET RADIO #380, zaterdag 18 november 2017
Win een gigantisch vette XCOM 2-poster in XCOMderdag! | Prijsvraag
GN Kalender: November 2017
WIN Cappy van Super Mario Odyssey | Prijsvraag
Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
Advertentie