Auteur : Remco Molenaar woensdag 1 maart 2006 om 07:43:03

Nederlandse jongen pleegt zelfmoord om Runescape

Bron: Fok!
Een viertienjarige gamer genaamd Maarten uit Bunnik, de provincie Utrecht, heeft afgelopen week zelfmoord gepleegd om de populaire MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) Runescape. De jongen had al lange tijd problemen thuis, op school en met zijn vrienden. Toen één van zijn beste vrienden zijn Runescape account hackte, waardoor alles wat hij had opgebouwd verloren ging, besloot hij om zelfmoord te plegen. De jongen hing zichzelf op en is dood verklaard.



Hij zat in een clan genaamd Heroes of the Future, waar hij op hun website zijn laatste afscheidsbrief postte. Gamersnet leeft met de nabestaanden mee.
Reacties
Ga naar pagina: 1, 2 volgende »
Gepost door n00kie op woensdag 1 maart, 2006 om 08:37:00 quote

GN "Die Hard"

540 posts
jezus dit gaat echt te ver man rust in vrede jonge
Gepost door ***eddie*** op woensdag 1 maart, 2006 om 09:07:03 quote

n00b

11 posts
en dit moet allemaal in nederland gebeuren maar het is wel een beetje rare jongen je gaat toch niet zelfmoord plegen om runescape en om je huis en school maar hij kon wel goed engels uit die afscheidbrief maar nu moer runescape denk ik een vette schade betalen en wie krijgt ze poppetje laten we allemaal 1 minuut stil zijn als ze ook bij runescape 1minuut stil zijn en 1 keer niet aan het geld denken
Gepost door d@nny op woensdag 1 maart, 2006 om 09:58:01 quote

Sub Zero

312 posts
@ hierboven Ik denk niet dat runescape een schadevergoeding zal moeten betallen, want wat hadden zij er mee te maken , hij speelde alleen hun spel en wat denk je dat die account gewoon gedelyt word,

maar is dit waar ik kan het namelijk aleen op gamersnet.nl vinden en niet op nu.nl bijvoorbeeld of op de site van runescape zelf

Gepost door Rijstekorrel op woensdag 1 maart, 2006 om 10:26:02 quote

GN "Sickness"

10833 posts
dit gaat echt tever natuurlijk ben je kwaad maar je kan je account toch terugk rijgen hij heb toch zijn eigen gegevens enzo ingevoerd.
Gepost door Asilaydying_Johny op woensdag 1 maart, 2006 om 10:35:02 quote

Prince of Persia

160 posts
Dit is toch niet meer normaal :S
Gepost door Mextor op woensdag 1 maart, 2006 om 11:38:04 quote

GN "Abnormaal"

4456 posts
Rust In Vrede Maarten, je bent niet de enigste en ik denk ook niet de laatste..
Gepost door 0glitch op woensdag 1 maart, 2006 om 12:27:01 quote

Pong

28 posts
@ d@nny

Ja man dit is echt gebeurt, alleen ik denk ook dat mensen niet moeten kijken naar het spel als de doodsoorzaak, maar eerder naar de omgeving waarin de jongen leefde. Hij gamede waarschijnlijk zoveel omdat de Runescape wereld veel beter was dan zijn echte wereld (die dus echt een hel voor hem bleek te zijn) doordat de twee werelden samen kwamen en de slechte wereld won, is voor heel veel mensen genoe om het leven te beeindigen....

Gepost door Daodan op woensdag 1 maart, 2006 om 13:08:03 quote

GN "Sickness"

4694 posts
Begripvol eddie, lekker.

mjaa dit is best zwaar natuurlijk.. je moet er wel aan denken dat hij IRL ook veel problemen had, maar die genadeklap van die hack is natuurlijk verneukt. Zijn beste vriend zal voor z'n leven lang met een schuldgevoel rond moeten lopen.

buiten de zelfmoord om, welke beste vriend hackt nou je account om alles weg te gooien? Dat is hoe je het ook bekijkt een kutactie, rare gozer..

Rust in vrede, jong.

Gepost door SanMan op woensdag 1 maart, 2006 om 15:19:02 quote

Pacman

55 posts
Jezus dit gaat echt ver mensen, het is triest...

Maarten, rust in vrede

Gepost door sambir op woensdag 1 maart, 2006 om 16:04:05 quote

Pacman

74 posts
Op die leeftijd zulke spelletjes spelen moet eigenlijk verboden zijn. Het klinkt misschien raar maar je bouwt in zulke spellen als het ware ook een leventje en als je daar dan beroofd word of wat dan ook dan verlies je wel heel veel. Op een oudere leeftijd zal het je niet zo veel meer schelen omdat je dan volwassener bent en weet wat je doet. Deze jonge was nog maar 14 en hij wist nog niks van het leven. Hij moest veel aandacht krijgen van zijn ouders en vrienden. Mensen laat dit goed in jullie hersenen doordringen "HET IS MAAR EEN SPEL".
Gepost door Ruudjee op woensdag 1 maart, 2006 om 16:31:03 quote

GN "Sickness"

2007 posts
K*t Runescape.. ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON Focking grote hekel hebk aan da tyfus spel! Tzou gewoon verbOde moete worde..
Gepost door Cirdan op woensdag 1 maart, 2006 om 16:33:05 quote

GN "Cryptic Destine"

4734 posts
Eddie jij moet je maar stil houden

maarja..mischien had die jongen zulke zware problemen dat RS de einigste game dat hij echt mee ontspande enz..

Rust in vrede maarten

Gepost door Maddy op woensdag 1 maart, 2006 om 17:10:04 quote

GN "Sickness"

12770 posts
En weet je wat nog het ergste is...Hij heeft dit nog vermeld op CN..(bij de game Rune).dat zijn account was gehackt...en vroeg om wraak...In nam hem NIET serieus..,en heb zijn bericht verwijderd! Sorry Maarten Echt waar !
Gepost door Fawaka-W op woensdag 1 maart, 2006 om 17:19:02 quote

GN "Wieriemaster"

5285 posts
R.I.P bro
Gepost door Broodbeleg op woensdag 1 maart, 2006 om 17:53:04 quote

GN "1337"

4840 posts
Echt lullig voor hem.

R.I.P

Gepost door meatball op woensdag 1 maart, 2006 om 18:46:05 quote

GN "Die Hard"

782 posts
also R.I.P.
Gepost door mafia killer op woensdag 1 maart, 2006 om 19:04:04 quote

Pacman

73 posts
alsof runescape z'n leven is
Gepost door mafia killer op woensdag 1 maart, 2006 om 19:09:04 quote

Pacman

73 posts
of euh.. was
Gepost door Cirdan op woensdag 1 maart, 2006 om 20:01:00 quote

GN "Cryptic Destine"

4734 posts
nouja ik zal er maar niet mee spotten want het ging slecht met die jongen en zijn beste vriend heeft zijn acount gehackt en dat was de einigste lichtpuntje van zijn leven. Die "beste vriend" heeft nu wel een zware leven wat hij gedaan heeft. het is wel zijn schuld hea
Gepost door n00kie op woensdag 1 maart, 2006 om 20:53:01 quote

GN "Die Hard"

540 posts
jah man als ik die vriend was.. dan sjezus mischien hat ik dan ook wel zelfmoord gepleegt je zit dan met zoon schuldgevoel...
Gepost door mastermind13 op woensdag 1 maart, 2006 om 20:55:02 quote

n00b

3 posts
te erg man en dat allemaal om runescape die zogenaamde "Beste Vriend" is volgens mij geen vriend als je DAT doet!

rust in vrede maarten

Gepost door YpoX op woensdag 1 maart, 2006 om 20:58:01 quote

Duke Nukem

425 posts
GvD heb nog wel met hem gespeeld, hij heeft ET gespeeld (WSET) en daar zat hij in mijn clan, ook heb ik met hem Runescape gespeeld, jezus klote zooi, en hij leek nog wel zo verstandig.
Gepost door mastermind13 op woensdag 1 maart, 2006 om 20:59:04 quote

n00b

3 posts
ik vind het niet kunnen dat maarten geen hulp heeft gekregen van mensen, dan had hij misschien geen problemen meer gehad met school en z'n ouders.
Gepost door Paolo op woensdag 1 maart, 2006 om 21:06:04 quote

GN "Commander"

1327 posts
Dit is echt triest Die vriend moet zich echt z'n hele leven kut voelen. Ik denk dat het gewoon als grap is bedoeld die zwaar uit de hand is gelopen. Maar toch, zelfs als je gehackt bent op runescape dan vind ik het best overdreven. Ik denk dat hij beter eerst met zijn ouders kon gaan praten over zijn leven, dat hij er gewoon niks meer aan vond en hij erover dacht om zelfmoord te plegen. Ik denk dat die ouders en de andere mensen om hem heen dan wel zouden veranderen. Maar ja dit is achteraf gelul, gebeurt is gebeurt.
Gepost door Musicman op woensdag 1 maart, 2006 om 21:10:02 quote

Sub Zero

399 posts
Maarten het ga je goed, rust in vrede. Zoals ze op de screenshot al zeggen, laat het altijd duidelijk zijn dat een spel ook een spél is
Gepost door Baklap op woensdag 1 maart, 2006 om 22:53:00 geband quote

GN "Sickness"

2727 posts
Zijn leven was gewoon een spel en hij vond het game over. Best pijnlijk. Echter, als vriend zijnde heb je dan wel een schuldgevoel van hier tot aan Timboektoe, maar zoiets is natuurlijk gewoon een druppel die de emmer doet overlopen. Als zijn ouders nog een keer waren gescheiden was dat hetzelfde geweest.

Desalniettemin, Rust in Vrede.

Gepost door SCORPIONSOLDIER op woensdag 1 maart, 2006 om 22:58:02 quote

Sonic

239 posts
dit is allemaal nogal triest ten eerste R.I.P. ik zelf vind het nogal stom om zelfmoord te plegen om een spel ik game zelf ook veel geen MMORPG maar mijn broertje wel (ook Runescape) ergens snap ik wel waarom hij boos is het is tenslotte een soort alter ego. ik leef me nu eve in (voor zo ver dat kan) ik heb probleme op school enzo. ik speel thuis graag runescape. en dan hackt een goede vriend mijn account. ik zou super pissed zijn op die vriend maar om nou meteen zelfmoord te plegen is egt te overdreven dan zit er tog iets niet goed mssn lullig om te zegge maar in mij opzicht is het nogal dom en ik bedoel je hebt nog een heel leven voor je tijd zat om weer een nieuwe account aan te maken
Gepost door none op donderdag 2 maart, 2006 om 10:08:02 quote

Sub Zero

325 posts
ik bin ut ok mit ruudjhu eens, gwoon klote t zelfdej bij wow
Gepost door Ruudjee op donderdag 2 maart, 2006 om 11:01:04 quote

GN "Sickness"

2007 posts
Jaa, k heb dr echt zoon hekel aan als mn broertje in die runescape terme gaat zitte lulle.. van mij maGdie ook alle spelle doen behalve da.. k*tspel ¬¬
Gepost door .:DJsnake:. op donderdag 2 maart, 2006 om 11:37:01 quote

n00b

9 posts
Echt raar dat da allemaal gebeurt
Gepost door Tha Duck op donderdag 2 maart, 2006 om 18:40:05 quote

Moderator

6608 posts
Volgens mij ging 't Maarten om het feit dat zijn beste vriend zijn account hackte en dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen. Niet het verliezen van zijn stuff in Runescape (alhoewel hij dat vast ook 'minder fijn' heeft gevonden).
Gepost door Oranje op donderdag 2 maart, 2006 om 18:41:00 quote

GN "Commander"

1015 posts
Wat een fucking halve zool, eigenlijk zijn we die beter kwijt dan rijk.
Gepost door Daodan op donderdag 2 maart, 2006 om 18:52:02 quote

GN "Sickness"

4694 posts
FOAD.
Gepost door Oranje op donderdag 2 maart, 2006 om 18:54:02 quote

GN "Commander"

1015 posts
Nou, nee dankjewel, ik heb wel vrienden. Als je bovendien niet normaal kan reageren dan mag jij "fuck off and die"en.
Gepost door n00kie op donderdag 2 maart, 2006 om 19:04:03 quote

GN "Die Hard"

540 posts
idd
Gepost door Cirdan op donderdag 2 maart, 2006 om 19:14:04 quote

GN "Cryptic Destine"

4734 posts
Reactie door Oranje op donderdag 02 maart, 2006 - 18:41 Wat een fucking halve zool, eigenlijk zijn we die beter kwijt dan rijk.

stakker, wat een antwoord. het zal maar zijn dat jij Maarten beste vriend was en die dat deed. dan zeurde jij wel anders

Gepost door Oranje op donderdag 2 maart, 2006 om 19:16:05 quote

GN "Commander"

1015 posts
Als, als, als. Ik ben niet Maartens beste vriend en heb hem ook niet gehackt, dus die reactie slaat wat mij betreft helemaal nergens op.

Gepost door Cirdan op donderdag 2 maart, 2006 om 21:27:00 quote

GN "Cryptic Destine"

4734 posts
jij bent echt een sukkel of niet? ik bedoel een voorbeeld! snap jij niks ofzo??
Gepost door spysiem op donderdag 2 maart, 2006 om 21:30:05 quote

Sonic

234 posts
R.I.P
Gepost door snowbob op donderdag 2 maart, 2006 om 23:00:03 quote

Sub Zero

319 posts
met oprechte deelnamen
Gepost door Daodan op vrijdag 3 maart, 2006 om 02:47:00 quote

GN "Sickness"

4694 posts
Als je bovendien niet normaal kan reageren dan mag jij "fuck off and die"en.

OH the irony! IT'S BLINDING!

Gepost door YpoX op vrijdag 3 maart, 2006 om 07:49:05 quote

Duke Nukem

425 posts
maar jongens, wij zien nu misschien alleen maar het topje van de ijsberg, misschien sloegen zijn ouders hem wel, werd hij inelkaar getrapt op school. had hij alleen maar slechte cijfers, en is het bijvoordbeeld uitgegaan mijn zijn vriendin, dan lijkt het echt dat de wereld vergaat (voor jouw dan). dus ja in snap het wel en niet.

R.I.P. Maarten

Gepost door gigaman555 op vrijdag 3 maart, 2006 om 19:58:04 quote

n00b

1 posts
mensen, HET KWAM NIET DOOR RUNESCAPE hij had problemu thuis, op sgol en runescape was de enige manier om even al sijn sorgen te ontvlugten. En toen heeft sijn beste vriend hem verraden door hem sijn mogelijkheid om sijn sorgen te ontvlugten aftepakku. dus het kwam door sijn probelen thuis, op sgool, het feit dat sijn bestu vriend hem verraden heeft en dat hij nu geen mogelijkheid mir had om sijn sorgen tijdelijk te ontvlugten, dus heeft hij de enige andere overgebleven manier om dat te doen gevonde......zelfmoord. Rest In Peace, maarten.
Gepost door SCORPIONSOLDIER op vrijdag 3 maart, 2006 om 22:49:05 quote

Sonic

239 posts
jonge hij on nog steeds zijn zorgen ontvluchte gewoon nieuwe acoount make maar goe hij heeft het gedaan en het is gewoon onzin maar goe da we hier nie zo makkelijk aan een wape kunne komen (zoals in Amerika)
Gepost door hatred op zaterdag 4 maart, 2006 om 03:56:00 quote

Pacman

75 posts
jezus christus dat is echt triest :O
Gepost door Tha Destiny op zaterdag 4 maart, 2006 om 20:40:00 quote

GN "Rocker"

3315 posts
dit is wel toevallig precies op de dag dat mijn pleegzus 1 jaar geleden dood is. en ook zelfmoord
Gepost door n00kie op zondag 5 maart, 2006 om 11:39:02 quote

GN "Die Hard"

540 posts
ik wat voor tering wereld leven wij?
Gepost door kaboom31 op maandag 6 maart, 2006 om 15:46:05 quote

n00b

1 posts
bij ons was et vandaag t gesprek vd dag in de klas, omdat er bestwel veel mensen in mn klas zitten die t spelen.

mr tog, welke "beste vriend" gaat nou iets kapot maken waar die maarten al zn liefde in steekt?

Gepost door omar450 op maandag 6 maart, 2006 om 22:01:04 quote

n00b

2 posts
ik vind dit erg man waar slaat dat op zijn besten vriend op hem acount slaat nergens op hij heeft vastenzekr spijt wat hij heeft gedaan zoiets zal ik nooit doen heckers niet meer hacken er kan vaak zullken dingen gebeuren dus NIETDOEN A>U>B NIET DOEN DUS